English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mohammed Fellah
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bagh
Proff

PostPosted: 12.03.2015 01:06    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi får hentet han så lenge det er Krim-Jim som sitter ved agentroret.
Og jeg tror uansett vi kan gjøre bedre, ser for meg en Strandberg-situasjon om 2 år når ny kontrakt skal forhandles.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2015 01:54    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
simvik91 wrote:
Dette blir vondfot. Konan Ya/Chibuike/Fredheim Holm om igjen.

Konan Ya er en kvalitetsspiller som ble til de grader misbrukt i Rosenborg.

Det var det som var poenget, vil jeg tro.

Hoftun og co fortsetter å hente "tiere" til en klubb med formasjon uten trequartista. Vi har for øvrig en i klubben allerede; Riski var meget god de få kampene han fikk spille hengende spiss/offensiv midt under Perry, men har ikke akkurat vært noen hit i andre posisjoner.

Jeg er langt på vei enig med Hedon her. Skal man handle økonomisk smart er neppe "norsk landslagsspiller" veien å gå. Nå blir neppe Fellah veldig dyr, men det er ganske høy risiko ved å kjøpe en spiller som har fått middels tillit i en sammenlignbar liga, har vært mye skadet, og spiller i utgangspunktet i en posisjon vi ikke har. Da blir vi tvunget til en lett omskolering til en posisjon han tilfører lite vi ikke har i laget fra før.

Jeg ser på dette som et typisk "trygt" Hoftun-kjøp, hvor vi går etter en nordmann som har gjort det bra i ligaen og hvor vi vet hva vi får, men samtidig har veldig liten sjanse for å lande en spiller som tar oss til Europa, for å snakke i store ord.
Sletto
Proff

PostPosted: 12.03.2015 02:12    Post subject: Reply with quote

Etter måten han oppførte seg i vif etter at han ble så høy på seg selv at han satte laget i andre rekke, og lagde kvalm på treninger, kritiserte trener, klubb, andre spillere osv gjennom media, og var "skadet" litt for ofte, er det nesten bedre å se mfk ta The double, enn å se fella fellah i svart og hvit.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 03:23    Post subject: Reply with quote

Jeg så for meg at han også kunne brukes litt lengre bak på banen, men det er visst feil. Da er vel ikke dette rett signering.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.03.2015 09:07    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
- Mange negative historier fra VÃ¥lerenga-tida
- dårlig historikk med skader
- stort ego
- knapt spilt en hel sesong på tre år
- Jim Solbakken som agent
- passer han inn i 4-3-3?

=

Skpetisk. Har de bestemt seg for Fellah håper jeg det i så fall kun er snakk om et lån (og med evt. opsjon dersom han skulle gjøre det bra).

Dette. Bare å avslutte tråden egentlig.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2015 09:13    Post subject: Reply with quote

Legg til:

- blir neppe spesielt billig i drift
- spesielt ikke i forhold til kvalitet
- kommer aldri til å signere ny kontrakt dersom han skulle lykkes
- null utviklingspotensiale
- både for treg og for lat til å spille indreløper i et lag som dominerer (kommer seg ikke hjem)

Dette er selve definisjonen på en Hoftun-signering. Tilsynelatende trygt og sikkert, norsk med etablert navn, men omtrent garantert uten vesentlig sportslig oppside, og bruker nøyaktig alle pengene vi har igjen til spillerkjøp.
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 09:44    Post subject: Reply with quote

Skal vi hente en spiller nå, må det være en som hever laget betraktelig, ikke bare en som er litt bedre sånn at ungguttene vi har blir plassert på benken.

Vi trenger ikke en ny midtbanespiller! Dette er idioti.
JanneB
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 10:00    Post subject: Reply with quote

Skuffende at vi ikke satser på lokale gutter som er mer spennende og mye billigere i drift.

Fellah virker i tillegg som en real scumbag, nein danke.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 12.03.2015 10:03    Post subject: Reply with quote

Hvis det faktisk er et kjøp og ikke bare et billig lån, lukter det litt krampetrekning fra Hoftun.
Tar bort det lille handlingsrommet erstatteren eventuelt kunne hatt i sommer.

Fellah kan kanskje tolkes som et slags svar på spørsmålet: Sentral midtbanemann med "snudd V" i kamper hvor vi dominerer stort, men det tolker jeg som et dårlig og feigt svar. Pluss direkte kontraproduktivt når vi har aspiranter som Midtsjø og Hou Sæter.

Velger å håpe at dette bare er sonderinger om et mulig kriselån, et forberedt verstefallsscenario, hvis de ikke får napp på andre prospekter.
Eru
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 10:10    Post subject: Reply with quote

Meh

Ser ikke hva vi skal med ham.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 10:25    Post subject: Reply with quote

Det vi trenger en en skikkelig solid sentral midtbanespiller. Det er helt tydelig når alternativet i en så tynn stall er at Strandberg (som er på vei ut) må puttes inn for en skadet Selnes, å Rønning får ta over hans vikarplass på midtstopper fordi en av de faste er skadet (noe alle vet at Reginiussen vil være opptil flere ganger gjennom sesongen).. Så med 2 skader er vi nødt til å bruke en sutrende 'på vei ut midtstopper' sentralt på midten og en alt for dårlig Rønning som midtstopper- jeg vil betegne det som krisesvak stall! Nå glapp Semb til Molde og Rogne ser ut til å havne i IFK.. Fellah inn p åmidten ser jeg ikke spesielt positivt på - han aspirerer mer til indreløperrollen- og der er vi ok besatt.. Midtsjø 100 ganger før Fellah!!! Enig med det kontroproduktive poenget- vi har dyktige, unge og lokale spillere- bruk de eller skaff til veie en overbevisende forsterkning!
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 10:48    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Legg til:

- blir neppe spesielt billig i drift
- spesielt ikke i forhold til kvalitet
- kommer aldri til å signere ny kontrakt dersom han skulle lykkes
- null utviklingspotensiale
- både for treg og for lat til å spille indreløper i et lag som dominerer (kommer seg ikke hjem)

Man kan vel konkludere med at du ikke har sett spesielt mye av Fellah.

Og forresten; null utviklingspotensiale?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 12.03.2015 10:52    Post subject: Reply with quote

Hvorfor konkluderer du med det, Dew? Leser litt på danske forum, og Esbjerg-fansen virker ikke akkurat begeistret for Fellah. De trekker frem nettopp det Zap skriver her, nemlig at han ikke jobber godt nok. Verken offensivt eller defensivt. Altfor stasjonær. Er mer opptatt av å posere med fikse løsninger fremfor effektive som gjør laget bedre. En luksus-spiller vi kunne ha tatt oss råd til om vi var dominerende og hadde masse penger, men slik ståa er i dag har vi ikke et sånt handlingsrom.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
doffen
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 11:03    Post subject: Reply with quote

Trist. GÃ¥r bakenga til klubben uti mordor, og fellah til oss blir det en tung sesong. Veldig tung.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 11:20    Post subject: Reply with quote

Hedon;

Var en tid tilbake her at Esbjerg-fansen virket fornøyd med han. Kamper hvor han gjode seg avgjørende og stort sett spilte. Jeg drev ikke noen spørreundersøkelse i Esbjerg sine gater, men plukket opp diverse Tweets og innlegg hos Bold.dk som kunne tyde på at han var bra.

Arkiv hos Bold som oppsummerer litt av Fellah i Esbjerg; http://www.bold.dk/nyt/ar...rds=fellah

Hvilken rolle han har hatt i Esbjerg spiller vel inn på hvilken arbeidsmengde han har lagt ned. Tror ikke han blir en frelser i RBK, men han kan potensielt være en smart (og billig?) løsning om det hele er gjennomtenkt.

Søderlund-kjøpet får meg også til å tvile forøvrig. En styggere overgang enn både Trond Olsen og Morten Knutsen. Oppsigelsesgrunn på Hoftun, den overgangen alene... det er så vondfot at jeg får lyst til å amputere.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.03.2015 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er rent sportslig forsiktig optimist med tanke på Fellah, men personligheten(historikken) er skummel. Lån med opsjon på kjøp er ideelt, om gutten har blitt voksen så kan han bli en suksess.

Har god teknikk, godt skuddbein, akseptabel fart, kan gjøre grovjobb(taklinger, press) og har bra arbeidsinnsats på gode dager. Problemet med Fellah har vel alltid vært innstilling, divatakter og at han aldri har prestert stabilt. Lavestenivået er altfor lavt.

Det er allikevel viktig at alle parter er inneforstått med hva en indreløper-rolle i RBK bærer av krav og at man tror han kan løse den rollen. Billig lån med opsjon på kjøp håper jeg skjer, vi må faktisk ha inn noen før vinduet stenger og jeg tror ikke det er så mye mer spennende i Excelarket etter at vi nok har bommet på flere andre targets.

Jeg har trua på at han kan bli en god indreløper, men jeg er ikke sikker på om han kan bli en hyggelig person.
Back to top
Harakiri
Junior

PostPosted: 12.03.2015 13:00    Post subject: Reply with quote

Må si denne tråden minner meg om starten på en annen tråd hvor en viss stopper ble hentet fra Vålerenga. Spørs om tråden får lik oppbygging som hos denne herremannen hvor så og si samtlige gikk fra sterk skeptisisme, til lovprisning før de fleste nå igjen er meget irriterte på mannen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 13:07    Post subject: Reply with quote

Midtsjø må jo være drittlei av vinglingen til klubben....

Fått konstant ros og lovnader, gjort det bra stort sett alltid, men aldri fått full tillitt, og nå har han endelig muligheten til å spille seg inn på laget, men neida, da skal vi hente enda en spiller som spiller i en posisjon vi allerede har bra dekning OG aspirerende talenter ><

Jeg aner ikke hvem som står bak, men dette kan umulig stemme.
Nekter å tro at vi er så inkompetente at vi henter Fellah!

Det sagt så har jeg stor sans for ferdighetene til Fellah, men ikke holdning/Personligheten.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.03.2015 13:12    Post subject: Reply with quote

Det kan godt hende at Fellah er feil mann å hente, men mener folk alvorlig at vi ikke trenger spiller(e ) inn?

Det er usannsynlig at vår ene sentrale midt Selnæs holder seg skadefri, fresh og i toppform gjennom 45 kamper. Det er også lite sannsynlig at våre to indreløpere Midtsjø og Mike gjør det samme. Alternativene til disse to er en 17åring med null erfaring fra nivået og en Gamst som ikke gjorde noen god figur som indreløper i fjor.

På toppen av dette så er Mike Jensen også en av våre største salgsobjekter og vi er nødt til å selge for 12 mill i år.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 13:25    Post subject: Reply with quote

Med det halve defensive fibrert som Fellah har så er han ikke egnet som sentral midtbane i formasjonen som RBK spiller. Han er en typisk hengende spiss på linje med Riski. Hvis vi trenger en sentral midtbane burde vi heller finne en spiller som har spilt i den rollen i stede for å hente en ny Søderlund som skal brukes i en rolle han ikke passer i. Sånn vi spiller nå har vi ikke en posisjon som passer Fellah og det er dermed håpløst å hente han for å spille han inn i en rolle som ikke eksisterer. Skal han få lov til å lage en indreløper rolle som passer han? Vi har ikke tid eller penger til å hente spillere for å kaste dem på veggen for å se hva som blir sittende. Hent typer, ikke navn!

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
pfff
Senior

PostPosted: 12.03.2015 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg veit at Fellah på sitt beste er meget godt på stikkere og gjennomspill, men han slår meg som en type som liker å føre ballen og drible litt før han spiller. Som indreløper hos oss er jeg redd for at han enten vil sinke spillet på vei framover, eller slurve I det defensive arbeidet. Da har jeg mer tro på Midtsjø som boks til boks-spiller, selv om han neppe er noen defensive kriger heller.

Stiller meg skeptisk til denne interessen. Det vi trenger mest er backup på defensive midt, som gjerne kan spille indreløper I tillegg. Hvis ikke; finn en skikkelig sentral, og suppler heller med en billig Mikkel Jensen, der KI tydeligvis ser potensial og utviklingsmuligheter.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 12.03.2015 13:36    Post subject: Reply with quote

Greit nok at Fellah virker som feil type spiller å hente for oss, men det er da vitterlig også Bakenga? Kanskje i enda større grad enn Fellah, som muuuuuligens kan brukes som kant i kamper vi står veldig høyt?
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 13:48    Post subject: Reply with quote

Bakenga må da ha blitt drillet ganske grundig i 4-3-3 gjennom akademiet i Rosenborg, eller?
Back to top
huffameg
Rutinert

PostPosted: 12.03.2015 13:58    Post subject: Reply with quote

"Med et skifte til Rosenborg skal Mohammed Fellah slås med de danske spillere Emil Nielsen og Tobias Mikkelsen om spilletid på de forreste pladser."

artikkelen skal ha det til at han skal spille kant for oss. Ikke at det trenger å stemme. Så vidt jeg forstår er han en høyre kantspiller, og i det siste har Mikkelsen blitt brukt på venstrekanten sammen med Riku og Nielsen. Blir i så fall en utfordrerkandidat til en enslig Helland på høyresiden.

Skal forholde meg optimistisk inntil videre, ser ingen grunn til å slakte han for diverse holdninger han har hatt for flere år tilbake.
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 12.03.2015 14:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror da alle er inneforstått med at RBK trenger nye spillere, men med den skrante økonomien og skrale troppen er det da vitterlig mer viktig enn noen gang å hente riktig spillertype.. Vi trenger sentral defensiv midtbane og midtstopper! Å hente Fellah for å konkurrere på ving (hvor vi er best dekket) eller indreløper skjønner jeg lite av..
Bakenga er RBK gutt! Alle så potensialtet før han dro.. Kan godt utkonkurrere både Søder og Malec ila sesongen, men jeg har ingen tro på at han kommer til oss (eller Molde for den del)!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 3 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb