English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KR Reykjavík - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var BB mot KR
Hansen
6%
 6%  [ 3 ]
Svensson
13%
 13%  [ 6 ]
Eyjolfsson
2%
 2%  [ 1 ]
Skjelvik
2%
 2%  [ 1 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
33%
 33%  [ 15 ]
Selnæs
35%
 35%  [ 16 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkelsen
6%
 6%  [ 3 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Helland
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 45

Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.07.2015 23:37    Post subject: Reply with quote

Bare å stille full A-lag og kommandere 100% innsats i bortekampen, vi har ikke kamper mellom returoppgjøret en uke senere så det går helt fint å "tømme" A-laget.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran

PostPosted: 12.07.2015 23:39    Post subject: Reply with quote

Tidlig å tippe lag ennå, men det som er sikkert er at Skjelvik må inn som midtstopper igjen. Så er jeg spent på om Helland spiller eller ikke, skal ikke se bort ifra at de gir han ennå en uke med kontrollert opptrening så han er klar til returkampen og Sandefjord.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.07.2015 23:59    Post subject: Reply with quote

Sier seg selv at vi må toppe laget i disse kampene, som andre har påpekt er det flere spillere på KR som har erfaring fra TL, Allsvenskan og Superligaen. KR er sikkert på nivå med lag som Odd.
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 00:12    Post subject: Reply with quote

Synes vi skal toppe laget og evt rullere hvis vi får en god ledelse tidlig:

Hansen

Svensson - Eyjolfsson - Skjelvik - Dorsin

Jensen - Selnæs - Midtsjø

Helland - Søderlund - Mikkelsen
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 09:55    Post subject: Reply with quote

Kan vi ikke registrere 1 spiller til før denne runden? Bjørdal inn?
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 10:02    Post subject: Reply with quote

Vi skal toppe laget, fordi alt kan ske i europæiske kampe.

Selvsagt er KR Reykjavik ikke på nivå med Odd. Deres største profiler blev vraget af i andre skandinaviske ligaer. Deres midtstopper og spiss-profilen blev vraket på dansk nivå 2. Jeg tror, KR Reykjavik har gjort et scoop ved at hente floppen Fridjonsson, men ham kommer vi heldigvis ikke til at spille mod.

Last edited by iconbit on 13.07.2015 10:08; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.07.2015 10:08    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Kan vi ikke registrere 1 spiller til før denne runden? Bjørdal inn?

Siden det norske overgangsvinduet ikke åpner før 22.juli så kan vi ikke registrere han som ny spiller hos oss enda, kan ikke registrere uregistrerte spillere inn til EL.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 10:15    Post subject: Reply with quote

Tipper Helland står over bortekampen. Ellers håper jeg vi stiller med fullt lag. Kun 3 kamper til i juli nå, ingenting å spare på.
Back to top
kentosd
Rutinert

PostPosted: 13.07.2015 17:51    Post subject: Reply with quote

Blir vist på tv2 sportskanalen Tommel'n opp!
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 13.07.2015 18:02    Post subject: Reply with quote

hvor står det?
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 18:44    Post subject: Reply with quote

Ettersom NRK Nett-tv viste Odd sin hjemmekamp, så kanskje TV2 tenkte at de kunne tjene noen grunker.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
huffameg
Rutinert

PostPosted: 13.07.2015 18:53    Post subject: Reply with quote

Dette er bortekamp-tråden, tviler på at sportskanalen viser denne. Blir sikkert rbk-stream via solidtango
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 13.07.2015 18:58    Post subject: Reply with quote

KR annonserer billetter billigere frem til kampdag. Deretter øker prisen.
Samme pris for voksne og barn. 1500,- islandske kroner hvis man kjøper før kampdag (tilsvarer 90,- norske) og 2000,- islandske kroner (120,- NOK) på kampdag.

De opplyser at det er kun 1540 billetter tilgjengelig. Gjetter på at det da er antallet tilgjengelig for hjemmepublikum?

Tar med info om returkampen også, men legger det foreløpig her inntil det er opprettet en kamptråd.

Til kampen på Lerkendal vurderer KR å leie inn et fly med 180 seter dersom tilstrekkelig antall supportere melder interesse.
Da ankommer supporterflyet Værnes klokken 16.35 på kampdag og returnerer klokken 23.00.
Denne svippturen prøver de å selge inn for 69990,- islandske kroner, som blir drøyt 4200 norske.

Last edited by gisp! on 13.07.2015 19:00; edited 1 time in total
Back to top
rbkidrammen
Senior

PostPosted: 13.07.2015 18:59    Post subject: Reply with quote

sidebob wrote:
hvor står det?

@altomfotball tweet: https://twitter.com/altom...14336?s=09
http://www.altomfotball.n...lUrl=false
Står her, og bortekampen er satt inn i tv programmet!Smile RBK
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 13.07.2015 19:36    Post subject: Reply with quote

glad jeg tok feil Smile
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 13.07.2015 20:55    Post subject: Reply with quote

Tur og hotell er fikset, men hvor kjøper man billetter til bortefeltet her da?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2015 21:17    Post subject: Reply with quote

Vil tro det ordner seg på stadion. Alternativt kan muligens RBK bistå. Kanskje spørre anne.berit.sorensen@rbk.no ?

Ser forresten at Rosenborg heldigvis ombestemte seg og annonserte flybilletter. De burde ha gjort det allerede fredag ettermiddag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2015 17:23    Post subject: Reply with quote

Det er nøyaktig 50 år siden klubben debuterte i Europa mot samme lag. En av Rosenborgs mest sentrale spillere var Tor Kleveland, og han husker godt resien [sic] vestover.

(...)

- Vi kom oss ikke av gårde før i halv tolv-tiden på kvelden. Men flyselskapet tok godt vare på oss, og sendte oss fra flyplassen inn til sentrum. Der ble vi påspandert mat og fikk se en forestilling på Chat Noir. Det var koselig, men vi skulle helst vært fremme på Island. Så det ble en litt kjedelig og spesiell oppladning til kampen, sier han.

(...)

Åtte minutter ut i kampen scoret Kleveland et historisk mål for Rosenborg.

- Jeg husker det som om det var i går, forteller han.

- Jeg spilte venstre flanke, men mottok ballen på midtbanen, rundet et par mann før jeg skjøt fra rundt 16 meter. Ballen føyk ned i hjørnet, fortsetter han.

Les mer: - Husker det som det var i går

- Det blir moro. Det er artig å møte folk som du kjenner godt og har tilbrakt mye tid sammen med. Det er artig å få seg en tur til Island òg, syns André Hansen.

- Er det igjen en del gamle lagkamerater i KR?

- Ja, det er faktisk en god del. I hvert fall halve laget er igjen fra min tid der.

- Hva tenker du om nivået på KR? Det blir noen hakk opp fra Vikingur?

- Det blir det nok. Det er ganske brukbare fotballspillere der. Jeg vet ikke helt hvordan de spiller; de har byttet trener. Han (Bjarni Gudjonsson) spilte på midten sjøl da jeg var der, så de prøver nok å spille fotball.

- De har en del spillere som har prøvd seg i Sverige og Danmark, som har endt opp med å komme hjem igjen. Det betyr at de har kvaliteter. Det er vanskelig å sammenligne nivåer, men de er kanskje rundt toppen av 1. divisjon.

Les mer: Leiesoldatene vender tilbake til slagmarka

Litt av forhistorien til at han havnet her i Reykjavik (jau, jeg er vel framme!):

– Jeg ønsker å spille på et høyest mulig nivå, og nå får jeg muligheten til å spille på et godt islandsk lag. Det betyr førstelagsfotball, og ikke minst at jeg får utfordringer både i serie og cup. Dette er et opphold på to og en halv måned, og det kommer til å bli en livserfaring for meg, sier André Hansen.

Les mer: Leies ut til Island

- Jeg slo ikke ut i full blomst i Lillestrøm. Men jeg fikk muligheten når det kokte som verst, i 2009. Laget hadde tatt to poeng på ni kamper, og i en slik situasjon er det ikke lett å komme inn. Jeg hadde en halvveis tabbe i den første kampen (mot Brann), og en svær tabbe mot Start i den andre kampen. Hadde jeg ikke fått den tabben, så kanskje jeg hadde fått spille videre, for resten av de to kampene gikk fint, påpeker Hansen.

Les mer: Tabben som gjorde ham usynlig

Kom på at jeg vel ikke har avslørt overfor sisteskansen vår at det var jeg som allerede ved pause i kampen stjal filmklipp fra tv2.no og la ut på Youtube. I løpet av kort tid var tabben spredd over hele verden; tror til og med et brasiliansk nettsted fanget den opp.

Merker meg forresten at Henning Berg (med hjelp fra lsk.no?) slo fast at erstatteren het "Stefen Logo Magnusson".

RBK valgte ikke å fylle benken på torsdag. Troppen er den samme som mot Odd foruten Strandberg.

Tror nok at også laget blir det samme foruten at Dorsin skyver Skjelvik inn som stopper.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 14.07.2015 17:42    Post subject: Reply with quote

Som Andrè Hansen sa i artikkelen på RBKweb, så møter han en del gamle kjente:
Quote:
- Er det igjen en del gamle lagkamerater i KR?
- Ja, det er faktisk en god del. I hvert fall halve laget er igjen fra min tid der.

Fra UEFA-troppen til KR i 2009 er følgende også meldt inn i år:
-Skúli Jón Fridgeirsson
-Grétar Sigurdsson
-Jónas Sævarsson
-Óskar Örn Hauksson
-Stefán Logi Magnússon, som gikk fra KR til Lillestrøm da Hansen gikk motsatt vei i juli 2009 og senere var lagkamerat med Hansen i Lillestrøm.
KR med Magnússon i buret har for øvrig holdt nullen i fem av elleve seriekamper hittil i år.

Trener Bjarni Gudjónsson spilte i 2009. Han tok over som trener for KR da Runar Kristinsson forlot dem til fordel for Lillestrøm i november 2014.

En tidligere lagkamerat av Tore Reginiussen fra tiden i OB er også i KR.
Ifølge statistikken til DBU fikk Tore og dansken Jacob Toppel Schoop ett minutt på banen samtidig mens de var lagkamerater i to halve sesonger i Danmark.
Det skjedde i 19. serierunde mot Silkeborg i sesongen 2011-2012, da Schoop kom inn i siste spilleminutt.

I første serierunde påfølgende sesong ble midtbanespiller Schoop byttet ut i det 83. minutt, mens Reginiussen kom inn.
Schoop ble for øvrig matchvinner med kampens eneste scoring etter 17 minutter i den kampen mot et Brøndbylag med Mike Jensen.

Da Schoop signerte for KR i april i år, men kun en kontrakt for tre måneder, var kanskje tanken å dra til grønnere enger i sommer?
Før kampen mot Cork på den grønne øya, kunngjorde imidlertid Schoop at han hadde signert en kontrakt ut sesongen med KR.
En ny tre-måneders kontrakt der altså.
gisp!
Legende

PostPosted: 14.07.2015 19:00    Post subject: Reply with quote

Gary John Martin kom til Island med det for øye å kun være der i ti kamper for å spille seg i form på Íþróttabandalag Akraness.
Man kan si han lyktes delvis.
Med ni mål på ti kamper ble oppholdet utvidet til ett-årskontrakt.
Laget vant serien på andre nivå, og halvveis i neste sesong ble han hentet av Islands mestvinnende klubb, Knattspyrnufélag Reykjavíkur.

I både 2013 og 2014 ble Gary Martin toppscorer i Pepsi-ligaen, sagaøyas øverste nivå.
I 2013 delte han æren med aldrende Atli Viðar Björnsson og Vålerengens senere Kina-eksport Kjartansson.
I 2014 kapret Martin toppscorertittelen alene.

Fem år etter den opprinnelig tenkt korte visitten, er engelskmannen, som er oppfostret i Middlesbroughs akademi, fortsatt på Island, men har vist stor utferdstrang.
I vinter var 24-åringen på prøvespill i Chesterfield (League One) og Vålerengen. Det var også interesse fra Sverige, Belgia og flere norske klubber, men han fikk ikke napp. Ikke en gang hos sin tidligere trener Kristinssons nye klubb.
Den nåværende kontrakten med KR går ut i oktober 2015.

Denne sesongen har ikke startet så godt for målkongen, som står bokført med stusselige et mål i serien, og det var på straffespark 17. mai.
En skade har deretter holdt ham på sidelinja i en og en halv måned, men han har fått spille de siste ukene.

5. juli spilte han 70 minutter i kvartfinalecupkamp mot ligaleder FH og scoret seiersmålet ni minutter før han ble byttet av.
Den islandske nettsiden 433 ga karakteren 8 og kåret ham til banens beste.

I hjemmekampen i første kvalifiseringsrunde til EL sist torsdag ble han byttet ut i andre ekstraomgang (114. minutt).
I seriekamp sist søndag kom han inn for Schoop 38 minutter før slutt i en kamp de ledet komfortabelt 3-0.
Arnold
Junior

PostPosted: 14.07.2015 19:17    Post subject: Reply with quote

thoves wrote:
Tur og hotell er fikset, men hvor kjøper man billetter til bortefeltet her da?

Rosenborg selger ikke billetter til denne kampen, så den må kjøpes på stadion.

Hold Brillan Plater
www.myspace.com/holdbrillanplater
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 14.07.2015 19:21    Post subject: Reply with quote

Hvor vises kampen i Trondheim da, Three Lions?
huffameg
Rutinert

PostPosted: 14.07.2015 19:24    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Hvor vises kampen i Trondheim da, Three Lions?

Nettsiden sier det Smile
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 14.07.2015 22:32    Post subject: Reply with quote

Dommeren er fra Ungarn og heter Ádám Farkas.
Han ble utnevnt til UEFA-dommer i kategori tre under elite i desember 2014, og dette er hans første Europa League-kamp som dommer.

Han dømte to kvalifiseringskamper til U17-EM i mars. Ifølge UEFAs statistikk var det uvanlig få frispark i kampen Nederland - Georgia (18 stk). 3 gule var ikke i øvre sjikt hva gjelder antall kort isolert sett.

I den andre kampen, Georgia - Belgia, ble det også ganske få frispark (22) og to gule. Dog 80 minutter spilletid i disse kampene.

Nederland og Belgia kommer over tid også veldig godt ut av kortstatistikkene.
For kuriositetens skyld tar jeg med kortfangsten og frispark for og mot i [edit: kvalifiseringsfasen av] U17-EM for de tre nasjonene Farkas dømte en eller to kamper med, pluss for Island og Norge:
Belgia 6 kamper/3 gule/ 0 røde. Frispark mot/for: 68/64
Nederland 6/4/1. Frispark: 64/39
Georgia 6/9/1. Frispark: 67/88
Island 6/7/1. Frispark: 61/66
Norge 6/11/1. Frispark: 75/46

En oversikt viser at han har dømt 71 kamper på øverste nivå i Ungarn i løpet av de fire siste sesongene.
Det skal ha frembragt 359 gule kort, 17 gulkort nummer 2 (=rødt) og 22 direkte røde.
Dersom dette stemmer, gir kampene i Ungarn såvidt over fem gule og et halvt rødt pr kamp i gjennomsnitt over en periode på fire år. (5,06 gule og 0,55 røde.)

Til dommerens forsvar, kan det anføres at kona hans også er dommer. Hun er til og med to nivå over ham, så denne karen har det nok ikke så greit hjemme.

Last edited by gisp! on 14.07.2015 23:14; edited 1 time in total
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 14.07.2015 23:04    Post subject: Reply with quote

12 grader, lettskyet og oppholdsvær, er det foreløpige varselet fra Veðurstofa Íslands for Reykjavikområdet før og under kampen på torsdag.

Litt regn på dagen i morgen, men oppholds og gløtt av sol utover kvelden.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 12, 13, 14  Next
Page 2 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb