View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Strand Veteran

|
Posted: 07.08.2015 12:48 Post subject: |
|
|
Hvis en ser på det som overgangssum er ikke det så veldig dyrt Abdellaoues status tatt i betraktning. Kan fort være landslagsaktuell igjen etter en eventuell god periode i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Enga1913 Senior
|
Posted: 07.08.2015 12:48 Post subject: |
|
|
STRANDerGUD wrote: | Moa er overvurdert. |
Selvsagt er han det. Messi hadde vært overvurdert hvis vi henta han.
En herlig dag! |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 07.08.2015 12:53 Post subject: |
|
|
Hvis dere hadde henta messi så er jeg HELT sikker på han hadde vært overvurdert, for det hadde vært forumbrukeren messi her inne dere har kjøpt. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 07.08.2015 13:02 Post subject: |
|
|
Har jeg grunn til å grue meg til Enga hjemme om knappe en uke?
Viktig at Selnæs, Svensson, Eyolfson ikke får gult mot LSK.. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 07.08.2015 13:04 Post subject: |
|
|
Enga1913 wrote: | STRANDerGUD wrote: | Moa er overvurdert. |
Selvsagt er han det. Messi hadde vært overvurdert hvis vi henta han.
En herlig dag! |
Ja, dere har kjøpt en spiller som kanskje kan blomstre, med Trøim sine penger, når dere er i en posisjon hvor dere burde rydda opp økonomien og stabilsert dere litt bærekraftig. For en herlig dag!
I tillegg er Moa kjeks, men hvis han blir frisk så er det selvfølgelig gullegget for dere. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.08.2015 14:05 Post subject: |
|
|
Hvilket nivå er egentlig Moa på for tiden? Har hørt progressivt mindre om ham siden han forsvant utenlands og sitter med inntrykket av at han har spilt lite fotball de siste årene, og at dette hovedsaklig har vært på lavt nivå.
Blir spennende å se hvor nært opptil gammel TL-standard han kommer.
Skal si det handles spisser i VIF for tida! _________________ Influencerâ„¢ |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.08.2015 17:47 Post subject: |
|
|
Sign-on-fee skal visstnok dekkes av overskuddet fra VIF-Real. Hvis ikke tar Trøim det, på samme måte som han dekker et eventuelt underskudd. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.08.2015 19:39 Post subject: |
|
|
Gult på Stengel som da visstnok må sone mot oss. Ikke at vi skal ha problemer med å slå dette engen laget uansett, hvis vi er någenlunde skjerpet. |
|
Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 07.08.2015 20:09 Post subject: |
|
|
Heia TIL! Merker meg for øvrig at ymse TIL-supportere (som verken i Tromsø eller som utflyttere har imponert) "oversynger" Klanen, sistnevnte er virkelig en skygge av seg selv. |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 07.08.2015 20:45 Post subject: |
|
|
VIF spiller en bemerkelsesverdig kjip rævafotball på hjemmebane, igjen. Trist for fotballen at slikt leder til medalje. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 07.08.2015 20:59 Post subject: |
|
|
Reka har satt sammen ett trist lag. hvor mange var det på stadion idag? |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 07.08.2015 21:03 Post subject: |
|
|
Rundt 7500 leste jeg, men til den enda mer viktigere kampen mot Real Madrid på søndag så er det jo utsolgt 
Last edited by Vegard2711 on 07.08.2015 21:09; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 07.08.2015 21:07 Post subject: |
|
|
Forsøket til Åsen kunne fort gått inn, men i sum er det jo fortjent at Vålerenga vinner kampen.
Underholdende festfotball er det definitivt ikke, men de har da et jevnt over greit lag som plukker bra med poeng. Om Rekdal får restartet Moa (ikke spilt på over et år) i stedet for å spille med Deshorn Brown (scorer ikke nok) kan det være brikken som gjør laget hans til en tittelutfordrer.
Per i dag ligner Vålerenga på sånn de framstod rundt sommeren 2004. Den gangen var det Arason og Iversen inn som forandret laget fra å være en klar medaljekandidat til å bli en skikkelig tittelkandidat. Spiller for spiller er det masse kvalitet i Vålerenga, selv om det er enda mer i RBK.
At RBK leder serien med noen poeng foran Vålerenga og Stabæk gir et ganske riktig bilde på hvem som er de tre beste lagene i serien. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 07.08.2015 21:08 Post subject: |
|
|
Jobber selv med flere VIF patrioter og det er mange av de som ikke går på kampene lenger.
Ikke at jeg veit hvorfor eller bryr meg, men det er jo litt trist allikevel.
VIF skal jo trekke minst like mange tilskuere som oss i utgangspunktet.
Men de er jo mer eller mindre blottet for sjel.
Med dagens tilskuerantall så hadde det ikke vært halvfullt i den kommende storstua deres...heh |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 07.08.2015 21:45 Post subject: |
|
|
Vålerenga med en skadefri Moa vil etterhvert bli en tittelutfordrer, om ikke i høst så blir dem det til neste år.
Egentlig er det helt greit, det er lagene fra de største byene som bør dominere ligaen. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.08.2015 21:58 Post subject: |
|
|
Engen blir ingen utofrdrer i høst, de er dørgende kjedelige og relativt dårlige. Forbi min fatteevne at de har plukket 36 poeng. De blir uansett best sølv, ingen mulighet til å presse oss i år.
Om de kan være tittelutfordrer neste år avhenger av vintervinduet vårt. Masse salgsobjekter - hvem dra og hvem kommer inn. Men vi må være rævva for å tape gullet til Engen.
Tar de et nytt gull med et oldboyslag og Rekdal så gjør de det som de gjorde i 2005, styggrævva med lavt poengsnitt. Tenk deg å ta gullet med 1,75 poeng i snitt og 3 poeng på sine siste 6 kamper. Sykt
Men nå må vi uansett fokusere på storkampen!! Engen - Real Madrid. Som Rekdal sier er det første gang Real er i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 07.08.2015 22:08 Post subject: |
|
|
Slik ståa er i dag tror jeg både godset, molde og odd blir tøffere utfordrere ift ligagull i årene fremover enn det vålerenga blir. De mangler en visjonær trener og kontinuitet på spillersiden |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 08.08.2015 01:06 Post subject: |
|
|
sukram wrote: | Heia TIL! Merker meg for øvrig at ymse TIL-supportere (som verken i Tromsø eller som utflyttere har imponert) "oversynger" Klanen, sistnevnte er virkelig en skygge av seg selv. |
Kjent problem med TV-produksjonen på Ullevaal(og sikkert også mange andre steder) at lyden fra bortesupporterne blir mikset inn høyt. Det er en grunn til at mens Klanen gir en jevn "dur", kan du faktisk skilne enkeltstemmer hos bortelaget. Det betyr ikke nødvendigvis at de få bortesupporterne synger så utrolig mye høyere.
Rekdal hyller Klanen for arbeidet de siste 10 minuttene av kampen: http://www.vif-fotball.no...x2l5yrje6j _________________ - En av St Hallvards menn |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2015 01:16 Post subject: |
|
|
Thulian wrote: | Jobber selv med flere VIF patrioter og det er mange av de som ikke går på kampene lenger |
Høres ikke ut som patrioter akkurat |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 08.08.2015 01:25 Post subject: |
|
|
Stemmer Smeboe. Når det er sagt er Klanen knapt en skygge av seg selv. Men Tromsø på Ullevål tar de greit  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 08.08.2015 01:48 Post subject: |
|
|
Jeg tror heller ikke VIF er noen utfordrer i høst. Men de kan godt bli det neste år som flere påpeker, hvis Moa kommer i form. Jeg ønsker Vålerenga mer enn velkommen som topplag og et av lagene RBK hvert år kniver om seriegull med. Jeg tror nemmelig at så lenge de store byene bygger opp interessen og kompetente lag som hele tiden hamler i toppen, så minker det sjansene for at Molde i heletatt er et komma i norsk fotball.
Men VIF må ta noen steg, de er rett å slett utrolig uinspirerende å se på. Men de skal ha for at de plukker poeng. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 08.08.2015 03:49 Post subject: |
|
|
Blir ikke skremt av denne signeringen i det hele tatt. Skadeplaget 29-åring som nesten ikke har gjort noe som helst av betydning på 3 år. Blir betalt av Stuttgart for å løses ut av kontrakten - sier vel det aller meste om hvor dedikert han faktisk er til å spille for Vålerenga. Mottar i tillegg fet sign-on fee, og det er forhandlinger rundt denne som har satt ting på vent. Virker ikke akkurat altfor klar for dette, spør du meg.
Var absolutt en meget god spiller tidligere, og det kan godt hende at han fortsatt har inne et spennende nivå. Ser dog uansett ikke hvordan han på egenhånd skal løfte Vålerenga til noe gull. Vålerenga har jo vært helt hjelpeløse når de har møtt vass motstand denne sesongen (spesielt mot oss, Stabæk og Molde).
Det er stor forskjell på det laget Vålerenga hadde i 2004 og nå. Den gang var det tidvis en nytelse å se dem spille fotball. Spesielt imponert ble jeg da de rev oss i fillebiter på Lerkendal. I år er de dog et langt kjedeligere lag som har evne til å vinne svært stor andel av de jevne kampene. 11 (?) plussmål og 36 poeng på 19 kamper vitner om et lag som tar mange poeng uten å være overlegen spesielt ofte.
I 2004 hadde tross alt vi også et lag som var med på å gjøre det hele mer spennende enn det trengte å bli. Vi hadde en gjeng gamle ringrever hvor en del av dem var litt for slitne, trege og gamle. I tillegg lignet vi mindre og mindre på oss selv for hvert år som gikk på den tiden. Nå har vi vært suverent best, og med et fremadstormende lag, ikke et lag på hell. Mannskapet er forholdsvis ungt og vi har også talenter på vei opp.
Jeg inviterer gjerne Vålerenga til å være et topplag igjen, men jeg tror de har langt opp til noe edelt metall enda. Fokuset deres bør ligge på å ta en medalje, så får de bygge seg opp sakte og skape en egen måte å spille på. Da kan de bli et bra lag.
Og Rekdals nylige uttalelse om at de tar innpå oss nivåmessig undres jeg litt over. I fjor slet vi jo skikkelig på Ullevål, mens vi i år overkjørte dem de første 65 minuttene. Jeg synes forskjellen mellom klubbene blir større, jeg. Blir spennende å ta dem på lerkendal om en ukes tid! _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 08.08.2015 05:27 Post subject: |
|
|
Yssouf Koné 2.0. |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 08.08.2015 12:06 Post subject: |
|
|
Chuck Bass wrote: | Stemmer Smeboe. Når det er sagt er Klanen knapt en skygge av seg selv. Men Tromsø på Ullevål tar de greit  |
Definitivt, vi har en utfordring med å skape engasjement. Jeg trodde Lyns konkurs skulle være positivt for Enga, men det har det absolutt ikke vært.
På midten av -00-tallet var det mye snakk om fotball, og alle måtte liksom ta et "standpunkt" mellom Enga og Lyn, fordi det sa noe om deg som person. (Arbeider mot embetsmann, øst mot vest, Brynestad mot Fredriksen, drabantby mot villa osv). Det har vi mistet, så fotball er ikke lenger et samtaleemne blant vanlige folk
Og alle Oslo-talentene som ikke blir plukket opp av VIF drar til Akershus, som har 2 klubber i Eliteserien og 3 i førstedivisjon, det hjelper ikke at VIF har lettere for å hente folk utenbys fra enn å få talenter fra Skeid eller Holmlia.
Heldigvis for Oslo-fotballen er det et lyspunkt i 2. divisjon da, hvor NFF endelig har forstått at å spre Oslo-lagene tynt utover 4 avdelinger er feil strategi, og har samlet alle i Avdeling 1. Selv om det fortsatt er få tilskuere, hjelper det at det er møter mellom Skeid, Kjelsås, Ullern, Lyn, VIF 2, Grorud og KFUM. Og at Kjelsås, Grorud eller KFUM kan rykke opp til 1.divisjon, er veldig spennende. Vi trenger lokale utfordrere som kan piske opp stemningen for fotball. _________________ - En av St Hallvards menn |
|
Back to top |
|
 |
Enga1913 Senior
|
Posted: 08.08.2015 18:27 Post subject: |
|
|
Påfallende mye dritt som man lirer av seg om Enga her, men 2004/2005 var jo gøy. Muligens ikke for mange av ungene til Rosenborg, som aldri hadde opplevd motgang, men dog. En fin gullkamp 2016, hadde gjort seg. Vi går for det. |
|
Back to top |
|
 |
|