English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Lund Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 05.05.2015 19:58    Post subject: Reply with quote

Ifølge «Bruttern» er keeperplassen nokså åpen.

- Alexander er en veldig god keeper, og danner et kjempegodt keeperpar med André Hansen. Det er opp til ham selv om han får spille. Det er en fair fight her, og Alexander vet at han kommer til å være en viktig bidragsyter i RBK. Derfor tror jeg det er bra for alle at vi fikk dette på plass, sier treneren.

Les mer: Bruttern: - En annen løsning har aldri vært aktuelt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 07.05.2015 21:06    Post subject: Reply with quote

I likhet med flere andre i RBK har «Lunna» gått ned litt i grunnlønn. Men 32-åringen er krystallklar på at hans tid som førstekeeper ikke er over.

– Da jeg kom tilbake i 2012, til et Rosenborg med Daniel Örlund i mål, mente mange det ville være umulig for meg å bli førstekeeper. Men det klarte jeg. I RBK har det alltid vært sterk konkurranse, men jeg føler meg god nok til å spille.

– Det handler om å ta vare på sjansen når jeg får den igjen, sier Lund Hansen.

(...)

«Lunna» føler keeperkampen er mer reell nå enn da han fikk beskjeden fra Perry og Bård Wiggen i desember 2013.

– De sa fra allerede før jul at Daniel Örlund var førstekeeper. Det var ikke direkte artig. Det var først etter at Daniel ble skadet – og jeg tok vare på sjansen – at jeg fikk beskjed om at jeg hadde tatt over plassen, sier han.

Les mer: «Jeg har fått noen baller i hodet. Det går veldig bra.»

Sånn sett hadde det vært interessant å vite også hva parhestene(!) sa vinteren 2013. Positiv avgjørelse den gang for hans del.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2015 00:44    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Pr. nå har jeg en mistanke om at vi slipper inn mer med AH som keeper enn vi ville gjort med ALH der, noe som selvsagt er umulig å få en fasit på.

Tja, nå har vi kun sluppet inn 5 mål på 7 kamper. Da er det ikke mye å plukke på. Det er desto mer positivt å trekke frem, og blant det er Hansen sin ro med ballen i beina. Han har naturligvis blitt instruert til å starte kort via bakken bakfra, men måten han løser det på hadde ikke Lunna vært i nærheten av.
Back to top
View user's profile Send private message
MariusV
Veteran

PostPosted: 11.05.2015 12:38    Post subject: Reply with quote

Det som er herlig med begge Hansenene, er at de evner å kaste seg til siden, heller enn å "velte", slik Örlund hadde en tendens til.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 11.05.2015 12:49    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det er desto mer positivt å trekke frem, og blant det er Hansen sin ro med ballen i beina. Han har naturligvis blitt instruert til å starte kort via bakken bakfra, men måten han løser det på hadde ikke Lunna vært i nærheten av.

Ja, dette liker også jeg.

Men, han har hatt et par lengre pasninger langs bakken sentralt i banen retning Selnæs (tror jeg) som har sett litt risikable ut. Det har gått bra, men det har vært små marginer. Ser ikke bort fra at det kan bli et og annet uhell i løpet av sesongen, men er uansett positiv til at han velger konstruktive løsninger så lenge risikoen ikke er for stor. Det er utviklende for han og laget, og han blir vel gradvis bedre til å vurdere risko.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 11.05.2015 15:43    Post subject: Reply with quote

Banneret på ØØ mot Lillestrøm Smile

Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2015 08:32    Post subject: Reply with quote

Under avdelingen for urettferdige sammenligninger håper jeg begge keeperne våre kikker på Bayern - Barca i reprise, der har du to keepere som er komfortable med ball i Neuer og Ter Stegen. Det ser så veldig enkelt ut når disse to har ball, de klarer alltid å spille fri en forsvarer eller midtbanespiller, selv under press.

De kan forøvrig også la seg inspirere av feltarbeidet til disse to, og kanskje spesielt "lille" Ter Stegen på bare 189 cm. Det handler om kjernemuskulatur og balanse i fotarbeidet.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 07:10    Post subject: Reply with quote

Håper Lunna får sjansen mot Mjøndalen i cupen. Fortjener det.

Ikke det at jeg tror han får det. Andre Hansen har ikke spilt seg ut, og Kåre roterer jog ikke for å rotere, har han vel uttalt.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2015 07:48    Post subject: Reply with quote

Nå har vel strengt tatt ikke André (bruker fornavn for å slippe forvirring) spilt seg inn heller. Han er kanskje bedre offensivt i form av raske igangsettinger og omtrent utespillerkvalitet med beina, men ellers kan jeg ikke se at han skal ha plassen fast med Lunna på benken.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 08:04    Post subject: Reply with quote

Mener du Andre André, eller han andre Andre? Razz
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2015 08:11    Post subject: Reply with quote

Lund, Hansen, og Lund Hansen. Mye å holde styr på for stakkars Jamtfall (og co).
wendigo
Senior

PostPosted: 10.08.2015 08:17    Post subject: Reply with quote

Lund-Hansen bør få spille mot Mjøndalen på grunn av:
    Match-trening for vår andrekeeper på øverste nivå
    André har ikke vært bunnsolid, med unntak av igangsettinger og fotarbeid
    André bør merke at han ikke har klippekort, og at han må fortjene plassen sin
    Han elsker klubben og vi synes han er deilig RBK

Flere grunner?
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 09:50    Post subject: Reply with quote

Quote:
Flere grunner?

Vel, så vi kan få se mer dansing på gressmatta når vi vinner?
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 10.08.2015 16:32    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Nå har vel strengt tatt ikke André (bruker fornavn for å slippe forvirring) spilt seg inn heller. Han er kanskje bedre offensivt i form av raske igangsettinger og omtrent utespillerkvalitet med beina, men ellers kan jeg ikke se at han skal ha plassen fast med Lunna på benken.

André Hansen får ufortjent mye lip her. Nei, han har ikke vært strålende som Helland, og ja, han gjorde en stygg miss mot molde.

Men han er defintivt en god Eliteserie-keeper. Kanskje kunne Lunna i enkelte kamper gjort en bedre jobb, men tipper Lunna er et lite steg ned jevnt over. Sjøl om han fortjener å spille kamper. André Hansen er svært bra offensivt, noe vi faktisk trenger.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 01:16    Post subject: Reply with quote

Ja, han er glimrende offensivt. Han er generelt god på å sette i gang raskt og riktig på utkast, og jeg kan knapt huske en keeper som matcher ham med ball i beina. Han er kald under press, og har gode utspill/igangsettinger med begge bein (som ikke en gang alle utespillere får til), og han treffer stort sett alltid medspiller. I motsetning til da vi hadde Örlund går knapt et utspill til innkast, hverken fra femmeter eller i spill.

Men i den klassiske målmann-rollen er han langt svakere. Han er kronisk utrygg i feltet, altså ut og bokse-situasjoner, har begrenset rekkevidde, og har jevnt over få virkelig gode redninger. På strek og i felt er han nok ikke en gang topp fem i ligaen.

Med Lunna får man omtrent det motsatte. Han er svakere i igangsettingene, men bedre på strek og svært god en mot en/ut i stjerne. De to dekker altså relativt forskjellige kriterier hos en keeper, uten at noen av dem er i nærheten av så komplette som jeg drømmer om, freidig som jeg er.

Men slik vi spiller nå er det kanskje rett å spille med André Hansen. Vi er jevnt over solide defensivt og slipper uansett inn relativt lite mål, samtidig som igangsettingskvalitetene hans passer fint i den svært så offensive stilen som laget kjører etter. Det blir på en måte litt som med Jamtfall; her ble igangsettingene veiet tungt nok til å trumfe tabber og ujevn kvalitet på strek.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 06:30    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvor mange kamper må man spille for å "få gull"?

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 07:01    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Han er kronisk utrygg i feltet, altså ut og bokse-situasjoner, har begrenset rekkevidde, og har jevnt over få virkelig gode redninger. På strek og i felt er han nok ikke en gang topp fem i ligaen.

Her mener jeg du ser hva du vil se. Hansen er ikke kronisk utrygg i feltet. Kanskje han var det tidvis i starten, men det er naturlig. Har kommet seg veldig i feltet.

Enig i at han mangler pante-redningene foreløpig, men at han ikke er topp fem i ligaen på felt er i mine øyne skivebom.
rokdog
Junior

PostPosted: 11.08.2015 08:47    Post subject: Reply with quote

JohnTiger wrote:
Noen som vet hvor mange kamper må man spille for å "få gull"?

3 kamper
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2015 08:54    Post subject: Reply with quote

På fotballekstra (tror jeg) på søndag, så sa de at det holdt med én kamp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Eru
Veteran

PostPosted: 11.08.2015 09:07    Post subject: Reply with quote

Fra Turneringsbestemmelser for eliteserien i fotball

2.1
Klubben som vinner NFF Tippeligaen tildeles, til odel og eie, en sølvp
okal, samt NFFs diplom. I tillegg tildeles vinneren NFFs evigvandrende seriepokal som forblir i klubbens eie, på klubbens ansvar, til ny seriemester er kåret. Prosedyre for tilbakelevering av vandrepokal fastsettes av Forbundsstyret. Spillerne på det seirende lag som har deltatt i minst 3 kamper, tildeles gullmedalje, samt diplom og NFFs serievinnermerke. I tillegg tildeles klubben 10
gullmedaljer til intern fordeling.

Premieoverrekkelsen vil bli foretatt etter siste seriekamp. Dersom vinneren er klar, kan premieoverrekkelsen foretas etter nest siste serierunde dersom vinneren spiller denne kampen på hjemmebane. Premieseremonien skal gjennomføres i regi av NFF.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 22.08.2015 21:25    Post subject: Reply with quote

Starter i morgen, og BØR få nok kamper til å få et eventuelt seriegull. Jeg blir meget skuffet på Lunnas vegne om han ikke får det. En av de mest lojale og gjennomført allrighte typene vi har hatt på lenge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vegard2711
Legende

PostPosted: 22.08.2015 23:01    Post subject: Reply with quote

Kommer nok til å få det nå ja, men om André ikke hadde vært skadet så er det nok ikke sikkert han ville få det.

Vil vel tro at alle i A-stallen bør kunne få medalje (med unntak av Helmersen som jo dessverre er skadet). Lunna må ha to til etter Mjøndalen kampen og Sæter mangler 1 kamp. Gamst får nok også minst 2 kamper til. Den i A-stallen som er lengst unna er Solli som enn så lenge ikke har spilt i TL.

Men vil tro at om RBK avgjør gullet tidlig så bør vel Solli få noen innhopp de siste kampene.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.08.2015 22:18    Post subject: Reply with quote

- Hvis du spør meg, så vil jeg spille hele tida! Sånn er det bare. Men jeg får finne meg i det som de bestemmer.

- Hvordan føler du benketilværelsen er?

- Det har jeg ikke lyst til å si noen verdens ting om!

- Hvordan er vurderingene rundt hvor mye du skal spille i 3. divisjon?

- Det avgjør vi sammen. 3. divisjon og Tippeliga er to helt forskjellige ting, så det spiller ingen rolle, mener Alexander Lund Hansen.

Les mer: - Det var artig å få spille!

Bakgrunnen for siste spørsmål var naturligvis at Charlottenlund-kampen i forrige uke er den eneste han har spilt for RBK2 i år. Forstår at skader og sykdom i vår og mye reising i sommer har spilt inn.

Dessuten intet nytt; har vært mest Storevik som har stått for RBK2 de siste årene.

Men like fullt et litt interessant spørsmål, spør De meg. De andre reservene får jo tross alt jevnlig spilletid på A-laget som innbyttere.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 22:46    Post subject: Reply with quote

Man kunne vel ikke direkte se på Lund Hansen at han manglet kamptrening i går. Han hadde noen tvilsomme innvolveringer på tilbakespill, men ikke noe verre enn det han gjør når han har spilt mange kamper på rad heller. Allikevel er Lunna og tilbakespill en såkalt disaster waiting to happen, så jeg kan ikke skjønne hvorfor Holmar på død og liv skulle spille ballen tilbake til keeper så ofte som han gjorde. Deltar de noen gang på de samme treningene?
Indreløper
Veteran

PostPosted: 24.08.2015 22:54    Post subject: Reply with quote

Hvis Lunna ikke får seriegull blir jeg oppriktig skuffa. Men på den andre siden; dette er ikke et gutter 10-lag der alle skal få spille like mye. Er det jevnt mot slutten, hvilket jeg tror det kan bli, velger jeg heller André Hansen i mål fremfor å la Lunna få de siste to kampene....
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38  Next
Page 34 of 38

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb