English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.12.2014 20:20    Post subject: Reply with quote

Med Hou Sæter i stallen så vil jeg ikke sløse plassen på et sesonglangt lån. Om vi derimot får hentet han på en permanent avtale så er jeg interessert. Skal sies at jeg ikke har sett han siden Nextgen for oss, aner ikke hvordan utviklingen og seriøsiteten har vært.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.12.2014 20:43    Post subject: Reply with quote

Han var nok tidlig utviklet fysisk og teknisk sett i sammenheng med alderen da han var her sist, men jeg våger meg på påstanden om at han er bedre taktisk nå enn da.

Det skal sies at denne påstanden kun er basert på 3-4 primavera-kamper jeg har sett han i.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.12.2014 20:46    Post subject: Reply with quote

For å komme komikerne i forkjøpet: Vennligst ikke spør om Falsk eller Mathisen gjorde en fin figur i de samme kampene. Den type humor har vi ikke her på rbkweb.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 10.12.2014 00:04    Post subject: Reply with quote

Sakor hadde vært spennende, når han nok mest sannsynlig var god nok for innhopp i hvert fall for de fleste klubbene i TL når RBK var ute etter han så bør han være god nok til å kunne bidra for ett lag nå.

Hadde likt å sett han i RBK, men ikke om det går på bekostningen av utviklingen til Hou Sæter.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 04:33    Post subject: Reply with quote

Siste nytt om Sakor:

http://thedissolutefox.co...mber-2014/
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 11:29    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Han var nok tidlig utviklet fysisk og teknisk sett i sammenheng med alderen da han var her sist, men jeg våger meg på påstanden om at han er bedre taktisk nå enn da.

Det skal sies at denne påstanden kun er basert på 3-4 primavera-kamper jeg har sett han i.

Gjorde Jan Teigen og Øyvind Blunck en god figur i disse kampene?

---

For å komme kritikerne i forkjøpet; jeg har akkurat den humoren jeg vil Smile

Back on topic:

Sakor mener jeg er helt feil fokus for oss nå.
Unge, talentfulle midtbanespillere har vi flust av. Skal vi ha noen flere der bør det være en bauta av en DM.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2014 12:07    Post subject: Reply with quote

Mange vil kanskje mene at Sakor potensielt kan være den bautaen av en DM vi leter etter. Tror ikke han er en dårligere spiller enn for eksempel Abu, som kom til Godset og dominerte. Men om Sakor skal vurderes, er det kun om han kommer gratis og permanent. Vi bør ikke bruke mye penger på han, og han bør ikke være et låneprosjekt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Harceïde
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 13:42    Post subject: Reply with quote

Mye penger bør vi ikke bruke, men ingen kan si at det er feil om vi kaster noen millioner etter en spiller med et slikt potensiale, når vi klarer bruke 6-7 mill på Søderlund og annet... unnskyld, ræl. Sakor-Sæter kunne på sikt bli ganske rått. Ser for meg de to i rullering.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 13:58    Post subject: Reply with quote

Ja må si jeg synes et par mill på Sakor hadde vært helt innafor i min bok. Men håper også vi ikke går på noen låneavtale uansett.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 14:07    Post subject: Reply with quote

Begriper ikke hvorfor juventus skulle være villig til å selge ham for noen millioner til oss.

Tror vi må ut med nærmere 8-10 dersom vi skal kjøpe ham fri, det er ikke noen god ide syntes jeg.

For 1-2, sure.

Vil dog heller bruke 8-10 på en som kan levere fra dag 1.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 17:00    Post subject: Reply with quote

Neida, ingen som påstår dette er realistisk i det heletatt. Det ble mer en hypotetisk diskusjon. Vi må nok ut med litt mer enn et par om vi skal ha ham. Tror han fortsatt har en ok stjerne i klubben

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

Blir 19 år i april. Tror han hadde tjent på å spille litt seniorfotball snart.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 21:58    Post subject: Reply with quote

Sakor har nok godt av å spille en sesong eller to i 1. div før han kan være med å kjempe om en plass på RBK. I likhet med Selnæs har han godt blikk, bra teknikk, en del bra fysikk og noe dårlig fysikk(hurtighet).
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 10.12.2014 23:00    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Vajebah Sakor er ikke engang på benken nå, mot Atletico Madrid i ungdoms-CL, om vi skal kalle det det. Virker bare å ha blitt mer og mer degradert etter at Conte ble erstattet av Allegri. Virker ikke å være ansett som noe aktuelt fremtidsprospekt i Juve per dags dato. Ser nesten ikke ut som han er i gråsonen heller.

Juventus var allerede ute, derfor brukte man i den kampen spillere som ellers ikke hadde fått så mye spilletid i turneringen. Sakor har vært fast ellers.

Når det er sagt tviler jeg på om Sakor har fremtiden sin i akkurat Juventus. Når man er 19 år bør man helst aspirere til A-laget. Har ikke hørt noen rykter som sier at han er der. Er et veldig trangt nåløye så det er ikke nødvendigvis noe nederlag og aldri nå helt opp, jf. Albin Ekdal. Tipper han går på et utlån nå i vinter ev. til sommeren.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 11.12.2014 21:41    Post subject: Reply with quote

På tampen av forrige sesong, etter at Scudettoen var sikret, gikk det noen rykter på at Sakor var nære å bli tatt med i en kamptropp til Serie A. Det skjedde likevel ikke. I min mening må han komme seg vekk og få spille skikkelig seniorfotball. En spiller som Håvard Nordtveit har uttalt at det var utviklende og verdifullt for ham å komme seg til en klubb der han fikk masse spilletid på et dårlig lag som kjempet med ryggen mot veggen. Han sier han lærte mye av det og vokste både som spiller og på det personlige plan. Om Rosenborg er uinteressant/urealistisk så kanskje det kunne vært spennende å se ham i en nedrykkskandidat i f.eks Hellas eller Portugal. Tror ikke det er aktuelt med utlån til f.eks Cagliari/Cesena, men man vet jo aldri.

Ser på Sakor som et veldig spennende prospekt, men årene fra 17 til 23 går så utrolig fort. Det begynner faktisk å haste bittelitt for ham mtp. A-lagsfotball. Han er avhengig av å spille på seniornivå for å ta "Møller Dæhlie-steget" og ikke bli nok en Lekaj/Stubhaug-aktig historie.
Back to top
El Agentos
Junior

PostPosted: 12.12.2014 18:41    Post subject: Reply with quote

På hvilken planet er vi på? En hypotetisk diskusjon..

Hadde vi fått Sakor gratis og permanent, så kanskje??

Sakor er i en enormt stor klubb, med enormt mange gode etablerte stjerner og mange talentfulle spillere..

Sakor hadde uten tvil tatt TL med storm! Hadde RBK hatt 10 millioner tilgjengelig og Sakor var til salgs for 10 millioner, så hadde de signert han..

Vi kan ta bøttevis av eksempel på spillere som er kjøpt inn for rundt samme sum til RBK, noen har vært suksess, noen har vært fiasko. Et av europas største talenter for 10 millioner, ja takk. Men dette er bare fjas og tull, er aldri i nato tilgjengelig for 10 millioner norske olje kroner.

Vi legger denne Sakor saken død.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 12.12.2014 22:07    Post subject: Reply with quote

Dette er en helt hypotetisk tråd hvor folk tar for seg tanker om spillere. Om noen hadde satt igang en diskusjon om å hente Messi så skal de få lov til det. Om folk ønsker seg en spiller så må de få lov til å dra navnet ut av hatten og folk skal få lov til å diskutere. Bare fordi det er urealistisk så er det ikke umulig å leke med tanken. Da er dette tråden for det

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.12.2014 22:25    Post subject: Reply with quote

Grensa bør gå før Messi og andre uoppnåelige spillere Smile hehe

Men å diskutere om det er mulig å hente hjem en norsk 19 åring som ikke får spille (nok) eller ikke blir satset på i utlandet er selvsagt innafor.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.12.2014 23:18    Post subject: Reply with quote

Spesielt at noen mener han ikke er god nok til å spille høyere enn norsk 1.divisjon, mens andre er skråsikre på at han ville tatt Tippeligaen med storm og at det er fullstendig urealistisk å få se ham her hjemme, selv på utlån. Tror virkeligheten ligger et sted midt mellom disse to synene.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 14.12.2014 23:28    Post subject: Reply with quote

Mens vi drømmer om å få penger for Strandberg om få uker, i det minste frigjøre lønnsmidler til en spiller som har mer lyst til å spille her, kan vi kanskje se litt på en mulig gratis (billig) erstatter.

Alle disse er primært midtstoppere. Eventuell sekundær posisjon er angitt.

Navn; alder; nasjonalitet; klubb; kontraktslutt.
Samir Caetano de Souza Santos, 20, Brasil, Flamengo, 7. august 2015. Sekundær posisjon: Venstreback. (Venstrefot.)

Victor Jörgen Nilsson Lindelöf, 20, Sverige, Benfica, 30. juni 2015. Sekundær posisjon: Høyreback og defensiv midtbane.
Debuterte på Sveriges U21-landslag i høst og er kaptein der.
Jaktes av Malmø og avviser ikke å "reise hjem".
Fotbolldirekt: "Benficas supertalang smickras av MFF:s intresse – öppnar för allsvenskan."

Ivan Ordets, 22, Ukraina, Shakhtar Donetsk, 30. juni 2015. A-landslagsdebut i 2014.

Sergyi Kryvtsov, 23, Ukraina, Shakhtar Donetsk, 30. juni 2015. 1 A-landskamp i 2011, mange U-landskamper.

Marko Leskovic, 23, Kroatia, HNK Rijeka, 30. juni 2015. Sekundær posisjon: Defensiv midtbane. A-landslagsdebuterte mot Argentina 12. november 2014.

