| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Beren Rutinert
Joined: 04 Feb 2013 Posts: 598 Location: Trondheim
|
Posted: 16.11.2014 00:24 Post subject: |
|
|
Kan bekrefte at Yann-Erik de Lanlay er i Trondheim i dag! Hva han gjør her vet jeg ikke. _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
Joined: 16 Sep 2012 Posts: 1728
|
Posted: 16.11.2014 01:17 Post subject: |
|
|
Å hvor er han observert? På byen, Værnes, brakka....? _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Undergangen er nær Veteran

Joined: 27 Mar 2011 Posts: 1658
|
Posted: 16.11.2014 01:20 Post subject: |
|
|
Om jeg nå husker riktig, så skrev Adressa at han var førstevalget foran Mikkelsen før 2013-sesongen. Siden har han forlenget kontrakten med Viking ut 2016.
Hvis han har et godt forhold til Ingebrigtsen er det vel mulig vi fortsatt er interessert. Siden 2014 kanskje ikke har vært helt topp for de Lanlay, er prisen sikkert lavere enn i 2013.
Noen som har noen meninger om hva vi eventuelt skal bruke ham til? Venstrekant? |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
Joined: 16 Sep 2012 Posts: 1728
|
Posted: 16.11.2014 01:22 Post subject: |
|
|
Mange kantspillere da i RBK 2015 med Lanlay og i tillegg Nilsen. Noen må visst ut!!! _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

Joined: 30 Jul 2007 Posts: 18746 Location: Oslo
|
Posted: 16.11.2014 05:07 Post subject: |
|
|
De Lanlay var førstevalget til Perry tror jeg, men han er da høyre kantspiller i hovedsak og har Rune Haugen som agent(Ser Tore Pedersen har uttalt seg tidligere, men han jobber vel i team med rune Hauge). Ser ikke helt at det er hva vi leter etter?
RBK åpnet vel nærmest åpen krig mot Rune Haugen tilbake under Bratseths regime, Viking er helt sikkert ikke interessert i å selge og det er ikke høyreving vi trenger.
Merkelig signering om det skulle være tilfelle. Hvordan løser han en venstreving-rolle? Eller hvordan kan Helland løse venstresiden?
Det sagt så har han spennende kvaliteter, er norsk og "kun" 22 år. Ingen dårlig signering om det er en plan for at både Helland og De Lanlay får brukt sine styrker på en komfortabel plass/side. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
Joined: 28 May 2006 Posts: 4092
|
Posted: 16.11.2014 08:49 Post subject: |
|
|
Helland sin sterke side er høyrekanten. Har vel knapt spilt venstrekant, og passer best som innoverskjærende.
Og De Lanlay er i hvertfall ikke venstrekant. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
Joined: 13 May 2006 Posts: 4861
|
Posted: 16.11.2014 11:49 Post subject: |
|
|
| Får håpe vi ikke behøver erstatning for Helland allerede... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

Joined: 06 Sep 2002 Posts: 63039 Location: Trondhjem
|
Posted: 16.11.2014 13:02 Post subject: |
|
|
| Ingebrigtsen har innrømmet at han gjerne vil ha de Lanlay. |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
Joined: 07 Jun 2005 Posts: 2023
|
Posted: 16.11.2014 13:39 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen ut og de lanlay inn? Ja takk. La oss håpe. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

Joined: 12 Apr 2008 Posts: 14837 Location: Namsos
|
Posted: 16.11.2014 13:45 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Ingebrigtsen har innrømmet at han gjerne vil ha de Lanlay. |
Spesielt, når gjorde han det?
Og han er vel høyreving. Hva er planen bak et eventuelt slik kjøp? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

Joined: 18 Feb 2005 Posts: 19486
|
Posted: 16.11.2014 13:49 Post subject: |
|
|
| Tviler egentlig på at han er i Trondheim i forbindelse med en overgang til oss, mtp at han har lang kontrakt må han jo være relativt dyr? |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

Joined: 12 Nov 2007 Posts: 1480
|
Posted: 16.11.2014 14:03 Post subject: |
|
|
Kanskje han er på besøk hos broren? _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
Joined: 31 Dec 2013 Posts: 1025
|
Posted: 16.11.2014 14:36 Post subject: |
|
|
| Trenger ikke Lanlay når vi har Helland. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 11014
|
Posted: 16.11.2014 14:45 Post subject: |
|
|
| kevinpieter wrote: | | Kanskje han er på besøk hos broren? |
Sannsynligvis.
Helland, Mikkelsen, Riski og Nielsen. Skal vi ha en ny kantspiller, må det være superkvalitet. Vi har et veldig godt utvalg av kantspillere med ulike ferdigheter p.t. Har ikke gitt opp Mikkelsen ennå heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

Joined: 27 Jan 2013 Posts: 4702
|
Posted: 16.11.2014 15:34 Post subject: |
|
|
| Det viktigste med overgangsvinduet er ikke å forsterke, men være sikker på at vi har backup til alle posisjoner. Vi har sett hva laget kan få til under Kåre. Viktigste overgangsvinduet er i sommeren, det er da det gjelder å beholde klassespillere og i tillegg forsterke posisjoner som midtbanen der Ole Selnæs ikke er god nok til å føre oss videre i en EL-gruppespill dersom vi har ambisjoner til det. Vi burde lære fra tidligere som f.eks. da vi solgte gullet (Tarik) i sommervinduet. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
Joined: 16 Feb 2004 Posts: 2994
|
Posted: 16.11.2014 16:32 Post subject: |
|
|
Helt helt uenig. Det viktigste med neste overgangsvindu er å forsterke. Ikke bare er troppen for tynn, nå er den altfor svak også. Det trengs i allefall 2 stk forsterkninger i forsvarsleddet, minst en i midtbaneleddet og 2 i angrepsleddet.
Det er særdeles viktig å ha laget ferdig forsterket og på plass innen utgangen av januar slik at vi kan starte serien med ett lag som er klar for gull fra serierunde 1. Så får sommervinduet bli ett suppleringsvindu for evt skader og salg. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

Joined: 30 Apr 2006 Posts: 11511
|
Posted: 16.11.2014 16:40 Post subject: |
|
|
| Helt uenig i at vi ikke skal satse på Selnæs. Men skal vi vinne ligaen er vi avhengig av å ha noen backups på plass. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
Joined: 04 Sep 2008 Posts: 10900
|
Posted: 16.11.2014 17:25 Post subject: |
|
|
Vi trenger en spiss med minst OK+ akselerasjon. Om denne spissen i tillegg er en OK+ avslutter, har vi vår neste toppscorer.
Dersom for eksempel Søderlund hadde hatt et snev av akselerasjon, hadde han scoret mange andre mål enn han har gjort i år.
Nå har han vel allikevel et nesten greit antall mål, på grunn av at han har fått så enormt mange avslutningsmuligheter på kloss hold. Mange av dem må nok krediteres slapt forsvarsspill når en relativt statisk spiss får så mye tid og rom.
Under Kåre kommer vi til mange innlegg som det bare hadde vært å styre inn, men når spissen vår, som ofte er fremste mann i boksen når innlegget kommer, sjelden klarer komme først for å styre ballen inn, blir det alt for lite ut av det.
Her stammer også drømmen om en spiss med OK+ avslutteregenskaper fra. Søderlund viser vel omtrent tre til fem ganger i snitt pr kamp at det ikke er kvaliteten, men kvantiteten på avslutningene som gjør at han litt misvisende fremstår som toppscorerlignende i målprotokollen.
Søderlund er imidlertid veldig god på brystet. Det skal han ha. Må vel til damelandslaget på åttitallet for å finne hans like. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

Joined: 15 Jul 2012 Posts: 1306 Location: Trondheim
|
Posted: 16.11.2014 17:32 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | 2mas wrote: | | Ingebrigtsen har innrømmet at han gjerne vil ha de Lanlay. |
Spesielt, når gjorde han det?
|
Var vel forrige medlemsmøte. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
Joined: 06 Sep 2002 Posts: 3230
|
Posted: 16.11.2014 23:00 Post subject: |
|
|
| Han sa at han ville ha en slik spillertype, han sa aldri at han ville ha de Lanley. Han presiserte til og med at det ikke dreide seg om akkurat den spilleren, men om en slik type. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

Joined: 15 Jul 2012 Posts: 1306 Location: Trondheim
|
Posted: 17.11.2014 06:48 Post subject: |
|
|
Satt litt unna så mulig jeg ikke fikk med meg hele setningen, men godt mulig 2mas prater om en annen episode. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
Joined: 18 Mar 2011 Posts: 6956 Location: Trøndelagia
|
Posted: 17.11.2014 14:37 Post subject: |
|
|
DeLanlay ble nylig venn med eksen til Trond Olsen på facebook, som er ifra Trondheim. Så kan jo være noe der? ; ) Tynt, men det er da noe _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
Joined: 05 Oct 2004 Posts: 11418 Location: Overhalla
|
Posted: 17.11.2014 18:40 Post subject: |
|
|
Cluet her er vel nettopp det at hun er "ex" - ergo mulignes ledig på markedet... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
Joined: 18 Mar 2011 Posts: 6956 Location: Trøndelagia
|
Posted: 17.11.2014 18:50 Post subject: |
|
|
Hehe ja det var det jeg tenkte da : ) _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Marokken Junior
Joined: 04 Aug 2014 Posts: 2
|
Posted: 18.11.2014 02:55 Post subject: Ulrik Yttergård Jenssen |
|
|
Bare slenger ut et navn her... Burde ikke vi være frempå? _________________ Kanskje nå av det fineste som e laga i hele verden.
- O. Iversen |
|
| Back to top |
|
 |
|