View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
quentez Veteran
|
Posted: 07.06.2015 14:55 Post subject: |
|
|
Dette blir et viktig veivalg for Rosenborg og Stig Inge Bjørnebye. Her kan man enten gå for en (økonomisk) fornuftig løsning med en billig forsterkning som kanskje har potensial til å bli god. Alternativt kan man "sprenge banken" og gå for en etablert stopper som holder samme nivå som Strandberg, og se på det som en investering for fremtiden. Jeg er overbevist om at vi ikke vinner seriegull med Holmar/Skjelvik som stopperpar etter 1. august. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 07.06.2015 14:57 Post subject: |
|
|
Dette var dagen derpå.
Skjønner ikke at han velger Russland. I mitt hode er det kun for pengene. Uansett har han gjort en strålende figur for oss denne sesongen og tror han kommer til å gjøre det samme fram til han drar. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.06.2015 15:01 Post subject: |
|
|
"Bare for pengene"...
Hvem hadde ikke gjort det samme? Når du som profesjonell idrettsutøver har mulighet til å mangedoble lønna så skal du liksom ikke gjøre det? Det er ikke snakk om å ofre en sportslig karriere her, de kan å spille fotball i Russland også. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 07.06.2015 15:16 Post subject: |
|
|
Joda fint land han skal dra til:
"Dagen etter at 79 år gamle Sepp Blatter fikk forlenget sin presidenttid fra 17 til 21 år, kom en begeistret reaksjon fra Moskva:
«Putin uttrykker at han er sikker på at Blatters erfaring, profesjonalitet og høye autoritetsnivå vil sørge for å øke fotballens popularitet ytterligere», sa en talsmann for den russiske regjeringen."
http://www.vl.no/meninger...n-1.362842 _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 07.06.2015 15:16 Post subject: |
|
|
Ikke usannsynlig at han får lønn i Euro. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.06.2015 15:17 Post subject: |
|
|
Håper Jean-Marc Bosman drukner i et glass med sur melk _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 07.06.2015 15:19 Post subject: |
|
|
Lomaxx wrote: | HÃ¥per Jean-Marc Bosman drukner i et glass med sur melk |
Han har det ikke så greit ifølge wiki:
Quote: | Some of his money was lost due to a bad investment in a special T-shirt line. Bosman hoped that the players who benefited from the Bosman ruling would support him by buying one of his T-shirts. He sold only one, to the son of his lawyer. In order to pay his taxes, he was forced to sell his second house and his Porsche Carrera.[3]
In April 2013 Bosman was sentenced to a year in prison following an assault on both his girlfriend and her daughter allegedly over his then girlfriend's refusal to give him an alcoholic drink in 2011.[4] |
|
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 07.06.2015 15:28 Post subject: |
|
|
Så så. Vi hadde neppe fått Fisse-Mike om det ikke var for Jean-Marc, heller.
Ellers har vi vel Strandberg til disposisjon i opptil ti kamper til, men det spørs om hodet er på rett plass i de kampene, eller om han vil kjøre litt mer safe - bevisst eller ubevisst. Kontrakten i Russland er tros alt verd cirka 25 millioner netto, tipper jeg, så det er forståelig om han ikke ofrer alt denne siste halvannen måneden. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.06.2015 15:30 Post subject: |
|
|
Han har jo ofret seg bra i det siste, selv om kontrakten garantert har vært klar ei stund. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.06.2015 15:34 Post subject: |
|
|
Takk for helhjertet innsats Stefan.
Litt skuffet over at du ikke skrev under ny kontrakt i fjor høst, men skjønner godt valget nå.
Håper vi har vett til å bruke penger på en midtstopper nå, vi kan ikke vinne gull med holmar og skjelvik bak der.... |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.06.2015 15:41 Post subject: |
|
|
Vi slo laget på 2.plass på bortebane med Holmar og Skjelvik, så nå må vi ikke svartmale helt da. Europa League kvalikken, derimot, blir værre. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 07.06.2015 15:43 Post subject: |
|
|
Lol. At klubbene tidligere skal ha hatt noen rett til å holde spillere som ikke er under kontrakt (og dermed teknisk sett ikke har en arbeidsgiver) er jo helt latterlig.
Er som at du blir nektet å ta en ny jobb når vikariatet ditt har gått ut. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 07.06.2015 15:47 Post subject: |
|
|
stolavs wrote: | Dette var dagen derpå.
Skjønner ikke at han velger Russland. I mitt hode er det kun for pengene. |
Når han tjener nesten 20 mNok + sign on fee på 3,5 år så har han i praksis sikret fremtiden til både seg selv og eventuelle fremtidige generasjoner Strandberg. Har ingen problemer med å forstå at han velger å takke ja til det. I en klubb som (foreløpig) er et hakk foran RBK sportslig også. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.06.2015 15:55 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Bare tuller. Typisk utsagt man må beklage i disse dager, noe jeg synes er helt latterlig. Å føle seg krenket er den nye folkesporten.
Ser aldri håndball utenom EM/VM/OL, men regner med Nora Mørk ville vært en solid tilvekst for Byåsen ja. |
Du så ikke humoren bak svaret mitt :p
ingenting å beklage for  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.06.2015 16:43 Post subject: |
|
|
Flott at han gir beskjed i god tid, nå har Bjørnebye nesten 2 måneder på å finne en erstatter. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 07.06.2015 17:02 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Flott at han gir beskjed i god tid, nå har Bjørnebye nesten 2 måneder på å finne en erstatter. |
Hehehe nå har de vel sikkert jobbet med å finne noen siden den dagen SIB ble ansatt så at han nå faktisk har signert for noen tror jeg egentlig forandrer lite. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 07.06.2015 17:18 Post subject: |
|
|
stolavs wrote: | Dette var dagen derpå.
Skjønner ikke at han velger Russland. I mitt hode er det kun for pengene. Uansett har han gjort en strålende figur for oss denne sesongen og tror han kommer til å gjøre det samme fram til han drar. |
Kan garantere at ligaen i Russland er godt over noen nordisk liga nivå. Men om det er lurt å gå til en klubb hvor man er 3./4. valg er en annen ting. Men trener man med bedre spillere, så blir manfort bedre selv, men kan fort bli tøft å få mer enn 25 - 30 % av kampene, og da spørs det om pengene er verdt det. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.06.2015 18:19 Post subject: |
|
|
Med grei betaling er det selvsagt verdt det. Fotballkarrieren er over om ti år uansett. Å sitte igjen med en fyldig bankkonto er aldri en ulempe. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 07.06.2015 18:46 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: | Lomaxx wrote: | HÃ¥per Jean-Marc Bosman drukner i et glass med sur melk |
Lol. At klubbene tidligere skal ha hatt noen rett til å holde spillere som ikke er under kontrakt (og dermed teknisk sett ikke har en arbeidsgiver) er jo helt latterlig.
Er som at du blir nektet å ta en ny jobb når vikariatet ditt har gått ut. |
Er greit å ha noen å bli forbanna på når sånt skjer. Samme som jeg er kjempe fornøyd når vi henter spillere gratis etter utgått kontrakt. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.06.2015 19:05 Post subject: |
|
|
Håper Stefan lykkes, og han skal ha kred for at han helt klart har tenkt nøye igjennom alternativene sine samtidig som han har levert fantastisk for oss og vært med på å løfte laget etter Horseman.
Jeg frykter Krasnodar lider samme skjebne som Anzji, dog snakkes det om mulig lønn i Euro, men det tar ikke vekk faktum at de sliter med likviditeten og har fått overgansrestriskjoner.
Håper han tar ytterligere steg for gudene vet vi trenger en ny stabil leder i midtforsvaret på landslaget etter Brede. Savner virkelig både Henning og Ronny, sukk :/ _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Nidaros 79 Senior

|
Posted: 07.06.2015 19:37 Post subject: |
|
|
RBK Innvest har ikke akkurat fått valuta for pengene de har investert...
Selv om intensjonen ikke var å tjene penger, så er det stusselige greier man har fått igjen for 15 mil.
En Chibuke som leverte veldig opp og ned, og som man fikk noen kr for, utbetalt i x antall rater.
Og en Strandberg som for min del la lista med sine påfunn i fjor.
Både når han spilte og ikke var mentalt klar for å spille...
Det er først i år han har forsvart litt av det vi betalte for han.
Det har aldri vært snakk om at Stefan kom til å forlenge med RBK.
I sitt hode har han fra dag 1 vært for god til å spille for oss.
Det har jeg fra sikre kilder.
At såpass mange virker å ha glemt hans total mangel for respekt for lagkamerater og arbeidsgiver synes jeg er litt skremmende...
For å sitere en legende i RBK etter at Stefan måtte ta CT etter smellen i Tyrkia i fjor:
"Jaja... Der kjæm dæm te å finn my rart" |
|
Back to top |
|
 |
Trollunge Junior
|
Posted: 07.06.2015 19:51 Post subject: |
|
|
Dette sier landslagsgutta om tapet av Strandberg.
Jeg tror dine sikre kilder har drukket maling. Alle jeg har snakket med er enig med Pål, kjempe gutt på og utenfor banen
http://www.aftenbladet.no...8628_1.snd |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 07.06.2015 19:57 Post subject: |
|
|
Nidaros 79 wrote: | I sitt hode har han fra dag 1 vært for god til å spille for oss.
Det har jeg fra sikre kilder. |
Hva han tenkte fra dag 1 i sitt hode er det vel bare han som vet. Men jøjemeg, det må være sikre kilder. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.06.2015 20:03 Post subject: |
|
|
Nidaros har, i motsetning til Messi, bevist tidligere at han vet hva han snakker om.
Han var blant annet den første som sa at Ankersen ikke trivdes i byen og ville bort. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.06.2015 20:08 Post subject: |
|
|
Enig med Rånny, i mine øyne er Nidaros 79 en meget troverdig bruker og det er interessant informasjon han kommer med.
Nidaros 79:
Har du hørt noe info om RBK og gutta i Invest har sett på noen andre former for samarbeid? Rene investorselskaper fungerer jo ikke lenger, en jeg tipper det ikke tar lang tid før noen finner et smutthull. Håper ihvertfall ikke det er dårlig stemning mellom partene, selv med endel feilsteg så er det ikke RBK sin skyld at det ble som det ble. |
|
Back to top |
|
 |
|