| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.10.2014 21:39 Post subject: |
|
|
I helvete heller - er det ramaskrik og opptøyer de er ute etter? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 26.10.2014 21:42 Post subject: |
|
|
| Jeg tror ikke på det, nekter å tro på det. |
|
| Back to top |
|
 |
LateBarter Junior
|
Posted: 26.10.2014 21:45 Post subject: |
|
|
Ja, det er for vondt til å være sant.
Men det trodde vi også da ryktene om PJH begynte å gå. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.10.2014 21:51 Post subject: |
|
|
Altså skal man etter måneder med evalueringer gå for KI som hovedtrener, med en omplassert Hoftun som assisterende trener og Alstad som sportslig leder!? Haha, da er det bare til å legge seg i penalet først som sist!
Nei, jeg tror heller ikke på det. Ingen kan vel være så dumme at de beslutter et slikt (skrekk)scenario!? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 26.10.2014 21:54 Post subject: |
|
|
| Kun i RBK finnes det nutjobs som kan gå fra elendig til mannsjit. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 26.10.2014 21:56 Post subject: |
|
|
Disse to må jo ha, om mulig, ENDA mindre forutsetninger enn Hoftun for å lykkes som SD? _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
beejay Senior
|
Posted: 26.10.2014 21:56 Post subject: |
|
|
| Skjer dette så stopper antall sammenhengende år med sesongkort på 10 år. dette kan ikke skje! |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.10.2014 21:57 Post subject: |
|
|
| ... og dette ryktet kommer fra? |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 26.10.2014 22:09 Post subject: |
|
|
Det kan de jo bare våge seg.
Når supporterne nærmest krever Hoftun korsfestet, og høylytt flagger TKK som sin kandidat..
Det vil bli protester som de ikke har vært i nærheten av å oppleve før.
Alstad er gift for klubbe! Dette stinker jo innavl og korrupte kompisansettelser. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 26.10.2014 22:13 Post subject: |
|
|
| Triste greier. Forhåpentligvis ikke reelt, men at et sånt rykte i det hele tatt har oppstått gjør vondt. Det siste stedet RBK bør bruke sparekniven på er SL stillingen. Sukk, TKK kunne gitt meg litt optimisme for framtida, men det er vel å håpe på for mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 26.10.2014 22:15 Post subject: |
|
|
| Finnes det en dårligere løsning enn det man kan tenke seg? Da finner klubben ut av den løsningen! |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 26.10.2014 22:19 Post subject: |
|
|
Problemet er at man ikke kan utelukke noe fra nåværende ledelse i RBK.
Vi snakker tross alt om de samme personene som trumfet gjennom Perry.
Hva blir det neste? Koteng som sportsdirektør? |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 26.10.2014 22:19 Post subject: |
|
|
| Iblant så lurer jeg på om det egentlig er Ulseth som sitter og tar avgjørelsene i klubben... |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.10.2014 22:22 Post subject: |
|
|
| Personlig synes jeg det er det første de bør bruke sparekniven på, nemlig ved å fjerne hele stillingen... men det skjer dessverre ikke nå. Hvilken type de skal ha der avhenger helt av stillingsinstruksen. Slik mange snakker her inne kan det høres ut som SL kun skal kjøpe/selge spillere, samt inngå kontrakter... hvis det er sånn, skjønner jeg ikke poenget. I mitt hode må denne stillingen inneha ansvaret for de store sportslige linjene, dersom det skal være noen vits. Men som sagt, jeg synes det beste hadde vært å fjerne stillingen og ansette en trener som har ansvar for både store og små linjer på det sportslige, inkludert det å kjøpe/selge spillere, samt inngå kontrakter. Så får heller denne treneren ha et team under seg som kan hjelpe til. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 26.10.2014 22:24 Post subject: |
|
|
Hvis det ryktet stemmer er jeg ferdig med klubben for en stund, merker jeg. Det går faen ikke an. Det ville faktisk vært mye bedre å fortsette med Hoftun enn det ryktet der (og nei, ingen av delene bør være i nærheten av aktuelt).
