View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MikkelBille Proff
|
Posted: 20.05.2015 20:53 Post subject: |
|
|
hentesveis wrote: | Jeg personlig har gitt opp Strandberg for lenge siden. Jeg registrerer, fornøyd, at han har vært bra for oss de kampene han har spilt, men det blir for mye tåkeprat fra ham etter min smak. "Det skal være noe veldig, veldig bra..." sier han, men han var bra sur i fjor da overgang til Tyrkia gikk i vasken, etter sigende fordi tyrkerne ikke hadde kronasjene under kontroll.
Dersom han nå hadde re-signert for klubben, da hadde jeg kanskje endret oppfatning. |
Situasjonen i fjor var jo ganske annerledes. Skjønner godt at han ville bort fra et synkende skip (det ville jo flere). Forskjell på det og å være en del av prestasjonskultur på et vinnerlag. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 20.05.2015 21:46 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Hjelper ikke med fine ord om RBK og Trondheim, når han (og Diskerud) ikke skriver under på papirer. |
Apropos fine ord, papirer og en annen Stefan.
Det var en lokal trubadur i Sunndal som skrev en nidvise om daværende Riksantikvar Stephan Tschudi-Madsen.
Det var relativt stor lokal misnøye med hvordan han og embetet hadde opptrådt i forbindelse med et prosjekt som mange lokale ildsjeler hadde investert mye tid og etterhvert følelser i. Noen førte seg vel ført bak lyset, eller i det minste forført med tomt prat og fine ord.
Nidvisen spilte veldig på likheten mellom siste del av fornavnet og et utbredt banneord.
Refrenget gikk omtrent slik, med stor vekt på -fan:
Ste-fan, fan fan fan, fan fan fan-fan Tscudi Madsen.
Den ble for øvrig også spilt på julebordet til Riksantikvaren etter at de ble oppmerksomme på nidvisen.
Litt OT kanskje, men anekdoten sier vel noe om at man ikke skal tulle med folk som har investert følelser i noe ved å la noen få tro at det kan bli ja når man egentlig aldri mener annet enn nei. Det var dog sunndalinger. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 20.05.2015 22:34 Post subject: |
|
|
Ganske spesielt at Strandberg er med på den lista ja, når navn som f. eks Konoplyanka (klar for Europa League-finale og blitt linket til halve Europa), Luiz Adriano (toppscorer i CL en stund) og Stephane Mbia (toneangivende på et godt Sevilla) f. eks er utelatt. Ville vel trekke en dark horse opp av hatten kanskje. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
kentosd Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
Kaaremaal Junior
|
Posted: 21.05.2015 14:40 Post subject: Strandberg med temperament på trening |
|
|
http://www.rbk.no/news/ar...rokkes-til
Eyiiooiolfson litt høyt inne med knottene. Strandberg reagerer litt sterkt - men synes likevel spillergruppens refleksreaksjon på Strandbergs ballspark vitner om at han ikke er alles bestekompis i gruppa?
Mulig jeg legger litt vel mye inni situasjonen.
Uansett bra å se godt med trykk på trening. _________________ En ny kur for nyresykdommer ble oppdaget i Norge i 2015 da en norsk fotballtrener slo sykdommen med tydelige samhandlingsmønstre, bevegelser i lengderetning og 4-3-3. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.05.2015 14:46 Post subject: |
|
|
Sånn tror jeg det bare skal være innimellom. Ser ingen grunn til bekymring over dette. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 21.05.2015 15:17 Post subject: |
|
|
Fra dagens Dagbladet-avis om noen er interessert i å lese.
TRONDHEIM (Dagbladet): – Jeg har vært utenfor A-landslaget i et drøyt år. Det er altfor lenge. Det gnager meg langt inn i sjelen, sier han til Dagbladet.
– Jeg vil ikke bare inn i troppen. Jeg vil spille. Jeg føler at jeg har noe å bidra med. Jeg må finne en måte som gjør veien kortest mulig. Klubbvalget er en del av det.
I en alder av 24 år er han allerede en rutinert spiller i Tippeligaen. Først Vålerenga, så Rosenborg fra 2012. Men vent litt: Har det ikke også vært en del tull med fyren det siste året?
• I juni i fjor nektet han angivelig å spille mot Lillestrøm. Medier meldte at det skulle være en konflikt rundt kontrakten.
• Et par måneder seinere sto han over kampen mot Viking. Rapportene gikk ut på at han «ikke var mentalt klar».
Fnyser
Strandberg har fått begge hendelsene på avstand nå. Han fnyser av ryktene som har sirkulert.
– Du ble beskyldt for å streike mot Lillestrøm. Det er ganske alvorlige påstander?
– Jeg tror alle som har litt innblikk i saken vet at det ikke var en streik. Men jeg har lovet en person som har gått bort at jeg ikke skal snakke om hendelsen. Det var noe av det siste jeg lovet, og da holder jeg løftet. Jeg har ikke lyst til å påføre folkene det gjelder mer rundt dette. De har det tøffere enn meg, det synes jeg er forferdelig trist. Rosenborg vet hva som skjedde. Og jeg har et godt forhold til de som styrer her nå.
Strandberg fortsetter:
– At jeg «ikke var mentalt klar» mot Viking er bullshit. Det som skjedde var at det kom et bud på meg fra en annen klubb kvelden før kampen. Jeg dro likevel til Stavanger, og satte meg ned med trener Kåre Ingebrigtsen. Jeg sa jeg var klar til å spille, men Kåre mente det foregikk for mye. Det var hans valg. Folk som sier noe annet vet ikke hva de snakker om.
Det som er klart er at Strandberg er Bosman-spiller fra 31. juli. På bakgrunn av det som skjedde i fjor er det nærmest blitt tegnet et bilde av at han ikke har lojaliteten sin i Rosenborg.
I storform
Men starten på denne sesongen motbeviser alt: Han ligger høyt oppe på Dagbladets spillerbørs. Og han er en sterk bidragsyter til at Rosenborg står med 31–9 i målforskjell.
Strandberg sier:
– Jeg bryr meg ikke om spillerbørsen. Det har gått bra. Bortsett fra et opphold på fire-fem uker i vinter, har jeg trent sammenhengende. Det har jeg ikke fått gjort på mange år.
– Hvilke skadeproblemer har du hatt?
– Jeg har slitt med tretthetsbrudd i ryggen. Så hadde jeg en operasjon i hofta. Øvelser holder ting i sjakk.
Trener Ingebrigtsen kommer forbi på Brakka. Han slenger en kvikk replikk om at det bare er å skrive under på kontraktsforslaget som ligger på pulten hans.
– Stefan har vært strålende, erklærer Lerkendal-bossen. Men Strandberg innrømmer at han også har andre tilbud.
Ã…tte millioner
Etter det Dagbladet erfarer, ligger topplønningene i Rosenborg på rundt to millioner kroner. I for eksempel Tyrkia kan du dra inn sju-åtte millioner kroner skattefritt. Men så er det bare det at alt går så fordømt bra under Kåre.
I tillegg er Strandberg kjæreste med håndballspilleren Nora Mørk (24). Det er ikke bare å flytte.
– Drømmedama?
– Hun er en fin jente. Absolutt. Vi har det bra. Selvfølgelig er det noen utfordringer ved at vi bor i hver vår by. Men det har gått overraskende fint.
Mandag er det toppkamp mot Stabæk som gjelder.
– Jeg gleder meg veldig, sier han.
CV
Stefan Strandberg
Født: 25. juli 1990.
Klubb: Rosenborg.
Posisjon: Midtstopper.
Tidligere klubber: VÃ¥lerenga og Mandalskameratene.
A-landskamper: 3.
Tore Ulrik Bratland
tub@dagbladet.no |
|
Back to top |
|
 |
SuperTimCahill Veteran
|
Posted: 21.05.2015 15:43 Post subject: |
|
|
Hvis Strandberg ikke får innpass på landslaget, om han fortsetter som han har spilt i år, mens Forren får fortsette.. Ja, da er det noe galt med Høgmo. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 21.05.2015 16:54 Post subject: |
|
|
Rosenborg vil være det beste klubbvalget hans for å prøve å spille seg inn fast på landslaget, beste mulighet til å vinne seriegull og beste mulighet til å spille CL-kvalik neste sommer (og jevnlig fremover), så det er bare å skrive under.  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.05.2015 18:47 Post subject: |
|
|
Ja, det blir et valg mellom penger og garantert sportslig utvikling.
Ellers så syns jeg det er litt merkelig at han krangler på vurderinga til Ingebrigtsen om at han ikke var mentalt klar til å spille mot Viking under forhandlingene med tyrkerne. Jeg er dog ikke så overrasket. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 21.05.2015 19:42 Post subject: Re: Strandberg med temperament på trening |
|
|
Kaaremaal wrote: | Strandberg reagerer litt sterkt - men synes likevel spillergruppens refleksreaksjon på Strandbergs ballspark vitner om at han ikke er alles bestekompis i gruppa? |
Tror ikke du trenger bekymre deg nevneverdig, virka som det blåste fort over og at de var sinte i 1 sekund. Da er det bare positivt at det smeller litt! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.05.2015 20:10 Post subject: |
|
|
Synes det der er et helt nydelig klipp, som slutter med at Eyolf og Strandberg helt spontant gir hverandre en god klem og smiler. Sånn det skal være. Under Perry og Wiggen ville den hele seansen dratt ut og blitt noe kjempenegativt, men når det blir som dette er det kun positivt. Deilig å se at vinnerinstinkt og følelser også koker selv på trening! |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 21.05.2015 20:14 Post subject: |
|
|
Utfyllende kommentar overflødig. Tommel opp til både Eyolf og Strandberg! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.05.2015 20:25 Post subject: |
|
|
Hvem var det som dytta til Strandberg. Helland? Iallefall en moerk. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 21.05.2015 20:59 Post subject: |
|
|
Helland ja |
|
Back to top |
|
 |
krysstvælla Rutinert
|
Posted: 21.05.2015 21:08 Post subject: |
|
|
Hva er det Eyolf sier? "What the fuck are you doing? Shit in the writer????" |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 21.05.2015 21:29 Post subject: |
|
|
Nå har jeg ikke sett klippet, men hvis Strandberg har dritet i skrivemaskinen til Eyolf så bør det få konsekvenser. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 21.05.2015 21:42 Post subject: |
|
|
Huehue, morsomt bilde i hodet nå |
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 21.05.2015 22:56 Post subject: |
|
|
Herlig med temperatur på trening!!
I tillegg godt å se de shake hands og smile etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 22.05.2015 00:20 Post subject: |
|
|
Nei, jeg tuller ikke. Tittelen er ekte og utdraget er hovedinnholdet fra artikkelen.
Dagbladet: "Slik forklarer Rosenborg-Strandberg fornavnet sitt: Ken Remi Stefan"
Quote: | Det er kanskje ikke så vanlig med tre fornavn? spør Dagbladet når vi møtes til en prat på Lerkendal-brakka.
- Hvorfor bruker du ikke hele navnet?
- Det er bare blitt sånn. Det er langt å skrive, he-he. Men pappa er svensk, jeg er halvt svensk - og i Sverige er det ikke uvanlig med tre navn.
Han fortsetter:
- Det er der det kommer fra. Hvorfor jeg ikke bruker alle tre navnene, har jeg ikke noe godt svar på.
- Er det noen som kaller deg for Ken Remi Stefan?
- Nei. Men jeg husker at de ble litt bitre da jeg dro fra Vålerenga. Når jeg kom tilbake til Ullevaal igjen - og skulle spille første kamp mot Vålerenga - husker jeg de ropte Ken Remi Stefan. Jeg vet ikke om de prøvde å gi meg et lite stikk, eller hva det var.
Familietradisjon
Strandberg røper at det er tradisjon med tre fornavn i familien:
- Også de to brødrene min har tre fornavn. Det samme har barna til en av brødrene mine. Den ene har Nesta i navnet, den andre Maldini. Du skjønner at vi er Milan-supportere.
Han fortsetter:
- Når jeg selv får barn, skal de ha tre navn. Brasilianere har også tre navn. De klarer seg greit. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 22.05.2015 12:40 Post subject: |
|
|
Mener å ha lest at under spilleøktene til NAE hvor han var dommer, så dømmte han bevisst i favør det laget som ledet. Dette for å heve temperaturen og tenningsnivået på treningene. Kanskje Eggen-disippel Hoftun har plukket opp noen tips. Evt. han er en dårlig dommer. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 30.05.2015 15:50 Post subject: |
|
|
Panathinaikos dropper Strandberg og går for Malmøs Filip Helander istedet?
http://www.fotbolltransfe...news/51885 _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.05.2015 17:23 Post subject: |
|
|
Whoppa wrote: | Mener å ha lest at under spilleøktene til NAE hvor han var dommer, så dømmte han bevisst i favør det laget som ledet. Dette for å heve temperaturen og tenningsnivået på treningene. Kanskje Eggen-disippel Hoftun har plukket opp noen tips. Evt. han er en dårlig dommer. |
Hva var det Ola By sa, "Det e itj nok at du dømme dumt og dårlig, du gjør det med vilje óg!" _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 31.05.2015 03:46 Post subject: |
|
|
Ev har vi kanskje synliggjort en erstatter der? |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 31.05.2015 11:17 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100Sport/fotball/eliteserien/article544659.snd wrote: | Strandberg selv har ikke agent |
Det visste jeg ikke. Utdeler en stjerne i boka her. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|