Ondrej Mazuch, 25, Tsjekkia, Dnipro Dnipropetrovsk, 30. juni 2015. 3 A-landskamper.
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 14.12.2014 23:42    Post subject: Reply with quote

Siden Ingebrigtsen uttalte til Adressa at det ikke blir den helt store trafikken på overgangsmarkedet i vinter, tror jeg ikke vi skal ha så alt for store forhåpninger om noen klare forsterkninger inn - om ikke Jensen eller Helland selges for å redde budsjettet.
Adressa+ wrote:
Brutter’n har i dag 22 mann i troppen, som er satt som maksimum. Sammen med anstrengt økonomi betyr det at klubben ikke kan kjøpe før de har solgt spillere.

– Vi er på det antallet spillere vi skal ha i a-stallen. Da sier det seg selv at det neppe skjer noe før det blir endringer ut. I tillegg må vi fortsatt kutte kostnader, sier sportslig leder Erik Hoftun til Adresseavisen.

– Vi er 22 nå. Men jeg vil jo tro at noe skjer på «ut-fronten» i løpet av januar, slik at det kommer én til to nye inn, også, mener trener Kåre Ingebrigtsen.

Dette gjorde meg inspirert til å komme med mine, amatørmessige, tanker om hva som kan hentes over jul:

Forsvar:
Svensson - Eyjólfsson - Reginiussen - Dorsin
Reserver: Strandberg, Rønning, Skjelvik

Jeg regner med at Eyjólfsson signerer, og da har vi en god forsvarsfirer for neste sesong. Strandberg forsvinner senest til sommeren, så vi kommer nok til å hente en spiller som kan figurere både som stopper og høyreback. Rønning håper jeg blir med videre - han er en flott back-up når han ikke kommer rett inn fra et langt skadeavbrekk, billig i drift og inneforstått med sin plass. Skjelvik fungerer bra nok når han må steppe inn.

Midtbane:
Jensen - Selnæs - Diskerud/Midtsjø
Reserver: (Diskerud/Midtsjø), Gamst, Sæter

Jensen og Selnæs er bankers. Både Midtsjø og Diskerud må være førstevalg over tid for å bli, så en av dem er garantert ikke her etter sommeren - og da står vi igjen med to reserver. Til nød kan Svensson flyttes opp når Jensen er ute, og kanskje blir Riski igjen vurdert som indreløper? Sørmo også med her, om han ikke lånes ut.

Angrep:
Helland - Søderlund/Malec - Riski/Nielsen
Reserver: Sørloth, Søderlund/Malec, Riski/Nielsen, Mikkelsen, Skjelvik

Den eneste sikre er Helland. Søderlund vs Malec er jevnt pdd. Vi burde få inn et klart førstevalg som spiss, men det skjer neppe - med mindre Søderlund forsvinner. Tre midtspisser er én for mye med dagens økonomi, så jeg håper det klareres tidlig hvem som må ut. Mikkelsen kan fort dra i vinter, tror jeg - og da trenger vi en spiller som duger når Helland ikke er klar.

Summa summarum tipper jeg at vi henter inn en angrepsspiller (som kan bekle høyreving) og en forsvarsspiller i løpet av vintervinduet - slik at vi har 18-20 utespillere i stallen.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 15.12.2014 00:10    Post subject: Reply with quote

Diskerud gjør seg kostbar igjen. Kanskje bedre for planleggingen og minst like sannsynlig at vi klarer å hente den langt mer tilstedeværende, målpoengproduktive, yngre og ettertraktede svensken Simon Gustafsson om vi lokker med lønna Diskerud kan forvente å få innfridd?
Svensken spiller for Häcken, blir 20 i januar og forlenget i sommer kontrakten ut neste sesong.

På 2353 spilleminutter i Allsvenskan i 2014 har han 10 mål og 5 målgivende. Det gir 157 spilleminutter pr målpoeng.

Til sammenligning hadde Diskerud 2 mål og 4 målgivende på 1767 minutter i Tippeligaen i år. (295 spilleminutter pr målpoeng.)

Mange lag har forhørt seg, men han vil angivelig heller spille i Häcken enn å risikere benk for et lag på øvre halvdel i Serie A.
Aftonbladet:"Jag är inte redo för Italien ännu"

Fotbollskanalen: "Flera lag vill ha Simon Gustafson - tveksam till Anderlecht."
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 15.12.2014 00:26    Post subject: Reply with quote

Spennende tanke, men jeg tror ikke det er aktuelt. Vi har ikke penger, og Midtsjø vil antakelig bli satset på.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 15.12.2014 01:41    Post subject: Reply with quote

Hva med Anders Trondsen? Kan umulig være den eneste som er imponert over hans sesong.
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 15.12.2014 05:28    Post subject: Reply with quote

Spennende fyr absolutt goLLum, men ser ikke helt av vi henter en ny spiller som skal ligge i skorpen opp mot førstelaget på bekostning av midtsjø/sæter eller evt Sørmo. Mulig det hadde stilt seg annderledes ved eventuelle avganger.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 140, 141, 142  Next
Page 29 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb