View previous topic :: View next topic |
Hvem blir nærmerste utfordrer til seriemesterskapet? |
Bodø/Glimt |
|
1% |
[ 1 ] |
Haugesund |
|
0% |
[ 0 ] |
Lillestrøm |
|
0% |
[ 0 ] |
Mjøndalen |
|
6% |
[ 6 ] |
Molde |
|
78% |
[ 72 ] |
Odd |
|
7% |
[ 7 ] |
Sandefjord |
|
1% |
[ 1 ] |
Sarpsborg |
|
0% |
[ 0 ] |
Start |
|
1% |
[ 1 ] |
Strømsgodset |
|
0% |
[ 0 ] |
Tromsø |
|
1% |
[ 1 ] |
Viking |
|
2% |
[ 2 ] |
VÃ¥lerenga |
|
1% |
[ 1 ] |
Aalesund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 92 |
|
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.07.2015 09:50 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Herregud for et skudd av Badou! Jævlig provoserende at vi ikke plukket opp han når/om vi hadde mulighet! |
Det er nye Badou-er vi takker nei til ved å avslutte samarbeidet med Stig Torbjørnsen. Skjønt, det var vel ikke til å unngå - det trønderske fotballpublikummet ble plutselig veldig opptatt av å få trøndere inn på RBK-laget da det begynte å bli opptil flere fargede spillere i startelleveren. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2015 09:55 Post subject: |
|
|
Hva mener du med det siste der egentlig? Og vi prøvde jo nettopp å signere Sané så jeg tror vi godt kunne signert Badou også. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.07.2015 10:17 Post subject: |
|
|
Hva jeg mener? Jeg konstaterer at det var mye mas blant RBK-supportere om for mange utlendinger i RBK da vi hadde tre-fire afrikanere i startelleveren, men av en eller annen grunn er det mye mindre mas når vi har minst like mange dansker og islendinger.
Og det jeg skriver er at det er nye Badou-er vi avstår fra gjennom å kutte båndene til Stig T. Vi kan fortsatt ende opp med å kjøpe dem for ti millioner når de har slått til i Glimt eller Stabæk, men hensikten med samarbeidet med Stig var jo å hente disse spillerne mens de fortsatt er ukjente talenter. Det aksepterte ikke RBKs publikum, som i praksis proklamerte "RBK for nordmenn" da startelleveren fikk litt mer pigment. Og dermed er det ingen vits i fortsatt å lønne Stig. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2015 10:37 Post subject: |
|
|
Ja, enig angående nye Badouer, de kommer ikke nå. Men så kommer ikke nye Boti Goaer heller.
Jeg synes du har et veldig negativt syn på "RBKs publikum". Jeg tror misnøyen først og fremst handlet om at laget ikke fungerte i den perioden. Hvis Mikkelsen, Jensen og Holmar hadde vært afrikanere så tror jeg ingen hadde klaget på det i dag. Men det er 10 år siden jeg har bodd i Trondheim, mulig rasisme er mer utbredt enn jeg er klar over. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 27.07.2015 11:11 Post subject: |
|
|
Slik jeg opplever det handler det veldig sjeldent om direkte rasisme, i den grad man opplever/hører om i f.eks Russland. Mange er oppdratt med den romantiserte og idylliserte tanken om et RBK med bare trøndere/"trøndere"/nordmenn. Over tid blir dette et konsept som blir vridd og skrudd på, særlig når man ser at klubben kaster penger etter alt som rører på seg så lenge det kan behandle en ball på små flater. Så fort prestasjonene ikke svarer til prisen kommer misnøyen. Da starter det kanskje som "den idioten der kunne vi spart oss en kvoteplass på, finnes sikkert en same som kan gjøre det samme", og før man vet ordet av det har man "RBK for trøndere" med, desverre, lettere rasistiske innslag. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.07.2015 11:28 Post subject: |
|
|
Ja det blir mye mas om de med mørk hud når de/laget ikke presterer. Langt mer enn det blir rundt andre spillere. Og veldig fort og rimelig ubegrunnet så skal man plutselig ekskludere 90% av markedet for fotballspillere, sparke speidere og kun hente spillere som vokste opp et steinkast unna Lerkendal.
Dette blant annet begrunnet i et fantastisk vindu hittil uten speider. Vi snakker altså en 23 år gammel norsk obos-spiller som ikke er eller blir god nok til å starte, en 29 år gammel norsk stopper vi har hatt i kikkerten i 13 år, en norsk ving uten sluttprodukt til 5-8 millioner kroner og en 29 år gammel skandinavisk spiss for 4 mill som har 7 scoringer i år og 5 i fjor.
Men det ble litt offtopic, tilbake til den litt kjipe delen.
Det som irriterer meg mest er alle innleggene og argumentene som nærmest i klartekst mener at spillere med mørk hud ikke er smarte nok til å lære seg 433, ikke smarte nok til å lære en rolle og i natur for egoistiske til å kunne spille på et lag. Dette er rett og slett ikke holdbart! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2015 11:42 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Det som irriterer meg mest er alle innleggene og argumentene som nærmest i klartekst mener at spillere med mørk hud ikke er smarte nok til å lære seg 433, ikke smarte nok til å lære en rolle og i natur for egoistiske til å kunne spille på et lag. Dette er rett og slett ikke holdbart! |
Hvis du sikter til RBKweb så kjenner jeg meg ikke igjen, synes diskusjonen om hvor vi bør lete etter spillere har vært ganske edruelig. |
|
Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 27.07.2015 15:05 Post subject: |
|
|
Ah, endelig er det derby-dag igjen! Vi har vunnet mediekrigen som vanlig, men LSK har for vane å flakse med seg et poeng. Det blir øl, burger og stemning på Three Lions i kveld
http://www.dagbladet.no/2.../40336944/
http://www.aftenposten.no...3406_1.snd
Ellers: Til å være et fotballforum på internett, mener jeg RBKweb er langt unna å ha rasistiske undertoner. Å være for lokale, unge spillere er noe alle klubber i alle land har til felles. _________________ - En av St Hallvards menn |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 27.07.2015 15:13 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Det som irriterer meg mest er alle innleggene og argumentene som nærmest i klartekst mener at spillere med mørk hud ikke er smarte nok til å lære seg 433, ikke smarte nok til å lære en rolle og i natur for egoistiske til å kunne spille på et lag. Dette er rett og slett ikke holdbart! |
Kan du vise til noen eksempler på dette? Kan ikke huske å ha sett noen som står for dette, men har selvsagt ikke lest alle innleggene her inne heller da. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 27.07.2015 15:32 Post subject: |
|
|
Er jo helt innafor å ønske trønderske og norske spillere på et norsk lag. Det blir rart å klage på nordmenn som holder med engelske lag, og mene at de bør holde med norske lag, men i neste åndetrekk klage på RBK tilhengere som ønsker nordmenn og trøndere på laget. Spesielt mtp. at vår storhetstid består kun av nordmenn og en islending. Videre kan man argumentere at man bør bruke flest mulig nordmenn for å forbedre landslaget og norsk "fotballindustri".
Har aldri oppfattet at en klager på en spiller kun fordi han er neger, gul, rød eller albaner. Derimot skjønner jeg at en klager på John Chibuike og lurer på om han kan reglene i fotball, for jeg har aldri sett en spiller stå mer i offside enn han. På den andre siden så holder vel alle RBK supporterne Annan nært sitt hjerte. Heller ikke noen som klaget på Tetty eller Carew for at de var svarte? Jeg ser ikke hvor denne diskrimineringen skjer. Derimot har jeg registrert at personer med svensk pass får gjennomgå blant RBK supporterne. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 27.07.2015 19:34 Post subject: |
|
|
Lurer på om Alexander Mathisen er definisjonen på en middelmådig Tippeliga-spiller. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 27.07.2015 19:39 Post subject: |
|
|
Sitter å ser Vålerenga - Lillestrøm, det er en grusomt dårlig fotballkamp. Alt er dårlig, alt! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.07.2015 19:41 Post subject: |
|
|
Tenkte akkurat det samme. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 27.07.2015 19:43 Post subject: |
|
|
Har registrert at spillere med O i etternavnet blir kritisert mer enn andre på forumet her. Olsen, MOldskred, GOa, ZahOra. Diskriminering?
Nei, de spillerne som får pepper av flest får det vel fordi de fortjener det, uavhengig av hudfarge. Og som påpekt er det jo hyggelig med lokale talenter. Ofte er de billige og, og dermed er presset for å levere mindre. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 27.07.2015 19:48 Post subject: |
|
|
Hvor mye kostet Brown? |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 27.07.2015 19:48 Post subject: |
|
|
Kan ikke forstå at dette VIF-laget skal utfordre oss. Vi har vunnet serien. Takk for i år.
Fantastisk! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 27.07.2015 19:52 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Hvor mye kostet Brown? |
Ca. 4 millioner ble det spekulert i, og en ganske frisk lønn. Trøim cashet for kjøpssummen og klubben tok lønna. Var god stemning etter salget av islendingen.
Summen er jo ikke så ille om kvaliteten hadde vært ok. Vi betaler det samme for Viljhalmson. Men Brown virker ikke å være i nærheten av å holde nivået, ihvertfall ikke det nivået som kreves om Engen skal sloss om medaljer og gull. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 27.07.2015 19:52 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Hvor mye kostet Brown? |
Du tenker på Browne som skulle ta Tippeligaen med storm?
http://m.db.no/2015/03/17...406/?www=1
Etter denne kampen å dømme vil alt over 50 000 være et bomkjøp. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 27.07.2015 19:56 Post subject: |
|
|
20 mål på 62 kamper som rask spiss i en liga som MLS hvor defensiven er helt katastrofe slår meg ikke som topscorermateriale i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 27.07.2015 20:00 Post subject: |
|
|
Grisedårlig kamp så langt. Heller ikke det store trykket på tribunen. Men hva gjelder fotballen tror jeg Vålerengen vinner. De har i år, som ifjor, en evne til å vinne særdeles lite overbevisende. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 27.07.2015 20:08 Post subject: |
|
|
Kanskje den mest klønete straffen jeg har sett. Hva driver Knudtzon med? |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 27.07.2015 20:09 Post subject: |
|
|
Skulle nesten tro Knudtzon hadde spilt på at det skulle bli straffe i kampen. Dummeste "taklingen" jeg har sett i år. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 27.07.2015 20:12 Post subject: |
|
|
Skulle nesten tro klubben selv har spilt klubbkassa på Engen. Friday med helt upresset pasning rett til motspiller og farlig brudd. Lsk-spiller står stille med ball i beina på midten i 10+sekunder til Engaspiller kommer og tar ballen, farlig brudd imot. Nå gjør Knudzon dette.
Det er dønn umulig å vinne fotballkamper om halve laget gjør sitt beste for å tape. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 27.07.2015 20:12 Post subject: |
|
|
Klanen og alt av media blir sikkert helt i hundre om de vinner denne kampen. NÃ¥ skal Rosenborg tas.. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
|