English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Macha
Veteran

PostPosted: 11.12.2014 05:14    Post subject: Reply with quote

Jeg mener man bør gå uavhengig av historien, som viser at disse to herrene har vært en skuffelse, når man skal dømme nord og ned i akkurat denne saken. Her er det mange meninger basert på temmelig tynt grunnlag.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.12.2014 11:02    Post subject: Reply with quote

Dersom Alstad må være med på tur hver gang det kan oppstå forhandlinger, fordi vår forhåpentligvis avtroppende sportslige leder er forretningsmessig handikappet, så håper jeg i det minste at de påløpne kostnadene til den ekstra personen regnskapsføres under posten "diverse støttehjul og -anordninger for sportslig leder".
2mas
Sjef

PostPosted: 11.12.2014 23:12    Post subject: Reply with quote

Det er visst likevel ikke helt bekreftet at Alstad og Hoftun faktisk er på spillerjakt.

Sjøl trodde jeg i utgangspunktet at førstnevnte var med for å intervjue en aktuell spiller, noe han tydeligvis begynte med i fjor:

Adressa wrote:
Onsdagen ble dermed mer enn en medisinsk test. Først satt trener Per Joar Hansen én time med spilleren, før organisasjonsleder Trond Alstad tok over. I to timer ble spissen stilt spørsmål som gikk på alt annet enn fotballferdighetene.

- Det var positive samtaler som førte til at vi kom litt mer under huden hans. Vi ville blant annet vite hva som foregår i topplokket under press, om treningskulturen og hvordan han fungerer sosialt. Jo mer vi vet om personen, jo tryggere er det for oss, forklarer Hoftun.

- Er dette noe dere skal fortsette med?

- Vi startet så vidt med dette i fjor, men vil forsterke den biten rundt alle de neste overgangene, sier han.

Kan vel diskuteres hvor godt Alstad lyktes med å avklare personligheten til Bille ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 11.12.2014 23:15    Post subject: Reply with quote

HAHA
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.12.2014 00:21    Post subject: Reply with quote

Slapp av folkens, et eventuelt spillerkjøp er kvalitetssikret på alle bauger og kanter. RBK har jo den berømte spillerdatabasen som grunnlag, så her er det vanskelig å trå feil...

http://www.nrk.no/trondel...1.11959795

Det mest fantastiske, noe som også trekkes frem i artikkelen, er jo at databasen er søkbar!!! YAY!!! RBK Tommel'n opp!
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 12.12.2014 00:28    Post subject: Reply with quote

artikkelen til hentesveis wrote:
– Det er et verktøy vi bruker i scoutingen vår. Vi har laget og utviklet verktøyet selv og det gjør at det vi holder på med blir systematisk og mer lettvint, sier sportslig leder i Rosenborg Erik Hoftun.

Jøss. Jeg visste ikke at de hadde denne utviklingskompetansen på brakka.

Nå er det å lage en sånn databaseapplikasjon ingen stor kunst om man har den rette kunnskapen. Jeg kunne gjort det - ja, det er kanskje ubeskjedent, men en slik applikasjon og søkbarhet er ikke det store her.

Det er dataene som ligger i databasen.

Har de laget en magisk applikasjon som bare vet attributtene til alle spillerne? Henter den kanskje data fra Football Manager? Eller sitter Alstad og nitaster inn alle mulige stats fra alle verdens fotballspillere hver dag?

Kall meg gjerne kynisk, men synes dette virket som en noe forenklet fremstilling av virkeligheten fra Mr. Hoftun, eller så er han feilsitert.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.12.2014 00:57    Post subject: Reply with quote

"Databasen" er sikkert ei Word-fil... Hoftuns utfordring var jo i mange år at han ikke visste hvordan han kunne endre varigheten i kontraktsmalen. Nå har de altså utviklet en "database", som inneholder informasjon om alle de spillerne som noen fra RBK har sett...

Nå kan han gå inn i "databasen", trykke på den knappen som heter , så finner den alle forekomster av 2 1/2 år, og erstatter dem med 3 1/2 år...

MAGISK ER DET! Very Happy
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 12.12.2014 10:03    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Kan vel diskuteres hvor godt Alstad lyktes med å avklare personligheten til Bille ...

Herregud, det der hadde jeg helt glemt. Jeg husker det hørtes overraskende profesjonelt ut til Rosenborg å være da det skjedde, men dette må jo være tidenes fallitterklæring for noen som presumptivt har universitetsutdannelse i å gjennomføre personlighetstesting. Sjelden har man sett folk som har begrensningene sine så synlig skrevet utenpå som Bille Nielsen.

