| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
3% |
[ 7 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Eyjolfsson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Strandberg |
|
4% |
[ 9 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
1% |
[ 3 ] |
| Selnæs |
|
6% |
[ 12 ] |
| Midtsjø |
|
82% |
[ 157 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 0 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 191 |
|
| Author |
Message |
LarsG Veteran
|
Posted: 04.05.2015 00:36 Post subject: |
|
|
Hehe, artig lesning.
Liker hans beskrivelse av PAH:
(...) sӕrleg Helland er farleg nÃ¥r han skjér inn i banen frÃ¥ si høgreside. Ofte klarar han Ã¥ skape noko med sitt tempo og finterepertoar, og viss han ikkje gjer det, fÃ¥r han gjerne frispark. Vi kan sÃ¥leis trygt utrope han til Kyrksӕterøra sin eigen Arjen Robben.
Børs (1-10):
Hansen 4
Synes lenge han var en av våre svakeste. Utrygg og treg med ball i bena, sprer usikkerhet og lar Odd få tid til å sideforskyve når forsvaret vårt febrilsk prøver å bytte side. Har flere helt håpløse utspark, hvorav ett går rett over sidelinja på vår egen (!) banehalvdel. +1 For strafferedning.
Dorsin 4
Slet veldig i førsteomgang, kom seg en god del i andre, men vi fikk se lite, om noe, av hans vanligvis offensive bidrag.
Strandberg 6
Rydder bedre opp enn makkeren sin. Vinner litt flere hodedueller mot Occean enn makkeren sin også.
Holmar 4
Tapte fryktelig mange dueller mot Occean i første, men kom seg veldig i andre. Egentlig en veldig god takling som feilaktig blir dømt til straffe.
Svenson 5
Mye av det samme som Dorsin. Men jeg synes Jonas var bedre defensivt enn Dorsa.
Selnæs 6
Slet, som resten av laget, noe voldsomt første halvtime. Hadde noen forferdelig ballmiss og var _alt_ for treg med ball i bena. Var for treg til å komme opp i motstanderne og for veik i duellene. Det begynner å bli en tendens i spillet hans at han trenger tid for å komme igang i kampen. Kom seg veldig etterhvert i kampen. Trenger å øve på å bruke mindre tid før han slår videre.
Jensen 5
Helt anonym i førsteomgang. Føler jeg repeterer meg selv her, men han kom seg, som resten av laget, veldig i andre. Pluss for noen fine løp i boks og burde hatt en slags assist om ikke Søder hadde dyppa skoa i glidemiddel.
Midtsjø 7 BB
Desidert vår bestemann i dag. Ganske anonym i første, men er vår beste da også og er en av få som faktisk tar krigen fra første avspark på ballen.
Er virkelig stor i andreomgang og gjør mye rett. Odd gjør en god jobb med å blokke skuddforsøkene hans, er mye mulig noen av de hadde gått inn.
Mikkelsen 5
Synes han var en av våre friskeste i første. Litt merkelig at han blir tatt av. Flott stolpeskudd som Søder burde satt returen på. Har noen fine raid innover - burde løftet blikket og sendt til Jensen som var på blankt hold på seksten. Lovende takter fra dansken, bør få fortsette.
Søder 3
Gir han poeng for å jobbe hardt og komme til innlegg, men han taper alt for mange hodedueller i første, og å bomme på så mange 100%-sjanser er ikke greit i en klubb som denne. Overrasket over at Malec ikke kom innpå for ham rundt 70' .
Helland 4
Pent frisparkmål og to fine vendinger, resten er svakt. Flere cornere og innlegg går over alt og alle, og laber arbeidsinnsats. Må bli mindre ego. Får et plusspoeng for målet.
Innbytterne: Friskt innhopp av Skjelvik. Rekker et par fine raids og noen gode innlegg. Det ene innlegget blir det jo også straffe av. Jeg synes venstresiden blir litt 'tightere' defensivt når han kommer inn. Mikkelsen gjorde en ganske god kamp, så jeg stusset over byttet, men jeg mener dette kan være et lurt bytte om man vil ha det sikrere defensivt og samtidig ha enda større kontringsstyrke. Dette mener jeg fordi Skjelvik har sterkere defensive kvaliteter (hodestyrke, taklingsstyrke, fysisk styrke) enn Mikkelsen og har samtidig bedre fart.
Riski la jeg ikke så mye merke til utenom en ganske dårlig straffe som heldigvis gikk i mål.
Last edited by LarsG on 04.05.2015 00:40; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 04.05.2015 00:38 Post subject: |
|
|
| konrad4ever wrote: | Enig at Søder var svak på 100% sjangsene, men han skaffet straffern som gjorde at vi vant. I tillegg vinner han de fleste duellene etter lange oppspill og gjør en bra forsvarskamp. Alt i alt godkjent er mitt syn.
Børs
Søderlund: 6 |
Det som er så herlig med oss supportere og andre forståsegpåere. Vi kan være så uenig så det synger. Men spesielt alvorlig er det ikke.  |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 04.05.2015 00:38 Post subject: |
|
|
Hansen - 5
Svensson - 6
Strandberg - 6+
Eyjolfsson - 5
Dorsin - 6
Jensen - 6
Selnæs - 6
Midtsjø - 7
Mikkelsen - 5
Helland - 5
Søderlund - 4
Riski - For kort tid
Skjelvik - Friskt innpust på venstra |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 04.05.2015 00:44 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner virkelig ikke hvordan Svein Odvar Moen har fått status som en av Norges beste dommere. Synes det alltid er kontroverser rundt ham, likevel dømmer han både Champions League og EM. Jeg synes han er en av Norges dårligste og mest arrogante dommere. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 04.05.2015 00:55 Post subject: |
|
|
| Skal litt til for dommere å tørre å innrømme feil. Dømte en G16-kamp hvor jeg dømte sikkert 40 feilkast i første omgang - ettersom gutta alltid løfta på ankelen når de kasta. Begge føttene var selvsagt i bakken, men da en kis kom ned fra tribuna på Mysen i pausen og sa at jeg hadde gjort feil så var jeg rask med å begrunne hva jeg hadde gjort, for hvem var han til å kritisere min dømming? Var en dommerobservatør viste det seg, men til mitt forsvar hadde en forelder knekt linjeflagga jeg og kompisen min delte på dagen før, så prøvde å være litt autoritær med Colina-blikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 04.05.2015 01:04 Post subject: |
|
|
Børs:
Hansen, matchvinner - 6
Svensson, god som vanlig - 5
Holmar, syns ikke han var så dårlig som mange andre mener - 5
Strandberg, god som vanlig - 5
Dorsin, som vanlig - 5
Midtsjø, spiller seg bra opp utover kampen, godt å se at han tør - 7
Selnæs, starter svakt men spiller seg, på samme måte som Midtsjø, opp utover kampen - 6
Jensen, god i dag også, men vi er kanskje borskjemte med at Mike alltid er vår bestemann(?) - 5
Mikkelsen, tør å utfordre og kunne fort skåret - 5
Søder, kløner endel med pasninger og mottak, lager unødvendige frispark imot, burde også skåret - 3
Helland, noen ganger blir jeg bare irritert over Helland. Nesten så jeg tror de hårete målsetningene om skåringer og sammenligninger med Odd Iversen etc har gått til hode på ham. Må byne å tenke mer lag - 3
Riski - 5
Skjelvik - 5 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 04.05.2015 01:04 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Jondahl wrote: | | første gang jeg ikke har sett på straffesparket. når jeg såg Risk så måtte jeg bare snu meg vekk. og det var faen meg på hengende håret også. |
Som den oldisen jeg er så fikk jeg flashback til Rekdals straffespark mot Brasil VM 1998, da sprang jeg og gjemte meg i et skap. |
Haha, samme kampen jubla jeg så intenst at jeg hoppe med hodet først rett i takbjelken og gikk på en blackout resultert med en skikkelig Donald kul :p _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 04.05.2015 01:42 Post subject: |
|
|
| Stubbelur wrote: | Haha, Fagermo mener situasjonen med Mikkelsen ikke ville kvalifisert til frispark engang. Mener Mikkelsen ikke ville nådd ballen.
|
Bra, da er det jo bare å måke ned alle som ikke når ballen. Ganske kjekt å kunne rydde feltet like før en corner, f eks.
Syntes Start-kampen var morsom, men denne var enda bedre! Kan ikke vente på resten av sesongen! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.05.2015 01:54 Post subject: |
|
|
Fagermo argumenter tilsynelatende i feil krangel. Argumentene hans passer i en diskusjon om rødt kort, altså å bli fratatt en åpenbar scoringsmulighet. Her er det snakk om fellinga kvalifiserer til frispark/straffe, og da er "neste trekk" relativt uinteressant. Det er også verdt å merke seg at det er en utfordring å nå ballen for en sped danske når han får 90 kilo måkende inn i sida. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Zarm93 Veteran
|
Posted: 04.05.2015 02:55 Post subject: |
|
|
Hansen: 6
På bærtur på scoringa, men ellers så er han solid.
Svensson - 6
Strandberg - 5
Eyjolfsson - 5
Dorsin - 5
Jensen - 5
Selnæs - 5
Midtsjø - 7
Mikkelsen - 5
Helland - 5
Søderlund - 3
Tenk hvor mange mål Søderlund ville putta hvis han bare var god? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.05.2015 08:30 Post subject: |
|
|
| Largactyl wrote: | | Dømte en G16-kamp hvor jeg dømte sikkert 40 feilkast i første omgang - ettersom gutta alltid løfta på ankelen når de kasta. Begge føttene var selvsagt i bakken, men da en kis kom ned fra tribuna på Mysen i pausen og sa at jeg hadde gjort feil så var jeg rask med å begrunne hva jeg hadde gjort, for hvem var han til å kritisere min dømming? Var en dommerobservatør viste det seg, men til mitt forsvar hadde en forelder knekt linjeflagga jeg og kompisen min delte på dagen før, så prøvde å være litt autoritær med Colina-blikk. |
Haha, herlig! |
|
| Back to top |
|
 |
Diabolic Rutinert
|
Posted: 04.05.2015 08:54 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Tror rett og slett ikke han tør å endre mening midt i intervjuet, hadde han holdt kjeft til han hadde sett siste vinkel(fra keepers perspektiv) så hadde han sagt soleklar straffe til Mikkelsen. |
Jepp. Tenkte akkurat det samme. Kred for at han stiller opp, ser reprisene og forklarer hvorfor han gjorde som han gjorde. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.05.2015 09:23 Post subject: |
|
|
| Haha, vi kunne jo sluttet å være så gjennombruddshissige som vi er og trillet ball og spilt på det sikre vi og. Hadde fått mye possesion. Glad vi aldri skal ha DEF som trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.05.2015 09:29 Post subject: |
|
|
Fotball er som tidligere nevnt en lagidrett hvor tall kun er statistikk, og statistikk kun er tall. Kampene lever sine egne liv, og tallene behøver ikke nødvendigvis å ha en dritt for utfallet å gjøre. Heldigvis. Man vinner ikke kamper på posession alene, det er viktigere hva man gjør med ballen når man har den. Heldigvis.
Det er for øvrig fint å ta meg seg at folket i Grenland er fornøyd med Odds spill, Fagermo kaller det selv årsbeste, og Drillo omtalte det som den beste kampen han har sett hittil i år. Det ble en sliteseier og nervedrama, men vi var alt i alt best på bortebane i en god kamp med et godt hjemmelag. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 04.05.2015 09:29 Post subject: |
|
|
| Jondahl wrote: | http://www.varden.no/sport/fagermo-skuffende-a-tape-1.1403898
BALLBESITTELSE det er det som er viktig i fotball !!!  |
Veldig morsomt! Odd var den moralske vinneren av kampen, for som å si det med Fagermo: De hadde jo nesten 70% av ballbesittelsen og det er jo det som er fotball!
Jeg er sjeleglad for at Fagermo ikke trener Rosenborg, men gi meg folk som ham og Rekdal fremfor JJ og Skullerud - de er veldig underholdende. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK 2014 Junior
|
Posted: 04.05.2015 09:34 Post subject: |
|
|
Noen som fikk med seg når Fagermo sa typ: det eneste Rosenborg er bedre enn ODD på er å ta poeng  |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 04.05.2015 09:44 Post subject: |
|
|
| Han nevnte vel også at vi har bedre kanter og skaper mer og scorer mer. Og det er jeg helt enig i. Det jeg ikke er enig med han i er at possesion er fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 04.05.2015 09:45 Post subject: |
|
|
Det fikk jeg ikke med meg, men jeg kan godt se det for meg.
Fagermo har en tapermentalitet, det er nettopp dette tullete utsagnet om at "70-30, det er det som er fotball" som skaper en slik tapermentalitet som igjen fører til at Fagermo er en trener uten titler. Han blir aldri noen stor trener når han ikke klarer å vinne Tippeligaen eller noe annet for den saksskyld. Veldig fornøyd med at vi ikke satset på, RBK er bygd av vinnere ikke tapere. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 04.05.2015 09:50 Post subject: |
|
|
Synes Hansen skal få pluss for veldig mange hurtige igangsettinger. Det er noe vi supportere har savnet lenge, og som endelig er på plass igjen. Og at han tørr være offensiv i feltet er bra synes jeg, så får vi heller slippe inn noen drittmål.
Tipper den største grunnen til at Malec ikke fikk komme inn var at Søder gjorde en veldig god defensiv jobb i den perioden.
Last edited by nin on 04.05.2015 09:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.05.2015 09:51 Post subject: |
|
|
| Brødsmula wrote: | | Ingen skal beskylde trenerteamet for å ikke nedprioritere kortidslånte spillere i hvertfall. Henderson har spilt ekstremt lite basert på nivået sitt. |
Skal spille syv kamper i mai, vøtt. Bann på at vi får brukt alle. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 04.05.2015 09:56 Post subject: |
|
|
| nin wrote: | | Synes Hansen skal få pluss for veldig mange hurtige igangsettinger. Det er noe vi supportere har savnet lenge, og som endelig er på plass igjen. Og at han tørr være offensiv i feltet er bra synes jeg, så får vi heller slippe inn noen drittmål.. |
Spilte seg godt opp ila kampen og var veldig god i 2. Hadde flere baller han plukket i feltet før det ble farlig. jeg er fornøyd, tross en litt slapp 1. omg og noen få dårlige utspill. I sum er han fortsatt klart bedre med beine enn både Örlund og Lunna. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 04.05.2015 10:10 Post subject: |
|
|
Henderson kommer sikkert til å spille hele den neste cup-kampen slik han gjorde mot Vuku. Det er vel fremdeles slik at han bare skal være her i tre måneder, og for Rosenborgs del handler det om å ha en bredere stall gitt det harde kampprogrammet. I mai kommer vi sikkert til å få flere skader, samt de første suspensjonene. Vil tro Hendersen kommer til å starte flere kamper, i likhet med for eksempel Skjelvik, da jeg tviler på at backrekka kommer til å være skade/suspensjonsfri.
Kunne sikkert satt innpå en spiller på overtid for å drøye litt tid. Har KI fortalt i intervju etter kampen hvorfor det tredje byttet ikke ble brukt, for eksempel som et taktisk bytte?
Synes kanskje det var vel mye klaging her på forumet under kampen.
Vi vil variere mye i prestasjonene, og på de dårlige dagene gjelder det å få med seg poeng. Slik var det under Eggen også, og for eksempel Hamrèn - det var påm slike dager vi måtte vise attityd. 3 poeng borte mot Odd er et meget sterkt og viktig resultat. Jeg ser ingen grunn til å klage selv om spillet ikke var som på sitt beste mot svakere motstand.
Det heter seg at man ser et mønster etter de første 5-6 kampene. Vi har kun avgitt poeng så langt mot et lag som har vært med i medaljekampen hvert år de senere årene, og vi vant nå borte mot en annen medaljekandidat. I tillegg har vi overkjørt de svakeste lagene vi har møtt, med topp spill. Dette er bra! Så kudos til trenerteamet og spillerne for hva de har prestert så langt!
Min eneste bekymring er at stallen er for svak, og vi har en for svak spiss. Man skal ikke se seg blind på alle de målene Søderlund har skåret så langt. Han burde satt mange flere av de store sjansene han brenner. Å ikke ha en bedre spiss kan vise seg å koste oss dyrt når vi skal ut i EL-kvalifisering.
Foruten å få erstattet Strandberg og kanskje enda en god stopper som erstatning for Reginiussen så må vi få hentet inn en bedre målskårer. En som er kald i avslutningsøyeblikket og setter 100%-sjansene. Malec har den egenskapen, men mangler kanskje mye annet til å være et bedre valg på topp enn Søderlund per i dag og når vi skal ut i Europa.
På den annen side, hvor godt kunne f.eks. Midtsjø gjort det som spiss? |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 04.05.2015 10:29 Post subject: |
|
|
| #ToreSomSpiss2016 |
|
| Back to top |
|
 |
RBK 2014 Junior
|
Posted: 04.05.2015 10:54 Post subject: |
|
|
Quote: Vi hakke nivået til Rosenborg, eller vi har det spillemessig men ikke resultatmessig
Så dere er egentlig det beste laget det mangler bare på tabellnivået, Fagermo du er en legende!! |
|
| Back to top |
|
 |
|