English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Morten Gamst Pedersen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 42, 43, 44  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 06.09.2014 21:48    Post subject: Reply with quote

Helt siden han ble Rosenborg-spilller i mars, har Morten Gamst Pedersen (32) bodd på Britannia Hotel i Trondheim.

Det er det slutt på nå.

Gamst bekrefter at han har flyttet ut av det fasjonable hotellet, og blitt samboer med kjæresten Renate Strand.

- Vi bor i en leilighet, og så får vi huset seinere. De har tatt godt vare på meg på Britannia, sier Gamst til Dagbladet.

Les mer: Gamst flyttet ut av fasjonabelt hotell og ble samboer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bongo
Veteran

PostPosted: 21.09.2014 20:52    Post subject: Reply with quote

Da regner jeg med Gamsten blir lagt ut for salg i kveld, han har absolutt ingenting å gjøre i Rosenborg så lenge vi vil spille på denne måten!
Strand
Veteran

PostPosted: 21.09.2014 22:24    Post subject: Reply with quote

Tok skammelig feil om Gamst, hadde virkelig trodd at han var forskjell på sølv og gull. Vil fortsatt påstå at det var riktig av oss å signere ham, nesten "umulig" å tenke seg til at han skulle floppe så totalt (tross en del målpoeng i starten).
Back to top
View user's profile Send private message
Keyser Soze
Senior

PostPosted: 21.09.2014 22:36    Post subject: Reply with quote

Ja det er vanskelig å forstå at denne mannen så ofte blir tatt med ball på fot. Med erfaring fra PL og championschip burde ikke tippeligaen by på slike problemer.
Stallone
Senior

PostPosted: 21.09.2014 22:36    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Gamst er av typen som kan være god på et godt og velfungerende lag, men dårlig på et lag som ikke får det til å fungere. Han er altså en "flyt" spiller som har ingenting å tilføre et middels lag, eller et dårlig lag slik RBK opptrådte i dag. Så kan man jo alltids diskutere om Gamst er med på å gjøre RBK dårlig...
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 21.09.2014 23:05    Post subject: Reply with quote

Bør vel være demonstrert for Kåre Ingebrigtsen også nå at han ikke holder nivået, selv om assistenttrener Hoftun, da som sportslig leder, var sentral i å klekke ut pubplanen om at dette var gullegget.
For treg og lite bevegelig til å være en indreløper. Kan eventuelt være en indreganger dersom den rollen skulle bli skapt.

Er blitt betydelig svakere på dødballer, som var den virkelig spisse delen av kompetansen, og noe han leverte på da lite annet fungerte i spillet offensivt i vår. Glimter til med en og annen veldig god pasning, som et fremspill på høyrekanten i kveld, men smulene han leverer forsvarer ikke en plass på laget i neste kamp når Selnæs har karantene.

Han er dog fremdeles en av våre aller beste hodespillere. Kanskje, merkelig nok, den beste hodespilleren av våre offensive spillere?
Den beste plassen å bruke Gamst fremover er nok fremdeles på andrelaget, for å berge plassen.
På førstelaget får han kjempe med Sørloth om å være spissreserve (bak Malec som er klart førstevalg når Søderlund er ute) og ellers være tredjereserve på ving (bak Skjelvik/Mikkelsen) og siste nødløsning sentralt på midten (bak Sæther/Sørmo/tilbakeført Svensson).

For øvrig fint at han blir igjen på trening og trener mer på det han var bra på en gang.
MariusV
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 08:22    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke fatte hvor dårlig han spilte i går. Som du sier var det en og annen krempasning, men mest av alt var det balltap og atter balltap, unødvendige ekstra touch, løping på tvers, og kanskje verst av alt - filming.

Helt utrolig at en som for to år siden var selvskreven på et lag i PL skal levere så dårlig i TL.

Jeg tror fortsatt han er viktig mtp treningsholdninger og slikt, men da kan han kanskje heller legge opp og bli spillerutvikler.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 09:09    Post subject: Reply with quote

Helland virker hakket skarpere på dødballer for øyeblikket. Og vips: Gamst Pedersens lille flik av berettigelse som bidragsyter er borte. Det er nesten sjokkerende hvor dårlig han framstår, landslagsspiller og greier...huff.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 09:09    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Den beste plassen å bruke Gamst fremover er nok fremdeles på andrelaget, for å berge plassen.

Tja... Er han god nok for andrelaget?
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 22.09.2014 09:20    Post subject: Reply with quote

det jeg legger merke til er hvor temposvak han er. Jeg trodde han var en med tempo i kroppen, tror han er gammel og over the top. Elendig som indreløper der han skaper veldig mange brudd i mot, mister jo ballen hele tiden.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 26.10.2014 20:16    Post subject: Reply with quote

Gamst er helt feil å ha på laget slik vi ønsker å spille nå. Han er verken en indreløper eller vingtype av den type vi trenger. I tillegg er han gammel og tar plassen fra talenter som passer bedre i rollene. Når MIdtsjø kommer tilbake nå, må han selges sporenstreks. Bomkjøp.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.10.2014 12:10    Post subject: Reply with quote

Ifølge VG er TIL interessert i Gamst

Må jo være optimalt for alle parter.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2014 12:17    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Bomkjøp.

Når a) klubben ikke betalte noe og b) han leder målpoengstatistikken er bomkjøp ikke helt dekkende. Men at han ikke passer helt inn er jo greit.
Gauder
Junior

PostPosted: 27.10.2014 12:21    Post subject: Reply with quote

Når man ser på hvordan han var når han kom, sammen med uttalelsene hans om at han alltid trente hardere enn andre for å være bedre, så har tanken slått meg at han er en som trenger å være ekstremt godt trent for å levere.

Når sant skal sies, vi har hatt et par episoder tidligere med folk som har vært knallbra når de kom.

Det kan hende vi har hatt flere som har blitt offer for kondis-råte.
Back to top
Numsk
Rutinert

PostPosted: 27.10.2014 12:31    Post subject: Reply with quote

Et lite håp kan vel være at han selv har innsett formduppen, og legger ned ekstremt mye arbeid under trening i vinterpausen. Med Eye of the tiger som bakgrunnsmusikk. Nå har jeg ikke veldig stor tro på at dette kommer til å snu, men om det fysiske kommer skikkelig på plass igjen, er det liten tvil om at det er en god fotballspiller. Men det spørs om han rett og slett ikke er sulten lengre.
Montana
Veteran

PostPosted: 27.10.2014 12:38    Post subject: Reply with quote

Der fikk jeg er mentalt bilde av gamst som står på toppen av festning og jubler/slår i lufta i joggedress.

Håper han tar opp kampen og slår tilbake, får han opp nivået er det da alltids plass til han.
Back to top
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 27.10.2014 13:03    Post subject: Reply with quote

Jeg har et lite håp om at Gamst tar seg skikkelig på tak i løpet av vinteren.
Ingen tvil om at Gamst har undervurdert comebacket i tippeligaen, og ikke har lagt ned den innsatsen som trengs...
Han har et godt fotballhode, og en giftig venstrefot, som kan bli gull verdt som indreløper!
MEN, da må han flytte bena både raskere og mere.

Det jeg synes er ekstra synd rundt dette med Gamst, er at han er en fantastisk fin type, med ekstremt gode holdninger, og en fin ambassadør for Rosenborg!
Og mtp vårt lag med mye uferdige spillere, så er Gamst riktig mann til å fortelle hva som egentlig kreves for å nå ut i fotball-Europa.
Det er en imponerende karriere han har hatt, og jeg ønsker at vi kunne fått brukt dette. Om ikke bare spilleren Morten Gamst Pedersen, men også mennesket MGP!
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 27.10.2014 13:08    Post subject: Reply with quote

Husk at Gamst kom hit kamprusten og ikke i spesielt god form, før han ble dratt inn i Perry/Wiggen sine ferietreninger.

Vi kan oppleve å se en helt annen Gamst etter en ordentlig preseason.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 27.10.2014 13:14    Post subject: Reply with quote

Behold ham gjerne for min del. Han passer ikke perfekt inn, og Kåre har gjort helt rett i å sette ham på benken. Men det kan være en bra mann å ha på benken. En rutinert kar som kan komme inn å levere, og som kan få noen kamper fra start.

Og kanskje det viktigste: det er ikke klubben som lønner ham.!
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 27.10.2014 13:14    Post subject: Reply with quote

Det er i alle fall befriende at vi har en trener som ikke tar ut laget med utgangspunkt i folks CV.

Skal han spille må tempoet opp. Inntil da har vi en gratis spiller som opplagt bidrar mye utenfor banen, og sikkert kommer til å briljere i tredje divisjon.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.10.2014 13:16    Post subject: Reply with quote

Nidaros 79 wrote:
Ingen tvil om at Gamst har undervurdert comebacket i tippeligaen, og ikke har lagt ned den innsatsen som trengs...

Hvorfor er det "ingen tvil" om det? Jeg synes han har prestert sånn ca som jeg forventa da vi signerte han.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 27.10.2014 13:17    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Husk at Gamst kom hit kamprusten og ikke i spesielt god form, før han ble dratt inn i Perry/Wiggen sine ferietreninger.

Vi kan oppleve å se en helt annen Gamst etter en ordentlig preseason.

Tror faktisk du er spot on her.
Har sett mye dårlig MGP i det siste, og som nevnt flyttes beina for seint til at han er "med" i kampen.

Men det høres jo riktig ut at han kom hit til PJH trening der det var rolig og fikk utfolde seg.
Når KI så tok over og hevet treningsmengden kan det jo forklare at prestasjonen har sunket. Sikkert tunge bein for Gamst og jeg har faktisk trua på at han kan komme tilbake.

Liten tvil i om at han har nese for å skape mål ialelfall.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 27.10.2014 13:21    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Nidaros 79 wrote:

Hvorfor er det "ingen tvil" om det? Jeg synes han har prestert sånn ca som jeg forventa da vi signerte han.

At han har prestert som du forventer er jo ikke ensbetydende med at han ikke kan ha undervurdert TL. Jeg for min del er nesten sikker på at han har det. Han trodde han skulle cruise på sin erfaring og sitt eget navn. Har fått seg en skikkelig på trynet på den fronten.

Men jeg tror faktisk mannen er såppass oppegående at han vil ta seg i nakken i vinter og være en annen spiller når vi sparker i gang tippeligaen 2015. Absolutt en nyttig spiller å ha som stallfyll

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.10.2014 13:50    Post subject: Reply with quote

Poenget er at hvis Messi hadde kommet til TL og prestert som Gamst så hadde jeg vært med på at det ville vært "ingen tvil" om at Messi undervurderte TL. For Gamst sin del så kan hans prestasjoner rett og slett skyldes at han ikke er bedre. Alle trekker frem hvor seriøs han er i alt han gjør, da er det merkelig at han plutselig får en langvarig realitetsbrist i det han lander på Værnes.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 27.10.2014 13:50    Post subject: Reply with quote

Nei, det syns jeg er helt feil politikk.
Hvor mange sjanser skal han få? Han er alt for treig og det skal mye til å få hurtigheten tilbake.
La heller en ung sulten spiller med framtid få den plassen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 42, 43, 44  Next
Page 28 of 44

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb