| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
28% |
[ 41 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Strandberg |
|
2% |
[ 3 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
5% |
[ 8 ] |
| Midtsjø |
|
39% |
[ 57 ] |
| Helland |
|
21% |
[ 31 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
| Riski |
|
1% |
[ 2 ] |
| Eyjólfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 144 |
|
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 11:18 Post subject: |
|
|
Herlig luksusproblem å ha så mange gode kandidater å velge blant. Rundens lag er jo omtrent alle utespillerne til RBK pluss en keeper med litt mer å gjøre enn Hansen.
Også gledelig å se at flere av de som står frem mest er "våre egne", som Helland, Midtsjø og Svensson. Jeg trenger faktisk noen runder før jeg klarer bestemme meg. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 11:19 Post subject: |
|
|
Min stemme går til Jonas. Stor kamp!
Midtsjø hakk i hæl, Helland nummer tre. Kan vel også legge til at Selnæs er nummer fire, så har vi fire forholdsvis unge trøndere som de fire beste på laget. Det er sykt morsomt!
Last edited by Hedon on 07.04.2015 11:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.04.2015 11:19 Post subject: |
|
|
Zorac: du sa "våre egne"
Snakker vi ny stamme? |
|
| Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 07.04.2015 11:27 Post subject: |
|
|
| Stemte også på Jonas, svingod framover og stålkontroll bakover. Eneste minuset var det kortet. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 07.04.2015 11:31 Post subject: |
|
|
Blir ikke overrasket om denne Svensson som enkelte ønsker ekspedert ut av klubben asap gjør det bra i bestemannskåringen. Blir ikke overrasket om han gjør det bra resten av sesongen heller.
(Dette forumet eksisterer for at folk skal få mene ting om RBK, men diskusjonen om Svenssons eksistensberettigelse i dagens stall er i mine øyne en ikke-diskusjon jeg håper vi kan være ferdig med.) _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 07.04.2015 11:37 Post subject: |
|
|
Det blir spennede å se hvor godt dette laget egentlig er.
Det Aalesund laget vi så i går var noe av det mest tafatte og elendige jeg har sett på lenge i norsk tippeliga. Total kollaps og uten struktur. |
|
| Back to top |
|
 |
HÃ¥vardF Junior

Joined: 05 Apr 2015 Posts: 22 Location: Rindal (+fb rad 4, sete 8)
|
Posted: 07.04.2015 11:43 Post subject: |
|
|
Synes Midtsjø var banens beste. Helland, Svensson og Søderlund dessuten spesielt positive på en dag hvor alle andre også jevnt over presterer godt, er aggressive, løpsvillige og virkelig vil noe. Veldig bra, selv om angsten min for at Tore skulle bli skadet slo til, og gjorde dette til en rar blanding av stolte, glade og triste følelser. Er det rart vi elsker fotball, er det rart vi elsker Rosenborg?
En slags halvfundert børs:
Hansen 6
Svensson 7
Reginiussen 6
Strandberg 6
Dorsin 6
Jensen 6
Selnæs 6
Midtsjø 8
Helland 7
Søderlund 7
Riski 6 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 11:56 Post subject: |
|
|
| Frankiefourfingers wrote: | Det blir spennede å se hvor godt dette laget egentlig er.
Det Aalesund laget vi så i går var noe av det mest tafatte og elendige jeg har sett på lenge i norsk tippeliga. Total kollaps og uten struktur. |
Kan jo være litt som den fantastiske Brann-kampen under Perry, at AaFK var totalt elendige istedenfor at vi var strålende. Men jeg synes spillet og hele innstillingen var veldig bra. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 07.04.2015 11:59 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: |
Kan jo være litt som den fantastiske Brann-kampen under Perry, at AaFK var totalt elendige istedenfor at vi var strålende. Men jeg synes spillet og hele innstillingen var veldig bra. |
Dette var ikke et blaff. Dette spillet har vært regelen heller enn unntaket på Lerkendal under Bruttern. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.04.2015 12:15 Post subject: |
|
|
I motsetning til under Perry ser man klart hvordan dette laget ønsker å angripe. Det er høy intensitet, dobling på kant hele veien, og midtbanespillere som stormer inn i boksen for å avslutte. Det er ikke bare tilfeldigheter og sterke individuelle prestasjoner som gjør at vi scorer. Målene kommer gjennom godt kollektivt angrepsspill.
At vi leverer på dette nivået i hver kamp er nok mer usikkert, og vi vil nok merke at Tore mangler fremover, men det er definitivt grunn til å være optimist etter denne kampen. Ja, Aalesund var svake, og det tidlige målet preget kampen i stor grad, men vi ser ut som et lag offensivt igjen. Det begynner å bli en del år siden sist det var tilfelle. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.04.2015 12:19 Post subject: |
|
|
| Det er greit at Aafk var svake, men mot Mole for en uke siden klarte de å komme tilbake og utligne til 2-2 etter å ha ligget under 2-0, og de var nære ved å stjele seieren på kontringer mot slutten. Natt og dag i forhold til i går hvor vi var nærmere 10-0 enn de var 5-1. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.04.2015 12:24 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | I motsetning til under Perry ser man klart hvordan dette laget ønsker å angripe. Det er høy intensitet, dobling på kant hele veien, og midtbanespillere som stormer inn i boksen for å avslutte. |
Det er dette som gjør meg optimistisk også. Vi ser at de tenker riktig og er i stand til å gjennomføre det. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 07.04.2015 12:38 Post subject: |
|
|
Etter 4-0 kampen mot Brann var det flere som påpekte mangel på angrepsmønster i Perrys RBK. Den mangelen har ikke Brutterns RBK. I tillegg er ikke dette første kampen man gjør en god figur under Bruttern. Jeg er veldig positiv til denne sesongen.
En gjenganger under Perry var også at vi var flinke til å gi fra oss initiativet og la motstanderen spille seg inn i kampen igjen. Typisk ville vært at Perrys RBK la seg bakpå og senket tempoet etter 2-0, mens Brutterns RBK presser Aafk bak hele kampen, og de får aldri mulighet til å spille på seg selvtillitt. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.04.2015 12:47 Post subject: |
|
|
| Danielsk: det med at vi mistet initiativet under Perry, gjerne på 2-0, skjedde jo flere ganger. Godt poeng. Igår så vi jo det motsatte egentlig. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 07.04.2015 12:48 Post subject: |
|
|
Jonas var en gigant  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.04.2015 12:49 Post subject: |
|
|
| Spørsmålet er i hvor stor grad skader som vi så i går er et resultat av denne strategien. |
|
| Back to top |
|
 |
seler Senior
|
Posted: 07.04.2015 12:50 Post subject: |
|
|
Strandberg får min stemme, i sterk konkurranse med Midtsjø, Svensson, Søderlund, Pål og Ole. Med andre ord, sterkt felt! _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 07.04.2015 12:51 Post subject: |
|
|
Hele laget var bra, og Midtsjø en av de beste, men jeg kan ikke forstå at han likevel kommer foran Helland. Helland kommer til å så sinnssykt mange sjanser fordi han er så våken, så god til å se rom og muligheter. Han gir oss to mål, skaffer straffespark og er et konstant uromoment. Jobber hardt defensivt også og leker seg med backen sin. Når en ving scorer to og skaffer straffespark så går ingen andre over . Greit han kunne hatt to mål til i dag, men han skaper mange av disse mulighetene selv. Banens beste i mine øyne! |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 07.04.2015 13:01 Post subject: |
|
|
Helland er stjerna på årets RBK, og han hadde en meget god kamp igår. Han tar jævla mye plass.
Bommer dog litt for mye i andreomgang. Litt "av", da vi allerede har vunnet kampen. Den straffen skal jo selvsagt blåses i mål, ikke løftes forsiktig rett på keeper. Litt mer killer, så ville jeg hatt han som BB.
Men Midtsjø er utrolig viktig - nydelige mottak og ballbehandling, sterk i begge ender av banen (overrasket over noen av de defensive involveringene!). Bryter igjennom første rekke med Aalesund-spillere gang på gang. Vi MÅ ha en slik type på midten.
Med Midtsjø sine ferdigheter offensivt, Mike sine defensive styrker og Selnæs som general i midten er vi sterke sentralt. Ingen av de er håpløse hverken fremover eller bakover i banen, men vi mangler kanskje litt fysikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 07.04.2015 13:07 Post subject: |
|
|
Jeg tror mange ser seg blind på Midtsjø sin prestasjon.
Midtsjø var den største overraskelsen for meg i kampen i går og han leverte en veldig god kamp. Men det ser ut til at folk kanskje ser litt vel mye positivt i han pga. at han er tilbakevendt og leverer så bra med en gang?
Han vender etterhvert litt vel mye innover og sinker spillet der han egentlig kan spille videre på kant for å holde oppe tempo. Spesielt i siste halvdel av 2. omg.
Når det er sagt jobbet Midtsjø veldig bra og hadde også mange fine kombinasjoner, og en del av gangene han vendte innover lyktes han også med vending av spill, eller gjennomspill i midten.
For meg var Svensson kampens beste spiller med et par spillere, deriblandt Midtsjø like bak. |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 07.04.2015 13:45 Post subject: |
|
|
Ett lag på banen og fantastisk morsom.
Alt av skryt allerede nevnt så da hopper vi over på:
Søderlund var ikke ille i dag og viser guts og tæl, men alt for ofte er han ikke på rett plass til rett tid. Må bli mye vassere i posisjonering innafor boksen.
Malec gjorde ett flott mål, men ut over det blei det en del klabb og babb gitt.
Dorsin kommer til å slite med tempoet de gangene vi ikke dominerer like mye. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.04.2015 13:49 Post subject: |
|
|
| Svært gledelig at det var fire egenproduserte som virkelig sto frem mot Aalesund. Det er virkelig ikke en selvfølge! |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 07.04.2015 13:53 Post subject: |
|
|
Slik jeg ser det var Søder god i boksen i dag. 2 mål på å være på riktig sted, i tillegg løp han seg fri på en del innlegg.
Vet ikke om jeg er enig med at folk ser seg blind på Midtsj sine prestasjoner, men jeg synes i alle fall det virker som om folk flest er blind for Søder sine. Tror det kan handle om at han ikke er så eksotisk.
På tredjeplass i scoring/kamp i fjor hvor han store deler av sesongen måtte spilles i form pga skader og fortsetter nå med å score to på en kamp. Søderlund er ikke akkurat noen dårlig spiss.
Hvis jeg skal kåsere litt om den generelle holdningen mot Søder uten å tillegge noen enkeltperson den meningen, så virker det som at vi ønsker at han skal score 30 mål på en sesong slik at han kan bli solgt og vi kan hente "en skikkelig målscorer".
Tror Søder kommer til å være virkelig knallgod og antagelig ligaens toppscorer i år hvis han klarer å unngå skader. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.04.2015 14:30 Post subject: |
|
|
Jeg står fortsatt på at Søderlund er for dårlig i avslutningene til å bli noen klassespiss. Men jeg ser ikke bort ifra at han fort kan score 15+ mål i år, noe som er absolutt godkjent. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 07.04.2015 14:43 Post subject: |
|
|
Helt sinnsyk løpskapasitet på hele laget i går!!! Spillerne var overalt, både defensivt og offensivt. Det koster MYE krefter å presse høyt i så store deler av kampen som vi gjorde i går. Var helt sykt og se på. Noe helt annet enn da vi ble fraløpt av Ranheim i fjor. Kondisen kan bare bli bedre utover i sesongen og. RÅTT.
Håper Per Joar så kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
|