View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Number10 Veteran
|
Posted: 28.07.2015 16:03 Post subject: |
|
|
Har virkelig tro på det han holder på med han Reka, men jeg klarer virkelig ikke å se hva det VIF er bedre på en RBK. Har de kanskje en bedre saftblander? Materialforvalter?
Men sportslig, der må han nok se seg grundig slått!
Det er vel bare 5 kamper mellom RBK - VIF på Lerkendal. Satser på at Reka kommer med noe oppgulp før kamp, så gutta blir virkelig motiverte.
Vil se ett RBK som rævkn***e ett lag som tror DE er bedre en hva de er! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 28.07.2015 16:04 Post subject: |
|
|
Den kampen på Ullevaal tidligere i sommer viste vel hva som er tingenes tilstand mellom lagene, uansett hva Kjetil Reknet måtte mene om saken. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 28.07.2015 18:28 Post subject: |
|
|
number10 wrote: | Materialforvalter? |
Umulig. Gunnar Stene, legende. Hurramærundt. |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 28.07.2015 19:18 Post subject: |
|
|
Her var det mye negative vibber mot VIF - mye av det fortjent, men går det an å klage på at idrettsutøvere ser oppover på tabellen fremfor nedover? Det er naturlig at vi snakker om å muligens slå RBK, for det er litt kjipt om det bare kan gå nedover herfra.
I tillegg har den observante fotballsupporter fått med seg at Trøim eide 75% av Kjartansson, og innkasserte derfor rundt 15 mill da han ble solgt. Og selv om investeringen til Trøim i Kjartansson ble mer enn 15-doblet på ett år, gjorde nok ikke Trøim investeringen kun av økonomiske årsaker. Uten at jeg jobber i VIF tipper jeg han har signalisert at noe av de pengene kan brukes til nye spillerkjøp igjen, så lenge man fortsetter å ha kontroll på lønningene.
Nå har også tre spillere med millionlønn sluttet eller slutter snart (Muri og Doffen har lagt opp, Hirschfeldt er på vei ut til vinteren) og Heltne Nilsen er solgt, så det finnes lønnsmidler som vi ikke behøver å brekke ryggen på. _________________ - En av St Hallvards menn |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.07.2015 20:00 Post subject: |
|
|
smeboe wrote: | Her var det mye negative vibber mot VIF - mye av det fortjent, men går det an å klage på at idrettsutøvere ser oppover på tabellen fremfor nedover? Det er naturlig at vi snakker om å muligens slå RBK, for det er litt kjipt om det bare kan gå nedover herfra. |
Jojo, men er liksom ikke måte på, da. En liten snartur oppe på andreplass, og Rekdal er ute og slenger med leppa umiddelbart. Etter neste runde kan dere meget vel være på fjerdeplass ni poeng bak. Regner nesten med at dere taper borte mot Stabæk, og om Viking vinner sin kamp - vips! |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 28.07.2015 20:23 Post subject: |
|
|
Etter Viking har de Tromsø hjemme før de så skal høste fruktene av de ikke alltid velvalgte ordene til Rekdal her på Lerkendal... Deretter får de besøk av Molde... Det gapet kan fort bli større enn 6 poeng. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 28.07.2015 20:23 Post subject: |
|
|
Liker Rekdal jeg. Fotballfaglig flink, og en personlighet av de sjeldne i norsk fotball. Synes også det virker som om han har lagt fra seg det meste av RBK-hatet sitt, selv om media selvsagt ønsker å skape mest mulig blæst og overskrifter. Ønsker ham lykke til med å bygge norges nest beste lag, noe Oslo tross alt burde forvente. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.07.2015 20:30 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Men vi kan gjerne snu litt på flisa; VIF er ikke så gode som de forsøke å fortelle at de er. Den dagen VIF av tilnærmet dagens kvalitet fremstår som verdig vinner av ligaen, er det en aldri så liten fallitterklæring av norsk fotball - slik det også var da VIF tok gull med drøyt 1,75 poeng og +0,75 mål per kamp. |
Til sammenligning har de nå 1,94 poeng i snitt og 0.7 plussmål. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.07.2015 20:33 Post subject: |
|
|
kris0stby wrote: | Synes også det virker som om han har lagt fra seg det meste av RBK-hatet sitt |
Syns du virkelig det? Syns han benytter enhver anledning til å slenge dritt jeg. Og det er ikke lenge siden han calla inn noen tjenester og fikk 30 minutter snakketid på TV2 om hvor grusomme RBK og deres supportere er, basert på noen tekstmeldinger han visstnok hadde fått. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 28.07.2015 20:34 Post subject: |
|
|
Når både Rekdal og VIFs supportere trekker fram at det er en fordel at Rosenborg har igjen E-cup og cup, så innrømmer de at Rosenborg er et bedre lag.
Det gikk uansett også greit for oss i 2010. Men det seriegullet vant vi jo fordi Anthony Annan kløyp Andre Muri i rompa.. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 28.07.2015 20:36 Post subject: |
|
|
Har ikke noe direkte hatforhold til Rekdal selv, men det blir for latterlig for meg når han er i stand til å sitte og prate om en omdiskutert straffesituasjon til et eller annet lag og deretter vrir hodet inn på Rosenborg og kommer med et eller annet surt oppgulp. Han er riktignok ikke like ille som Wathne som nevner Pelu hver bidige gang han skal si noe negativt om klubben.
Rekdal passer i VIF og håper han fortsetter med middels suksess der. Kan også se for meg Rekdal som landslagstrener en eller annen gang. Tror det faktisk kan bli et poeng å se en landskamp igjen da. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.07.2015 20:37 Post subject: |
|
|
Og vinner vi i år så er det fortsatt mest på grunn av at John Pelu kastet seg og fikk legeerklæring i 2008. Ihvertfall hvis vi spør Davy.
Dette må vi bare leve med  |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.07.2015 20:40 Post subject: |
|
|
Vi har på vår side 2.29 poeng og 1,7 plussmål i snitt. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 28.07.2015 20:53 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Og vinner vi i år så er det fortsatt mest på grunn av at John Pelu kastet seg og fikk legeerklæring i 2008. Ihvertfall hvis vi spør Davy.
Dette må vi bare leve med  |
Må nok bare leve med det ja Ble brukbart paff da Davy trakk fram Pelu-kortet når han skulle argumentere for at Rosenborg ikke lengre var/er en folkelig klubb også for liten en stund tilbake. Klarer ikke helt å komme på i hvilken sammenheng... Vanskelig å skille når Davy og Rekdal snakker om RBK  |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 28.07.2015 21:03 Post subject: |
|
|
robinla wrote: | Rekdal passer i VIF og håper han fortsetter med middels suksess der. Kan også se for meg Rekdal som landslagstrener en eller annen gang. Tror det faktisk kan bli et poeng å se en landskamp igjen da. |
Reka blir ALDRI landslagstrener så lenge de som leder NFF sitter. Til det er han for "kontroversiell". Med Reka som trener for landslaget hadde ikke Semb fått sine innspill i hvordan ting skal gå. Og de andre klovnene skal vel ha sine innspill også. Jeg trur det værste som kan skje for dem er at de får en trener med egne tanker.
"Bip Bop NFF sa at de alt vag enig med dgillo om hvog veien gikk bzzzzzt bip" _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.07.2015 21:27 Post subject: |
|
|
Andre nøkkeltall:
Toppscorer:
RBK: Søderlund 15 mål
VIF: Fredheim Holm og Brown 5 mål
MÃ¥lsjanser for:
RBK: 9,24
VIF: 5,71
MÃ¥lsjanser mot:
RBK: 3,06
VIF: 5,24
Røde kort:
RBK: 1
VIF: 0
Gule kort:
RBK: 19
VIF: 25
Lagpoeng vg-børs:
RBK: 59,71
VIF: 55,65
Tilskuere snitt hjemme:
RBK: 17930
VIF: 11387
Her kan vi altså se at VIF er bedre på en RBK på en ting, å unngå røde kort, da vi har ett og de har ingen. Fant ikke noe annet. |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 28.07.2015 21:36 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Jojo, men er liksom ikke måte på, da. En liten snartur oppe på andreplass, og Rekdal er ute og slenger med leppa umiddelbart. Etter neste runde kan dere meget vel være på fjerdeplass ni poeng bak. Regner nesten med at dere taper borte mot Stabæk, og om Viking vinner sin kamp - vips! |
Du mener vel "Vipps"?
Rekdal har slengt med leppa mot RBK lenge han, nesten uansett hvordan lagene hans gjør det. Men hvis dere leser hele sakene til VG og adressa, ser dere også Rekdal-sitater som:
"- Per nå har nok Rosenborg flest plusser om du måler opp mot vår startellever, men vi kommer stadig nærmere."
"- Ambisjonene til Vålerenga er å vinne, i hvert fall så lenge jeg er her. Men vi må jobbe oss opp til posisjonen hvor vi har mulighet til å vinne, og vi er ikke helt der ennå"
"- jeg ser mer på hvordan de andre lagene som ligger rundt oss gjør det enn hvordan det går mot Rosenborg for tiden."
"– Teoretisk kan vi jo det (vinne serien) nå som det er seks poeng opp og 13 kamper igjen. Men det er ikke noe vi tenker på."
For meg så stråler ikke det akkurat "Nå skal vi banke RBK" eller "RBK er ræva". Men det er mulig jeg ikke leser like mye mellom linjene som dere. _________________ - En av St Hallvards menn |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2015 21:39 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Quote: | Rekdal mener på sin side at deler av VIFs førsteellever holder et høyere nivå enn RBKs.
- Vi har noen områder hvor vi kan si at vi er bedre, uten at jeg vil si hvilke. Det er flest plusser til RBK, men vi kommer stadig nærmere, sier VIF-sjefen. |
Vi er bedre enn dere på ting, men jeg nekter å si hvilke ting. Det er hemmelig. - Fritt oversatt Rekdal 4 år. |
Veldig uoriginalt. Dette har han stjålet rett fra Hoftuns uttalelser om laget under Perry  _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.07.2015 21:56 Post subject: |
|
|
Bra at Rekdal er offensiv, ville vært merkelig om han skulle sagt "dette er kjørt" all den tid det er 6 poeng mellom oss, lenge igjen og vi tross alt har et lavt bunnivå vi også. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2015 21:56 Post subject: |
|
|
Ellers har jeg ikke noe voldsomt imot Rekdal. Ser ut til å utvikle seg bra som trener, og ser ut til å bygge noe i Vålerengen som er godt fundamentert. Sleiver en del med leppa, men duuuu hvor kjedelig om alle hadde vært Kalle Løken i uttalelsene sine.
Som en skrev over her, - veldig bra for norsk fotball med et sterkt lag i Oslo. Jo sterkere, jo bedre. Både der og i de andre store byene. Så får vi bare jobbe hardt for å bli enda sterkere. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 28.07.2015 21:58 Post subject: |
|
|
Tross alt hakket lettere å svelge at Vålerenga tar gull enn Molde. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 28.07.2015 22:03 Post subject: |
|
|
Mange hakk lettere, om først uhellet er ute! _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.07.2015 22:18 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke Rekdal er en spesielt god trener, men verst er han som type. Han går alltid i front og fremhever seg selv så ofte han kan når det er medgang, i motgang derimot er det spillerne, dårlige holdninger og lite ressurser som er årsaken. Spiller media trill rundt når han vil, og de biter på, eksemplifisert med stikkene mot Rosenborg i tide og utide, uten å få et eneste kontrollspørsmål tilbake.
Nei, har virkelig ikke sansen for han. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 28.07.2015 22:32 Post subject: |
|
|
"- Per nå har nok Rosenborg flest plusser om du måler opp mot vår startellever, men vi kommer stadig nærmere."
kan noen værså snill å hjelpe meg med denne, hva er det de nærmer seg på ?? |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 28.07.2015 22:35 Post subject: |
|
|
Vel jeg vil ikke si at Vålerenga er noe nærmere RBK nå, enn de var på vei til å komme nærmere Molde i fjor, så utifra den logikken har ikke VIF kommet nærmere noe som helst  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
|