View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 11.08.2015 15:53 Post subject: |
|
|
Det kommer helt sikkert inn et alt for høyt bud på noen av våre spillere mot slutten av vinduet, fra klubb med utålmodige fans og utålmodig styre og alt for mye penger. Typisk gærningklubb fra Tyrkia eller Russland, eller TV-avtale-penger fra UK. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 11.08.2015 17:44 Post subject: |
|
|
Når Kåre styrer skuta sover jeg så sabla godt i lugaren min. Var relativt røff sjø med perry bak roret. Perry hadde vel en slags titanic-filosofi om at rosenborg ikke kunne synke, men det var jævla nært og flere fans havnet i vannet. Ble heldigvis dratt på land av Bruttern`n. SIB er kjentmannen som loser oss trygt til havn i dette overgangsvinduet. Koteng reiser på første klasse og er full på dyr cognac. Ingen synes han er ekkel heller, for skuta ligger fjellstøtt i det blikkstille vannet. Tommy Høiland er selvfølgelig klovn på kveldsforestillingene, men både voksne og barn er enige om at han ikke er spesielt dyktig i jobben sin. Synes også det ser rart ut at klovnekostymet er blått.
EDIT: Jeg tar et skritt tilbake og ser at metaforene mine er dårligere enn Aune Sand sine. Poenget er at jeg er jævla fornøyd med laget og håper på seriegull, cupgull og EL-gruppespill. Og ja, jeg tror det skjer i 2015. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Last edited by Indreløper on 11.08.2015 18:11; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Talentløs Senior
|
Posted: 11.08.2015 17:53 Post subject: |
|
|
Indreløper wrote: | Når Kåre styrer skuta sover jeg så sabla godt i lugaren min. Var relativt røff sjø med perry bak roret. Perry hadde vel en slags titanic-filosofi om at rosenborg ikke kunne synke, men det var jævla nært og flere fans havnet i vannet. Ble heldigvis dratt på land av Bruttern`n. SIB er kjentmannen som loser oss trygt til havn i dette overgangsvinduet. Koteng reiser på første klasse og er full på dyr cognac. Ingen synes han er ekkel heller, for skuta ligger fjellstøtt i det blikkstille vannet.
EDIT: Jeg tar et skritt tilbake og ser at metaforene mine er dårligere enn Aune Sand sine. Poenget er at jeg er jævla fornøyd med laget og håper på seriegull, cupgull og EL-gruppespill. Og ja, jeg tror det skjer i 2015. |
Du skaper så gode bilder i hodene på folk, hvertfall i mitt hode. Og det med litt humring, for ja, det var gøy å lese.
Jeg håper også selvsagt det samme _________________ Først kaffe, så Cola. |
|
Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
Posted: 11.08.2015 18:13 Post subject: |
|
|
Noen som har tenkt på hvordan media får tak i alle budene og følerne som er ute på spilleren våre? Lekker RBK det selv? |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 11.08.2015 18:17 Post subject: |
|
|
Regner med at noen i adressa sikkert kjenner folk i klubben godt og kan spørre om ting og tang som de kan skrive om uten at det skader klubben.
Viktig å huske at klubben også helt sikkert med overlegg gir info til Adressa for at de skal få skrive en sak og dermed vedlikeholder et godt forhold med lokalpressen.
Dette bekreftet også Stenseth i den podcasten på Troillprat så vidt jeg husker. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 11.08.2015 20:38 Post subject: |
|
|
Å lekke til media informasjon om at det har kommet bud på spillere er kanskje en måte å skape litt mer blest og stimulere andre mulige budgivere til å legge inn et bud? At Søderlund kan forsvinne gitt alle målene han skårer forstår vel alle, og Skjelvik er ikke uerstattelig, og ved å fortelle om disse budene åpent så formidler klubben flere signaler:
- vi har gode spillere
- budene vi har fått er for lave
- spillerne sier de er lite interesserte i å gå (nå), så budet må være veldig bra både for spiller og for klubb
- klubben er ikke avvisende til å selge spillere, selv om man sier at man ikke trenger å selge noen for å redde budsjett og treneren sier han ønsker å beholde stammen i laget
- klubben vet at salg vil sende gode signaler til fremtidige signeringer om at Rosenborg er et bra utstillingsvindu og klubben setter seg ikke på bakbeina om tilbudet er det riktige
Min forståelse av klubbens strategi, slik de har uttrykt seg i media, er at klubben ønsker både å bygge et nytt lag over tid under Kåre, som skal vinne gull og spille i Europa, men vi må også selge spillere for å få inn mer penger for å bygge et bedre lag over tid. Unge spillere gjennom et eget akademi, og litt eldre spillere som ikke har fått ut potensialet sitt helt enda og som kan ta et bra steg i Rosenborg, såsom Skjelvik nå og kanskje Stamnestrø neste sesong. Rosenborg er en utviklingsklubb, og det er slutt på at spillere som har en god salgsverdi går som bosman. Rosenborg skal gjøre som i tiden under Eggen: Hente gode spillere som passer inn i Rosenborgs spillestil, få det beste ut av de, selge de for en god penge, og erstatte de med lignende spillere som utvikles i de samme posisjonene men hvor rollen kanskje blir en litt annen.
I sum, så virker det som det ikke bare er spillestil m.m. som er en kopi av gullalderen, men mye av strategien rundt spillerlogistikk ser ut til å være den samme. Med et unntak, denne gangen blir ikke jaget etter fremgang i Europa så viktig at satsing på juniorer blir lagt ned og et generasjonsskifte utsatt. (Dette preget Rosenborg sent 90-tall og tidlig 2000-tall, og sendte utviklingen snarere bakover enn fremover). Jeg må si jeg liker denne strategien, om jeg har fått riktig inntrykk av Rosenborg anno 2015. Å være supporter i dag er som å ha våknet opp etter et ti år langt mareritt!
 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.08.2015 20:47 Post subject: |
|
|
Lekkasje på mottatte bud er helt i orden, og en fin måte å skape blest på. Men alt med måte, så klart. Tromsø IL kalte jo inn til pressekonferanse og kjørte i gang en ti-siders slide fra PowerPoint med all info om et bud Fulham hadde lagt inn på Tore (tror jeg det var). Roy Hodgson ble så forbannet at de trakk budet en halvtime etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 11.08.2015 21:14 Post subject: |
|
|
Selnæs og Helland har takket nei til klubber
Er så sinnsykt digg at spillerne faktisk vil bli i klubben, og skjønner selvsagt dette grunnet det sportslige. Tror verken Selnæs eller Helland er typene som forlater klubben gratis heller. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 11.08.2015 21:19 Post subject: |
|
|
Blir en travel høst for Bjørnebye om han skal erstatte Selnæs, Helland, Søderlund, Skjelvik, osv i vintervinduet. Virker litt som at mange sier de skal ha med seg denne høsten her, så er de klare for å dra. Håper dog det er forlokkende med CL-kval for noen om vi vinner serien i høst, slik at vi ikke må omstrukturere fullstendig i vinter. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 11.08.2015 21:39 Post subject: |
|
|
Regner med akkurat den jobben er godt i gang allerede. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.08.2015 21:45 Post subject: |
|
|
Vi selger jo ikke 4 sentrale spillere i ett vindu. Da må man vente på tur. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.08.2015 00:08 Post subject: |
|
|
Vet ikke hva artikkelen sier, men i morgendagens adressa så slår Bjørnebye fast at: Vi er ikke et loppemarket.
Hehe jeg liker det  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.08.2015 00:11 Post subject: |
|
|
Bra sitat, ja:

|
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 12.08.2015 00:18 Post subject: |
|
|
Kongeuttalelse!
Men det kan jo slå tilbake når klubben skal legge inn bud i 1-2-millionersklassen på Tippeliga- og OBOS-spillere  |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.08.2015 01:00 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Virker litt som at mange sier de skal ha med seg denne høsten her, så er de klare for å dra. ... |
Det er som Nils Arne Eggen pleide å si: det er vanskeligere å gjenskape suksess enn å oppnå suksess. Dersom/når vi vinner ligaen denne sesongen så blir neste sesong den store testen. |
|
Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 12.08.2015 02:10 Post subject: |
|
|
Enig puckno, det hviler et stort ansvar på skuldrene til SIB med å finne de riktige erstatterne for de som forlater oss. Han har allerede forlenget med Svensson og Midsj, og Vilhjalmson virker å være habil som sentral midtbane. Så det er vel liten tvil om at det først og fremst er spisser vi trenger. Om mike forsvinner vil vi naturligvis trenge en meget god spiller, eller iallfall et godt emne, som kan fylle hans sko også. En klubb som hele tiden prøver å ligge ett skritt foran hva spillerkjøp/salg angår har en mye større sjanse til å gjenskape suksess - og der tror jeg SIB henger brukbart med! _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 12.08.2015 02:27 Post subject: |
|
|
Henger meg på i rekken av enighet her. Men jeg føler samtidig at RBK fremfor alle andre klubber i Norge er klar over dette. Jeg er egentlig veldig trygg på at Rosenborg som klubb, og ikke minst Kåre Ingerbrigtsen vil være fokusert på dette når de skal jobbe mot neste sesong.
I tillegg er jeg helt sikker på at Eggen kommer å være en klegg i forhold til dette utover vinteren - men det er sant som du sier, det er hvordan vi gjenskaper og bygger videre på suksessen som definerer hvor bra dette er. Grunnlaget er der så definitivt. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
LÆX Junior
|
Posted: 12.08.2015 02:58 Post subject: |
|
|
Er ganske morsomt å lese hvor vanvittig stemninga har snudd, og misforstå meg ei...jeg er enig og sitter med den samme små-euforiske følelsen sjøl. Trodde noe slikt som skjedde mot LSK var ting jeg kun kunne hente opp fra lillehjernens begrensede kapasitet, men fy fela så deilig det er når det skjer.
Var med guttungen på S08 kampen, og selv om det var relativ feriestemning på ØØ og resten av stadion fikk spesielt junior med seg noen bra minner. "Hate TV2" har nok brent seg fast hos den karen...han holdt på å le seg ihjel.
Det er så gøy å være RBK fan om dagen at selv de mest pessimistiske sliter for å finne negative ting å slenge ut. Bare se på Skjelvik...for en åpning på høstsesongen han har hatt. Glede mæ t fortsættelsa!! _________________ "He's been like a fresh of breath air" - ROY KEANE |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 12.08.2015 08:55 Post subject: |
|
|
Ikke mye å klage på om dagen, nei. Er veldig fornøyd. Men selvsagt er det forbedringspotensiale på noen ting:
1. Ingen speider = dyrkjøpt TL-kvalitet. Går ikke i lengden.
2. Kåre sine bytter. Kommer sent, og gir ikke alltid mening ift. kampbildet. Litt feig til å gi de aller yngste sjansen.
3. Den jævla dobbelt-logoen til Sparebank-1. Fortsatt irriterende.
Sparebank 1
(1)
Kan ikke i mine villeste fantasier finne på å kjøpe noe slikt. |
|
Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 12.08.2015 09:32 Post subject: |
|
|
Enig! Spesielt det punktet med den FORFERDELIGE logoen. |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 12.08.2015 10:04 Post subject: |
|
|
Dew wrote: | 1. Ingen speider = dyrkjøpt TL-kvalitet. Går ikke i lengden.
2. Kåre sine bytter. Kommer sent, og gir ikke alltid mening ift. kampbildet. Litt feig til å gi de aller yngste sjansen.
3. Den jævla dobbelt-logoen til Sparebank-1. Fortsatt irriterende. |
1. Ser ikke helt problemet hvis vi kjøper til 4-8 mill i Norge og selger for 10-20 mill noen år senere til utlandet. Hvis vi fortsetter å spille den fotballen vi gjør nå, og kanskje særlig gjør det ute i europa, tror jeg ikke et slikt scenario vil være usannsynlig.
2. Han gjør bytter sent, men vi ender opp med å vinne kamper. De som spiller, spiller mye, og det gjør at samhandlingen blir bedre. Mulig det ikke er positivt langsiktig, men akkurat nå trenger klubben kortsiktig suksess.
3. Helt enig! |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 12.08.2015 10:18 Post subject: |
|
|
Er fullt for å kjøpe etablerte TL-spillere, så lenge de passer inn i systemet. Viser at vi er størst. Husk på at det skal være et klasseskille i landet. Vi kan gjerne bruke hele TL som farmerlag. Om de koster et par mill ekstra så får det så være, da har vi de beste spillerne i landet og tjener ved videresalg. Marek og Borek var ikke billige de heller. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 12.08.2015 10:21 Post subject: |
|
|
Ekstra irriterende med den logoen er jo at Stabæk har samme hovedsponsor, men de trenger ikke den badeballen på magen. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 12.08.2015 10:36 Post subject: |
|
|
Et viktig element i RBK sin innkjøpspolitikk de siste vinduene er vel å hente spillere i sin beste alder, men som har begrenset videresalgspotensial (nettopp pga av alderen). Spillere som Bjørdal, Reginiussen, Søderlund, Viljamson, Mikkelsen er alle i slutten av 20-årene, og dermed mindre interessante for utenlandske klubber enn yngre spillere med omtrent samme ferdighetsnivå. Det samme gjelder til dels Jensen og Helland også som er henholdsvis 27 og 25 år. Derimot holder alle de ovenfornevnte fortsatt meget godt tippeliga-nivå i minst 5 år til. Dermed kan klubben ha en god del kontinuitet i laget, og la spillerne utvikle relasjoner over tid. Litt av problemet til RBK i perioden 11-14 var vel nettopp det at vi byttet ut veldig mange spillere fra sesong til sesong, slik at det ble dårlig med relasjoner ( i tillegg til de klare begrensningene på trenersiden selvfølgelig).
I tillegg komplementerer vi dette med unge spillere med stort videresalgspotensialet som ser RBK som et springbrett til en proff-tilværelse. F. eks DeLanley, Midtsjø, Svensson, Selnæs. Alt i alt synes jeg dette gir en god mix av spillere som skaper et stabilt godt lag over tid, og unge sultne spillere som kan utvikles og selges videre med god fortjeneste. Alt i alt mener jeg vi har klart å skape en god mix av unge og rutinerte spillere i dagens tropp.
Ser vi f.eks på Molde, så har de satset omtrent utelukkende på å kjøpe og videreutvikle unge talentfulle spillere. De har mange gode spillere i troppen, men felles for nesten alle er at de egentlig ikke ønsker å være der, og ser på MFK som et høyst midlertidig stopp på veien til en profftilværelse. Spillere som Nyland, Horvath, Linde, Linnes, Singh, Hussain, Moi, Svendsen, Guldbrandsen, Gatt, med flere. Det er lite sannsynlig at mange av disse blir i MFK mer enn 2 år, og de som blir igjen blir vel nettopp fordi de aldri kom opp på riktig nivå. De har veldig få kontinuitetsbærere i laget, og et par av dem begynner å bli veldig gamle: Berg Hestad, Mostrøm. I tillegg har de lånt inn ikke mindre enn 3 spillere for å komplementere troppen, som også meget sannsynlig forsvinner ved sesongslutt. Molde sin strategi fører til store utskiftninger i laget fra sesong til sesong, og dermed gjør det mye vanskeligere å gjenskape suksess. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 12.08.2015 13:24 Post subject: |
|
|
Var det ikke slik at den derre
(1)
ikke skulle være på draktene man får kjøpt? |