English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 22.05.2015 13:17    Post subject: Reply with quote

Jeg tror hun sa noe sånt som at de økte publikumsinntektene sålangt (?) kompenserte sånn ca for det vi lå bak i sponsorinntekter.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 13:20    Post subject: Reply with quote

Litt OT, men kan en evt. EL-deltagelse kompensere for spillersalg på budsjettet?
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 14:39    Post subject: Reply with quote

Ja, i og med at EL-penger ikke er budsjettert inn i 2015 budsjettet så vil EL-pengene komme som en stor pluss.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 14:42    Post subject: Reply with quote

Vi klarer ikke EL uten Søder er nå min påstand. Sjøl med han på laget er det fryktelig trangt nåløye.

Hvis vi mot all formidning skulle klare det, vil vi drukne i penger og øl 😍
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.05.2015 14:47    Post subject: Reply with quote

hehe vi kan fint klare EL uten Søder, det kommer jo helt an på hvilken spiss som blir hentet inn som erstatter!

Nå tror/håper jeg 2mas sin tanke blir realitet, at vi selger til Kina enten etter sesongen, eller i sommer gjeldende fra etter sesongen.

Dette er en deal som passer Kina da de starter og slutter sesongen i lik syklus som oss.

(må bare fortsette å spinne videre på Kinasalget som om det er en done deal Smile )
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2015 15:09    Post subject: Reply with quote

Enig med Dolphins. Jeg kan ikke se for meg at Søderlund er den et eventuelt avansement skal stå på, til det er han ikke god nok individuelt. Han har riktignok blitt en god og viktig del av kollektivet, men han er også avhengig av dette.

Men å bytte ham ut kan gjøre forskjell, og det begge veier. En spiss som fungerer dårligere i det kollektive angrepet eller en som er bedre individuelt kan utgjøre ganske stor forskjell i hver sin retning. Søderlund holder ikke Europa-klasse, men han er en del av et angrep som muligens er god nok til å kvalifisere seg til e-cup.
2mas
Sjef

PostPosted: 22.05.2015 16:18    Post subject: Reply with quote

Ti mål på ni eliteseriekamper gjør at spekulasjonene om utenlandske klubber kommer automatisk. Søderlund har hatt en broket karriere med mange utenlandsopphold, men legger ikke skjul på at han gjerne vil ut igjen.

- Det er naturlig at spekulasjonene kommer når laget gjør det så bra som nå. Men jeg har to og et halvt år igjen av kontrakten med Rosenborg, understreker Søderlund.

Det er tidligere landslagsspiler Tore Pedersen som er Søderlunds agent. Søderlund innrømmer at han vet det er bevegelse hos utenlandske klubber.

- Jeg har gitt agenten beskjed om at jeg ikke vil vite noe før det eventuelt er noe konkret. Men jeg vet at det er litt interesse der ute. Det glapp ut av ham en dag, smiler 27-åringen.

Søderlund bøtter inn mål i eliteserien. Men på landslaget står han med 16 kamper uten mål.

Neste uke er det uttak av troppen som skal møte Sverige (privatlandskamp) og Aserbajdsjan (EM-kvalik). Sverigekampen kommer kun to dager etter at Rosenborg spiller borte mot Vålerenga, men mot Aserbajdsjan kan det være duket for en boksspiss fra Tysvær.

- Jeg forventer ikke å bli tatt ut, men innrømmer at jeg er optimistisk. Jeg er kanskje en litt annerledes spisstype enn de andre. Og det er på tide å få det målet, slår Alexander Søderlund fast.

Les mer: Vet at det er interesse fra utlandet

Mini:

- Hvis han fortsetter som dette og pengene kommer på bordet, ser jeg ikke bort ifra at han blir solgt allerede i sommer. Jeg kan se for meg at ligaer som Belgia og Nederland kan være aktuelle, sier TV2eksperten som følger Rosenborg svært tett.

Alexander Søderlunds agent Tore Pedersen ønsker ikke å si noe om hva som skjer rundt klienten sin.

- Jeg vil ikke kommentere noe nå, sier Pedersen.

Les mer: - Kan bli solgt allerede i sommer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 16:21    Post subject: Reply with quote

Ikke lurt å selge i sommer. Kan fort være gullet vi selger. Det er høy sannsynlighet for at en eventuell erstatter ikke slår ann. Selv om vi spiller bra fotball, betyr det ikke at spillerlogistikken har blitt friskmeldt.

Det tar også tid å lære seg spissrollen i KIs system som kan være svært krevende.

Vent til vinteren!
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 16:26    Post subject: Reply with quote

Det er klart spillere kommer til å forsvinne. Håpet er bare at prisen er riktig, at det er en om gangen helst og at man har gode erstattere klare. Bra sesong av Søderlund så langt og et håp om at dette faktisk viste seg å være en investering verdt penger.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 17:50    Post subject: Reply with quote

Han ble kjoept for en stiv pris og fram til nàa har jeg ikke trodd at vi skulle fàa pengene tilbake. Men det ser kanskje lysere ut.
Over ble det nevnt at spissrollen til Soderlund er sàa krevende. Jeg vet ikke. Paa RBK skal han vaere i boksen og det behover ikke vaere sàa krevende. Jeg tror Soederlund er lettere aa erstatte enn feks Helland eller Jensen.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 17:55    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Jeg tror Soederlund er lettere aa erstatte enn feks Helland eller Jensen.

QFT
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 18:19    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig kan vi selge til sommeren, men da til rett pris og at vi har en erstatter klar i det øyeblikket han signerer. Det er ikke verre enn det.

Gjerne hent Prica på en halvtårskontrakt slik at vi garantert får rodd inn gullet og vi kommer oss i gruppespillet i EL.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 20:02    Post subject: Reply with quote

Tror vi vil slite med å erstatte Søderlund om han blir solgt. Stano_11 & CO kan ta seg en bolle, landslags spisser kan ikke RBK bare erstattes med en ny spiss som holder landslagsnivå, vi får neppe mer en 15-20 mill. for Søderlund, en spiss til 5-10 mill. og som holder landslagsnivå finner vi ikke.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.05.2015 20:28    Post subject: Reply with quote

Norsk landslagsnivå på spisser bør vi kunne matche, for å si det slik.

Hittil i år har vi vært såpass gode i det kollektive offensivt at det nok er best å slippe å måtte erstatte noen, men jeg mener også at Søderlund er den i angrepsrekka som er "lettest" (alt er relativt) å erstatte. Jeg ser heller ikke bort ifra at Malec med tillit fort kan vise seg som en like effektiv spiss som Søder, uten at jeg tør å garantere det.
senador
Legende

PostPosted: 22.05.2015 20:32    Post subject: Reply with quote

Frykten er at de må selge Søderlund, henter ingen erstatter å benytter seg av kjøpsopsjonen på Malec. Det blir for tynt.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 21:27    Post subject: Reply with quote

Denne Søderlund-selg-eller-ikke-diskusjonen er meget bra. Er partisk etterhvert som begge siders postere skriver innlegg, hehe. Rene knerten-Storflor-diskusjonen. Very Happy
larsarus
Legende

PostPosted: 22.05.2015 21:59    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Frykten er at de må selge Søderlund, henter ingen erstatter å benytter seg av kjøpsopsjonen på Malec. Det blir for tynt.

Håper heller de selger Søderlund, holder TM for narr (jævlig synd å si det) til låneperioden går ut, og henter tilbake Prica for 2-2,5 mill/år om det er nok til å lokke han tilbake. 3+ per år er dog ikke holdbart lengre i og med at stadionkapasiteten allerede "sprenges" i tide og utide med Søderlund som spiss...

Angående Prica - om en måned, selv om det er litt tidlig i hans 40 dager lange gjenværende kontrakt, har vi kanskje svaret på om han vil forlenge i Israel eller ikke...

Edit[lerka]: Israel for f#$%^#$#q...

Last edited by larsarus on 22.05.2015 22:17; edited 1 time in total
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 22:06    Post subject: Reply with quote

Hadde vært fett med Rade tilbake igjen, ja. Men er han (ikke) blitt for gammel til å gjøre seg gjeldende - selv i dagens samspilte RBK?
Elg
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 22:07    Post subject: Reply with quote

Prica er i Israel:)
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 22:16    Post subject: Reply with quote

Prica var så grusom dårlig i slutten av sin RBK-karriere, at jeg ikke har troen på han lenger. Lite motivasjon og for gammel. Vi har ventet på gull i 3-4 år nå. Skal vi ta en sjans med å selge AS for bra penger og erstatteren slår til, eller skal vi "safe" oss til gull? Jeg tipper på 90 % på at AS ikke er god nok for utlandet. Han skal takke RBK for å ha vært så god. Han klarer INGENTING på egenhånd når han har ballen, men når det gjelder bevegelser osv., er han derimot god. Derfor viktig for han å velge et lag som dominerer i ligaen sin. Jeg mener vi godt kan selge spilleren før vi eventuelt når EL, slik at hans svakheter ikke gjennomskues av potensiele kjøpere. Så lar vi han gå etter sesongen.
Back to top
Jarwson
Senior

PostPosted: 22.05.2015 22:28    Post subject: Reply with quote

Selges Søder er vel ikke Marcus Pedersen det dummeste valget...
Back to top
Ivar
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 22:56    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Prica var så grusom dårlig i slutten av sin RBK-karriere

I slutten av Prica sin RBK-karriere var alle spillerne på Rosenborg grusomme, men det var vel vår svenske trener litt skyld i, og han hadde 0.42 mål i snitt i serien. Tar du en titt på hvordan har har gjort det i Israel vil du se at han absolutt holder et høyt nivå - senest i den israelske cupfinalen. Litt feil tråd å diskutere det i, men Rade Prica ville vært mer enn god nok for Rosenborg også nå. Det står vel mer på lønna og viljen til å dra tilbake til Skandinavia.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 23:18    Post subject: Reply with quote

En ting som er viktig her er at vi har en landslagspiss som er norsk, viktig.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 23:23    Post subject: Reply with quote

Søderlund er god nå fordi laget er godt. Slik laget spiller nå, tror jeg det er mange spisser som kunne fått ut det beste i seg selv i den rollen.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 22.05.2015 23:41    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Over ble det nevnt at spissrollen til Soderlund er sàa krevende. Jeg vet ikke. Paa RBK skal han vaere i boksen og det behover ikke vaere sàa krevende.

Å "være" i boksen er ikke spesielt krevende. Det å ta de rette løpene i boksen, trekke bort forsvarere i boksen, time når ball skal møtes i oppspillsfasen, vite når du skal stå på første eller bakre stolpe og samordne bevegelsene i et kollektiv er derimot noe som krever tid og smartness for å lære.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 140, 141, 142  Next
Page 46 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb