| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 02.06.2015 21:35 Post subject: |
|
|
BH er ikke en spiller som man henter med begrenset busjett. Mannen er den best betalte til Varemessa og har vært det i flere år nå. Tviler på at han kommer hit uten å være i topp 3 lønnsklasse. Det hjelper heller ikke at morra kommer på slep også. Og eldste Risen vil jo spiller med broren så det kan fort bli at klubben som henter den ene må hente den andre også. La de heller kjøre VIF konkurs _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.06.2015 23:10 Post subject: |
|
|
Hva gjør Trondheim i Dagbladets temabeskrivelse i URL-en på saken?
http ://www.dagbladet.no/2015/05/25/sport/fotball/tabeller /john_arne_riise/ap_and_trondheim/39343928/ _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.06.2015 23:55 Post subject: |
|
|
BACK UP???
Ble skitredd nå om vi skulle svi av hele transferbudsjettet til å ha en tredje venstreback >< _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 03.06.2015 00:06 Post subject: |
|
|
Galskapen ville vært å ha han som backup.
Jeg er klar for å få han til RBK. Tror ikke det nødvendigvis ville blitt så dyrt, han har tross alt tjent seg en god slant allerede. Han kunne sikkert tenke seg norsk ligagull på merittlisten før han legger opp. Tror vi kunne fått bruk for han på venstrekanten fremover, selv om det vel er større behov for spillere andre steder på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 03.06.2015 03:07 Post subject: |
|
|
For min del håper jeg Strandberg blir solgt, han er oppskryt og holder ikke mål slik jeg ser det. Samtidig har det vært en konstant uro rundt han og han har hele tiden signalisert at han vil bort. Bortsett fra nå??
Hva med:
Vegard Skjerve i Haugesund?
Billig og trønder
Marius Amundsen, Stian Ringstad og Simen Kind Mikalsen i LSK?
Mikael Dyrestam i AAFK? Har det meste, billig, men skadeutsatt
Alle disse er forsvarspillere vi kanskje burde vurdere før Sirkus Riise inntar Lerkendal etter min mening... |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.06.2015 07:29 Post subject: |
|
|
| vår så snill, ikke sett navnet john arne riise i sammenheng med min elskede klubb |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 03.06.2015 08:17 Post subject: |
|
|
| DonRevie wrote: | | For min del håper jeg Strandberg blir solgt, han er oppskryt og holder ikke mål slik jeg ser det. |
Kunne ikke vært mer uenig. Strandberg har vært blant de beste i sin posisjon så langt i år synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.06.2015 08:32 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Ble skitredd nå om vi skulle svi av hele transferbudsjettet til å ha en tredje venstreback >< |
Må si meg enig. Kan gjerne ta ham gratis og uten lønn, ellers er det helt klart andre posisjoner som står høyere på lista. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 03.06.2015 08:43 Post subject: |
|
|
| DonRevie wrote: |
Vegard Skjerve i Haugesund?
Billig og trønder |
Virkelig ikke et godt argument for å hente en spiller som er både eldre og dårligere en Wangberg som ingen her vil ha.
Marius Amundsen, Stian Ringstad og Simen Kind Mikalsen i LSK? |
Av disse er det bare Ringstad som er god nok når han er i form. Desverre er han bygget av glass så han er i form 3 ganger i året. Pr. nu er heller ikke venstre back, hvor Ringstad spiller, den mest prekære possisjonen å forsterke.
Mikael Dyrestam i AAFK? Har det meste, billig, men skadeutsatt
|
Så vidt jeg vet er han også Venstre back. Utover det veit jeg veldig lite om han annet enn at han ser ut som Bambi på isen på wiki bildet sitt _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.06.2015 10:21 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke fatte og begripe at noen vil hente brødrene Hjernedød, verken en og en eller samlet, til dagens RBK-lag.
En ting er nå realismen i et prosjekt der de ikke sprenger lønnsbudsjettet vårt totalt, et annet er rollen deres i troppen, der de enten utkonkurrerer Rosenborgerne Svensson eller Dorsin (som er året YNGRE enn JAR) eller av mystisk grunn synes det er greit å tilbringe svanesangen sin på benken (yeah, right). Det jeg virkelig ikke kan forstå er at noen vil ha to spillere som så til de grader er primadonna-risikoer, som er så lite kollektivt orienterte, som neppe ønsker eller klarer å tilpasse seg spillestilen, som fører meg seg et entourage og et utenomsportslig fokus som ikke ligner grisen, og virkelig forsøpler merkevaren Rosenborg. (BH >> JA på dette, tilsynelatende, men det mistenker jeg at kun skyldes graden av eksponering, når de får sjansen er de klin like, og omgir seg med klin like folk.)
Jeg kan ikke trekke noen annen slutning enn at dere er typen som koser seg med Paradise Hotel, og synes det skjer litt for lite gøy rundt laget i Se Opp og Hør nå Her. Jeg vil ha nye spillere, ikke mer mediadekning. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 03.06.2015 10:34 Post subject: |
|
|
At spillere er Rosenborgere er ikke ett spesielt godt argument for å ikke hente inn nye. Venstreback er en posisjon som vi absolutt burde hatt ett alternativ til. Jeg sier ikke at John Arne Riise er riktig mann til oppgaven, men jeg tror han i 90 minutter en gang eller to i uken hadde gjort en bedre jobb en Dorsin gjør.
Om han ser på Paradise Hotell eller Norge rundt om kveldene spiller i mine øyner en mindre rolle.
Bjørn Helge Riise har falt litt igjennom og aldri spilt kjempebra i noen klubber over tid.
Jeg tror nok at John Arne kunne spilt seg inn på laget, Bjørn Helge ville nok også muligens gjort en OK profil.
Men jeg håper og tror at det finnes bedre alternativer.
Last edited by Brakkebirger on 03.06.2015 10:38; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.06.2015 10:37 Post subject: |
|
|
| Brakkebirger wrote: | | Venstreback er en posisjon som vi absolutt burde hatt ett alternativ til. |
Dorsin forsvarer plassen og Skjelvik er alternativet. Dette er jo en posisjon der vi faktisk har alternativer. Da er det ikke logisk å putte inn flere her. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 03.06.2015 10:48 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Brakkebirger wrote: | | Venstreback er en posisjon som vi absolutt burde hatt ett alternativ til. |
Dorsin forsvarer plassen og Skjelvik er alternativet. Dette er jo en posisjon der vi faktisk har alternativer. Da er det ikke logisk å putte inn flere her. |
Om Skjelvik og Dorsin kunne lært litt av hverandre hadde vi hatt noe godt på gang. Skjelvik er for klomsete med ball, det er hjertet i halsen hver gang han har en berøring. Dorsin er for treig.
Dorsin er dyktig offensivt, flink å posisjonere seg defensivt og har innsats og vinnermentalitet som overgår de fleste. Heldigvis holder det i Tippeligaen, men det er også omtrent der det stopper.
Dorsin blir avkledd på sin mangel på å kunne gjøre ting fort nok, litt for ofte. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.06.2015 10:53 Post subject: |
|
|
Allikevel må vi faktisk velge, med vår begrensede økonomi. Da er det knappest fornuftig å velge inn en forsterkning på et sted der vi allerede har alternativer.
Hvis vi i utgangspunktet må ha spiss/midtbane til å erstatte Malec/Henderson, og ha inn ekstra midtstopper, må penga brukes her.
Har vi mer til overs må det heller bli backup for / konkurrent til høyre back, ikke venstre. Men jeg tviler på om vi har økonomi til det når de tre over er hentet. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.06.2015 10:54 Post subject: |
|
|
Poenget var ikke at ingen nye skal ta plassen til eksisterende spillere, poenget var at vi i så fall erstatter spillere som kjenner rollen sin og spillemønsteret meget godt, som er utpregede lagspillere, og har prestert godt over tid, med eldre spillere som er både over the hill, uten kunnskap om fotballfilosofien, og helt feil personlighetsmessig. Selv om de hadde vært vesentlig bedre spillere, så hadde lagspillet lidd.
Jeg tillater meg å tvile sterkt på at noen av dem hadde styrket elleveren direkte. Eller over tid, for den saks skyld. I tillegg er det jo helt håpløst å hente "gratis" spillere helt uten videresalgspotensial dersom det hersker noen som helst tvil om hvorvidt de styrker elleveren. |
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 03.06.2015 11:02 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Allikevel må vi faktisk velge, med vår begrensede økonomi. Da er det knappest fornuftig å velge inn en forsterkning på et sted der vi allerede har alternativer.
Hvis vi i utgangspunktet må ha spiss/midtbane til å erstatte Malec/Henderson, og ha inn ekstra midtstopper, må penga brukes her. Har vi mer til overs må det heller bli backup for / konkurrent til høyre back, ikke venstre. |
Holmar kan spille høyreback og Mikkelsen er vell ett like bra alternativ på Høyrebacken som Skjelvik er på venstre.
Jeg tror uansett at det er en ny midtstopper som burde bli satset på i førsteomgang. Da spesielt om Strandberg skulle forsvinne.
Dersom Strandberg blir, noe jeg dessverre tviler på at han gjør så vil en ny midtstopper kunne løse opp mye.
Strandberg kan løse oppgaven på midten når Selnæs prater på seg karantene, vi har Midtsjø og Mike som utenomdette er selvklarte valg på de to resterende posisjonene. Dersom Henderson forsvinner så har vi Hou Sæter som etterhvert kanskje kan begynne å modnes for å få prøve ett par innhopp. Selv om han har falt igjennom det lille han har spilt i cupen tror jeg at han kan gjøre det bra på sikt. |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 03.06.2015 11:42 Post subject: |
|
|
Marius Amundsen er en midtstopper i fin alder som har kontrakt ut 2016 med LSK. Dette er en spiller som har spilt veldig bra for LSK så langt i år. Bør vurderes slik jeg ser det.
Både Simen Kind Mikalsen og Stian Ringstad bør også vurderes, Mikalsen holder Ringstad ut av laget for øyeblikket og det er et godt tegn på kvaliteten. Ringstad er god når han er skadefri, kanksje bedre enn begge våre v.backer. Så ikke en dum investering slik jeg ser det.
Morten Sundli i Mjøndalen er også en spennende spiller, midtstopper.
Nikolai Næss i Stabæk bør også sees litt nærmere på om vi trenger ny midtstopper.
Gustav Valsvik i Godset kan kanskje være aktuell. Vikheim er også en spennende spiller etter mitt syn.
Alle disse spillerne er norske, "grei" alder ifht vidresalg/utviklingspotensiale og kanskje innenfor vårt budsjett. |
|
| Back to top |
|
 |
RoarO Junior
|
Posted: 03.06.2015 11:52 Post subject: |
|
|
| Kan ikke si noe om hvor jeg jobber osv pga taushetsplikt, men ting her kan tyde på at vår gamle venn Anthony Annan kan være på vei tilbake til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.06.2015 11:52 Post subject: |
|
|
Messi? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
DonRevie Proff
|
Posted: 03.06.2015 11:57 Post subject: |
|
|
| RoarO wrote: | | Kan ikke si noe om hvor jeg jobber osv pga taushetsplikt, men ting her kan tyde på at vår gamle venn Anthony Annan kan være på vei tilbake til RBK. |
Greit nok det, men du kan beskrive omstendighetene bedre el? Hva gjør at du tror han er på vei tilbake osv... |
|
| Back to top |
|
 |
RoarO Junior
|
Posted: 03.06.2015 11:58 Post subject: |
|
|
| Hehe, nei har ingen tilknytning til Messi. Skulle gjerne sagt noe mer. Kan si så mye som at jeg jobber hos en av RBK's samarbeidspartnere og i den forbindelse kom Annan sitt navn opp i forbindelse med at jeg hjalp en på jobb med noe i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.06.2015 12:01 Post subject: |
|
|
(Bortsett fra, you know, ikke) _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.06.2015 12:06 Post subject: |
|
|
| RoarO wrote: | | Hehe, nei har ingen tilknytning til Messi. Skulle gjerne sagt noe mer. Kan si så mye som at jeg jobber hos en av RBK's samarbeidspartnere og i den forbindelse kom Annan sitt navn opp i forbindelse med at jeg hjalp en på jobb med noe i dag. |
Ooooofryd og glede!!! HÃ¥per det er noe i dette og at Annan er like god som da han var her sist! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Brakkebirger Rutinert

|
Posted: 03.06.2015 12:16 Post subject: |
|
|
En god Annan er jo selvfølgelig noe å holde øynene åpne for.
Men hvilken rolle er han eventuelt tiltenkt i laget?
Uansett, dersom det er taushetsplikten som begrenser deg så gjelder det ikke for å nevne hvor eller innenfor hva du jobber med, men derimot de sakene og opplysninger du tilegner deg med å være i den gitte stillingen det gitte stedet.
Last edited by Brakkebirger on 03.06.2015 12:18; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 03.06.2015 12:16 Post subject: |
|
|
Er jo bare glede hvis dette stemmer. Men jeg forholder meg ganske rolig i båten i forhold til dette enda. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
|