Nei, det der kan ikke stemme. Jeg nekter å tro det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.10.2014 22:28 Post subject: |
|
|
| Beren wrote: | | shadwell wrote: | | Kan jo være at klubben ser sitt snitt til å spare utgifter ved å gi noen som allerede er ansatt i klubben jobben som SL.. |
Er redd det ligger en sannhet i dette! Har også hørt fra noen med kontakter fra Brakka at de skal gå for en intern løsning pga kostnader og at det er Alstad/Grønning som er kandidatene!! Håper dette ikke stemmer! Nesten fotballkriminalitet om TKK er positiv til å gå inn i SL stillingen at de to i det hele tatt er nevnt! |
Nå må vi roe oss litt ned. Måtte gå tilbake her. Ovennevnte innlegg startet reaksjonene. Det der er så tynt, at det knapt kan kalles rykter. Hvilke kontakter har du Beren? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.10.2014 22:32 Post subject: |
|
|
I tillegg skriver LateBarter:
| Quote: | | Vi har hørt samme rykte fra hold vi normalt anser som troverdig, men dette ryktet var så spinnvilt at vi ikke en gang gadd prøve å få det verifisert, langt mindre lage sak på det.Det kan umulig stemme. |
_________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 26.10.2014 22:42 Post subject: |
|
|
Lurer på det samme som Hjelde. Noen ganger kan det være lurt å utøve litt bedre kildekritikk. Styret holder korta veldig tett til brystet i ansettelsessakene og hvis det dukker opp konkrete navn før de selv går ut med noe offentlig, kan man nok anta at det er oppspinn.
At Alstad/Grønning skal dele SL-rollen må være den dårligste spøken jeg har hørt på lenge. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.10.2014 22:47 Post subject: |
|
|
Joda, de aller fleste tror nok ikke på dette, men man kan heller ikke la være å tenke på om det kan være plausibelt. Ville noen falt av krakken om de tok en slik beslutning? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.10.2014 00:02 Post subject: |
|
|
Fremdeles redd for at det jeg svarte Attaboy for en uke siden i en annen tråd kan gå inn.
| Quote: | Attaboy: Jeg er i alle fall sikker på at den formelle beslutningen ikke er tatt. Litt mer usikker på hvor mange som har investert så mye av sin "ære" i å peke på Kåre, samt hvordan biaser, blindsider og vektlegging av økonomi foran "objektivt bekreftet trenerkvalitet" påvirker dømmekraften deres, at det formelle kun blir en formalitet.
Derfor altså spent på om og hvordan spillet i kulissene påvirkes etter to pari-resultater i disse to hjemmekampene.
Gjetter noen har bestemt seg ("lang og god" prosess har nærmest vært en nødvendig skinnmanøver) og at noen er usikre (tror og agerer faktisk som om de er inne i en seriøs prosess).
Noen "usikre" er muligens så godt som i første kategori (bestemt seg), men er foreløpig i en subkategori at de faktisk ikke bryr seg stort om hvem som er trener, bare deres pri 1 - økonomien og signaleffekten av stadige personutskiftinger i ledelsen - fremstår som under betryggende kontroll. (Konkludert på premisser, men ikke på navn. Ergo vil de i konkluderende fase havne på den personkabalen som passer best til økonomikortene - samt trumfen "kontinuitetskortet".) |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 27.10.2014 01:20 Post subject: |
|
|
Godt muligt at middelmådigheden har rådet i mange led i en god del år nu, men der er trods alt et stykke ned til Alstad/Grønning som SL. Det kan jeg ikke tro er muligt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.10.2014 01:59 Post subject: |
|
|
| Det kan vel være mulig med Alstad/Grønning, hvis de har bestemt seg for å gi treneren all sportslig makt, slik at SL stillingen blir en ren administrativ stilling. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.10.2014 08:34 Post subject: |
|
|
| Men da ville vel ryktet vært at man legger ned SL-stillingen |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 27.10.2014 09:35 Post subject: |
|
|
| Eller, de holder den åpen for Hoftun i fremtiden, og lar Alstad/Grønning fungere mens Hoftun er assistent. Mao lar "problemet" Hoftun ligge, og håper på at han forsvinner frivillig uten at de må si han opp, eller forblir i trenerteamet. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.10.2014 10:25 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | -Av hensyn til det økonomiske har vi bestemt at vi ikke ansetter ny SD før kvalifisering til EL 15/16 er unnagjort. Kommer vi til EL er vi straks mer attraktive og kan lete på en ny hylle, kommer vi ikke til EL er ikke behovet like prekært de gjenstående månedene av sesongen. I mellomtiden sparer vi inn en unødvendig lønnspost, vinn-vinn.
Samtidig vil vi forsøke å omskolere div. andre ansatte. Og hvem vet? kanskje vår neste SD allerede er i klubben, det gikk jo fint med Jonas Svensson, sier Trond Alstad.
-Er du en av de som vil bli forsøkt omskolert?
-Det skal du ikke se bort ifra, svarer en kryptisk Trond Alstad som allerede er en av få utvalgte med adgang til sportslig avdelings stolthet, "RBK-scout". |
Lite visste jeg om hvor nær sannheten jeg var da jeg skrev dette. Skal aldri tulle med sånt igjen
Men, dette skjer da selvsagt ikke selv om man nå kan lure på om det er en dypere grunn til at Alstad har tilgang til sportslig avdelings stolthet. |
|
| Back to top |
|
 |
|