English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 43, 44, 45  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 17.03.2015 18:31    Post subject: Reply with quote

Skammelsrud var rangert som best foran T. A. Flo og Solskjær. Sannelig velfortjent for den ofte undervurderte Bent.

Teller 19 RBK-ere eller spillere som har vært innom RBK av disse.
Skal ikke falle helt i nostalgigraven, men det var nå litt hyggelig å dominere så voldsomt også da. RBK
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 17.03.2015 23:46    Post subject: Reply with quote

Og en full ellever av spillere som var i Rosenborg akkurat da inne på lista. Rimelig sykt
Back to top
View user's profile Send private message
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 18.03.2015 09:23    Post subject: Reply with quote

Bergdølmo. Spillende type som passer mye bedre i RBK enn LSK, og viser det.

Dette er vel ikke akkurat noe man kunne funnet på å skrive om en spiller i fjor.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.03.2015 21:07    Post subject: Reply with quote

Snublet over denne fire år gamle saken:

Bodø/Glimt-treneren mener at Eggen helst burde ta over umiddelbart, dersom det stemmer at han likevel skal lede laget fra september.

- Jeg skjønner ikke hvorfor de venter så lenge. Hamrén har mer enn nok med to jobber - å gjøre to jobber hundre prosent mener jeg at er umulig. Han har en stor utfordring i å trene Sverige, og å være hundre prosent i RBK samtidig må være fryktelig tøft, sier Ingebrigtsen.

(...)

- Rosenborg får håpe at Nils Arne ikke tar dem til Champions League - da blir det vanskelig å få ham ut av trenerstolen, flirer Kåre «Brutter'n» Ingebrigtsen, før han legger til:

- Jeg tror at Nils Arne fremdeles har ambisjoner, og han har absolutt ikke gått ut på dato. Han har flere år igjen som trener.

Les mer: - Nils Arne burde ta over umiddelbart
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 18.03.2015 22:31    Post subject: Reply with quote

Godt poeng fra Ingebrigtsen: Har noen andre trenere enn Eggen (fått) forlenget kontrakten de siste 50 årene?

(Det vil i mine øyne si etter Knut Næss.)

Han sjøl og Tørum er halvkandidater ettersom de fikk nye kontrakter etter gode prøveperioder, men resten har forlatt sin post i løpet av maks et par sesonger - frivillig eller ufrivillig.

Spørsmålet er naturligvis hvor lange kontrakter de hadde. Vil f.eks. tro at Curtis forlenget i løpet av perioden 69-71.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 18.03.2015 23:37    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
- Jeg tror at Nils Arne fremdeles har ambisjoner, og han har absolutt ikke gått ut på dato. Han har flere år igjen som trener.

Dette er jo beviset på at Kåre har forstått uendelig mye mer enn det meste som har vanket daglig på Brakka de siste årene. Føler jeg må få tak i en Same for å gande Alstad/Hoftun-gjengen for forræderiet deres...
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.03.2015 17:46    Post subject: Reply with quote

Aftenposten wrote:
- Å komme ut fra utestedene seint på natta når sola skinner i Storgata i Tromsø var alltid et høydepunkt å se fram til. Jeg kan heller ikke huske å ha tapt på Alfheim. Det må i isåfall ha vært på Valhall med Glimt, sier Mini, som minnes spesielt en kamp på Alfheim.

- Da vi vant 1-0 i semifinalen i cupen her med RBK i 1990 scoret vi tidlig 1-0-målet og jeg bommet på noen store sjanser i løpet av kampen. Da kom Trond "Slegga " Johansen og dyttet til meg og spurte hvordan det var mulig ikke å score. Svaret fra meg var enkelt og greit "hva sa du stillinga var?".

bolgebah
Veteran

PostPosted: 19.03.2015 18:31    Post subject: Reply with quote

Mini wrote:

- Da vi vant 1-0 i semifinalen i cupen her med RBK i 1990

Kvartfinalen. Slo Kongsvinger på Lerkendal i semien.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 20.03.2015 16:42    Post subject: Reply with quote

Mini er generelt svært lite etterrettelig når det kommer til slike detaljer som runde i cupen, årstall og lignende. Hører ofte han bommer grovt i rollen sin som ekspert for TV2.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 02.04.2015 23:14    Post subject: Reply with quote

En RBKweb-artikkel fra 2008 om Molde kan sette litt av hvert i perspektiv: "Den plagsomme lillebroren."
2mas
Sjef

PostPosted: 03.04.2015 11:18    Post subject: Reply with quote

Alt var verre før.

Men da fantes ikke Twitter-helter og oppslagskåte nettaviser.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.04.2015 23:31    Post subject: Reply with quote

http://www.tronderbladet....812442.ece

Jeg er litt usikker på noen spillerne på dette bildet av RBK fra 1999. Er det Azar som står helt til venstre på rekke fire? Hvem står helt til høyre på samme rekke? Hvem er de to helt til høyre på rekke tre? Hvem står mellom Jørn og Rush i rekke to?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 05.04.2015 23:42    Post subject: Reply with quote

Om du scroller deg ned til lagbildet fra 1999 på denne siden tror jeg du finner svarene på spørsmålene dine:

http://www.rbkweb.no/klub...lder.shtml
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 05.04.2015 23:45    Post subject: Reply with quote

1999 er nok noen år for tidlig for Karadas. Rimelig sikker på at han helt til høyre på rekke nummer tre er Ole Johan Singsdal. Mulig sidemannen til venstre er Paal Christian Alsaker? Også er det vel Lasse Strand som står mellom Jamtfall og Rush.

Blank på resten.
josinho
Veteran

PostPosted: 05.04.2015 23:56    Post subject: Reply with quote

Ok, takk Jonas. Tenkte litt på Alsaker. Singsdal drar jeg kjensel på nå, ja. Hadde helt glemt han. Han hadde en bra venstrefot. Er det ikke Azar kan det kanskje være en av disse Winsnesguttene som ikke slo i gjennom helt?
Back to top
Bjørn Inge Stigebye
Junior

PostPosted: 06.04.2015 00:58    Post subject: Reply with quote

Øverst til høyre er Håkon Tønne. "Azar" øverst til venstre er kanskje Sølve Fotland?
Back to top
denyngstelillebroren
Senior

PostPosted: 07.04.2015 22:56    Post subject: Reply with quote

Har det vært andre minnemarkeringer på Lerkendal stadion de seneste årene ved siden av de nevnt nedenfor?

- Knut Skoglund
- Minnemarkering i første serierunde etter 22. juli 2011
- Odd Iversen
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 07.04.2015 23:01    Post subject: Reply with quote

Var ikke den minnemarkeringen under CL-kvalik mot Plzen?
Back to top
denyngstelillebroren
Senior

PostPosted: 07.04.2015 23:39    Post subject: Reply with quote

Viktoria Plzen hjemme ble spilt 27. juli 2011, da var det kanskje minnemarkering i den kampen på Lerkendal - i tillegg til første serierunde etterpå? For Rosenborgs del var første seriekamp bortekamp mot Sogndal 30. juli 2011.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.04.2015 19:56    Post subject: Reply with quote

1991-sesongen fikk en blytung start for Rosenborg. Aller verst var sankthans-feiringen i Kristiansand der hjemmelaget ydmyket seriemesteren på det verste.

«De slapp billig unna med 0-5», skrev vår utsendte reporter John A. Larsen om Rosenborg.

(...)

Mareritt var det også for Ola By Rise i RBK-målet. Han innledet med å redde straffe og holdt buret rent i 40 minutter før den overmodne byllen sprakk.

«Dette er det verste jeg har vært med på. Jeg trodde faktisk jeg gjorde sesongens viktigste redning da jeg reddet straffesparket. Da sa jeg til meg selv; «der berget du seriegullet.» Så feil kunne jeg altså ta. Nå får vi konsentrere oss om å berge plassen. Det kan bli vanskelig nok, men jeg nekter likevel å tro at vi rykker ned.»

Les mer: Da RBK var et bunnlag

1992:

Nederlagsdømte Mjøndalen ligger sist på tabellen når de reiser til Trondheim for å møte topplaget Rosenborg på Lerkendal. Rosenborg har ikke tapt på Lerkendal siden 10. juni 1990, da Molde vant 1-0. Den gang var Molde ganske bra. Mjøndalen kommer til Trondheim som eliteseriens desiderte jumbo. Det tar dem fem minutter å snu opp ned på tabellen, i alle fall for en kveld. Og matchvinner blir trønderen Per Ivar Fornes.

Les mer: Megabomben
Back to top
Stue
Junior

PostPosted: 28.04.2015 23:40    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Megabomben

Vi hadde nesten hele forsvarsrekka utilgjengelig i den kampen. Om jeg husker rett var Bjørn Tore Kvarme høyreback i sin første kamp fra start og Stig Inge Bjørnebye spilte midtstopper. Og på venstrebacken gjorde Ståle Stensaas sin RBK-debut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
gisp!
Legende

PostPosted: 29.04.2015 13:31    Post subject: Reply with quote

Husker den kampen. Det var dessverre vanskelig å glede seg veldig mye over at en fra et tidligere nabolag kom inn som innbytter da vi lå under 0-2 og scoret sitt første (og eneste) seriemål for RBK.

Forresten er Skammelsrud (2002) dagens øyeblikk i VG.
Quote:
Bent Skammelsrud ble historisk med Stabæk-seieren over Molde. [Som førte til at RBK sikret gullet, min anm.] Han satte verdensrekord i seriegull etter hverandre, og det i noe som skulle vise seg å bli hans siste sesong som toppspiller. 11 strake seriegull hadde ingen fotballspillere i verden klart før 36-åringen fra Rakkestad. Noen uker senere var det slutt. Et møte med RBKs nye trener, Åge Hareide, ble brutalt: Skammelsrud fikk ikke fortsette i Rosenborg, etter 12 sesonger.

bolgebah
Veteran

PostPosted: 29.04.2015 13:34    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Det var dessverre vanskelig å glede seg veldig mye over at en fra et tidligere nabolag kom inn som innbytter da vi lå under 0-2 og scoret sitt første (og eneste) seriemål for RBK.

Hm. Arild Nordfjærn?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 29.04.2015 13:35    Post subject: Reply with quote

Stemmer.
kentosd
Rutinert

PostPosted: 29.04.2015 13:37    Post subject: Reply with quote

At seriefinalen fra 2006 ikke er høyere opp er vel litt merkelig? Det var jo et utrolig comeback. Kan banne på at det største øyeblikket blir da VIF vant i 2005...

Innehaver av innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb.
http://www.rbkweb.no/vis/13776

Si ifra når det trengs mer - www.facebook.com/forfylla
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 43, 44, 45  Next
Page 26 of 45

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb