View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 09.11.2014 22:42 Post subject: |
|
|
Noen må banke mediehåndtering inn i skallen på Koteng snart. Han tråkker jo i salaten gang på gang. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 09.11.2014 22:44 Post subject: |
|
|
Med mindre han er fullstendig feilsitert, blir det Ingebrigtsen og ikke Sollied som får jobben jfr. NRK-artikkelen. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 09.11.2014 22:51 Post subject: |
|
|
Jepp var imponert over hva Koteng hadde å komme med der, skjønner dog ikke hva NRK snakker om. Fikk inntrykk av at Kåre IKKE var mannen i adressa inervjuet. Mulig dog jeg leser litt mye i reaksjoner o.l der. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 09.11.2014 23:05 Post subject: |
|
|
VG nett wrote: | - Jeg har ikke snakket med Sollied om trenerjobben. Jeg sier ikke at han er uaktuell. Vi skal presentere den treneren som er aktuell, ganske snart. Og det tror jeg ikke blir veldig overraskende, sier Koteng til VG- noe som kan tyde på at Kåre Ingebrigtsen får fast jobb. |
Som noen spekulerer i, kan man kanskje tro det er for en sportslig leder-stilling han er aktuell som, siden han ikke er uaktuell, har pratet med RBK, men ikke om trenerjobben?
Denne spekulasjonen er heller ikke i konflikt med hans krav om å få være – sjef. Da han er mer sjef som sportslig leder enn trener, hvis manager-modell er av bordet. |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 09.11.2014 23:09 Post subject: |
|
|
Jeg fikk med meg det berømte intervjuet, og var litt usikker på om jeg skulle kommentere, men det har allerede blitt spekulert så mye at "skaden" vell alt er gjort.
Sollied framsto som den verdensvante, eksentriske fyren han er. Han har mange lignende preg man ser i andre geniale mennesker som har utrettet mye, samt en litt utvannet Norsk.
Jeg tørr ikke spekulere rundt at han var beruset som andre har gjort. Jeg har for mye respekt for mannen til det, men konkluderer at dersom RBK ikke ansetter han skal jeg ikke dvele over det. Det synet hadde jeg ikke tidligere idag.
Last edited by Montana on 09.11.2014 23:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 09.11.2014 23:10 Post subject: |
|
|
MariusM wrote: |
Jepp var imponert over hva Koteng hadde å komme med der, skjønner dog ikke hva NRK snakker om. Fikk inntrykk av at Kåre IKKE var mannen i adressa inervjuet. Mulig dog jeg leser litt mye i reaksjoner o.l der. |
I sportssendinga på TV2 sa Koteng at Kåre hadde lagt inn en kjempegod søknad, og at han ikke trodde noen ville bli overrasket over hvem de hadde valgt. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 09.11.2014 23:40 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Sollied blir vel for RBK det "Chinese democracy" ble for Guns'n'roses.
Et prosjekt som utsettes, drøyer, utsettes, drøyer og ikke blir noe av før momentum er fullstendig borte. |
Men resultatet ble bra da. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.11.2014 00:28 Post subject: |
|
|
"Vi har stort sett brukt tia på å gjør anna ting enn å sjå på trænera da" _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.11.2014 00:32 Post subject: |
|
|
Ja, det sier litt. Herregud for en uttalelse...
Og han leder prosessen for å hente faktisk ny trener.  |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 10.11.2014 01:14 Post subject: |
|
|
Uttalelsen var ikke ille den. For fortsettelsen etter sitatet, var at de hadde jobbet med hva de vil, hvordan de skal oppnå det, og hvilke muligheter de har.
Da blir det plutselig fornuftig. Legge grunnlaget og strategien først, og finne riktig trener etter. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.11.2014 01:16 Post subject: |
|
|
Jo, den var det. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 10.11.2014 03:30 Post subject: |
|
|
Kan nesten lese overskriftene. "Timingen var ikke riktig for RBK" |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 10.11.2014 06:58 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | Jo, den var det. |
Kan jeg ut fra dette svaret tolke det som at du er motstander av en god prosess?
For meg er en god prosess, å kartlegge situasjonen og kravene først, og så finne de riktige personene. Derfor synes ikke jeg uttalelsen var håpløs. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 10.11.2014 11:04 Post subject: |
|
|
Som vanlig synes jeg du sliter litt med å holde uttalelsene til RBK-ledelsen sammen med handlingene - du framstår rett og slett som godtroende, PerO.
Spørsmålene Koteng & co stilte seg var (fritt etter hukommelsen) "hvem er vi", " hva kan vi oppnå", og "hvordan kan vi oppnå det". Når konsekvensen av denne prosessen blir
1. Å ansette Kåre Ingebrigtsen (intet vondt, men: se egen tråd) og Erik Hoftun (minimal erfaring, burde vært totalt avskiltet, se egen tråd) som trenerteam, samtidig som
2. SD-rollen som ble ansett som så viktig og sentral når Hoftun satt i den stolen (jamfør styrets tidligere uttalelser om sportslig kompetanse) blir delvis avviklet, delvis besatt av "interne "ressurser"" uten sportslig kompetanse, noe som fører til at
3. Samlet sportslig erfaring og kompetanse blir, til tross for en flinkere hovedtrener, ytterligere tydelig nedbygd i Rosenborg foran neste sesong. Kåre/Hoftun skal stå for den kompetansen som i fjor var dekket av Joar/Wiggen/Hoftun. Dette til tross for at personer med bevist kompetanse langt over alle de nevnte regelrett har fridd til RBK om å få bidra.
Da kan vi ganske lett tenke oss til "svarene" på de spørsmålene de muligens har stilt seg (dette har vi kun Kotengs ord på). Vi er åpenbart tilbake til Hoftuns nedbygde ambisjoner for klubben, der det holder å være et etablert topplag i Norge, og Europa blir en slags bonusgulrot som følger matematisk av tabellposisjonen. Dette er "godt nok" for RBKs styre og stell, og da er det ikke verdt all uroen og ubehaget ved å hente inn ekstern kompetanse som muligens ikke deler RBK-ledelsens behagelige ambisjonsnivå. Svaret på "hva kan vi oppnå" er bevisst satt lavt nok til at "hvordan kan vi oppnå det" besvares med 'fortsett som vi stevner' med alle kompisene i sine vante roller.
Da er vi tilbake til "hvem er vi". Jo, vi er en norsk fotballklubb fra en over middels stor og fotballinteressert by, og følgelig med over middels ressurser. En gang var vi spesielle. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 10.11.2014 11:40 Post subject: |
|
|
Jeg ønsket meg Sollied i 2003, 2004, 2005, 2007 og 2012-2014.
Men akkurat nå synes jeg ikke timingen er riktig.
Rart det der. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.11.2014 11:57 Post subject: |
|
|
Det er faktisk litt stas hvis vi kan snubbe han nå. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 10.11.2014 11:59 Post subject: |
|
|
"Sorry, Trond. Timingen er ikke riktig."
Smaker faktisk litt godt. |
|
Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 10.11.2014 12:08 Post subject: |
|
|
Trist å se TS i den befatningen i går. Satt helt sjokka etter intervjuet på Adressa og kunne ikke tro at det var samme mann som trente RBK i 98.
Er nesten helt sikker på at han er ferdig på toppnivå som trener. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 10.11.2014 12:49 Post subject: |
|
|
Kroken sier at Sollied er invitert til samtaler med RBK i dagens adressa og at det blir han. Emil Ringstad på neste siden refererer til Kotengs intervju i går og sier Kåre får den.
Man kan bli gal av mindre. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 10.11.2014 13:06 Post subject: |
|
|
Ikke at det har noe å si, eller at det sier noe om Sollied som trener. Men han var mildt sagt dørge overstadig på VIP'en i går.... |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 10.11.2014 13:08 Post subject: |
|
|
konrad4ever wrote: | Trist å se TS i den befatningen i går. Satt helt sjokka etter intervjuet på Adressa og kunne ikke tro at det var samme mann som trente RBK i 98.
Er nesten helt sikker på at han er ferdig på toppnivå som trener. |
Igjen, husk at mannen knapt har pratet norsk de siste 15 årene.
Jeg tok meg selv i den edruelige modifikasjonen etter å ha falt for det "åpenbare".
Tror fremdeles Sollied ville vært den absolutt milevis beste signaturen vi kunne ha gjort. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.11.2014 13:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror bare vi får stole på at RBK som har møtt han ansikt til ansikt er bedre skikket enn oss til å vurdere hans kandidatur. |
|
Back to top |
|
 |
P Senior
|
Posted: 10.11.2014 13:28 Post subject: |
|
|
Blir litt skremt når eg leser hvordan folk bagatelliserer intervjuet i pausen, og/eller tilskriver det språkproblemer. Men eg antar at det skjer fordi folk virkelig ønsker Sollied i lederstolen og som følge av dette bortforklarer alle klare tegn på at Sollied ikke er riktig mann for Rosenborg.
Samtidig innser en hvor glad man skal være for at det er styret i Rosenborg, og ikke forumet, som ansetter nye trenere. Ikke det at styret har gjort en god jobb de siste årene, men å ansette Sollied nå ville vært uansvarlig og en stor risiko. Folk må forstå at Mini har rett angående Sollied. Hvorfor skulle ellers Rosenborg velge vekk en med Sollied sin CV? Alt typer på at han ikke er den samme mannen som han var i 1998.
Det vi burde gjøre nå, er å legge Sollied bak oss og støtte Ingebrigtsen som blir vår nye trener. Og de som lager rabalder fordi valget falt på Kåre i stedet for Trond, de vet ikke Rosenborg sitt beste. [/i] |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 10.11.2014 13:30 Post subject: |
|
|
konrad4ever wrote: | Trist å se TS i den befatningen i går. Satt helt sjokka etter intervjuet på Adressa og kunne ikke tro at det var samme mann som trente RBK i 98. |
Preget av 15 år uten å snakke norsk. Ihvertfall i følge de som ikke så intervjuet. Alle som så intervjuet vet hva de så, og det er en grunn til at Adressa ikke har lagt ut intervjuet etter at det var ferdig. Tidenes gjest på besøk, det gir titusenvis av klikk om de legger det ut. |
|
Back to top |
|
 |
|