| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 09.10.2014 00:09 Post subject: |
|
|
| Scoret nytt mål i 3-2 tapet for RBK mot KIL/Hemne i G19 serien. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 15.10.2014 16:26 Post subject: |
|
|
13-åringens klubb Neset og storklubben i Trondheim ble i går enige om en såkalt hospiteringsavtale.
Avtalen sier at Tagseth skal trene med og spille kamper for Neset, men reiser til Trondheim et par ganger i uka for å trene sammen med RBKs beste unggutter.
http://www.t-a.no/sport/a...233607.ece _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.10.2014 16:33 Post subject: |
|
|
| Virker som en bra løsning det, RBK henter jo ikke spillere som er født i 2001 før i 2016 så da er det jo bra at han allerede nå er med litt på trening med unggutta før han nok mest sannsynlig kommer til RBK i 2016. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 18.10.2014 14:58 Post subject: |
|
|
Ble vel nevnt tidligere i år at sønnen til Harald Martin Brattbakk, Filip var en spennende spiller. Noen som vet om han kommer til RBK neste sesong? Det er jo da RBK begynner å hente spillere født i 2000, vil tro han vil være veldig aktuell.
Ser at han var med på statoils talentsamling tidligere i år blant annet. Spiller i Trond, klubben der blant annet Hou Sæter har blitt hentet fra. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.10.2014 19:34 Post subject: |
|
|
| Jakob wrote: | | Hvordan har Tobias Gran spilt denne sesongen? Synes han hørtes ut som et stor-talent som bare skulle ha Rosenborg som et mellomsteg før han skulle videre til et engelsk-akademi. Hørt veldig lite om han siden han kom. |
Dette er jeg interessert i også, noen som har fulgt juniorene som vil komme med en oppdatering?
Han storspilte på prøvespill for både Liverpool og Rosenborg, var ønsket av en bøtte klubber i inn- og utland, og når han kommer til oss så er han ikke god nok til å spille seg inn på laget? |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 20.10.2014 19:48 Post subject: |
|
|
Han var meget god i NTFU16. Hurtig og målfarlig.
Mulig han har vært skadet i ettertid? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 20.10.2014 22:59 Post subject: |
|
|
Lurer selv på Steiring. Synes han i treerkampen mot Namsos virket veldig god og stødig. Virket også som han hadde naturlig autoritet både som person og spiller. Mulig det bare var den kampen? Hadde jo vært digg om vi igjen fikk opp en midtstopper fra egen avdeling. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 25.10.2014 15:09 Post subject: |
|
|
Da er sesongen ferdig og vi kan jo da se hvordan Helmersen, som kom inn for RBK2 i dag og scoret etter mindre enn 3 min på banen gjorde det i år:
G16 NM: 15 mål på 6 kamper (10 mål på 5 kamper om man ser bort fra 5 mål i 16-0 seieren over Skogn)
G19 serien: 1 mål på 1 kamp
Jr NM: 8 mål på 3 kamper (3 mål på 2 kamper om man ser bort fra 5 mål i 9-1 seier over Egge)
RBK3: 9 mål på 6 kamper
RBK2 3 mål på 3 kamper fra start + 2 innhopp. 3 mål på ca 300 min for RBK2.
Ligger altså over 1 mål i snitt på alle lag han har spilt på med unntak av RBK2, men mål hvert 100 min er ikke så langt unna 1 mål i snitt og det for ett så svakt RBK2 må sies å være veldig bra.
Total har Helmersen i RBK trøya:
G16 NM: 27 mål på 11 kamper
G19 serien og Jr NM: 20 mål på 15 kamper
RBK3: 14 mål på 10 kamper
RBK2: 3 mål på 5 kamper.
Må nevnes at statistikken ikke er helt 100%, det kan mangle noen kamper og mest sannsynlig mål, det er ikke alle kampene som har blitt ført opp på siden hans på fotball.no men jeg har tatt med flere kamper han har spilt hvor som han ikke har fått oppført på den siden. Så er det også mål i 4 kamper i G19 serien i fjor som ikke har blitt ført opp målscorere, der startet Helmersen alle og RBK scoret totalt 10 mål i de 4 kampene, så det virker sannsynlig at det mangler noen mål i statistikken på G19.
Blir veldig spennende å se om han klarer å fortsette med å bøtte inn mål, gjør han det så må han da nesten få sjansen på A-laget etter hvert. Bør vel kanskje få se han til neste år for A-laget, i hvert fall i cupen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.11.2014 04:42 Post subject: |
|
|
Unge islendinger på prøve denne uka:
http://www.fotbolti.net/f...um=twitter
Alfons Sampsted fra Breiðablik og Guðmundur Andri Tryggvason (sønn av ex Stabæk og TIL Tryggvi Gudmundsson) fra KR.
Virker som det er satt i stand av Breidablik.
"Resultatet vil være at Julius Armann Juliusson coach fra Breidablik" _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.11.2014 13:26 Post subject: |
|
|
Kan jo være spennende, men det kommer jo litt an på hvorfor de kommer til Trondheim. Kommer de for å trene litt samtidig som noen andre fra klubben deres besøker RBK feks, eller kommer de for å trene fordi RBK ser på dem som store talenter de kanskje vil hente.
Det virker jo kanskje som om dette har blitt arrangert av noen andre enn RBK så har bare RBK sagt ja til at de kan komme. RBK pleier jo ikke å se på så unge spillere fra utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.11.2014 17:59 Post subject: |
|
|
En Tryggvason er vel alltids velkommen i Nidaros? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2014 23:05 Post subject: |
|
|
Liker uansett at RBK byr seg fram som et alternativ til akademier i England og på kontinentet for unge islandske talenter.  |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 05.11.2014 15:34 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | Unge islendinger på prøve denne uka:
http://www.fotbolti.net/f...um=twitter
Alfons Sampsted fra Breiðablik og Guðmundur Andri Tryggvason (sønn av ex Stabæk og TIL Tryggvi Gudmundsson) fra KR.
Virker som det er satt i stand av Breidablik.
"Resultatet vil være at Julius Armann Juliusson coach fra Breidablik" |
Samsted (1998) trener med A-laget mens Tryggvason (1999) trener med juniorlaget: http://www.rbk.no/news/ar...ed-a-laget |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 05.11.2014 17:38 Post subject: |
|
|
Med tanke på utviklingen på Island så synes jeg det er veldig riktig å se dit. Personlig erfaringsmessig så har islendinger generelt gode holdninger, samt at de, morsomt nok, har en slags broderlig respekt for oss nordmenn.
 |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.11.2014 17:55 Post subject: |
|
|
Alfons Sampsted virker spennende av de små klippene jeg (tror jeg) har sett
kun 16 år og skal trene med a-laget, er vel lov å få litt forventninger til talentet da.
Har noen tilgang på Wyscout og kan sjekke han ut/lage en kompilasjon? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.11.2014 21:05 Post subject: |
|
|
Tror for øvrig det - Alfons Sampsted - er det minst Island-klingedne navnet på en islending jeg noensinne har vært borti. Og jeg er helt enig at det hadde vært kult med en Trygvason på RBK, bare på bakgrunn av navnet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.11.2014 21:36 Post subject: |
|
|
Har du vært borti mange islendinger? Fortell!
Edit: Nei, forresten, ved nærmere ettertanke vil jeg ikke høre om det  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.11.2014 22:19 Post subject: |
|
|
Nei, men de islandske navnereglene er jo egentlig ganske klare - de skal jo liksom hete ettellerannet-son. Når han da har ett ganske utypisk (antar jeg) fornavn som Alfons i tilegg, er det ikke mye som minner om Island i navnet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 05.11.2014 22:59 Post subject: |
|
|
| Hehe jeg har en følelse av at det ikke er første gang du er involvert i en (potensiell) diskusjon om slektsnavn fra Island Bakklandia :p |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 05.11.2014 23:22 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | En Tryggvason er vel alltids velkommen i Nidaros? |
Dårlige assosiasjoner med Tryggvason, burde ikke hentes. Olav Tryggvason var den største judasen vi har hat i Norge.
Last edited by mirar on 06.11.2014 00:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 05.11.2014 23:24 Post subject: |
|
|
Alfsons i aksjon: http://vimeo.com/album/28...o/92607790 _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.11.2014 00:12 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hehe jeg har en følelse av at det ikke er første gang du er involvert i en (potensiell) diskusjon om slektsnavn fra Island Bakklandia :p |
Det er det faktisk ikke - ikke her inne engang. Jeg lurte fælt på hvorfor Eidur Gudjhonson en gang, siden faren hans også heter Gudhjonson, og Eidur dermed ikke skal ha lov til å ha det etternavnet etter loven siden faren ikke heter Gudjohn til fornavn.
For alle typer navn er det krav om å følge islandske språkregler.
Hver person kan ha høyst tre fornavn. Dersom de har mellomnavn, kan de bare ha to fornavn.
Av etternavn er det to typer:
- Fars- og morsnavn (föður-, móðurnöfn) med endingene -son eller -dóttir. Eksempel: KristÃn Jónsdóttir, Kristján Jónsson. Samme person kan ha slike etternavn fra begge foreldra, f.eks. KristÃn Jónsdóttir ElÃnardóttir, der faren heter Jón og mora ElÃn.
Fars- og morsnavn tilsvarer parentonym med endinga -son eller -dóttir. De må alltid være en av foreldrenes navn med ending, og ikke laga av andre fornavn. Etter islandske regler kan parentonym ikke overføres til ektefeller eller barn. Islendinger som har endra på dette utenlands, må endre tilbake når de kommer tilbake til Island.
- Slektsnavn (ættarnöfn). Eksempel: KristÃn Jónsdóttir Briem, der Briem er slektsnavn.
I tillegg til fars- og morsnavn (parentonym) har noen et slektsnavn som kommer etter parentonymet. Det består av ett hovedledd, oftest islandsk. Det er ikke lov å ta nye etternavn av slektsnavntype på Island nå.
Som det går fram like ovenfor er det mulig å få to etternavn, enten som parentonym fra fars og mors fornavn, eller som ett parentonym og ett slektsnavn. Det skal ikke være bindestrek og heller ikke "og" mellom navna.
Altså, både Eidur og Alfons har navn de egentlig ikke skal kunne ha (Navneloven sist gang redigert midt på 90-tallet, så vidt jeg veit. litt forbehold må jeg altså ta). _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.11.2014 00:24 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Nei, men de islandske navnereglene er jo egentlig ganske klare - de skal jo liksom hete ettellerannet-son. NÃ¥r han da har ett ganske utypisk (antar jeg) fornavn som Alfons i tilegg, er det ikke mye som minner om Island i navnet. |
Mitt poeng var at du skrev:
| Bakklandia wrote: | | ...en islending jeg noensinne har vært borti... |
 _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
kystad Junior
|
Posted: 06.11.2014 13:40 Post subject: |
|
|
Antar at RBK i 0.div G16 er 14-Ã¥ringer. Noe offisielt fra RBK om G14-lag?
Eller er det førsteårs G16 (15-åringer) som er tiltenkt å spille G16-fotball. Tror i så fall det blir litt for lett matching. De beste 15-åringene bør spille G19-fotball.
Både VIF, Brann, Viking, Tromsø, Haugsund mfl har vel 14-årslag allerede. Litt usikker på om det er positivt for trøndersk fotball om RBK har 14-årslag. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 06.11.2014 13:51 Post subject: |
|
|
| RBK i 0.div? |
|
| Back to top |