| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
3% |
[ 7 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Strandberg |
|
4% |
[ 9 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 3 ] |
| Selnæs |
|
6% |
[ 12 ] |
| Midtsjø |
|
82% |
[ 157 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 191 |
|
| Author |
Message |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 04.05.2015 11:04 Post subject: |
|
|
Odd har kun tre (!!) avslutninger på mål i løpet av hele kampen.
Det er horribelt med den ballbesittelsen de hadde samt antall innlegg (spesielt i første omgang) |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.05.2015 11:13 Post subject: |
|
|
| Jeg registrerer at VG gir Strandberg 4. Snakk om skivebom. Strandberg var en rev til å plassere seg i feltet og rydde unna de innleggene som kom i går. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 04.05.2015 11:36 Post subject: |
|
|
Ballbesittelsen til Odd var vel litt basert på at ballen skal innom alle fire i forsvarsleddet før langballen kommer. De er også periodevis flinke til å holde ballen i laget på vår banehalvdel, men er veldig lite farlige. Alt de prøver på er å peise innlegg inn i boksen og håpe at de klarer å heade inn mål. De spiller sjeldent langs bakken på siste tredjedel og spillerene deres får omtrent aldri ball på fot inne i boksen.
Lurer på om det ikke hadde vært farligere om de hadde Frode Johnsen på i første omgang med tanke på antall innlegg som kom inn. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.05.2015 11:46 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett to kamper mot de antatte topplagene - Strømsgodset og Odd - så stiller jeg meg litt sånn forsiktig skeptisk til Ingebrigtsens taktiske inngang til kamper mot noenlunde jevnbyrdig motstand. Mot et lag som spiller sånn som Odd mener jeg det er bortimot fotballmessig selvmord å innlede kampen med såpass lavt press, samtidig som begge de defensivt svakeste kantspillerne er valgt fra start. Teknisk ubegavede spillere som Eriksen og Hagen får vende spillet upresset i midtsirkelen. Odd får lov til å trille ball i lavt tempo helt til de kan slå et dypt innlegg mot Occean og krige i boksen, a la Lillestrøm på 90-tallet, og det er et nærmest uforståelig dårlig valg i mine øyne, det er mangel på sammenheng mellom laguttak, taktikk og motstander, og det er litt urovekkende.
Når det er sagt begynner det å danne seg et mønster i hvordan motstanderne går fram for å drepe tempoet i Rosenborgs angrepsoppbygging tidlig, og det går naturligvis på å bruke mye energi på høyt press, spesielt mot viktige Selnæs og playmaker Jensen. Dette er jo nærmest en blåkopi av 90-tallets mest effektive mottrekk mot Eggens lag, og løsningen er dermed snublende nær i to roller. For det første: Når midtbanespillerne markeres ut så høyt, så åpner det seg rom for at midtstopperen tar med seg ball gjennom ledd, og innleder angrepsmønsteret sentralt. Dette passer egentlig Strandberg godt til, men da må også Selnæs sørge for å åpne det rommet. For det andre: Motstanderen klarer neppe å markere ut alle tre sentralt hos Rosenborg, i alle fall ikke uten å åpne mellomrommet og/eller bakrommet totalt. Dersom Midtsjø klarer å oppsøke det rommet som oppstår når Jensen og Selnæs punktmarkeres, så har han egenskaper som gjør det lite fristende for motstander å la han få avansere fritt med ball. Hvis Rosenborg klarer å legge opp en plan B og C rundt disse alternativene, så blir de ikke så fort bundet opp, og kan lettere spille av høyt press, og dermed "kontre" i etablert spill slik vi helst vil.
Vi vinner denne kampen fortjent, til slutt, og det er et veldig godt tegn for årets TL-sesong. Ingen lag så langt har stått løpet ut når de skal matche Rosenborgs energi, og spillemønsteret vårt tapper midtbanen deres for krefter konstant. Neste steg er å klare å gjenskape dette selv om spillere roteres inn for å spare nøkkelspillere - spesielt midtbanetrioen - i enkeltkamper. Henderson bør få starte en match snart, og Sæter få et innhopp. Får vi til det nå i mai, så blir vi veldig vonde å ta igjen.
P.S. Zaphod 5 minutter før siste straffe, da Ruud blåste et frispark over og ut: "Det er sånn jeg egentlig husker Ruud, solid i 85 minutter, men så svikter han når alt skal avgjøres". Fikk kred for den etter straffesparket, gitt
Børs:
Hansen 5 - Ikke helt patent i en litt vond kamp for en keeper; jeg savner litt mer punch og pondus når han går ut for å hente ball i feltet. Rydd deg plass, mann! Suveren strafferedning.
Svensson 4 - Hadde tildels store problemer med Bentleys kombinasjon av fysikk og teknikk, og fant aldri helt ut hvordan han skulle stoppes. Lite hjelp fra vingen sin.
Holmar 5 - Framsto litt utrygg, og uten den pondusen i duellspillet jeg forventer av den stoppertypen. Posisjonerer seg bra.
Strandberg 6 - Krigekamp i midtsforsvaret mot tøffe Occean, og kommer etter hvert ovenpå i den duellen.
Dorsin 6 - På halvdistanse første femten, men klarte faktisk å stikke vingen i lomma etter hvert. Kan ikke klandres for at Ruud fikk for mye plass av Mikkelsen. God i kombinasjonsspillet, og frigjorde Midtsjø ofte i andre omgang.
Jensen 5 - Hans svakeste kamp i år, ble passet godt på, og manglet kanskje litt energi? Ikke så i forkant som vi vanligvis ser ham, både offensivt og defensivt.
Selnæs 6 - Svak i starten, og blir litt pinglete mot aggressive Odd-spillere. Konstruktiv og god når presset avtar, og styrer spillet godt etter hvert, spesielt mot sin foretrukne venstreside.
Midtsjø BB 6 - Jobber iherdig så lenge kreftene holder, og tar for seg av den plassen Odd gir ham i starten av andre omgang; da er han virkelig god i Rosenborgs beste periode. Forsvinner som vanlig litt etter 70 minutter, og burde vært byttet da.
Helland 5 - Vanskelig å sette karakter på. Noen meget gode involveringer i første omgang, blant annet et frekt og rutinert frisparkmål. Blir plutselig en stillestående, showoff ego-spiller som mislykkes med det aller meste og senker tempoet i laget. Tar defensive hvileskjær. Noen burde veive en Byåsen-drakt og en lageroverall foran ham når dette skjer, for han er ikke så god at han kan slutte å jobbe for laget.
Søderlund 4 - Akk ja. To-tre av de missene er jo så grove at det ikke er til å tro at en profesjonell spiller presterer slike bom. Tre innslag på blooper-reelen i samme kamp, faktisk. Jobber hardt, men taper duellene og mister ballen konstant. Kommer dog til sjanser, og skaffer straffespark.
Mikkelsen 6 - Fortsetter å være direkte i spillestilen, utfordrer nå konstant, og kommer seg i gode posisjoner. Stolpeskudd pluss moralsk straffespark. Jeg liker også at han tør å skyte selv om han har andre muligheter. Men jeg får lyst til å sende ham på kampsporttrening eller noe (pluss en tur til frisøren).
Skjelvik - Meget bra innhopp, faktisk. Strammer opp defensivt mot Ruud, og direkte avgjørende med høy innleggskvalitet flere ganger på rad. Burde ha startet kampen gitt trenerens taktiske inngang.
Riski - Kom inn, tok ansvar og rotet inn straffesparket. Det er godt nok for meg.
Ingebrigtsen 4 - Feilslått taktikk og laguttak fra starten av kampen, men rettet opp i pausen, slik at resultatet til slutt gikk riktig vei. Må kanskje passe seg litt for å ikke bli for passiv, og gå i "favoritt-fella" når førstevalgene svikter; både Søderlund og Helland burde kanskje blitt tatt av (tidligere), og vi vet at Midtsjø blir sliten mot slutten.
Moen 3 - Det at denne mannen er satsningsobjektet til forbundet sier det meste om hvordan avgjørelsene tas i NFF. Lettlurt, og lav treffprosent i nøkkelsituasjonene. Utrolig å ikke blåse straffe til Mikkelsen fra der han stod, og enda mer utrolig å stå for avgjørelsen etterpå. Blåser etter eget utsagn straffe til Odd uten faktisk å ha sett en forseelse. Formell feil? |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.05.2015 11:46 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg registrerer at VG gir Strandberg 4. Snakk om skivebom. Strandberg var en rev til å plassere seg i feltet og rydde unna de innleggene som kom i går. |
Helt enig. Jeg synes Strandberg (som vanlig denne sesongen) var en av våre beste i går. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 04.05.2015 11:57 Post subject: |
|
|
Jeg så kampen med en av tidenes største Odd-supportere (så stor at Fagermo inviterte han på lunch da han var i Skien forrige uke), og han mente at dette var årsbeste med god margin for Odds del. Å vinne sånne kamper er gull verdt, under Perry og JJ tapte vi disse kampene, og under Hamrén ble det som regel uavgjort. Vi vinner på en dag hvor Søderlund bommer på alle våre sjanser. Vi får ta det vi får, og heve presset og løpe Lillestrøm i senk på lørdag  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på bluesky |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 04.05.2015 12:01 Post subject: |
|
|
| Fagermo er en tulling. Han prater bare svada. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 04.05.2015 12:07 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Moen 3 - Det at denne mannen er satsningsobjektet til forbundet sier det meste om hvordan avgjørelsene tas i NFF. Lettlurt, og lav treffprosent i nøkkelsituasjonene. Utrolig å ikke blåse straffe til Mikkelsen fra der han stod, og enda mer utrolig å stå for avgjørelsen etterpå. Blåser etter eget utsagn straffe til Odd uten faktisk å ha sett en forseelse. Formell feil? |
Ja, reagerte på Moens uttalelse jeg også. Han så ikke retningsforandring på ballen, derfor blåste han straffe.. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK 2014 Junior
|
Posted: 04.05.2015 12:08 Post subject: |
|
|
Vil bare gratulere VG med dagen. Vi sklir gjennom Odd forvaret som kniv i varmt smør og skaper tosifret antall sjanser mens vi holder Odd til 3 skudd på mål på bortebane. Grøgaard lager straffe og blir herjet med og Ruud brenner straffe.
2 E. Ruud 6
5 T. Grøgaard 5
21 S. Hagen 5
23 L. Eriksen 5
3 M. Dorsin 5
5 H. Eyjólfsson 4
22 J. Svensson 5
24 S. Strandberg 4 |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.05.2015 12:19 Post subject: |
|
|
Odd fikk en samlet karakter som var 4 bedre enn oss, tror jeg...
Helt horribelt.
De skapte to store målsjanser. Den ene scoret de på...Thats it.
Vi hadde flere målsjanser med Søderlund alene..
Morten Stokstad er en sopp. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 04.05.2015 12:25 Post subject: |
|
|
| krist2 wrote: | | zaphod81 wrote: |
Ja, reagerte på Moens uttalelse jeg også. Han så ikke retningsforandring på ballen, derfor blåste han straffe.. |
Han så vel at mannen ble tatt da. Det skjedde jo, dog reglementært. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 04.05.2015 12:28 Post subject: |
|
|
| Vi fikk samlet score på 57 og de fikk 56, fra VG. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 04.05.2015 12:30 Post subject: |
|
|
I samme VG-artikkel uttaler Fagermo "56 er best!" _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.05.2015 12:33 Post subject: |
|
|
| Fagermo wrote: | | Det er 56 som er fotball. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 04.05.2015 12:36 Post subject: |
|
|
| Nesten så det er på tide med en parodikonto på twitter. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 04.05.2015 12:54 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: |
Morten Stokstad er en sopp. | Det der er en fornærmelse mot sopper over hele verden. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 04.05.2015 13:05 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | Odd fikk en samlet karakter som var 4 bedre enn oss, tror jeg...
Helt horribelt.
De skapte to store målsjanser. Den ene scoret de på...Thats it.
Vi hadde flere målsjanser med Søderlund alene..
Morten Stokstad er en sopp. |
Hva forventer du av en som frivillig holder med LSK? |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 04.05.2015 14:59 Post subject: |
|
|
Hansen 5 (+1 for strafferedning)
Svensson 5
Eyolfsson 5 (Det var en kanontakling i straffesituasjonen!)
Strandberg 6 (Vi trenger ham, enten vi liker det eller ikke)
Dorsin 5
Midtsjø 7 (Enorm 2 omg)
Selnæs 6 (Bedre i 2 omg)
Jensen 6 (Bedre i 2 omg)
Helland 4 (+ for målet, ellers lite)
Søderlund 3 (Horribel kamp, tilbake til sitt vante jeg? + For å slite)
Mikkelsen 5 (Prøver, men lider under et særs agressivt Oddlag, lite støtte) |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.05.2015 15:08 Post subject: |
|
|
Tror nok jeg glemte en 5er når jeg regnet sammen, så tror vi fikk ett poeng mer Uten at det gjør opp så mye.
Utrolig at Strandberg fikk dårligere enn hele backrekka til odd. Synes generelt sett han får dårlig betalt i vg hver gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

|
Posted: 04.05.2015 15:16 Post subject: |
|
|
vglive skriver summen også, på linja under benken.
Altomfotball har også børs:
A. Hansen (6)
J. Svensson (4)
H. Eyjólfsson (5)
S. Strandberg (6)
M. Dorsin (5)
M. Jensen (C) (5)
O. Selnæs (5)
F. Midtsjø (6)
P. Helland (5)
A. Søderlund (4)
T. Mikkelsen (4) |
|
| Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 04.05.2015 15:47 Post subject: |
|
|
Strandberg er på 53 plass på vg-børsen.
En av de svakeste på RBK i følge VG.... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.05.2015 15:51 Post subject: |
|
|
| Latterlig. Har vært vår beste forsvarsspiller i hver kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 04.05.2015 16:11 Post subject: |
|
|
Kampen i går satte seerrekord (343.000) på TV2 Zebra, slo rekorden fra 2008 (311 000).
Seertallet var også høyere enn den mest sette kampen på hovedkanalen TV2 i fjor.
http://www.mynewsdesk.com...ra-1152283 |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 04.05.2015 18:00 Post subject: |
|
|
Som et appropos så "vant" Barcelona 63-37 på Allianz i 2013, i en kamp de ble fullstendig rundspilt og tapte 4-0. Men Fagermo greier sikkert å argumentere for at de var klart best  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.05.2015 18:06 Post subject: |
|
|
Ingen norske lag tjener på og spille possesion fotball..Det ser vi når vi skal ut i europa også,Spillerne faller lett igjennom.
Fagermo må bare ha ballen og bli rundspilt han..Han har ikke kreativ kraft og gode nok spillere til og spille ut lag som bestandig er på rett side.
Vi har sett nok lag i norge også som skulle være barcelona. Men det blir statisk trilling uten tempo. |
|
| Back to top |
|
 |
|