English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per-Mathias Høgmo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 81, 82, 83  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
trondh
Veteran

PostPosted: 30.06.2006 10:02    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Slik var Høgmo's tanker i februar i år:

Litt artig å se akkurat starten på artikkelen. Ved trekninga mente jo Høgmo at vi kunne gå hele veien til finalen. Når kampen nærmer seg kommer plutselig helgarderinga... "Denne kampen kommer for tidlig for oss. "
Berg, Ciljan, Braaten og Solli var vel alle borte fra sesongslutt og da står vi igjen med et par syke og Helstad.

Rart at det ble så annerledes på så relativt kort tid.
Brady wrote:
– Offensiv og sjanseskapende fotball er vårt slagord nå, sier han til Dagsavisen.

Når har dette ikke vært slagordet til RBK. Er dette noe nytt?
Det er evnen til å skape et lag som lever etter dette slagordet vi trenger, ikke en som har Sportsrevyen fra tidlig 88 på video og er flink til å gjenta...
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran

PostPosted: 01.07.2006 18:11    Post subject: Reply with quote

Lago og Helstad er borte, Russel er på vei bort og uønsket og kanskje flere slår følge med ham. Jeg spør, hvor blir det av forsterkningene??? Høgmo kommer til å få et forklaringsproblem hvis resultatene uteblir. Min tillit til Høgmo er i ferd med å forsvinne, nå er det på tide med handling vi er lei store ord!!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 03.07.2006 09:41    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Jeg spør, hvor blir det av forsterkningene???

Det er vel størst sannsynlighet for at de kommer når overgangsvinduet er åpent?
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.07.2006 11:09    Post subject: Reply with quote

Det som åpna for 2 dager siden?

Du vet at det er ikke noe forbud mot å signe spillerne før vinduet åpner, de bare kan ikke KOMME før da! Spillerne kunne altså stått på trappa klare for RBK 1. juli litt over midnatt og ventet på at han lingvisten av en resep...eh...koordinator kom og låste opp om morran.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 03.07.2006 11:14    Post subject: Reply with quote

Det er forsåvidt riktig, Recon. Men når har Rosenborg noensinne tenkt på den måten?
Recon
Legende

PostPosted: 03.07.2006 11:18    Post subject: Reply with quote

Neida, det er så, men det øker ikke validiteten i at man absolutt må vente til 1. juli før man kan begynne å jobbe med en eller flere overganger. Det er slik man blir parkert av andre på markedet.

At Bratseth har drept RBK fordi han avskyr å være proaktiv når han kan være reaktiv og knapt det, kunne vi jo ha forsøkt å endre på nå når knotpungen er borte.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 03.07.2006 11:24    Post subject: Reply with quote

Er redd seieren i går kan føre til at det ikke blir noen signinger denne sommeren.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.07.2006 10:21    Post subject: Reply with quote

kms wrote:
Brady wrote:

Men er store forskjeller på måten de bruker å spille seg frem på.....

Vi spilte veldig kynisk under OL i 2000. Det tror jeg de fleste som husker noen av kampene er enig i.

Solveig Guldbrandsen kommenterte såvidt dette på nyheten i går, da hun ble spurt om kommentar rundt Høgmo. Hun husket også at de hadde spilt ekstremversjonen av kynisk Drillo-stil, men mente at det hadde å gjøre med at "det var det eneste de fikk til"... mao. grunnet tidsbegrensninger og spillermateriale var det taktisk det beste valget.

'Det er det eneste vi får til' ser ut til å være en gjenganger hos Høgmo. Kanskje det har noe med trener-kompetanse å gjøre også? De tyske spillerne har jo opplevd en renessanse etter at Klinsmann fikk troen inn i laget på at det gikk an å spille offensiv fotball på bakken med godt pasningsspill, selv med en gjeng spillere som var nederlagsdømt fra starten av og avskrevet som ikke god nok. Hva ville Høgmo gjort med Tyskland? Kjenner at spyfornemmelsene tiltar bare jeg tenker på det.

http://fotball.adressa.no...e60009.ece

Nå begynner han for alvor å presse på for å innføre 'sin type' fotball i RBK. Og det blir ikke noe vakkert syn. Etter min mening vil det ødelegge RBK og alt det positive klubben har stått for de siste 20 årene.
Årsaken til innføringen av langballene er i følge Høgmo at vi har så mange gjennombruddskraftige spillere på topp. Syns å huske at vi hadde det samme under Eggen også jeg.

Nå må noen innad i RBK reagere før det er for sent. Høgmo er jo en katastrofe.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 05.07.2006 11:11    Post subject: Reply with quote

Quote:
- For å få mer trykk på motstanderens bakre firer vil vi også slå langt på hjemmebane. Vi kan ikke la motstanderen legge premissene for hvordan vi skal spille på Lerkendal, sier Høgmo.

Love is war. Doublespeak.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 05.07.2006 11:18    Post subject: Reply with quote

Sitat:
- For å få mer trykk på motstanderens bakre firer vil vi også slå langt på hjemmebane.

Slik det fremgår av skrivemåten er det jo underforstått at langpasningen kun skal benyttes som et alternativ.
trondh
Veteran

PostPosted: 05.07.2006 11:24    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Nå må noen innad i RBK reagere før det er for sent. Høgmo er jo en katastrofe.

Tornerose sov i 100 år... På brakka har de sovet bare 5-6 år vet du...

Det er imidlertid åpenbart at du treffer spikeren på hodet vedr. mangler hos Høgmo. Alle er vel enige om at vi glimtvis har vist gode relasjoner og samhandling i laget. Men det er jo stabiliteten som mangler. Da kan jo spillerne spille godt. Kanskje kommer stabiliteten også hvis treneren slutter å være så tvetydig om stil og spillermateriale.

Dessverre tror jeg ledelsen er handlingslammet. Måten de både overfor Ola og Perry lenge lot det skinne igjennom at de hadde mistillit, men fortsatte å hevde de hadde tillit, viser at de roter rundt i blinde.
Mens de to nevnte tross alt konsentrerte seg om å lede laget virker Høgmo opptatt av å kjøpe seg tid og finne unnskyldninger som ikke nevner han selv som en mulig årsak....
Og ledelse og styre virker lammet.

Nei, jeg liker heller ikke særlig Skutles spareplan på spillerkjøp i går. Men det er betenkelig at klubben fortsatt ikke framstår som en enhet utad. Virker som neste "offer" for Høgmos unnskyldninger er manglende cash til å hente spillere. Men kanskje ville de spillerne uansett ikke vært gode nok for Høgmos avanserte spillestil.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.07.2006 12:04    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Sitat:
- For å få mer trykk på motstanderens bakre firer vil vi også slå langt på hjemmebane.

Slik det fremgår av skrivemåten er det jo underforstått at langpasningen kun skal benyttes som et alternativ.

Sitat:
For å få mer trykk på motstanderens bakre firer vil vi også slå langt på hjemmebane. Vi kan ikke la motstanderen legge premissene for hvordan vi skal spille på Lerkendal, sier Høgmo.

Betydning: Også på hjemmebane vil vi slå langt, ikke kun på bortebane. Du misforstår her, TomH.

Og som Litjeggen så riktig påpeker. Her er det motsetninger fra Høgmo så det holder.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 05.07.2006 12:04    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Sitat:

Love is war. Doublespeak. ( hint J.Orwell )

Det er kommunikasjonen ikke langballene jeg referererer til. Doublespeak. Uærlighet i argumentasjon.

Høgmo bruker argumentet om at en ikke kan la motstanderene legge premisser på hjemmebane til å underbygge valget av langpasninger på hjemmebane. Det er argumentasjonsmessig uærlighet og har ikke annen funksjon enn å tilsløre virkeligheten.

Hvorfor ga Høgmo seg egentlig i Tromsø ? Tålte han ikke presset av å levere daglige resultater, og siktet seg inn på en mer skjermet tilværelse som fotballbyråkrat i OLT ?

Jeg syns allt handler om å unngå å gjøre feil og å bortforklare feil.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 06.07.2006 08:28    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Jeg ser ingen grunn til å bruke kjeft på guttene i dag. Vi går videre i cupen og er i 4. runde - det er det viktigste, forklarer han videre.

Quote:
- Cupen er veldig viktig for oss i år, og vi har godt nok lag til å vinne, avslutter Høgmo.

Quote:

- Det var en lettelse. Jeg trodde det skulle bli omkamp jeg, og ikke straffer hvis det ble uavgjort, sier han etter kampen.

Quote:
- Når vi senker oss litt ned, mens Raufoss hever seg over vanlig standard blir det slik. Men vi gikk videre, og jeg ser ingen grunn til å dybdeanalysere denne kampen nå, fortsetter han.

Quote:

- Brukte du kjeft på guttene i pausen?

- Nei, jeg var rolig. Jeg er fornøyd med 1.omgangen.

Quote:
Jeg tror det er noe på gang, og i dag var det mer tilfeldigheter.

Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.07.2006 09:07    Post subject: Reply with quote

I det siste har jeg tenkt at jeg skal prøve å lese Høgmos uttalelser med et positivt utgangspunkt, men han gjør det faen ikke lett for meg. Håper han kødder når han sier at han trodde det ble omkamp - jeg trodde en av Høgmos styrker var systematikk, grundig forbredelse og fokus på å "knipe marginer"
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 06.07.2006 10:07    Post subject: Reply with quote

Fra VG's papirutgave, 12.04.2006:

For å bedre de tekniske ferdighetene i norsk fotball, håper Per-Mathias Høgmo (46) at unge spillere dropper langpasningen og begynner å spille mer gjennom midten.
- Det har vært en tendens med for mange langpasninger i aldersbestemte klasser de siste årene. Det har gått ut over spillernes tekniske ferdigheter. I fremtiden håper jeg aldersbestemte lag begynner å spille mer gjennom midten og prioriterer teknikken, sier RBK-treneren.

Practice what you preach.....
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 06.07.2006 10:21    Post subject: Reply with quote

Det er ikke mange grunner til å rope hurra for Rune Bratseth sin jobb de senere åra.
Men når han kommer tilbake 01.08 så håper jeg inderlig at han har brukt permisjonstida godt, sett RBK utenfra og notert alle sykdomstegn.
Begynner dessverre å bli eneste håp det nå. Alle på brakka virker jo hjernevasket med "Vi vet best uansett".
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.07.2006 15:34    Post subject: Reply with quote

Høgmo begynner mer og mer å ligne på en parodi, motsigelsene står jo i kø!
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.07.2006 16:06    Post subject: Reply with quote

Endelig begynner jeg like stemningen her på forumet!
Forventer endel freske, personlige topinns på feltet utover høstsesongen! Tommel'n opp! Cool

Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 06.07.2006 16:08    Post subject: Reply with quote

Ja, tilliden har ændre sig drastisk fra hvad den var før sesongen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
longns
Veteran

PostPosted: 06.07.2006 16:12    Post subject: Reply with quote

Sitter å samler alle motsigelsene til Høgmo om dagen og skal legge dem ut på en hjemmeside, kom gjerne med forslag:

Disse har jeg hittil:

Fra VG's papirutgave, 12.04.2006:

For å bedre de tekniske ferdighetene i norsk fotball, håper Per-Mathias Høgmo (46) at unge spillere dropper
langpasningen og begynner å spille mer gjennom midten.
- Det har vært en tendens med for mange langpasninger i aldersbestemte klasser de siste årene.
Det har gått ut over spillernes tekniske ferdigheter. I fremtiden håper jeg aldersbestemte lag begynner å
spille mer gjennom midten og prioriterer teknikken, sier RBK-treneren.

Fra Adressa 05.07.2006

Der Rosenborg tidligere konsekvent inkluderte midtbanen i angrepsoppbyggingen, vil høstens RBK oftere
slå langt mot spiss.

------

05.07.2006

Rosenborg spiller elendig og klarer ikke slå 2 divisjons laget Raufoss før det har gått 120 minutter.

Dagen etter i Adressa:

"Høgmo Jeg tror det er noe på gang"

--------

Januar 2006

Høgmo:

Han tror Rosenborg er gode nok til å vinne hele UEFA-cupen neste sesong.

- Når det gjelder UEFA-cupen, er vi gode nok til å gå hele veien

Etter tapet mot Zenit i Uefa cup'en

"Høgmo: Kampen kom for tidlig for oss, Ørjan Berg, Jan Gunnar Solli og Daniel Braaten har vært ute med
lange skadeavbrekk og er nettopp kommet i gang igjen. Thorstein Helstad og Per Ciljan Skjelbred er fortsatt ute.
I tillegg har både Berg og fjorårskometen Skjelbred vært
sjuke sammen med Øyvind Storflor og Bjørn Tore Kvarme.

-------

Februar 2006

"– Vi er tilbake i Europa i 2007, sier Høgmo, som allerede har introdusert slagordet som skal prege klubben.
– Offensiv og sjanseskapende fotball er vÃ¥rt slagord nÃ¥, sier han til Dagsavisen.
– Vi skal tydeliggjøre den offensive Rosenborg-kulturen, fortsetter han.
Det må lyde som søt musikk i Rosenborg-ideolog Nils Arne Eggens ører.
Og så kommer de fotballfaglige termene som materialiserer slagordet.
– I vÃ¥r øvelsesbase er nÃ¥ oppspill, frispilling bakfra, spill ut pÃ¥ kantene og det Ã¥ true flere rom samtidig sentrale elementer, forteller han."

Juli 2006

For å få mer trykk på motstanderens bakre firer vil vi også slå langt på hjemmebane. Vi kan ikke la motstanderen
legge premissene for hvordan vi skal spille på Lerkendal, sier Høgmo.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.07.2006 16:16    Post subject: Reply with quote

Det siste er ingen motsigelse. Det er en erkjennelse. En råtten erkjennelse dog.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 06.07.2006 16:20    Post subject: Reply with quote

tar med alt teit han har sagt.
Back to top
YO
Junior

PostPosted: 06.07.2006 16:26    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
I det siste har jeg tenkt at jeg skal prøve å lese Høgmos uttalelser med et positivt utgangspunkt, men han gjør det faen ikke lett for meg. Håper han kødder når han sier at han trodde det ble omkamp - jeg trodde en av Høgmos styrker var systematikk, grundig forbredelse og fokus på å "knipe marginer"

Det var ikke Høgmo som trodde at det ble omkamp da, men Skjelbred derimot....

http://fotball.adressa.no...e60077.ece
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.07.2006 16:48    Post subject: Reply with quote

Hehe, det har du rett i, jeg skylder på at det var tidlig og at kaffen ikke hadde gitt skikkelig virkning enda. Likevel er det nok av utsagn å ta tak i.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 81, 82, 83  Next
Page 40 of 83

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb