| View previous topic :: View next topic |
| Banens beste spiller? |
| J. Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| J. Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| H. Eyjólfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
| S. Strandberg |
|
4% |
[ 7 ] |
| M. Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| M. Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| O. Selnæs |
|
24% |
[ 36 ] |
| F. Midtsjø |
|
5% |
[ 8 ] |
| T. Mikkelsen |
|
63% |
[ 95 ] |
| A. Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| R. Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 149 |
|
| Author |
Message |
Johnny W Veteran
|
Posted: 17.05.2015 00:04 Post subject: |
|
|
Hansen - 4 (svak i feltarbeidet, ivrigere på å sette i gang tidlig enn å finne den beste løsningen)
Svensson - 5 (dårlig 1., bra med offensivt i 2.)
Holmar - 5
Strandberg - 6
Dorsin - 5
Midtsjø - 6
Selnæs - 7
Jensen - 6
Mikkelsen - 8
Søder - 5
Riski - 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4103 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 17.05.2015 00:12 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Synes ikke vi var 5-1-gode jeg heller. |
Vi vinner 5-1 på en dårlig dag... synes det er helt ok.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 17.05.2015 00:27 Post subject: |
|
|
Synest Eylofson var vel så god som SS i dag. Spesielt i 2. omgang er det han som gang på gang rydder opp defensivt og sørger for at vi ikke slipper inn flere mål. I tillegg bidrar han offensivt med å ta med seg ballen igjennom ledd.
Viser i dag det vi så av han i fjor som gjorde at vi ønsket å signere han permanent.
Last edited by Huber on 17.05.2015 00:28; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.05.2015 00:27 Post subject: |
|
|
At Tjernås og Fredheim maser over at RBK skal spille sjampis-fotball hver uke er helt greit for meg, viser bare at noen eksperter tar RBK på alvor.
Ellers så ser det ut som at storparten av "ekspertisen" i dette landet ikke bryr seg så mye om serielederen, her er det Stabæks fantasi-fotball og Moldes "umulige" kollaps som gjelder ... |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 17.05.2015 00:37 Post subject: |
|
|
På tide at en forsvarsspiller scorte mål i år. Der har vi vært fraværende
Ellers en fornøyelig siste time etter startvansker mot et kompakt Sandefjord. Mikkelsen blir jeg varm av med tanke på fjoråret. Pasningen fra Ole dagens øyeblikk.
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 17.05.2015 00:49 Post subject: |
|
|
Kort oppsumert, 14 målsjanser, 2 i mot. Man vinner 5-1, og styrer kampen i 80 av 90 minutter. Folk er likevel misfornøyde, og leser man forumet så virker det som om Sandefjord har rundspilt oss i 1. omgangen.. Er det mulig? Hvorfor liker vi så mye bedre å gi uttrykk for det når Rosenborg har dårligere perioder?
Det er bare å slappe av folkens. Rosenborg spiller på et nivå som er en divisjon høyere enn resten av lagene i ligaen akkurat nå, og det er vel lenge siden Norsk fotball har sett et lag som har vært så dominerende i antall skapte sjanser, antall mål, og antall sjanser sluppet til etter 9 runder. Vi vil score 104 mål om tempoet opprettholdes, just saying. For å sette et mer og mer brukt uttrykk på det: "Det er det fotball handler om".
I fjor hvis Sandefjord puttet 1-1, ville man tenkt at dette går mot nok en skuffende 16. Mai-kamp. Nå tenker man heller at dette tar vi likevel - og gang på gang maltrakterer vi motstanderne, noe 14-2 i målsjanser taler tydelig om at vi gjorde også i dag. Er det ikke da litt merkelig at kamptråden gir inntrykk av at vi er rævva, elendige og perry-aktige, bare fordi sandefjord får trille litt ball i 1. omgang? Get your smiles up - dette blir en bra sesong  _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 17.05.2015 01:34 Post subject: |
|
|
| Ubegripelig mye kritikk av igangsettngene til Hansen. Han så jo desperat etter løp han kunne kaste etter men da de i de fleste tilfellene var dekket opp satte han i gang gode og trygge alternativ som lot oss bygge opp spillet. Fatter ikke trangen noen har til å få 50/50-dueller i midtsirkelen. I dag, og i de foregående kampene har det vært mangel på klare muligheter til å sette igang raskt og offensivt, det er ikke keeperen det er noe feil med. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.05.2015 01:54 Post subject: |
|
|
Gir min stemme til Selnæs ene og alene på grunn av pasningen til Mikkelsen. Pur verdensklasse! Helt latterlig hvor bra den var. En pasning som hadde høstet lovord i de beste ligaene i verden! _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2015 01:55 Post subject: |
|
|
Nå har jeg ikke hatt tid til å bla meg tilbake i tråden her, men om folk nå plutselig kritiserer Hansen for igangsettingene også, da må de virkelig vurdere en tur til Brilleland. Det minner meg om folk som alltid roper "framover, framover", noe som vil føre til, som du sier, en langball og 50-50 duell. Lunna vil være helt ødeleggende i denne fasen, for å si det sånn.
Også enig med Huber i at Holmar var gull idag. Mikkelsen var diamant. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 17.05.2015 02:20 Post subject: |
|
|
Holmar var veldig bra ja. Selnæs også med sesongbeste, hvilket selvfølgelig også gjelder Mikkelsen.
Og igangsettingene til hansen er jo bra. Med unntak av en gang hvor han gjorde noe veldig rart, og smelte til en oppmerket rosenborg-spiller langs bakken, var de jo bra. Det er godt å se at med en gang han får tak i ballen prøver han å sette i gang kontringer. Og det er veldig viktig - for da tar man andre lag i ubalanse. Ellers har han vært ganske svak.
Svært mange av målene vi scorer i år kommer av situasjoner hvor vi tar lag i ubalanse og benytter oss av de gyldne 5 sekundene etter ballen skifter "eier". 1-0 og 3-1 er gode eksempler på det - og med flere offensive igangsettinger kommer vi helt sikkert til å score mål på kontringer som hansen setter i gang også. I Haugesund scoret vi sikkert minst 3-4 mål på gjenvinninger og rask-framoverrettet tenkning etter vi vinner ballen. Den første pasningen går ofte fremover - noe som kanskje var et av varemerkene til Eggens Rosenborg - og som også har vært en nyere suksess i Dortmund som tross alt var i finalen i CL for to år siden med en fotball som ligner veldig på den stilen vi har nå (selvfølgelig på et mye høyere nivå). Jeg sier Skål til mer av dette - og så håper jeg backene fortsetter å komme susende i angrep, håper indreløperne fortsetter deres gode gjenvinninger og så håper jeg strandberg og Eyolfsson fortsetter å se framover. Når de finner Ole, Mike eller Midtsjø i rommet foran seg, eller når strandberg slår en lekker crosser for å variere litt - tenker jeg at dette er gode midtstoppere som også er viktig for det offensive. For de som mener det bare er kælking fra Strandberg mener jeg det blir helt feil å si det. Han treffer oftere med crosspasningene enn han bommer - og dette gir en ny dimensjon i spillet (selv om han bommet ved en anledning i dag.) _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.05.2015 03:06 Post subject: |
|
|
Hansen - 4
Svensson - 5
Holmar - 7
Strandberg - 7
Dorsin - 5
Midtsjø - 6
Selnæs - 8
Mike - 6
Mikkelsen - 8
Søder - 5
Riski - 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.05.2015 03:18 Post subject: |
|
|
En gif av pasningen til Selnæs/målet til Mikkelsen hadde vært på sin plass.  _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 17.05.2015 07:27 Post subject: |
|
|
Enkelte burde vært nektet mulighet til å kommentere på artikler her til lands - bare se på VG-artikkelen hvor Mikkelsen mener assisten til Selnæs er på Xavi-nivå.
Folk i harnisk over at man sammenligner noe så lite som en pasning! Er folk så dumme som de fremstår på nett? |
|
| Back to top |
|
 |
RBK 2014 Junior
|
Posted: 17.05.2015 08:28 Post subject: |
|
|
| VG børsen er den mest useriøse børsen i verden, ferdig snakka |
|
| Back to top |
|
 |
Bye Veteran
|
Posted: 17.05.2015 08:36 Post subject: |
|
|
Morten P. I blabla dro i går en noe vag sammenlikning av angrepsrekka til Stabæk med tilsvarende i Barcelona(!) uten å bli halshugd, så mener det er innafor å faktisk verdsette de glimtene av pur klasse man får i tippeligaen. Jada, jeg vet at Morten P. Er en klovn. _________________ Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 17.05.2015 09:22 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Ubegripelig mye kritikk av igangsettngene til Hansen. Han så jo desperat etter løp han kunne kaste etter men da de i de fleste tilfellene var dekket opp satte han i gang gode og trygge alternativ som lot oss bygge opp spillet. Fatter ikke trangen noen har til å få 50/50-dueller i midtsirkelen. I dag, og i de foregående kampene har det vært mangel på klare muligheter til å sette igang raskt og offensivt, det er ikke keeperen det er noe feil med. |
Så du alle gangene han spilte til midtstopper som var feilvendt og under press? Det er iallefall det jeg kritiserer. Å unngå poleutspill er tipp topp og masse tomler opp. Men du får altså ikke bygd opp oent bakfra ved å sende ballen til en feilvendt spiller under press som ikke har andre pasningsalternativer enn å sende den tilbake til keeper. Det var det masse av i denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2015 10:43 Post subject: |
|
|
| RBK 2014 wrote: | | VG børsen er den mest useriøse børsen i verden, ferdig snakka |
VIF får flere poeng på VG-Børsen etter sin 4-2-seier mot Mjøndalen enn vi får for 5-1 mot Sandefjord. Greit, vi gjør en middels kamp, men jeg så deler av VIF-MIF og det var skrale saker av VIF. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2015 10:46 Post subject: |
|
|
| Han Svegaarden i VG kan jo ikke ha skjønt hvor sjeldent 8 på VG-Børsen er når han gir to VIF-spillere 8 etter en helt ordinær seier over et innkastlag. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 17.05.2015 10:59 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | | SÃ¥ du alle gangene han spilte til midtstopper som var feilvendt og under press? |
Nesten påfallende. Kan hende han har fått streng beskjed om å ta færrest mulig lange utspill uansett, og så får laget øve på igangsetting bakfra også under press. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 17.05.2015 11:26 Post subject: |
|
|
| Så flaut at de i kjernen har svensk flagg hengende på tribunen... |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 17.05.2015 14:14 Post subject: |
|
|
Syntes jeg så et dansk flagg også. Har tolket dette som en hyllest av klubbens svenske og danske spillere men er det noen som vet hvorfor?
Forøvrig ikke noe jeg irriteres over. Å se andre flagg på stadion er egentlig bare prov på klubbens nedslagsfelt spør du meg, og dermed føler jeg det er greit. Det er jo ikke 17.mai-toget  |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2015 14:34 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Så flaut at de i kjernen har svensk flagg hengende på tribunen... |
? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.05.2015 15:10 Post subject: |
|
|
| Hva er greia med det svenske flagget egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
huffameg Rutinert

|
Posted: 17.05.2015 15:13 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Hva er greia med det svenske flagget egentlig? |
Tror det står "tilstander" på dette svenske flagget. Så også et dansk flagg til tider der oppe. Vet ikke helt betydningen. Noen som vet? |
|
| Back to top |
|
 |
|