English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tomas Malec
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 38, 39, 40  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 20.10.2014 19:46    Post subject: Reply with quote

Hvilken eliteserieklubb vil ha Sørloth? Om vi skal stole på rapportene her inne, har han jo ikke engang utpreget seg spesielt i 2. div.

On topic: Malec viser stigning. Spennende å se om han fortsetter på det sporet i de tre siste kampene!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 21.10.2014 13:11    Post subject: Reply with quote

Sørloth tviler jeg på det finnes interesse for i Tippeligaen 2015, selv ikke blant de nyoprykkede. Men kanskje hos f.eks. Levanger, Nord-trøndelags første 1. div-lag på 21 år.
Numsk
Rutinert

PostPosted: 21.10.2014 13:24    Post subject: Reply with quote

Har inntrykk av at Malec er en type som er ganske rolig og balansert i topplokket, dvs at det skal en del til før press fører blir lange tørkeperioder. Tror han kan levere mål jevnt og trutt. Litt tidlig å si kanskje, men det er i allefall inntrykket jeg har så langt. Igjen, Tomas scorer sjelden spektakulære mål, men det finnes vel nok av eksempel på måltyver uten noen spesielle ekstremferdigheter annet enn det å stå på rett plass til rett tid. Håper det blir overgang! Tommel'n opp!
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 21.10.2014 13:38    Post subject: Reply with quote

@Mikkelsen
Hadde det ikke vært for to meget gode prestasjoner av Langer i målet til Enga så hadde jo Malec scora hattrick. (Og det med to på hodet, den angivelig svakeste delen av Malecs repertoar.)

Fortsatt er han den i RBK med flest målpoeng per minutt spilt.

Han er 21 år, god med føttene, har god målteft og jobber konsekvent med å forbedre svakhetene sine (les: hodespill).

Absolutt grunn til å bruke en av del av utlendingskvoten på en slik spiller.
Back to top
thomas_katt
Rutinert

PostPosted: 21.10.2014 14:00    Post subject: Reply with quote

På de første youtubevideoene vi så av han, hadde han noe Brattbakksk over seg i posisjoneringen foran mål. Og det har han fortsatt med i praksis. Han løper ikke inn i feltet, han bare finner rom. Synes som mange andre at utviklingen går riktig vei, og virker som en kar med hodet på riktig sted, etterhvert også når det skal heades

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2014 14:09    Post subject: Reply with quote

Veldig viktig å ha alderen til Malec i bakhodet: det alene gir ham jo både forbedringspotensiale og videresalgspotensiale.

Det jeg virkelig liker er at de egenskapene han er sterkest på enten er ting det er vanskelig/tidkrevende å lære, slik som plasseringsevne, avslutningsro og avslutningsteknikk med beina (=målteft?) og dessuten spilleforståelse, eller ting som kommer litt på tross av hans fysiske forutsetninger, som grunnteknikk. Sånn sett er han egentlig veldig langt framme på "vondfoten" sin.

Dersom Malec blir jobbet strukturert med på det fysikken hans legger mest til rette for, som feilvendt ballhold, timing og duellspill i lufta, samt avslutninger på hodet, så vil han bli bedre fort. Han har god koordinasjon til å være såpass stor, og i norsk serie vil han få masse sjanser til å sette teori ut i praksis. Da blir han fort for god for klubben, tror jeg, og det må jo være målet for ethvert utviklingsprosjekt.

Etter min mening er dette riktig tidspunkt for å benytte seg av opsjonen på Malec, mens han er fornøyd og glad, og før opptredenene hans for landslag får andre europeiske klubber med dypere lommer på banen.
robinla
Veteran

PostPosted: 21.10.2014 15:21    Post subject: Reply with quote

Synes det er noe imponerende å være skeptisk til Malec. Greit nok han er ingen Frode Johnsen i lufta, men han har definitivt fysikken til å eie alt og alle i Tippeligaen når han får tid på seg til å utvikle den biten av spillet også. Synes jeg så forbedringer mot VIF og hadde det ikke vært for en god keeper kunne han fint ha puttet to mål til på søndag. Er iallfall ingen garanti for at verken Søderlund eller Sørloth hadde satt de mulighetene i mål. Fin alder, leverer allerede og samtidig stort utorløst potensiale ved hodespillet. Hadde han vært nærmere 41 (Altså Frode Johnsen uten hodespillet) hadde jeg nok vært mer skeptisk...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 21.10.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Veldig viktig å ha alderen til Malec i bakhodet

Lett å glemme at han er bare 21 ja. Når man ser beistet tenker jeg straks at han er en godt voksen mann og ikke at han er på Svenssons alder, som han er.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2014 15:46    Post subject: Reply with quote

Den ene headinga hans mot Enga var bra nok, den. Teknisk godt utført; hardt nedover. Sånne gir ofte skåring.
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 21.10.2014 15:53    Post subject: Reply with quote

Er jo ikke bare og signere han her, han koster sikkert en del penger. Vi har kjøpsklausul men ingen vet hva den er på.

Max 6mil imo.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2014 15:54    Post subject: Reply with quote

På den store sjansen hvor Langer fikk fika ballen opp så den rullet over tverrligger. gjorde egentlig Malec det meste rett. Den der skal jo selvsagt være mål, men det er lite å utsette på slovakens utføring.

Malec er veldig god i bevegelsene slik at han ofte havner i scoringsposisjon med ball, og har vist seg som en relativt god avslutter, og har sånn sett mye av det grunnleggende på plass for å bli en god målscorer. Litt mer tid og erfaring samt å bli enda mer varm i trøya i forhold til lag og medspillere, så kan dette meget vel bli en spissprofil i ligaen.
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.10.2014 18:15    Post subject: Reply with quote

jeg drikker kakao nå jeg Tommel'n opp!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 21.10.2014 18:17    Post subject: Reply with quote

Stubbelur wrote:
@Mikkelsen
Hadde det ikke vært for to meget gode prestasjoner av Langer i målet til Enga så hadde jo Malec scora hattrick. (Og det med to på hodet, den angivelig svakeste delen av Malecs repertoar.)

Fortsatt er han den i RBK med flest målpoeng per minutt spilt.

Han er 21 år, god med føttene, har god målteft og jobber konsekvent med å forbedre svakhetene sine (les: hodespill).

Absolutt grunn til å bruke en av del av utlendingskvoten på en slik spiller.

Som jeg skulle sagt det selv!
Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2014 15:45    Post subject: Reply with quote

Virker ikke som om Ingebrigtsen er helt overbevist om å kjøpe Malec:

- Tomas har vært bra siden vi fikk ham inn. Det han har gjort for oss i denne perioden har vært litt over forventning. Men han kom inn med et tynt (fysisk) grunnlag, og du ser at det har blitt mye til ham. Det har vært litt slitasje, og han fikk seg også en smell nå, forteller treneren.

- Men vi har fått veldig mye ut av ham. Så lenge Søder har vært skadet, var det viktig for oss. Han har gjort en strålende jobb for oss i høst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 16:09    Post subject: Reply with quote

Han er en mye bedre spiss enn Søderlund, det skal være helt klart iallefall. Søderlund bør selges (gis bort) så man kan gi plass til en ny spiss i tillegg til Malec
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.11.2014 16:11    Post subject: Reply with quote

Bare så det er sagt: Jeg vil beholde Malec. Spørsmålet var om Ingebrigtsen og Hoftun er overbevist.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
O-Rex
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 17:45    Post subject: Reply with quote

Enig med deg i det 2mas! Om han ikke har overbevist 100% så ser man at det er en kar med potensiale. Med ordentlig trening kan han bli en meget bra spiss i tippeligasammenheng.
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 19:24    Post subject: Reply with quote

Det er lett, som flere her skriver, å glemme at Malec er en unggutt. Hadde han vært Trønder ville de fleste hatt stjerner i øynene av utviklingspotensialet. Trist om han blir dumpet fordi han ikke er ferdigutviklet i en alder av 21, mens lokale spillere får all verden av tid.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 19:45    Post subject: Reply with quote

Får nå egentlig lokale spillere all verden med tid?
Uansett, dette kommer nok mye an på hva utkjøpsklausulen til selveste Malec var.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 19:56    Post subject: Reply with quote

Midtsjø, Selnæs, Sørloth, Svensson har alle mye å gå på eller har hatt mye å gå på på et eller annet tidspunkt. I periodene de ikke har vært helt der oppe har de riktignok ikke hatt fast plass, men de har heller ikke blitt kicket ut av klubben. Om Malec fortsatt mangler litt foretrekker jeg ham vakende i grensa til førsteelleveren framfor på et fly til Slovakia. Gutten har stort potensiale, mye av det på ting som ikke er lett å trene seg til, og kan bli en framtidig toppspiss for oss. Om det er ruin er det selvsagt noe annet, men det tviler jeg sterkt på.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 06.12.2014 01:10    Post subject: Reply with quote

Google translate-intervju med Malec, som sier at trenerne er fornøyde med både innsatsen så langt og hvor raskt han tilvennet seg norsk fotball.
toreinar
Veteran

PostPosted: 06.12.2014 01:43    Post subject: Reply with quote

Lillebjørn wrote:
Midtsjø, Selnæs, Sørloth, Svensson har alle mye å gå på eller har hatt mye å gå på på et eller annet tidspunkt. I periodene de ikke har vært helt der oppe har de riktignok ikke hatt fast plass, men de har heller ikke blitt kicket ut av klubben. Om Malec fortsatt mangler litt foretrekker jeg ham vakende i grensa til førsteelleveren framfor på et fly til Slovakia. Gutten har stort potensiale, mye av det på ting som ikke er lett å trene seg til, og kan bli en framtidig toppspiss for oss. Om det er ruin er det selvsagt noe annet, men det tviler jeg sterkt på.

Om man ser minst like stort potensiale som hos Sørloth og han er minst like god pr dato(tror jeg), så må det ugunstig kjøpsklausul til før jeg skjønner en avskjed her.
mondorosenborgbk
Junior

PostPosted: 06.12.2014 15:35    Post subject: Reply with quote

Hva Om Tomas malec?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
MariusV
Veteran

PostPosted: 06.12.2014 15:41    Post subject: Reply with quote

Han diskuteres nøysomt andre steder. Og sjekk forsiden for en artikkel.

Eller mente du "Hva med Malec som midtstopper?"
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 10.12.2014 10:24    Post subject: Reply with quote

Ifølge dagens Adressa kan/vil RBK vente med en avgjørelse ang. Malec fram mot sommeren p.g.a. kjøpsopsjon med fastsatt pris.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 38, 39, 40  Next
Page 21 of 40

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb