English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
SK Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 204, 205, 206 ... 277, 278, 279  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 16:07    Post subject: Reply with quote

Hadde tatt Brann over 3050 any day. Hadde de vært interesserte i å spille fotball istedenfor kick-and-run. Samtidig så kunne de byttet drakter så Brann ikke løp rundt i TL iført kondomer

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 17:11    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Et demotivert og ribbet lsk ramler ned på kvalik, avgjørende kamp mellom gult og rødt for spill i Tippeligaen.

Jeg sliter med å finne en egnet metafor for en slik kamp. Skjønt, jeg har vel tidligere nevnt at jeg kan finne meg i forbløffende mengder faenskap som går i disfavør RBK i bytte mot et Lillestrøm-nedrykk, så det hadde vel måttet bli Brann jeg hadde holdt med.

Edit: Når jeg tenker meg om tror jeg det var - hold på hatten - seriegull til Molde i fem sesonger på rad jeg en gang var villig til å legge i potten mot et nedrykk uten mulighet for å rykke opp igjen for Lillestrøm. De senere år har naturlig nok tæret noe på denne innsatskapitalen, så jeg er ikke villig til å gjennomføre samme handel i dag.

Last edited by bolgebah on 10.08.2015 17:16; edited 1 time in total
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 17:13    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha LSK ned for å fjerne den siste lille sponplata de dupper rundt i virkelighetens hav med. At de har vært lengst i toppdivisjonen av alle lag.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2015 17:24    Post subject: Reply with quote

Du er en syk mann, bolge.

Denne "lengst i ligaen"-greia er egentlig helt håpløs, spør du meg. Det er kun LSK-folket som en gang gjør et poeng ut av dette. Bryr meg egentlig veldig lite, da det har null og niks betydning. Men det er selvsagt greit å få sveipet argumentet av vokabularet til føggel-folket.

"Dere tok riktignok gull foran oss i år, men vi har i det minste vært lenger enn dere i Eliteserien", said no RBK-supporter ever.
SeG
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 18:20    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig Zorac, jeg tror heller ingen andre enn LSK-fjærkre som bryr seg. Men så lenge de har den replikken ønsker jeg at de rykker ned så vi får fjernet all bruk av det faktummet.

Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 18:53    Post subject: Reply with quote

Tar gjerne i mot en deathmatch mellom Brann og Lillestrøm, tror det hadde blitt noen rimelig underholdende kamper.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 19:17    Post subject: Reply with quote

Håper på både Brann og LSK. Brann fordi de skaper mye oppmerksomhet og LSK fordi det er enkelt å dra dit fra Oslo.

Sogndal og Ulf kan være i Obos uinteressante kamper. Mjøndalen kan rykke ned, selv om de også er nært Oslo. Spiller så kjip fotball.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 19:18    Post subject: Reply with quote

Ønsker alle våre rivaler og hatlag i eliteserien. Joda, det er morsomt i fem minutter når de rykker ned, men mitt forhold til tippeligafotball og fotball generelt er av en nokså hedonistisk art.

Mjøndalen, Hønefoss, Sogndal, Kongsvinger og så videre er rett og slett søvndyssende kjedelig. Det byr meg i mot å se fotball på toppnivå med kubjeller, vaffelfest og provisoriske tribuner der grilldresser fra 90-tallet dominerer motebildet. Det holder i ekstremt lange baner med de "sjarmerende" 1.runde-kampene i cupen. Uten kamper mot LSK, VIF, Brann, Viking og MFK blir Tippeligaen for min del omtrent like innbydende som underholdningsprodukt som NRK når de på sitt mest distriktssteroide skviser ut dybdeintervjuer av diverse bergtusser som hører hjemme alle andre steder enn foran kamera.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 10.08.2015 19:19    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
Mjøndalen kan rykke ned, selv om de også er nært Oslo. Spiller så kjip fotball.

Rosenborg trenger noen sånne å trene seg på og. Skal ikke bare mestre å møte Barcelona...
Back to top
smeboe
Proff

PostPosted: 10.08.2015 19:23    Post subject: Reply with quote

Katalysator wrote:
Tar gjerne i mot en deathmatch mellom Brann og Lillestrøm, tror det hadde blitt noen rimelig underholdende kamper.

Det høres fantastisk ut, spesielt om Brann vinner. LSK må nesten være verdens mest kjedelige og middelmådige lag - sjelden i bunnen, sjelden i toppen. Skjønner ikke hva med den klubben som kan engasjere supporterne der.
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2015 19:34    Post subject: Reply with quote

smeboe: Ikke jeg heller, then again, skjer vel ikke så mye annet på togstasjonen... så der har man nok forklaringen.
Number10
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 20:40    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../40553627/

Godset ser ut til å ønske seg Marcus Pedersen for 2 mill.
Han må halvere lønnen sin.
Og hva tjener han i Brann, jo..."Pedersen har en årslønn på nesten tre millioner i året i Brann, men må ned i rundt halvparten for at overgangen skal bli en realitet."

Sinnsykt! 3 mill i Brann
Rolling Eyes Surprised
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2015 20:43    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Ønsker alle våre rivaler og hatlag i eliteserien. Joda, det er morsomt i fem minutter når de rykker ned, men mitt forhold til tippeligafotball og fotball generelt er av en nokså hedonistisk art.

Mjøndalen, Hønefoss, Sogndal, Kongsvinger og så videre er rett og slett søvndyssende kjedelig.

Der er jeg enig med deg bortsett fra at det hadde vært morsomt med Kongsvinger igjen fremfor lag som Sogndal og Ulf, men det er nok mest av nostalgiske grunner. De ble jo en slags liten rival, som jeg husker det fra barndommen. Jeg måtte nesten sjekke det opp også: Kongsvinger spilte faktisk sammenhengende i eliteserien i perioden 1983-1999.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 22:22    Post subject: Reply with quote

De presset oss hardt ene sesongen også. Var vel i 92. De hadde tatt gullet med en 6-0 seier på Lerkendal i siste runde. En kamp som forøvrig endte 6-0 til hjemmelaget istedet Razz
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.08.2015 22:53    Post subject: Reply with quote

number10 wrote:

Sinnsykt! 3 mill i Brann
Rolling Eyes Surprised

Galematias.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 10.08.2015 22:56    Post subject: Reply with quote

Stemmer at det var i 92 ja. Husker det som en morsom sesong, men det er kanskje bare nostalgien som spiller meg et puss. De hadde en del kjente fjes i troppen på den tida også godeste KIL. Caleb Francis, Erik Holtan, Ole Einar Martinsen, Kjell Roar Kaasa og Charles Berstad.
digre
Proff

PostPosted: 10.08.2015 23:23    Post subject: Reply with quote

Det er sørgelig for interessen for norsk fotball at Brann er nede i 1. divisjon. Det er ingen lag som er så morsomt å se på - når de taper. Satt en gang med Viking-supporterene i Bergen. Husker ikke hvordan kampen endte - men glemmer aldri de tre brannsupporterne som brukte hele kampen på å løpe på gjerdet. Hele kampen.

Ulf hører også hjemme i norsk toppfotball. Om ikke annet så fordi jeg var innbytter på tredjelaget deres da jeg var 12.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 23:47    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Det er sørgelig for interessen for norsk fotball at Brann er nede i 1. divisjon. Det er ingen lag som er så morsomt å se på - når de taper.

Vel, for min del er det helt perfekt at Brann er i den divisjonen de er i nå. Tviler sterkt på at dette laget noen gang kommer til å forsterke kvaliteten på Tippeligaen de nærmeste årene. Nesten konkurs og uten midler til å forsterke seg nevneverdig på lang tid, gjør at de har lite og ingenting å tilføre Tippeligaen - annet enn å være slaktoffer og at et par tusen medgangssupportere igjen tar turen til Stadion. Derimot er de jo en berikelse for Obos-ligaen. Aldri før har det vel vært mer fokus på nivå to enn hva det er i år, og det i seg selv er jo meget interessant. Tror både klubb og by har godt av et par år i denne ligaen for så sakte men sikkert bygge et nytt og bedre kollektiv (sportslig og administrativt) som kan ta opp kampen med eliteserielagene. Enn så lenge er de laaangt unna vår divisjons nivå på alle mulige måter.
larsarus
Legende

PostPosted: 11.08.2015 00:01    Post subject: Reply with quote

Én fordel med om Brann klarer å rykke opp er selvsagt at da kan de rykke ned igjen året etterpå. Fantastisk underholdning annethvert år Wink
Back to top
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 00:05    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
De presset oss hardt ene sesongen også. Var vel i 92. De hadde tatt gullet med en 6-0 seier på Lerkendal i siste runde. En kamp som forøvrig endte 6-0 til hjemmelaget istedet Razz

Min første kamp på Lerkendal!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 00:09    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Én fordel med om Brann klarer å rykke opp er selvsagt at da kan de rykke ned igjen året etterpå. Fantastisk underholdning annethvert år Wink

Som det var på åtti-tallet! Kanskje blir det sånn at vi går tilbake til røttene og vinner gull hvert eneste år og Brann går tilbake til røttene ved å være Norges desidert beste heislag? Ville vært underholdning, ja. Razz
SeG
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 00:29    Post subject: Reply with quote

Det er for all del underholdende med et Brann som stadig møter nye fadeser og flauser, men selv om Brann er en av våre argeste rivaler er det i et større bilde jeg ønsker dem tilbake.

Som det blir påpekt her er det ikke lagene som rykker opp som er med på å sikre kvaliteten på ligaen, men det er helt klart lagene som er fast innventar. Det er blitt gjentatt om og om igjen her inne at det er et skikkelig hierarki i toppen vi trenger, og det er jeg helt enig i.
Videre er det ekstremt viktig for et land med såppass få innbyggere at de aller største byene er representert i ligaen. Klarer RBK, Vålerenga, Brann og Viking å skape dette ved å kjempe om topp 4 hvert år, vil det gi ringeffekter mtp interessen generellt fordi der det er flest folk, er det alltid et lag med i teten.

Et annet viktig element i dette er at jeg tror Molde skal få skikkelige problemer med å etablere seg som toppklubb om det i tillegg til Rosenborg kommer konkurranse fra de andre store byene. Da skal du være rimelig desperat etter klubb hvis fiskeværet i Romsdalen er ditt foretrukne valg.

Folk er også viktig for å skape trøkk på stadion, noe vi feks så med KanariFansen som sammen med Kjernen var med på å skape en fantastisk ramme rundt kampen i går, tross tap. Nok ros kan ikke gis de tapre sjelene som sto igjen lenge etter kampen og sang. (LSK får bli med innenfor storoslo her) Slik hengivenhet de viste får man ikke med små løkkelag fra gokk og hallingdal som besøker tippeligaen for en sesong eller to.

Jeg sier ikke med dette at lagene som rykker opp ikke har noen funksjon, for det har de helt klart. Skal fotball nå hele landet, må det være mulig for mindre klubber å jobbe seg opp, slik at flere ser det er mulig og ikke er redd for å satse når anledningen byr seg. Men det er viktig at de som kommer opp er gode forbilder og ikke satser over evne, dette gjelder også de i toppen - spesielt de i toppen. Mjøndalen med sin paid-as-you-play-kontrakt er i så måte et eksempel til etterfølgelse, selv om jeg misliker resten med den klubben ned til draktfarge.

Brann har helt klart godt av denne turen ned i OBOS for å gjennoppbygge for et nytt forsøk på Tippeligaen. Men Tippeligaen trenger Brann minst like mye slik jeg ser det.

Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 00:40    Post subject: Reply with quote

Men ikke så lenge laget og klubben er så til de grader dårlige? Vi er da ikke tjent med et storbylag som overhodet ikke presterer sportslig sett i Tippeligaen? Joda, morsomt å se at de blir slått av andre høkkertlag og slaktet av topplagene, men pdd er de ikke i nærheten av å øke interessen og produktet Tippeligaen på flere år, tror jeg.
SeG
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 00:46    Post subject: Reply with quote

Det er jeg helt enig i, men for at Brann skal bli et topplag, må de nødvendigvis rykke opp:P

Det sier seg selv at et drittlag ikke vil tilføre oss noe. Jeg snakker mer i et større bilde om hvorfor det er viktig at Brann klarer å bygge seg opp igjen.

Jeg er forøvrig enig i det du sier om at Brann i såfall trenger tid på å gjøre det skikkelig, og ikke komme med et helhjerta opplegg, og ikke noe basert på den ruka de har stelt med i mange år nå.

Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 00:58    Post subject: Reply with quote

I et større bilde er det helt klart riktig det du sier, for ingenting er bedre enn at Brann og Bergen by sportslig sett igjen blir en av de verste/beste motstanderne å møte.

Har sett en del av kampene til Brann i år, og jeg må si at det spillet de utfører er et sorgens kapittel. Jeg vet Brann var veldig dårlige på åtti-tallet, men sånn som de spiller nå, har de ingenting å gjøre i øverste divisjon. Måtte de vinne cupkampen og vi gjøre det samme og at vi trekkes til semifinale. Tror vi kommer til vinne 11-0 uansett om det er på hjemme- eller bortebane.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 204, 205, 206 ... 277, 278, 279  Next
Page 205 of 279

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb