| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 20.05.2015 17:22 Post subject: |
|
|
| Spesielt i siste episode da eller? :p |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.05.2015 17:53 Post subject: |
|
|
Spesielt i siste episode ja - der tok det visst av^^ _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
rokdog Junior
|
Posted: 28.05.2015 08:05 Post subject: |
|
|
En fin sak, av en eller annen grunn nekter noen tråder og markere seg selv som lest.. Har vært inne på de opptil flere ganger, men forumet påstår fortsatt at jeg ikke har lest de..
 |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 28.05.2015 08:29 Post subject: |
|
|
| Merket til det igår kveld jeg også. Hjalp at jeg gikk inn og ut i tråden 3-4 ganger. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.05.2015 08:46 Post subject: |
|
|
Tror dere bare må slette logger og cookies på egen maskin  |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 28.05.2015 08:50 Post subject: |
|
|
Dette skjer fordi cookien RBKweb-forum_t blir større enn 4096 bytes (tror jeg det var). Er usikker på om det er php eller phpbb som har slit med dette, men oppskriften til Miami vil funke.
Slett RBKweb-forum_t, så vil alt som var ulest når du kom inn sist igjen være ulest, men når du så leser dem / markerer som ulest, forblir de sånn.
Jeg innbiller meg at denne cookien holder track på hvor langt du har lest i hver tråd, så når du har vært innom over et magisk antall tråder siden sist, sier det poff. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 28.05.2015 09:03 Post subject: |
|
|
Ser ut som det funket med en runde Ccleaner.  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.06.2015 10:43 Post subject: |
|
|
| OrionPax wrote: | | Dette skjer fordi cookien RBKweb-forum_t blir større enn 4096 bytes (tror jeg det var). Er usikker på om det er php eller phpbb som har slit med dette, men oppskriften til Miami vil funke. |
Litt drastisk. Kan jo bare søke opp rbkweb-cookies og slette dem, istedenfor å ta hele smæla. Misliker å miste alt.
 _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.06.2015 11:39 Post subject: |
|
|
Enig i det - og det minst drastiske ville da være å slette RBKweb-forum_t, men gjør du det på din måte så vil det i det minste ikke gå utover andre sites.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 09.06.2015 20:45 Post subject: |
|
|
NÃ¥ nettopp da jeg skulle lese denne artikkelen:
| Quote: | Service Temporarily Unavailable
The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. |
Gikk dog over på første reload. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 12.07.2015 17:53 Post subject: |
|
|
Nettopp nå når jeg postet. Posten kom frem da.
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2015 19:43 Post subject: |
|
|
| Det er problemer av og til når brukere abonnerer på oppdateringer på e-post. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.08.2015 21:47 Post subject: |
|
|
| Annonsene har blitt fryktelig trege å laste inn i det siste, noe som ødelegger mye av opplevelsen. Får håpe det bedrer seg, for jeg ønsker ikke å blokke. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 21.08.2015 09:06 Post subject: |
|
|
| rebkweb.no wrote: | Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'Europe/Berlin' for 'CEST/2.0/DST' instead in /home/rbkweb/public_html/forum/includes/emailer.php on line
|
Denne dukker opp når jeg går inn på forumet over den vanlige nettsiden.
Forsvinner imens siden laster, men har vært sånn en god stund. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.08.2015 16:48 Post subject: |
|
|
| En av mange ting jeg skal se på. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.09.2015 01:06 Post subject: |
|
|
Sliter med at sidene blir blanke, og må refreshe siden mange ganger før jeg kommer igjennom.
Flere som sliter?
Om ikke, hvorfor er det sånn? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 02.09.2015 07:19 Post subject: |
|
|
| Har, trolig, det samme. Går inn på et emne gjennom forsiden, står "no new posts blablabla", må refreshe siden flere ganger før jeg får lest noe. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 02.09.2015 10:30 Post subject: |
|
|
smogli: Om du får meldingen "No new posts since your last visit" så kan du bare fjerne "newest" fra URL-en. Dvs, i stedet for
| Code: | | http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t=6773&view=newest |
fjerner du "newest" og får
| Code: | | http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t=6773&view= |
(Så må du bla deg frem til den siden i tråden du skal til, men det skulle vel by på mindre problemer.) _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.09.2015 18:24 Post subject: |
|
|
Har problemet fortsatt. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 06.09.2015 22:27 Post subject: |
|
|
Kan artikkelen på forsiden endres til "Hverken"?
"Verken" betyr noe helt annet som ikke passer med NAE... |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.09.2015 22:49 Post subject: |
|
|
Hehe, er langt på vei enig med deg, RBKSandvika. (La sjøl ikke merke til det, dog). Nå er vel begge skrivemåtene tillatt, så da spørs det nok om det blir redigert, sjøl om Hverken ikke er til å ta feil av i forhold til Verken? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.09.2015 09:33 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Kan artikkelen på forsiden endres til "Hverken"?
"Verken" betyr noe helt annet som ikke passer med NAE... |
Resyme: "Verken" kom inn for "hverken" i 1959, og "hverken" var ikke tillatt i korrekt skriftlig før det ble tatt inn igjen i 2005. Jeg bruker konsekvent "verken" selv.
Språkrådet:
Hverken er den eldste formen, og den har vi overtatt fra dansk. Formen verken ble innført i 1959 sammen med skrivemåter som valp, veps og virvle. Da ble også formen hverken tatt ut av rettskrivningen. Tanken var kanskje at dette kunne være et første skritt mot en forenkling av hele systemet, altså sånn at en etter hvert ville fjerne den stumme h-en i alle ord av denne typen (også hva, hvor osv.), slik det tidligere var gjort i svensk. Dessuten ble ordet verken samtidig tillatt på nynorsk, og siden skrivemåten skulle være den samme i begge målformene og hv- ikke brukes på nynorsk, ble det verken også av den grunn.
Det har vært en vedvarende strid om hverken og verken siden da, slik du er inne på, og den uoffisielle formen hverken fortsatte å hevde seg i bruk. I 2005 ble den så igjen tatt inn i rettskrivningen, og fra da av har hverken og verken vært sidestilte, likeverdige skrivemåter på bokmål. Vi i Språkrådet anbefaler ikke den ene av dem framfor den andre. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.09.2015 10:17 Post subject: |
|
|
| Forumet redirecter meg til http://www.rbkweb.no/404.shtml til tider nå. Merkelig. Jeg hadde ikke tort å vente lenger med å oppgradere, hadde jeg vært deg, 2mas, men du har sikkert tusen ting å tenke på også. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.09.2015 11:54 Post subject: |
|
|
@haavarl
Jeg er klar over den bakgrunnen, har bare "alltid" lest det som verk i bestemt form.
Hverken har vel kun betydningen "hverken eller", mens
verken kan bety "hverken eller" og "verken som tyter ut av byllen på beinet mitt".
Derfor, ved sidestilt i ordbok, foretrekker jeg "hverken"
(flere som er enig med meg: http://www.skriftlig.no/6...er-verken/ )
Forøvrig:
Årsaken til at man innførte "verken" var ikke forenkling, men nynorsk:
"Formen verken ble påbudt i bokmål i 1959 (med den noe sære begrunnelse at ordet skulle innføres i nynorsk, som tidligere hadde hatt bare korkje, og som ikke hadde ord med hv- i fremlyd; så måtte også bokmål kaste h-en)."
http://riksmalsforbundet....er-hverken |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 26.10.2015 10:34 Post subject: |
|
|
| Jeg bruker å deaktivere Adblock på rbkweb, men måtte slå det på idag fordi det nå plutselig tar en evighet å laste inn sidene. Flere som har samme problem? |
|
| Back to top |
|
 |
|