| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7382 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.06.2015 23:54 Post subject: |
|
|
| TKK meldte på twitter under kampen i går at både Mike og Helland er spillere som både er gode nok til bundesliga, samtidig som de er spillertyper som passer godt inn der. Tviler veldig på at de forsvinner i år, kan ikke tenke meg noe annet enn at begge to har ekstremt lyst til å ta gull i år. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 23.06.2015 00:05 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Ser han er medlem på facebook-siden "Vi som er den beste spilleren på et trist lag" der Matthew Le Tissier står som administrator. |
Fantastisk kommentar. Fantastisk spiller.. LeTissier er kanskje den beste spilleren som har spilt på et så rævva lag noen gang. Så kanskje vi kunne hørt om han var ledig? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 23.06.2015 01:06 Post subject: |
|
|
Og hvis Malecs lån ikke fornyes skal vi ha inn Ali Dia. Han var vel ledig som få den gang og er det sikkert nå og.
Sanè for Strandberg
Anvendelig, ung forsvarsspiller for ingen (styrking av stallen)
Aursnes/Sakor for Henderson
Prica på 1,5 års-kontrakt for Malec
Da har det vært et bra vindu. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 23.06.2015 08:42 Post subject: |
|
|
Jochim Jonsson: Dette bør RBK, Molde, Mjøndalen og Odd forsterke med i sommer
| Quote: | Rosenborg
RBK har vært sensasjonelt bra denne sesongen og spiller ut de fleste motstanderne i Tippeligaen. Det er nesten umulig å setter fingeren på noe hos dem. De har taklet Reginiussens skade meget bra. Men med Strandberg solgt så mener jeg at RBK savner en leder i de bakre rekker. Sterke rykter går på at Sané i det nærmeste klar for RBK. Han er en utmerket individuelt god stopper og går Strandberg en høy gang der, men som leder i den bakre fireren så er han ikke i nærheten av Strandberg. Med kun Holmar Ørn Eyjolfsson kvar av rene stoppere for RBK så hadde de trengt å få inn en leder. Jeg mener at RBKs forsvarsspill blir svekket enn om de får inn Sané som er individuelt bedre.
Oppsummering
Når de flyter bra som det gjør for RBK og førsteelleveren er så satt bør de gjøre minst mulig. RBK skal fortsette å holde seg i flytsonen. Jeg mener dog at Sané alene er ikke en god nok erstatter for Strandberg. Jeg synes de bør vurdere en stopper til på lån til Reginiussen er tilbake neste sesong. Det bør være en rutinert stopper som kan lede forsvaret og er bedre kollektivt enn individuelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.06.2015 09:24 Post subject: |
|
|
| Vi bør hente en stopper altså, Captain Obvious to the rescue! |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.06.2015 10:07 Post subject: |
|
|
Prica savnet trøkk når Rbk feiret seriegull, passer fint å komme tilbake nå for å oppleve at vi trøndere virkelig kan feire et seriegull.
Han skal få se at vi trøndere ikke er noen festbremser  |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.06.2015 10:35 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Vi bør hente en stopper altså, Captain Obvious to the rescue! |
Han kommer med en oppfølgingsartikkel i morgen som legger trykk på viktigheten i å score flere mål enn motstanderen for å vinne, og å få mange folk til å kjøpe billett til kampen for å øke tilskuerinntektene. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 23.06.2015 11:05 Post subject: |
|
|
Skulel gjerne sett 3 kanonsigneringer nå, litt fremtidsrettet- for flere vil gå om vi fortsetter å spille som nå, kvaller til EL etc..
Sane satser jeg på at er hentet allerede og teller ikke blendt de 3 Det samme gjelder for øvrig Une Larson, som kan være en anvendelig potet..
Drømmen på stopperplass hadde vært Jim Larsen for min del, men han skrev vel nettopp ny kontrakt med FCM til 2016!? Stadsgaard er kneoperert, men utover det vet jeg ikke omfang etc.. Kunne vært et alternativ?
På midten er Badou favoritten! Greit å hente han sammen med Sane.. Mike blir sikkert solgt i inneværende eller neste sesong, Badou en verdig erstatter!?
Jeg var jo en forkjemper for 'Søder til Kina for 20 mill' og mener jeg får full valuta for ståstedet nå som det har tørket inn foran der.. For prisen av et Søder-salg da han var on-fire (utrolig nok) hadde vi GARANTERT fått inn en eller flere spillere med høyere målgaranti. En Prica som mange nevner, ville f.eks tross sine 34 år GARANTERT hatt flere mål. Med kontrakt ut juni i år kan vel han hentes billlig!? Her finnes det nok utallige alternativer som i mine øyne sannsynligvis overgår Søder.. Forøvrig må vi ikke kjøpe Malec!!! _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.06.2015 11:41 Post subject: |
|
|
Larsen og Prica tror jeg er for sent, over the top.
Håper de får til en god deal på Malec, har troen på at han kan blomstre med litt tillit. Håper også Søderlund forsvinner.
Hadde vært spennende med en ny danske som midtspissalternativ, forhåpentligvis en litt annen type enn Søderlund/Malec.
Ønskeliste:
- Ledertype midtstopper
- Bredde på midten, gjerne en litt annen spilletype enn de vi har (f.eks en "Annan"-type som er sterke defensivt til bruk i f.eks enkelte bortekamper i Europa)
- Malec + Hurtig spiss med avslutningsegenskaper og evnen til å være på riktig sted. |
|
| Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 23.06.2015 11:58 Post subject: |
|
|
Jim Larsen er 29 år og fast stopper hos serielederen i Danmark! Kanonsignering, men langt utenfor vår betalingsevne just nu...
Prica ville kommet gratis all den tid kontrakten utgår. Lønnskravet burde også vært muig å møte, men kanskje vil han hjem!? Enig i at 34 år er mye, men han hadde helt sikkert scoret mer enn Søder så langt i sesongen
edit _________________ Saklig |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 23.06.2015 12:09 Post subject: |
|
|
| Prica er 6 år yngre enn Frode Johnsen, så det er absolutt ikke for sent å hevde seg i Tippeligaen for han heller, men om det vil være et fornuftig kjøp, det skal jeg ikke si. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.06.2015 12:48 Post subject: |
|
|
| Prica er 35 år om få dager. Spørs om fysikken er god nok? Kåre har jo hevet den flere hakk i RBK siden Prica var her. |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 23.06.2015 12:52 Post subject: |
|
|
Tror fysikker er et mindre problem enn motivasjonen enn tilfellet Prica. Ser for meg at han vil fortsette 1-2 år utenfor skandinavia før en retur til Helsingborg.
Når det gjelder Jim Larsen tror jeg vi hadde vår sjanse til å hente han hjem igjen for 1,5 år siden. Nå er det nok for sent; forlenget kontrakten nylig og har fått barn og kone, samt trives godt med å bo nært familie i dk. Tror rett og slett vi ikke er tilstrekkelig attraktive for han slik hans liv er nå. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 23.06.2015 14:29 Post subject: |
|
|
Hva med Jonathan Mensah?
Kontrakten med Evian går jo ut straks, må jo være en solid forsterkning?
Edit: kanskje ikke.... http://www.bbc.com/sport/...l/32772430 |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 23.06.2015 14:33 Post subject: |
|
|
| Det er et heftig program i juli, så forsterkningene burde komme så snart som mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 23.06.2015 14:39 Post subject: |
|
|
Nu ja, men overgangsvinduet åpner ikke før 22. juli, da. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 23.06.2015 14:42 Post subject: |
|
|
Hadde ikke skada å hatt overgangene klare til 22 juli Men ja, det er lite vits i å mase om overganger før overgangsvinduet åpner så de får spille for oss uansett hvor mye vi kunne ønska oss det _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 23.06.2015 15:02 Post subject: |
|
|
Prica er jo ikke SÅ mye eldre enn Kenny Cooper. Og scorer mer enn KC Gjør i Seattle.
(sjekk forresten ut Emerald City Supporters, de legger sin ære i tifo, kan du si) _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 23.06.2015 16:10 Post subject: |
|
|
| Hadde helt glemt at vinduet ble utsatt. Uansett - det ser ikke ut som det er et mye lettere program i august heller. Slitasjen på troppen kan bli stor, og oppstår det skader blir ikke situasjonen lettere. |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 23.06.2015 18:06 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Vi bør hente en stopper altså, Captain Obvious to the rescue! |
han sier vel faktisk at vi skal "hente" to. En permanent og en på lån.
| Jochim Jonsson: wrote: | | "Jeg synes de bør vurdere en stopper til på lån til Reginiussen er tilbake neste sesong. Det bør være en rutinert stopper som kan lede forsvaret og er bedre kollektivt enn individuelt." |
Kommer nok, som alle har forstått, en stopper inn i dette vinduet. Og frem til dagen Tore er klar så spiller Skjelvik ved krise. Det som egentlig blir spennende fremover er hvilken midtbanespiller vi henter for å fylle stallen. Og eventuelt hvem som må erstattes for å sikre budsjettet(som jeg har forstått også kan oppfylles på andre områder, slik som europa suksess). |
|
| Back to top |
|
 |
Sprøstekt Løk Junior
|
Posted: 23.06.2015 18:17 Post subject: |
|
|
| Kunne Mathis Bolly vært noe for oss? Kun 227 minutter for Fortuna D. forrige sesong. Nå er vel ving kanskje langt nede på prioriteringslisten |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 24.06.2015 11:40 Post subject: |
|
|
Bolly hadde vært fin han, men han er vel så vidt jeg husker så høyrebeint at han nesten løper sirkler rundt seg selv. I så fall blir han direkte konkurrent med Helland og det er nok ikke en kamp han vil klare å vinne. Dermed blir det en dyr høyre benk hvis jeg husker rett _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 24.06.2015 12:35 Post subject: |
|
|
Knapt noen spiller det er realistisk for RBK å skaffe kunne konkurrert ut Helland. Er jo en drøm å ha en så eksplosiv spiller på kanten, som både kan drible utover og legge inn med høyre eller vende inn og skyte knallhardt med venstre. Et unikum av en spiller som en svært vanskelig å håndtere for et forsvar.
Stallen skal være èn mer enn i dag, det har vi hørt flere ganger. At Strandberg, Henderson og evt. Malec må erstattes er åpenbart. Da blir det èn ny spiller til hver lagdel. Utover disse tre er mitt ønske en 20-22 år gammel Christer Basma, dvs. en spiller med brukbart tempo i kroppen som er ung, men erfaren nok til å gå inn på a-laget, og som kan fylle både stopper- og høyrebackrollen. Det er rett og slett ubekvemt å følge et lag som egentlig er godt nok til å ta seg inn i EL, men som hele veien er èn enkelt skade unna å være nederlagsdømt fordi det ikke finnes dekning på de to plassene. Jonas har vært en åpenbaring etter omskoleringen, og de øvrige forsvarsspillerne holder bra nok nivå, men det vil være veldig overraskende om alle disse kommer seg gjennom en halv sesong med mange kamper uten å måtte stå over noen av dem. Ja, RBK er gode på skadeforebygging, men det er jo hasard å basere seg på at man aldri må unnvære noen av spillerne man har.
Sier litt om hvor strippet stallen er når folk driver og mimrer tilbake til Andreas Nordvik, men jeg ville heller sett han i aksjon enn et forsvar der Mikkelsen og Søderlund plutselig må tre inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 24.06.2015 12:47 Post subject: |
|
|
Une Larsson passer vel den profilen der?
Like gammel som Selnæs, kaptein og fleksibel forsvarsspiller på et lag som får opp mange bra talenter. Var jo her i vinter, så om han satte et greit avtrykk blir han nok hentet. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 24.06.2015 13:01 Post subject: |
|
|
| Ja, der stemmer det meste når det gjelder ferdigheter, posisjon, alder. Spørsmålet er jo da økonomi. Verdsatt til 175 000 euro på transfermarkt. Det bør vi vel kunne betale? |
|
| Back to top |
|
 |
|