Jeg mener altså at dette er riktig tiltak, men som vanlig slett gjennomføring, av feil personer og tydeligvis med konklusjonen klar før vurderingen (han måtte vel sannsynligvis ha angrepet og bitt Alstad under intervjuet for at ikke arrogante Hansen skulle mene at han med sin pedagog-bakgrunn var mer enn skikket til å få orden på problembarnet). Klassisk RBK-nivå, altså.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 12.12.2014 20:20    Post subject: Reply with quote

Tror det var en del i organisasjonen som var veldig skeptiske til Bille basert på samtaler i forkant, nettopp på det som gikk på personlighet. Så at han likevel fikk kontrakt beror vel kanskje på at man totalt sett følte at man var i en situasjon at man måtte gamble, selv om man var klar over risikoen. Forhåpentligvis har det bidratt til at man ikke gjør samme feil igjen med det første. Vi kastet oss i hvert fall ikke etter Markus Pedersen, så vidt jeg vet.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 13.12.2014 04:49    Post subject: Reply with quote

Det må være lov å glede seg til neste sesong nå!
Shitrich - [url]spotify:track:2do0MTo0XhtwhvtVaokKuY[/url]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 15.12.2014 00:39    Post subject: Reply with quote

Ja, klart vi skal glede oss! Kult å gjøre de røde tallene rødere og kun sotte igjen med tredje runde i europa, pga. enten et heldig sølv eller en tapt finale mot Røkkes supergutter.

At folk ikke ser at rotet og surret vedvarer, er for meg fortsatt en meget stor gåte. Husk dette folkens: DET ER KUN GJORT EN (1) FORRANDRING, og det er at det har kommet inn en assistent for assistentene. At folk gidder å sitte å tro at vi i det hele har noen sjanse mot minst seks-sju administrasjoner i klubber rundt om i landet. Og da er jeg meget snill. Og dette til en sum og et navn som er ganske ufattelig. Glem det. Alle ser jo at det kun er kompissnakk og intet annet som foregår.

Hadde de som styrer ville RBKs beste, hadde de ansatt de beste for lenge siden, og ikke bare latt det skure og gå.Det kommer jo uansett sånn rundt regnet 13500 i snitt hver fjortende dag på Lekendal uansett.

Og at Brann og RBH i det hele blir nevnt er også for meg en stor gåte. Hva pokker har Brann gjort?? Untatt et seriegull og noen cupgull på femti år.

Vi rula europa, men så skulle det bygges administrasjon. Og det ser jo som sagt til å fortsette.

Her må styret enkelt og greit rydde opp nå, eller gå av. Vi kan ikke leve med denne vanvittigesløsinga og mangel på kompetanse lenge. Kanskje ikke lenger enn et år og vips er vi Viking!!!
PerO
Veteran

PostPosted: 15.12.2014 09:22    Post subject: Reply with quote

Jangusk:

Endringer måles ikke i antall personer byttet ut, men i faktiske endringer.

Har klubben endret seg de siste årene?

Jeg vil faktisk hevde at det har skjedd ganske mye siden klubben fikk ny ledelse etter Skutle/Svendsen.

- Det jobbes intenst med å få orden på økonomien. Arbeidet er ikke ferdig, men det har blitt ganske god budsjettdisiplin i klubben, og avvikene fra budsjettene er på få poster, og en del av det situasjonsbetinget, som f.eks. trenerskifte.

- klubben har en god ungdomsavdeling

- klubben har definert hvor de vil gå sportslig, og byttet av Perry, viser at de har tenkt å følge den linjen, på tross av at 1. valg av trener mislyktes.

Trenger klubben så å bytte flere personer for å komme dit den vil? Mest sannsynlig ja, bl.a. Hoftun, som hvis han forblir SD, er en belastning for klubbens forhold til supporterne.

Men din helsvarte fremstilling passer overhodet ikke til klubbens utvikling de siste årene.

Edit: Jeg har også problem med å se alle de administrasjonene som er bedre enn RBK sin. Vi har Godset, som i Deila hadde NAE light, men det er spørsmålstegn ved hvordan det går videre. Vi har Molde med Røkkepenger, og vi har i år Odd, med Fagermo som har bygget lag over flere år. De eneste administrasjonene jeg kan se, som virkelig gjør det godt, er faktisk i klubber som Sogndal og Sarpsborg, som har funnet sitt nivå, og driver bra på dette nivået.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 23.12.2014 21:57    Post subject: Reply with quote

Her kommer innlegg nr. 500 på rbkweb. Det har vært en humpete tur, men nå ser det endelig ut til å lysne. Perry er historie, Hoftun er degradert - i alle fall litt, og de verste uromomentene i stallen er borte (unntatt Strandberg). Alt i alt ser det lyst ut for 2015.

Jeg håper vi får se morsom angrepsfotball også til neste år, at det blir signert et par spillere som løfter laget og at Eggen igjen herjer og styrer på treningsfeltet på mer eller mindre fast basis. Jeg håper at talentene tar enda nye steg, og at Kåre fortsetter det gode arbeidet med å bygge en ny gylden RBK- årgang.

Til slutt ønsker jeg meg at Molde rykker ned, at VIF går konkurs og at Brann ikke klarer å rykke opp igjen.

God jul og godt nytt år alle sammen!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 23.12.2014 22:11    Post subject: Reply with quote

sidney: Et innlegg verdig av et rundt tall. Smile

God jul til alle mer og mindre kjente her inne, ja! Godt nytt år kommer jeg tilbake til.
toreinar
Veteran

PostPosted: 24.12.2014 05:36    Post subject: Reply with quote

God jul og godt nytt år.
Uansett hva som skjer sportslig og administrativt vil jeg fortsatt holde med ROSEBORG!
(litt i tvil om de bruker direktørtitler på folk utenfor fotballen)
quentez
Veteran

PostPosted: 25.12.2014 00:19    Post subject: Reply with quote

Holdt på å le meg i hjel av den saken med Rosenborg og deres superprofesjonelle spillerdatabase. Sikkert en blåkopi av databasen i FM hvor de har lagt inn alt i et Excel-ark som Hoftun har fylt opp med store kommentarlapper.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 29.12.2014 09:21    Post subject: Reply with quote

Ikke så mye nytt eller revolusjonerende her, men Kåre vil ha stallen klar til 9/1-15 for sydentur.

http://www.adressa.no/100...482289.snd
Henri
Legende

PostPosted: 29.12.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

Kåre vet vel at det ikke er mye penger til å forsterke, men uansett så liker jeg at han tenker sånn. Praksisen de siste årene med å hente spillere de siste dagene av vinduet har irritert meg (selv om jeg skjønner hvorfor det blir sånn).
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 29.12.2014 10:59    Post subject: Reply with quote

Dersom stallen skulle vise seg å være klar 09. januar, vil jeg tvert imot si at det er både nytt og revolusjonerende.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 29.12.2014 11:45    Post subject: Reply with quote

Ikke i vintervinduet i så fall. De eneste seine signeringene jeg kommer på i farta de siste fem årene er Jim Larsen, Gamsten, Boti Goa og Ankersen. Alle de tre danskene ble jo presentert i tur og orden kun én måned etter årsskiftet f. eks med Mike som sistemann i begynnelsen av februar.

Da er det vel heller det at det har dratt ut og ikke kommet noen nyervervelser inn man har gått og ventet på hele perioden...
mondorosenborgbk
Junior

PostPosted: 31.12.2014 16:59    Post subject: Rosenborg 2014 Reply with quote

Jeg prøvde å gå gjennom dette 2014. Kos deg !

http://mondorosenborgbk.b...nning.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef

PostPosted: 31.12.2014 17:48    Post subject: Reply with quote

Godt nyttår te dæ! Godt nyttår te mæ! Hurra for oss som feire!

Trollongan: Godt nyttår

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.01.2015 21:50    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ tide at det kommer flere kontraktforlengelser, under 12 mnd igjen for flere viktige spillere.

Jonas Svensson
Holmar Eyolfsson
Fredrik Midtsjø
Tomas Malec
Lund Hansen

Rangert etter viktigheten med å forlenge. Nå starter sesongoppkjøringa, da må dette avklares fort. RBK kan ikke spille inn spillerne som viktige brikker om de planlegger å forlate oss gratis eller for vekslepenger i sommer. Det blir ikke gull av slike utskiftninger.

Stefan Strandberg
Per Verner Rønning
Jacob Storevik

Disse 3 spillerne kan av ulike grunner sender ut døra. Strandberg er uspiselig, PVR kommer ikke tilbake i gammelt slag etter skader og Storevik utviklet seg ikke som ønsket. Burde også være avklart første halvdel januar.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.01.2015 22:46    Post subject: Reply with quote

Uenig med mange om at Tomas Malec er god spiller. Langt under nivået der en spiss i RBK skal være på. Som Søderlund så kan ikke kan gjøre ting på egenhand.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.01.2015 23:52    Post subject: Reply with quote

Sjøl er jeg fortsatt litt usikker på kjempen fra øst. Han er god i bevegelene og virker å være en bedre avslutter enn Søderlund (som tross alt ikke skal mye til), og vi så flere ganger i fjor at det skjedde noe positivt i angrep når Malec kom inn.

Men vi må også huske på at han er fersk i klubben i nytt system, ny klubb, og nytt land. Etter sigende var han også i relativt dårlig form da han kom.

Han er lovende, men jeg er usikker på om han er god nok. Nå har vi uansett litt tid på oss. Lånet varer enda et halvår hvor han kommer mer inn i klubb og system, og i tillegg får en god oppkjøring i kroppen. Opsjon på kjøp til fastsatt pris(?) gjør at det kan være fornuftig å se an sesongstarten.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 53, 54, 55  Next
Page 7 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb