| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
28% |
[ 41 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Strandberg |
|
2% |
[ 3 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
5% |
[ 8 ] |
| Midtsjø |
|
39% |
[ 57 ] |
| Helland |
|
21% |
[ 31 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
| Riski |
|
1% |
[ 2 ] |
| Eyjólfsson |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 144 |
|
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.04.2015 21:36 Post subject: |
|
|
Meget god kamp av oss. Greit at AaFK var ræva, men det skal vi ha mye av æren for.
Masse bevegelser, dobling på kant, vending av spill, og mange i boks. Skikkelig RBK-fotball, for første gang på fryktelig mange år.
Jeg synes angrepet hvor Helland dro på seg strekken illustrerte utrolig godt hvordan instillinga og den fysiske formen er. Etter å ha overkjørt Ålesund får vi en overgang på 4-0 med drøyt ti minutter igjen på klokka, får vi en overgang. Det er ikke snakk om å roe ned, her stormet fire-fem mann i angrep. Det ble ikke tellende resultat, men det viser en vilje og ønske om å spille fotball og en spillerglede vi ikke har sett på årevis.
En svale gjør ingen sommer, men jeg har virkelig trua nå, må jeg si. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 06.04.2015 21:47 Post subject: |
|
|
Dagens Ivers : Midtsjø & Kjernen
På Helland sitt første mål, er det fantastisk av Aalesund-backen, ser på ball og glemmer Helland. |
|
| Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 06.04.2015 21:50 Post subject: |
|
|
Noen som vet om det er lagt / legges ut noe på nett fra hyllesten av Ivers før kampen? For oss som bor... litt lengre sør  |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 06.04.2015 21:53 Post subject: |
|
|
enig i at rororo sensensen ble litt vel for enkel.
men at vi børstet støvet av vi e best var jo magisk. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.04.2015 21:54 Post subject: |
|
|
Kjempebra kamp. Mye positiv fotball. Fantastisk angrepsvilje, mye godt overgangsspill, også en del gode angrep mot etablert. Med små detaljendringer kan vi ta enda nye steg mot etablert. Det tok to pasninger på tvers å få Barrantes til å ikke orke å presse mer, slik at vi alltid fikk en fri mann med god tid bakerst til å starte angrep. Aafk var faktisk sjokkerende svake. Leke James er deres eneste gode spiller. Han håper jeg vi prøver å få taki om han ikke blir solgt utenlands. (Ja, jeg veit han var dårlig i dag, men ser det bor mye i han, og viser god arbeidsmoral på banen)
Hansen 5 - Intet å gjøre, noe god frispilling.
Svensson 7 - Aktivum framover, fullstendig kontroll bakover.
Strandberg 7 - God uten ball, og mange gode oppspill bakfra til Midtsjø. Håper virkelig han signerer ny kontrakt.
Reginiussen 7 - Fullstendig sjef mot en av TLs bedre spisser. Ikke like god som Stefan med balllen.
Dorsin 6 - Klassisk Dorsin, solid forestilling.
Jensen 6 - La ned enormt mange meter, men manglet litt på presisjonen i dag.
Selnæs 6 - Styrte skuta, greit pasningsspill, godt posisjonert i oppspillsfasen.
Midtsjø 7 - Kreativ, framoverretta, frisk. To-tre sløve pasninger/touch.
Helland 8 - TLs beste angriper. Fantastisk 1 mot 1.
Søderlund 7 - Kjempekamp med to mål, god i presset, noen svake touch.
Riski 6 - Kom seg til en del innlegg, en målgivende. Frisk kamp.
Emil Nielsen blir en bra mann i RBK. Garantert. Virker som en svært jordnær og fin type. Har vel hatt en tøff oppvekst, passer på familien, etc.? Viktig å ha noen sånne typer, som veier opp litt i mot de som er vokst opp med puter langt oppunder arma.
Last edited by SunsetSalami on 06.04.2015 21:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
avtrekkeren Proff
|
Posted: 06.04.2015 22:00 Post subject: |
|
|
Supert - tusen takk  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 06.04.2015 22:04 Post subject: |
|
|
Det var en ærbødig stemning på stadion ved kampstart. Og det ble en herlig kamp der første målet kom allerede før tåren i øyekroken var blunket bort.
Herlig stemning på tribunen.
Veldig godt RBK-spill, selv om de senket seg bittelitt ned en periode i andre.
Terningkast 6.
Stryk for pauseunderholdningen.
Den straffekonkurransen var aldri spennende.
Sponsorer som får lov til å bruke Lerkendalmatta foran 20 000 oppegående og aktive mennesker (i motsetning til døsende, mer passive TV-seere) burde i alle fall ha deltakere som kan sparke en ball så pass langt at det er en mulgihet for spenning når de prøver å treffe tverrliggeren. Terningkast 0.
Dog kom jeg ikke for pauseunderholdningen. Eneste grunn til at jeg så på den, var at nettdekningen var så dårlig og at jeg ikke gadd å øke de allerede lange kiosk-køene for å kjøpe den dårlige kaffen som Go2Arena krever alt for mye for.
Jeg registrerte at den minste ungen som sidemannen min hadde med seg, klarte å velte ut nesten hele popcornboksen sin knapt ti sekunder etter at de kom tilbake fra sin omtrent kvarters kioskekspedisjon.
Registrerte også at forretningsideen antagelig er å spre mest mulig popcorn rundt på Lerkendal stadion via de lealause boksene uten tildekking.
Samtidig var boksene med sukkerspinn dobbelt emballert og bortimot innbruddsikre.
Ja, ja. Bagateller.
Intervjuet med Northug var greit. At han syklet fra Mosvika på en tung terrengsykkel for å se RBK-kamper på Lerkendal (5 timer) står det respekt av. At han prøvde kajakk over Trondheimsfjorden da han var for skadd til å sykle, tror jeg jammen også er respektabelt. Mulig litt dumt også, men det overskygges av den respektable intensjonen.
Ellers var det blitt kjempegod kaffe på familierestauranten som har fått nytt navn: Coop-restauranten.
Røper et veterantriks til de som ikke elsker det sure skvipet som selges etter køståing foran Go2Arena-kioskene: Det er mulig å ta med seg gratis (= inkludert) kaffe fra buffeten. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 06.04.2015 22:23 Post subject: |
|
|
BB for meg :Midtsjø + Svensson. Midtsjø overrasket meg voldsomt ,trodde han var det svake leddet,men overskygget Mike.
Seriøst bør Svensson ikke være langt unna landslaget, når en spiller som Per Egil Flo har vært der så sier det litt om kvaliteten.
Det som gledet mest i tillegg til mål og seier var de helhjertede returløpene fra våre offensive spillere.
Skivebom med tverrliggerkonkurransen, fortsetter de med spark fra midtsirkelen så er det ingen som treffer. Tror mange spillere ville hatt problemer med å løfte sålangt og det er vel forholdsvis få tilskuere som drar på Lerkendal med fotballsko... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.04.2015 22:25 Post subject: |
|
|
| Enig med WT62: pausekonkurransen er helt latterlig. En må spille aktivt for å få ballen så langt, og i tillegg har ikke folk med fotballsko. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.04.2015 22:27 Post subject: |
|
|
| Hvor langt er det fra midstreken til mål? 50 meter? 55? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.04.2015 22:29 Post subject: |
|
|
52-53 ca. De tok fra midtsirkelen, altså ca. 45 meter. En må vel opp i 3. divisjon for å være sikker på at spillere - med fotballsko og oppvarming - skal klare å løfte ballen rett fram en slik distanse. Og så plukker de ut tilfeldige tilskuere på Lerkendal til øvelsen Lurer på hva de tenkte. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.04.2015 22:29 Post subject: |
|
|
Nå vet jeg ikke om det var samme opplegg, men på Ullevaal skøt de fra midbanesirkelstreken nærmest det målet de skøt mot. Der var alle ganske nære. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 06.04.2015 22:32 Post subject: |
|
|
Er ganske sikker på at jeg skulle klart det rimelig greit, selv med dårlige sko.
Forsøkene idag var håpløse. Kommer seg nok neste gang. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.04.2015 22:40 Post subject: |
|
|
Koste meg på Lerkendal ikveld, RBK fremsto som det angrepslaget de skal være på Lerkendal,
Eneste nedturen var skaden til Reg.
Urettferdig er det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.04.2015 22:46 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | 52-53 ca. De tok fra midtsirkelen, altså ca. 45 meter. En må vel opp i 3. divisjon for å være sikker på at spillere - med fotballsko og oppvarming - skal klare å løfte ballen rett fram en slik distanse. Og så plukker de ut tilfeldige tilskuere på Lerkendal til øvelsen Lurer på hva de tenkte. |
Haha. Liker din dønn seriøse analyse og vurdering av pauseunderholdningen.
Hadde de tatt den fra 16-metersstreken så vil det fortsatt bare skje et par ganger i løpet av en sesong at noen treffer. Så dårlig er faktisk damer, unger og menn i lakksko. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.04.2015 22:54 Post subject: |
|
|
Mye å glede seg over i kveld! Som Lars Tjærnås sa det fra kommentatorplass i 2. omgang: når han kom til Lerkendal som trener på 90-tallet var det akkurat som om Rosenborg hadde 17-18 mann på banen fordi de konstant havnet i overtall og i 2mot1-situasjoner, og uansett hva man gjorde av defensive mottrekk var det alltid en RBK-spiller fri. Mye av det så vi igjen i dag. Trøkket, viljen og løpene var herlig å se på.
Selv om det også skal sies at AaFK, anført av en taktisk håpløs Aabrekk (shocker), la forholdene godt til rette for Helland & Co på topp. Backrekka til Aalesund var virkelige skrale greier.
Utrolig synd at Reginiussen skulle skade seg allerede i 1. serierunde og såpass alvorlig som det ble. Er jo bra typisk at mangelen på bredde i troppen plutselig kan bli den største fienden mot seriegull, når man endelig har fått sving på sakene på banen.
Deilig å se Midtsjø prestere som i dag, og det blir spennende å se hvordan midtbanetrioen fungerer i mindre dominerende kamper - første mot Haugesund borte. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 06.04.2015 22:54 Post subject: |
|
|
Rått. Synd med skadene men både spill og stemning var bra i dag.
Var det artig hjemme i stua RÃ¥nny? |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.04.2015 22:59 Post subject: |
|
|
I motsetning til deg Chuck Bass, som fortsatt ikke er ferdig med fjortisfylla, så har jeg regninger jeg må betale.
Faste utgifter på 17-18 tusen i måneden.
Enkelt å bruke pengene dine på hva du vil når du enda får mat av mor, ikke sant?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 06.04.2015 23:02 Post subject: |
|
|
| Den satt! Regninger og utgifter har vi alle. Det er snakk om prioritering. Kutt ut PL-abonnement så kanskje du får tatt deg en tur og opplevd ekte fotballglede. |
|
| Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 06.04.2015 23:13 Post subject: |
|
|
En fantastisk dag på Lerkendal!
Det er ikke mye å si, som ikke har blitt nevnt før i tråden. Det store skåret i gleden er selvsagt at Tore kun holdt 65 minutter i år. Utrolig kjedelig for hovedpersonen selv, og potensielt katastrofalt for klubben i hjertene våre. Nå har vi altså en tropp bestående av 2 stk midtstoppere, hvorav den ene er laget av porselen. Takk skal du faen meg ha, Erik.
Det som var herlig å se utover kampen i dag var at spillerne slapp skuldrene og forsøkte å utfordre og spille seg ut av situasjoner. Det gikk ikke hver gang, men overraskende ofte. Uansett herlig å se en gjeng med selvtillit - det er viktig i fotball.
Man of the match, unge lovende Helland, tror jeg faktisk irriterer seg litt over at han ikke scoret flere mål i dag. Med normal effektivitet i andre omgang burde han ha scoret 2-3 mål til inkludert straffesparket. Og det tror jeg plager en vinnerskalle som ham. Tenk det, vi vinner 5-0 i åpningskampen og da har vi faktisk brent store sjanser mens motstanderen ikke har kommet til en eneste en!
Målet til Malec synes jeg er klasse. Det er kanskje feil dag å ta det opp, men tomålsscorer Søderlund hadde ikke puttet der. Du kan se hvordan Malec beveger sniker seg bak forsvareren mot bakerste stolpe med en gang han ser at ballen blir spilt ned mot kortlinjen. Den smartnessen mangler Søderlund, og det er derfor jeg vil se Tomas på topp.
Nyt seieren, gutter! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.04.2015 23:17 Post subject: |
|
|
| Chuck Bass wrote: | | Den satt! Regninger og utgifter har vi alle. Det er snakk om prioritering. Kutt ut PL-abonnement så kanskje du får tatt deg en tur og opplevd ekte fotballglede. |
Det er ikke alle som kan prioritere å dra på alle hjemmekamper. Det er også litt annerledes for Rånny som bor på Namsos, enn det er for deg som bor i byen (såvidt jeg har forstått). Da går en hel dag til kamp og en ganske solid sum penger. Har man antydning til familie å ta hensyn til, så kan dette rett og slett bli ganske vanskelig.
Å kritisere folk for at de ikke drar på kamp er meningsløst. Og det er minst like meningsløst å kalle de som drar på kamp for fjortiser som får penger fra mor. |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 06.04.2015 23:22 Post subject: |
|
|
Topp stemning! http://www.rbk.no/news/ar...torseieren Artig å se, til og med en nydusja Mikkelsen er med, mens Henderson sitter og lurer på hva i alle dager som skjer.
Var en glede å se på samspillet - selv om det ikke var 100% perfekt, så var det jammen ikke langt ifra, og vi kunne ha vunnet mye mer. Haugesund, se opp! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 06.04.2015 23:23 Post subject: |
|
|
Sier ikke at folk skal være på hver kamp, det får være opptil dem selv. Men i dette tilfellet er det vel snakk om å ikke ha vært på Lerkendal på flere år fordi han ikke gadd (som han vel skrev en gang).
Har selv hatt sesongkort mens jeg bodde mange timer unna og dro rett på jobb mandag morgen. Forventer ikke at alle skal gjøre det men jeg vet nå hvordan det er.
Last edited by Kjetil Rekdal on 06.04.2015 23:46; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 06.04.2015 23:24 Post subject: |
|
|
Hollywood ville blitt misunnelig på all den "skjulte" coop-reklamen i begynnelsen av klippet Largactyl.
Og hvem er han fyren med blå genser i klippet? Det er mer enn nok med all den blå reklamen på alle de fire tribunene på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
|