View previous topic :: View next topic |
Banens beste spiller? |
J. Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
J. Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
H. Eyjólfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
S. Strandberg |
|
4% |
[ 7 ] |
M. Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
M. Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
O. Selnæs |
|
24% |
[ 36 ] |
F. Midtsjø |
|
5% |
[ 8 ] |
T. Mikkelsen |
|
63% |
[ 95 ] |
A. Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
R. Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 149 |
|
Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 16.05.2015 21:34 Post subject: |
|
|
Når jeg var russ kom vi oss ikke inn før i pausen. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 16.05.2015 21:35 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen - 5
Svensson - 5
Holmar - 6
Strandberg - 7
Dorsin - 6
Midtsjø - 7
Selnæs - 7
Mike - 6
Mikkelsen - 8
Søder - 6
Riski - 4 _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 16.05.2015 21:41 Post subject: |
|
|
At SIF scoer på den kan man hvertfall ikke laste A. Hansen for. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.05.2015 21:43 Post subject: |
|
|
Ikke? Er det normalt at målvakter er ute å svømmer i feltet på den måten. Det er jo ikke en keepertabbe, men en god målvakt kunne enten avverget sjansen eller faktisk stått på linja og reddet. |
|
Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 16.05.2015 21:53 Post subject: |
|
|
BBQsaus wrote: | Er dette med reklameskiltene noe som er problematisk for publikum eller er det for TV-seerne? Personlig legger jeg ikke merke til det i Kjernen ihvertfall |
Jeg sitter på EM1-tribunen, og har irritert meg grønn over bråket russen lager ved å slå på reklameskiltene hver forbanna 16.mai-kamp. I dag var det langt mindre støy enn det har vært foregående år, evt var bare lydnivået fra ØØ så mye høyere at reklameskiltsmell ble overdøvet. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.05.2015 21:55 Post subject: |
|
|
+ Selnæs-assisten. Herre min skaper!
+ Mikkelsen. Helt essensiell når Helland er ute. BB.
+ Flotte mål
+ OK andreomgang, sannsynligvis fordi Sandefjord går tom.
- Ræva 1. omgang
- Gult kort på Selnæs. Blir tøft mot Stabæk.
- Svensson. Upresis.
Deilig med 3p. Spesielt viktig mtp. formen til neste motstander, og at vi uten Ole fort går på et poengtap der. Forhåpentligvis er Helland tilbake. Riski prøvde og prøvde, men fikk aldri til noe særlig. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 16.05.2015 21:59 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Ikke? Er det normalt at målvakter er ute å svømmer i feltet på den måten. Det er jo ikke en keepertabbe, men en god målvakt kunne enten avverget sjansen eller faktisk stått på linja og reddet. |
For å gå igjennom situasjonen ordentelig.
Det virker som om Hansen skal være offensiv til de grader at han setter Nauner til skamme. Uten å ta hensyn til egene kvaliteter. Forsåvidt greit og offensivt, men der skal han jo jaggu vite at det kommer en innsvinger og bli stående. Det er totalt kollaps av Hansen i den situasjonen.
Mjelde får hode på ballen og putter i det åpne målet.
Her er Mike alt for lite agressiv og blir "ballwatching". Han nøler og Mjelde sniker seg vekk fra ham og setter den.
Slik jeg ser det er det først Hansen som tar en feilvurdering og så Mike som glipper markeringen.
50% Hansen 50% Mikes feil at Mjelde får satt den der.
Hadde hansen stått på streken hadde han hatt en god sjangse til å redde da Mjelde hadde veldig spiss vinkel og veldig begrenset mulighet til hvor han kunne sette den.
Lunna fortjener sjangsen nå det synes jeg, men har ikke helt mistet trua på Andre enda. Tror det er friskt å være så offensivt så får vi håpe at Jørn klarer å balansere ham litt slik at han blir bedre til neste år. for Potensialet det har han utvilsomt.
En av de største problemene blandt norske keepere er at tilnærmet INGEN våger å være offensiv i feltarbeidet.
Men enda er det langt igjen til Arni level for Andre.. Those were the days...
Tenk Arni var i Manchester City!
Arni come back as keeper trainer plz  _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 16.05.2015 22:06 Post subject: |
|
|
Det kan ikke være lett for Malec, Nielsen og Henderson å komme inn slik på slutten av kampene når vi stort sett har avgjort kampene. De er selvsagt kjempeivrige til å vise seg frem, mens resten av laget bare sånn delvis ønsker å kjøre på. Synes ingen av de viste seg frem positivt i dag. Som alle andre, ref Midtsjø og Mikkelsen er de selvsagt avhengige av tillit for å blomstre. Den kan de jo nesten ikke få så godt som de som er i startelveren spiller.
Gleder meg allerede til neste kamp!
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.05.2015 22:06 Post subject: |
|
|
Stemmen gikk til Mikkelsen som selvfølgelig får for to scoringer og at han tydeligvis har ristet av seg perryaidsen.
Det var veldig bra å ha Strandberg tilbake i dag. Det er faktisk ganske brukbar forskjell på å ha 2. og 3.-valgene istedenfor 3. og 4.-valgene i midten bak.
Selnæs må også trekkes frem; Den pasningen var sex! Det gule kortet, derimot, var ikke bra, først og fremst pga. Stabæk-kampen. Det kom ihvertfall ikke pga. kjeftbruk.. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Trollunge Junior
|
Posted: 16.05.2015 22:10 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen - 5 Passiv på målet, ellers lite å gjøre og trygg i feltet og med beina
Svensson - 5 Aktiv offensivt, sliter med venstrekanten som kommer til flere legg
Holmar - 6 Sterk i duellspillet, gjør ting enkelt (ergo gir ballen til Strandberg)
Strandberg - 8 BB Starter vel mer eller mindre hvert angrep og styrer tempoet i spillet, skal gå på hendene Lindesnes-Nordkapp den dagen han spiller en dårlig kamp
Dorsin - 5 Veldig mange dårlige avleveringer, spiller seg litt opp i andre og + for scoring. Skjelvik bør slippe til mer
Midtsjø - 7 Dekker mye og god kvalitet i det meste han gjør + for scoring
Selnæs - 7 Fra enkle feil til helt geniale gjennombruddspassninger, godt å se at han fortsetter å prøve å være kreativ
Mike - 6 Litt for lite kvalitet i alt han gjør i dag, viktig defensivt
Mikkelsen - 8 Mye slurv i passningsspillet og mister ball en del unødvendig, men veldig direkte og skaper mye
Søder - 6 Lite innvolvert + for scoring og første forsvarers jobben
Riski - 4 Aktiv og mye innvolvert men lite kvalitet |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.05.2015 22:19 Post subject: |
|
|
Bananskrue wrote: | Jepp var en gjeng med russ som dreiv og slo på reklameskiltene. Syns det er greit selv, det er én kamp i året det er russ til stedet, syns det er greit at de setter sitt preg på tribunelivet. |
Enig, greit for meg hver 16. mai. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 16.05.2015 22:26 Post subject: |
|
|
Perfekt runde, ett poeng til tre seriøse utfordrere. Fikk ikke sett kampen. Signaler på at Helland kan være tilbake om 9 dager? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.05.2015 22:29 Post subject: |
|
|
Kun Riku får dårligere poeng på VG-børsen enn Selnæs etter denne kampen. Ole klokker inn en femmer, mens Riku får fire. Stort sett alle andre får seks eller sju. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.05.2015 22:32 Post subject: |
|
|
For noe piss. |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 16.05.2015 22:45 Post subject: |
|
|
Tv2 også med 5 på børsen for Sælnes. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 16.05.2015 22:46 Post subject: |
|
|
Smerud som har ansvar for børskarakterer i alle de største mediene? |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 16.05.2015 22:59 Post subject: |
|
|
Deilig kamp i dag. Flott fotball, flott stemning på tribunen. Vel verdt turen til Trondheim.
I dag er følgende deler av Storflor-skalaen i bruk:
3 DÃ¥rlig
5 OK
6 God
7 Meget god
8 Strålende
Hansen 5 - Problemet med Hansen er at han ikke _redder_ skudd. Det virker som det meste går inn. I dag blir han omtrent ikke satt på prøve, men får likevel en i sekken. Er riktignok _veldig_ flink i igangsettingen, og har en ballbehandling med beina som Espen Johnsen bare kan fantasere om.
Dorsin 5 - Treig som sirup, men har sånn høvelig kontroll bakover. Er kanskje den spilleren i verden som har scoret flest overtidssmål.
Strandberg 7 - Er sjef bak. Kommanderer og sprer trygghet. Har vært instrumentell så langt i år. Skjønner at han ikke kommer til å signere ny kontrakt, men det er lov å ha våte drømmer om det.
Eyolf 6 - Føler meg aldri helt trygg på Eyolf, og han spiller egentlig til 5 på børsen, men tar seg opp voldsomt på slutten, blant annet med en fantastisk takling som direkte hindrer baklengs. Burde hatt scoring.
Svensson 3 - I dag gikk det ikke spesielt bra, Jonas. Pasningsfeilene florerer, og gjør mange rare valg. Flere ganger stopper han flyten i spillet, og spiller ballen umotivert bakover. Lager frisparket i forkant av 1-1. Flott skudd i stolpen på overtid i 1. omgang, og flere gode offensive løp trekker dessverre ikke nok opp. Men vi er glad i deg læll.
Jensen 7 - Jensen er overalt. Sjøl om han er flere meter unna situasjonen, får han alltid en fot på ballen. I dag blir det ikke så mye skapende offensivt, men Jensen gjør en fantastisk jobb i å vinne midtbanen i dag.
Selnæs 8 - Selnæs sin pasnings-/innleggsfot er rett og slett magisk. Strør pasninger som om han ikke har gjort noe annet (og det har han kanskje ikke heller.) Har noen upresise pasninger midt i det blendende spillet. _Burde_ hatt assist til Eyolf i 2. omgang.
Midtsjø 7 - Nok en fantastisk kamp av Midtsjø. Er overalt på midten, og er som vanlig veldig skapende. Scorer et herlig mål.
Riski 5 - Bommer omtrent alene med keeper noen sekunder etter at dommeren blåser i fløyta, slik han har for vane å gjøre 16. mai. Er nokså borte i 1. omgang, mer med i 2., men blir for svak når ballen skal forlate foten hans. Er nok ingen ving i Rosenborgsk 4-3-3.
Søderlund 6 - Mye herlig jobbing på Søderlund i dag. Ikke så mye foran mål, riktignok, men gjør mye viktig jobbing i det oppbyggende spillet. Scorer mål, og det kan vi jo ikke klage på.
Mikkelsen 8 BB - I fyr og flamme i dag. Man så det allerede før det første målet; Mikkelsen gikk på masse gode løp, fintet og la inn. 2-1 er et perfekt timet løp. 3-1 er en flott prestasjon. Kampen i dag er det beste jeg har sett av Mikkelsen. Hvor er det blitt av den håpløse bortkomne andungen Perry hentet?
Nielsen, Henderson og Malec får vel ikke nok minutter i dag. Nielsen kommer inn med innbytterpuls, og vil nok mer enn han evner. Malec er veldig usynlig, men får ikke all verden å jobbe med heller. Henderson har en _fantastisk_ crosser (til Svensson?), og revansjerte den ynkelige opptredenen på Nedre Eiker for noen dager siden med mye god jobbing. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 16.05.2015 23:02 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Kun Riku får dårligere poeng på VG-børsen enn Selnæs etter denne kampen. Ole klokker inn en femmer, mens Riku får fire. Stort sett alle andre får seks eller sju. |
Ha-ha, hva faen? Ja, Selnæs hadde en del upresise pasninger, men det veies jo opp av alt det bra han gjorde? Hadde sjøl 7 på børsen til ham, men merket at jeg gjennomgående var så positiv til de andre på laget at jeg justerte ham opp til 8, for han _var_ minst et hakk over de andre (unntatt Mikkels) i dag.
Gi ei full ape en skrivemaskin, og han gir deg VG-børsen... _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
Back to top |
|
 |
1960 Rutinert
|
Posted: 16.05.2015 23:04 Post subject: |
|
|
Hansen 5
Svensson 5
Holmar 6
Strandberg 7
Dorsin 5
Jensen 6
Ole 8 IlBarista ruler, men hvem blir erstatter? Kansje Stefan må flytts fram så får Speedo vikarere som stopper igjen?
Midtsjø 6
Mikkelsen 7
Søder 5
Riski 4 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.05.2015 23:09 Post subject: |
|
|
Neinei, Strandberg skal ikke ut av midtforsvaret! Han er limet vårt bakover. Det får blir Henderson eller Mike Jensen, kanskje de kan bytte litt på rollene underveis i kampen.
Det er for tidlig for Hou Sæter, men det hadde vært herlig frekt å sende han ut hehe  |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 16.05.2015 23:21 Post subject: |
|
|
Sæter er kvikk nok i hodet til å løse den oppgaven bra. Vår mest fotballkloke spiller.
Men fysisk er han et stykke unna. Ikke at jeg tror han vil miste ball, men vi må ha løpskraft også. Ingen klare kandidater, men ender vel opp med Hendo.
Hansen/Lunna
Svensson - Strandberg - Holmar - Skjelvik
Henderson - Jensen - Midtsjø
Helland - Søderlund - Mikkelsen
Last edited by Harceïde on 16.05.2015 23:23; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 16.05.2015 23:21 Post subject: |
|
|
Børs
Hansen 4
Svensson 5
Eyjolfsson 6
Strandberg 6
Dorsin 6
Jensen 6
Selnæs 7
Midtsjø 7
Mikkelsen 8
Søderlund 6
Riski 4 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 16.05.2015 23:50 Post subject: |
|
|
Har det blitt diskutert hvorfor Hansen nekta å skyte ut igjennom hele kampen? Jeg er kjempefor å starte langs bakken når vi er såpass gode som vi er for tida, men ikke for enhver pris.
Skulle absolutt spille kort i trange situasjoner.
Vond fot? |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 16.05.2015 23:56 Post subject: |
|
|
Tjærnås og Fredheim satt å masa omtrent hele andreomgangen i dag om effektive Rosenborg og at resultatet ikke ga et riktig bilde av forskjellen på lagene. Sandefjord fikk masse skryt for hvordan de spilte, samtidig som Rosenborg fikk kritikk for å ikke briljere. Jeg irriterte meg grønn over dette og tenkte jeg skulle sjekke litt tall, ikke overraskende er de ganske klare.
Opta sier at vi har 14 målsjanser, flest av alle lag denne runden (fant ikke noe tall på SF, men de kan umulig hatt mer enn 2-3?). Fem mål gir en uttellingsprosent på 35,7%.
VG sine tall fra kampen er som følger:
Ballbesittelse: 60% - 40%
Avslutninger: 20 - 7
Avslutninger på mål: 7 - 1
Avslutninger i stengene: 1 - 0
Cornere: 10 - 3 |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.05.2015 23:58 Post subject: |
|
|
Synes ikke vi var 5-1-gode jeg heller. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
|