View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.06.2015 22:43 Post subject: |
|
|
Ikke umulig at vi er etter Izunna , vi jaktet han hardt i 2011/2012, men da ble man forespeilet en prislapp i sjiktet 15-20 millioner danske og det stoppet opp.
Vi har jo lang tradisjon for å hente spillere vi har jaktet i årevis fordi vi liksom aldri går videre og stryker navn fra lista(har jeg inntrykk av). |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 03.06.2015 23:03 Post subject: |
|
|
Largactyl wrote: | Før kampen mot Levanger på TV Adressa: Bjørnebye sier han liker å ha full kontroll, spesielt lenge før overgangsvinduet åpner, og det virker som om det blir salg i sommer, ettersom han nevner at vi har attraktive spillere. ''Fokus på de som er i stallen''. |
Mulig både Mikkelsen og Jensen blir solgt til Bundesliga om budene er meget gode. Da blir det sikkert å beholde Søderlund ut sesongen og ut og jakte ny midtbanespiller.
@Miami "Vi har jo lang tradisjon for å hente spillere vi har jaktet i årevis fordi vi liksom aldri går videre og stryker navn fra lista(har jeg inntrykk av)."
Krysser fingrene for at Bjørnebye formaterte harddisken han arvet etter Hoftun første dag på jobben. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 04.06.2015 08:50 Post subject: |
|
|
Fikk bare sett fem minutter av kampen i går. Hvordan klarte Lopez seg mot en god motstander? |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.06.2015 10:17 Post subject: |
|
|
Lopez klarte seg bra men få av lagkameratene var med på notene. Setter fart, sender avgårde fine pasninger i lengderetningen og klarer seg godt i trange situasjoner - mister ikke ballen da han har gode mottak og stødig pasningsfot. Får litt store rom rundt seg noen ganger da laget ikke hang sammen og hadde en pasningsfeil som ga RBK et ekstra angrep.
Flere spillere i LFK har spilt eller prøvespilt for Glimt, så Glimt har nok god oversikt på Lopez. Men Lopez skal til ingen andre steder enn RBK viss han skal klatre oppover i det norske klubbhierarkiet!!! Han er en klasse over Henderson og Hou. Bjørnebye vil ikke hente Lopez i sommervinduet har han uttalt, men det spørs da hva som skjer i 2016. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 04.06.2015 10:31 Post subject: |
|
|
JA Riise vil sikkert kunne hentes inn for et halvår som stopper. Spilte der bl.a. i Roma. Vi ønsker spillende stoppere, trur ikke vi vill kunne anskaffe mer spillende vikar for Tore enn dette. Må i så fall være free transfer(går i boks), og lønna trenger ikke bli så høy. Egoet hans trenger et gull, og vi er hans beste mulighet. Har en vinnermentalitet som kan være fin å ha i garderoben.
BH Riise vil i dag bli backup på høyreback og som indreløper. Kan han fungere som Selnæs-vikar? Trolig ikke villig til å være backup.
Annan... Elsker mannen. Jeg kommer aldri til å si nei til å få ham tilbake, selv med brukket lårhals i en alder av 70. Men ser ham ikke passe inn i systemet.
Vi må også begynne å se oss om etter en erstatter for Selnæs. Er ikke lenge til vi får et godt tilbud for ham.
Valsvik, Høybråten og Steffen Hagen bør være spillere vi tar en titt på, i den rekkefølgen. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.06.2015 10:38 Post subject: |
|
|
Neeeei, jeg har ikke egentlig noe lyst til å se Riise ta gull i RBK-drakta, kjenner jeg. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.06.2015 10:47 Post subject: |
|
|
Brødrene Riise holder nok mål, men vil vi ha personlighetene deres? Tar de ikke for mye plass? Klarer de forøvrig å tilpasse seg spillesystemet? Høye lønnskrav? Passer bedre i Enga og swinging-Oslo. BTW: Enga har vel ikke penger. Begge gutta vil være korttidsløsninger og uten salgspotensiale. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.06.2015 11:32 Post subject: |
|
|
Bernhard Brons billig bra backup? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Harakiri Junior

|
Posted: 04.06.2015 13:42 Post subject: |
|
|
Tenkte på nevnte Brons jeg og. Vil vel ikke være et dårligere alternativ enn PVR uansett tenker jeg, så kan være verdt å invitere på prøvespill for å kartlegge hans ferdigheter? |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 04.06.2015 13:43 Post subject: |
|
|
Leste akkurat artikkelen. Artig, og viser vel at det ikke er nok å være veldig god på en ting. Minner om en på guttelaget til sønnen min. Ingen kunne skyte så hardt og scorte fra hele banen i 7-er. Utfordringene var når de skulle spille 11-er, og det viste seg at han brukte 30 sekunder mer enn alle andre å løpe over banen. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.06.2015 14:01 Post subject: |
|
|
Godt poeng. 28 år. Aldri god nok for Sogndal. Artig historie men vi glemmer årdalingen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.06.2015 14:12 Post subject: |
|
|
Iversen hadde akkurat det samme. Var i verdensklasse i hodedueller, selv om han "bare" er noe slikt som 1,84. Slo stort sett alt av stoppere i Norge, som har mange rimelig høyreiste forsvarsspillere.
Han hadde imidlertid fryktelig mye fotball også på innsida av skallebeinet. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 04.06.2015 14:18 Post subject: |
|
|
Escudos wrote: |
Leste akkurat artikkelen. Artig, og viser vel at det ikke er nok å være veldig god på en ting. Minner om en på guttelaget til sønnen min. Ingen kunne skyte så hardt og scorte fra hele banen i 7-er. Utfordringene var når de skulle spille 11-er, og det viste seg at han brukte 30 sekunder mer enn alle andre å løpe over banen. |
Spilte med en liknende spiller, bortsett fra at han ikke var treigere enn melasse. Han kunne ikke slå en pasning til en lagspiller for aaaaalt i verden. Det var så ille at han blei satt til å fiske av treneren. I tillegg så hadde han en tendens til å bruke mer kraft enn presisjon så ofte traff han alt rundt målet. Glemmer for så vidt ikke da han konka ut en keeper som han traff rett i nepa _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.06.2015 14:51 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Iversen hadde akkurat det samme. Var i verdensklasse i hodedueller, selv om han "bare" er noe slikt som 1,84. Slo stort sett alt av stoppere i Norge, som har mange rimelig høyreiste forsvarsspillere. |
Nåja, nå var vel ett av "tjyvtriksa" til Steffen at han foretrakk å trekke ut mot backene i hodeduell hvis mulig, nettopp for å ha strørresleforkjellen i sin favør. Men det beviser jo hvor godt fotballhode han har, at han kom på å gjøre det på den måten. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.06.2015 15:03 Post subject: |
|
|
trulsaleksander wrote: | Tenkte på nevnte Brons jeg og. Vil vel ikke være et dårligere alternativ enn PVR uansett tenker jeg, så kan være verdt å invitere på prøvespill for å kartlegge hans ferdigheter? |
Helt enig. her har vi nok en mann som vil være tilfreds med å være 4.valg/Backup, samtidig som artikkelen tyder på at nivået hans er såpass at han neppe vil gjøre seg helt bort hvis hn først få/Må få sjansen. Parr så dette med ett ekstremt nivå på det som anskje er en stoppers aller viktigste spisskompetanse, så ser jeg fkitsk få grunnen il å la være å i dte minste prøve han - særlig iom at PVWR er ferdig i klubben, og en amatørspiller (som jeg antr Brons er så lenge han spiller i 2. div) vel kan hentes utenfor overgangsvinduene også, om nødvendig. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 04.06.2015 15:06 Post subject: |
|
|
La nå Steiring være 4. valg som stopper. Ungdomssatsinga vår må jo ha litt legitimitet |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.06.2015 17:07 Post subject: |
|
|
Den har jo det - den utvikler jo midtbanespillere i fleng... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.06.2015 17:10 Post subject: |
|
|
Av spillere fra Storflor og yngre har RBK-systemet produsert totalt 2 målvakter, 7 forsvarere, 12 midtbanespillere og 11 angripere. (De tok steget) _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.06.2015 18:43 Post subject: |
|
|
Av disse er det 10 spillere jeg vil karakterisere som verdig vårt lag.
1 keeper
Lunna
1 forsvarsspiller
Svensson
5 midtbanespillere
Tettey
Midtsjø
Selnæs
Skjelbred
3 angrepsspillere
Bakenga (under tvil)
Helland
Storflor |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 04.06.2015 18:48 Post subject: |
|
|
Mulig du glemte å skrive Henriksen? For han er ihvertfall "verdig" vårt lag, hva nå enn det betyr. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.06.2015 18:56 Post subject: |
|
|
Ja glemte å skrive Henriksen, som du ser står det 5 midtbanespillere men det er bare 4 der  |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.06.2015 17:06 Post subject: |
|
|
Ok så drar Strandberg og vi mangler stopper og har ikke penger.
Une kommer sikkert, men er neppe påtenkt å være førstevalg til å begynne med, altså mangler vi en som kan gjøre en jobb fra day 1.
Hvilke alternativer sitter vi med?
Demidov er foreslått og han har prestert her før, men nå som SKBrann har ny trener og ny giv og han er påtenkt en sentral rolle i jakten på opprykk så har vi neppe råd.
Et annet alternativ er Sane på glimt, men han vil nok bli for dyr også med tanke på at vi ikke har råd til å signere malec for 3.5mill.
Vi må altså finne en svingod stopper som er så godt som gratis.
Slik jeg da ser det er det kun 1 realistisk alternativ forruten vill gambling på free transfermarkedet, og det er å faktisk gjøre et forsøk for å hente John Arne Riise. Jeg liker det ikke, men slik det ser ut nå så er det ikke mange alternativer der ute som kan komme inn og gjøre en jobb fra første minutt.
John Arne kan spille stopper, back, midtbane og ving så er utrolig fleksibel i en tynn tropp, + han hadde vært en no brainer om han het Preben Holm eller noe annet.
noen som har andre forslag? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 05.06.2015 17:15 Post subject: |
|
|
Une kommer vel i sommer for under en mill? Han har bare et halvt år igjen av kontrakten. Kanskje er tabellplasseringen til BP for utsatt for et salg....? Må da være en del kontraktspillere i Europa som kan hentes? Økonomien er håpløs i mange gode fotballand. Det må gi oss muligheter. |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 05.06.2015 17:17 Post subject: |
|
|
Som midtstopper er det utrolig viktig å kunne posisjonere seg riktig, og enda viktigere i dagens RBK som ofte står i ubalanse. John Arne Riises kanskje aller største svakhet er jo nettopp dette, og tatt i betraktning hvilken type han er, alder osv. burde han ikke vurderes engang.
Vi har tidligere sett til danske spillere, med relativt stor suksess. Regner dog med at kartleggingen av midtstoppere er såpass langt i prosessen at ny stopper er på plass når nødvendigheten tilsier det. Om vi må bruke penger på stopper burde være greit om "tilnærmet gratis" er utilgjengelig. Vi har ikke annet valg.
Uten helt å vite nivået på han nå, ville en leieavtale på Christoffer Remmer fra FCK kunne sørge for god backup til høyrebacken, og en Svensson som kanskje ikke helt har glemt hvordan man spiller indreløper. FCK har nettopp signert vår gamle venn Ankersen på en leieavtale med opsjon på kjøp, hvilket effektivt skyver Remmer enda lenger bak i køen i storbyklubben. _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.06.2015 17:44 Post subject: |
|
|
@davus joda, ikke noe hadde vært bedre enn om vi fikk tak i en solid danske med det budsjettet vi har, men faktum er at vi ikke har penger og Riise er gratis.
Han har hatt posisjoneringsproblemer særlig på back da han ofte blir en tanke offensiv, men ikke verre enn hva Dorsin har. (dorsin er bedre, men treigere til å justere seg inn).
Tror Riise hadde vært en god og fornuftig signering om han har lyst til å smake norsk gull på tampen av karrieren.
Han leverte bra for Roma som stopper btw, men Italiensk fotball er en smule anderledes dog :/ _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
|