English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 140, 141, 142  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Beren
Rutinert


Joined: 04 Feb 2013
Posts: 598
Location: Trondheim

PostPosted: 16.11.2014 00:24    Post subject: Reply with quote

Kan bekrefte at Yann-Erik de Lanlay er i Trondheim i dag! Hva han gjør her vet jeg ikke.
_________________
Gull 2015!
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1728

PostPosted: 16.11.2014 01:17    Post subject: Reply with quote

Å hvor er han observert? På byen, Værnes, brakka....?
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
Undergangen er nær
Veteran


Joined: 27 Mar 2011
Posts: 1658

PostPosted: 16.11.2014 01:20    Post subject: Reply with quote

Om jeg nå husker riktig, så skrev Adressa at han var førstevalget foran Mikkelsen før 2013-sesongen. Siden har han forlenget kontrakten med Viking ut 2016.

Hvis han har et godt forhold til Ingebrigtsen er det vel mulig vi fortsatt er interessert. Siden 2014 kanskje ikke har vært helt topp for de Lanlay, er prisen sikkert lavere enn i 2013.

Noen som har noen meninger om hva vi eventuelt skal bruke ham til? Venstrekant?
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1728

PostPosted: 16.11.2014 01:22    Post subject: Reply with quote

Mange kantspillere da i RBK 2015 med Lanlay og i tillegg Nilsen. Noen må visst ut!!!
_________________
«Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.»
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18746
Location: Oslo

PostPosted: 16.11.2014 05:07    Post subject: Reply with quote

De Lanlay var førstevalget til Perry tror jeg, men han er da høyre kantspiller i hovedsak og har Rune Haugen som agent(Ser Tore Pedersen har uttalt seg tidligere, men han jobber vel i team med rune Hauge). Ser ikke helt at det er hva vi leter etter?

RBK åpnet vel nærmest åpen krig mot Rune Haugen tilbake under Bratseths regime, Viking er helt sikkert ikke interessert i å selge og det er ikke høyreving vi trenger.

Merkelig signering om det skulle være tilfelle. Hvordan løser han en venstreving-rolle? Eller hvordan kan Helland løse venstresiden?

Det sagt så har han spennende kvaliteter, er norsk og "kun" 22 år. Ingen dårlig signering om det er en plan for at både Helland og De Lanlay får brukt sine styrker på en komfortabel plass/side.
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran


Joined: 28 May 2006
Posts: 4092

PostPosted: 16.11.2014 08:49    Post subject: Reply with quote

Helland sin sterke side er høyrekanten. Har vel knapt spilt venstrekant, og passer best som innoverskjærende.
Og De Lanlay er i hvertfall ikke venstrekant.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4861

PostPosted: 16.11.2014 11:49    Post subject: Reply with quote

Får håpe vi ikke behøver erstatning for Helland allerede...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 63039
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.11.2014 13:02    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen har innrømmet at han gjerne vil ha de Lanlay.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
doffen
Veteran


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 2023

PostPosted: 16.11.2014 13:39    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen ut og de lanlay inn? Ja takk. La oss håpe.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 14837
Location: Namsos

PostPosted: 16.11.2014 13:45    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Ingebrigtsen har innrømmet at han gjerne vil ha de Lanlay.


Spesielt, når gjorde han det?

Og han er vel høyreving. Hva er planen bak et eventuelt slik kjøp?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 19486

PostPosted: 16.11.2014 13:49    Post subject: Reply with quote

Tviler egentlig på at han er i Trondheim i forbindelse med en overgang til oss, mtp at han har lang kontrakt må han jo være relativt dyr?
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1480

PostPosted: 16.11.2014 14:03    Post subject: Reply with quote

Kanskje han er på besøk hos broren?
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran


Joined: 31 Dec 2013
Posts: 1025

PostPosted: 16.11.2014 14:36    Post subject: Reply with quote

Trenger ikke Lanlay når vi har Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 16.11.2014 14:45    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Kanskje han er på besøk hos broren?

Sannsynligvis.

Helland, Mikkelsen, Riski og Nielsen. Skal vi ha en ny kantspiller, må det være superkvalitet. Vi har et veldig godt utvalg av kantspillere med ulike ferdigheter p.t. Har ikke gitt opp Mikkelsen ennå heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4702

PostPosted: 16.11.2014 15:34    Post subject: Reply with quote

Det viktigste med overgangsvinduet er ikke å forsterke, men være sikker på at vi har backup til alle posisjoner. Vi har sett hva laget kan få til under Kåre. Viktigste overgangsvinduet er i sommeren, det er da det gjelder å beholde klassespillere og i tillegg forsterke posisjoner som midtbanen der Ole Selnæs ikke er god nok til å føre oss videre i en EL-gruppespill dersom vi har ambisjoner til det. Vi burde lære fra tidligere som f.eks. da vi solgte gullet (Tarik) i sommervinduet.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2994

PostPosted: 16.11.2014 16:32    Post subject: Reply with quote

Helt helt uenig. Det viktigste med neste overgangsvindu er å forsterke. Ikke bare er troppen for tynn, nå er den altfor svak også. Det trengs i allefall 2 stk forsterkninger i forsvarsleddet, minst en i midtbaneleddet og 2 i angrepsleddet.

Det er særdeles viktig å ha laget ferdig forsterket og på plass innen utgangen av januar slik at vi kan starte serien med ett lag som er klar for gull fra serierunde 1. Så får sommervinduet bli ett suppleringsvindu for evt skader og salg.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 11511

PostPosted: 16.11.2014 16:40    Post subject: Reply with quote

Helt uenig i at vi ikke skal satse på Selnæs. Men skal vi vinne ligaen er vi avhengig av å ha noen backups på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10900

PostPosted: 16.11.2014 17:25    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en spiss med minst OK+ akselerasjon. Om denne spissen i tillegg er en OK+ avslutter, har vi vår neste toppscorer.

Dersom for eksempel Søderlund hadde hatt et snev av akselerasjon, hadde han scoret mange andre mål enn han har gjort i år.
Nå har han vel allikevel et nesten greit antall mål, på grunn av at han har fått så enormt mange avslutningsmuligheter på kloss hold. Mange av dem må nok krediteres slapt forsvarsspill når en relativt statisk spiss får så mye tid og rom.

Under Kåre kommer vi til mange innlegg som det bare hadde vært å styre inn, men når spissen vår, som ofte er fremste mann i boksen når innlegget kommer, sjelden klarer komme først for å styre ballen inn, blir det alt for lite ut av det.
Her stammer også drømmen om en spiss med OK+ avslutteregenskaper fra. Søderlund viser vel omtrent tre til fem ganger i snitt pr kamp at det ikke er kvaliteten, men kvantiteten på avslutningene som gjør at han litt misvisende fremstår som toppscorerlignende i målprotokollen.

Søderlund er imidlertid veldig god på brystet. Det skal han ha. Må vel til damelandslaget på åttitallet for å finne hans like.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1306
Location: Trondheim

PostPosted: 16.11.2014 17:32    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
2mas wrote:
Ingebrigtsen har innrømmet at han gjerne vil ha de Lanlay.


Spesielt, når gjorde han det?



Var vel forrige medlemsmøte.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
Eru
Veteran


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 3230

PostPosted: 16.11.2014 23:00    Post subject: Reply with quote

Han sa at han ville ha en slik spillertype, han sa aldri at han ville ha de Lanley. Han presiserte til og med at det ikke dreide seg om akkurat den spilleren, men om en slik type.
Back to top
View user's profile Send private message
gollumLAD legend
Veteran


Joined: 15 Jul 2012
Posts: 1306
Location: Trondheim

PostPosted: 17.11.2014 06:48    Post subject: Reply with quote

Satt litt unna så mulig jeg ikke fikk med meg hele setningen, men godt mulig 2mas prater om en annen episode.
_________________
"Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6956
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.11.2014 14:37    Post subject: Reply with quote

DeLanlay ble nylig venn med eksen til Trond Olsen på facebook, som er ifra Trondheim. Så kan jo være noe der? ; ) Tynt, men det er da noe
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11418
Location: Overhalla

PostPosted: 17.11.2014 18:40    Post subject: Reply with quote

Cluet her er vel nettopp det at hun er "ex" - ergo mulignes ledig på markedet...Wink
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6956
Location: Trøndelagia

PostPosted: 17.11.2014 18:50    Post subject: Reply with quote

Hehe ja det var det jeg tenkte da : )
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Marokken
Junior


Joined: 04 Aug 2014
Posts: 2

PostPosted: 18.11.2014 02:55    Post subject: Ulrik YttergÃ¥rd Jenssen Reply with quote

Bare slenger ut et navn her... Burde ikke vi være frempå?
_________________
Kanskje nå av det fineste som e laga i hele verden.

- O. Iversen
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 140, 141, 142  Next
Page 23 of 142

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb