| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Barney Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 14.10.2014 07:39 Post subject: |
|
|
Det jeg så av Norge i går (første omgang) er litt av det jeg kunne ønske meg med Rosenborg. Den fandenivoldskheten når de skal vinne tilbake ball. Skjelbred, Tettey, Johansen og Nordtveit var hele tiden på og hentet baller fra motspiller som endte i brudd etter brudd.
Vi har per i dag bare Mike som tar den krigen. Jeg syns Reginiussen var veldig god på det i fjor, da var han ofte foran motspillerne og hentet ball.
i VM var det også slik. De lagene som SKULLE vinne ball, de gjorde det godt. Og sånn som jeg ser Rosenborg sitt kontringsspill, så tror jeg de skulle vært fryktelig, fryktelig farlige om de hadde fått til den "ballvinner-mentaliteten".
Barca spilte slik under Guardiola, men med det målet om å få tilbake å holde på ballen. Jeg ønsker å se Rosenborg likedan, bare at målsetningen er å finne motstander i ubalanse gang etter gang. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.10.2014 08:06 Post subject: |
|
|
| Det er ikke rart i det hele tatt at Martin får sånn fokus. Mer lei av sytinga over media. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 14.10.2014 08:29 Post subject: |
|
|
Med seks saker fordelt på dagbladet(4) og VG(2) så blir det litt overtallig. Folk blir jo dritt lei fyren før han blir gammal nok til å kjøpe øl, og det er ikke hans feil en gang.
Syns egentlig jævlig synd på gutten, men norske medier har en tendens til å skrive i stykker en spiller etter et par gode kamper. Glemmer ikke Stokkelien som gjorde noen veldig gode kamper og var dermed Manchester United aktuell og verdensstjerne ifølge media. Hva skjedde egentlig med han? Håper Ødegaard ikke ender opp i samme sumpa _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.10.2014 09:18 Post subject: |
|
|
| Du kan ikke sammenligne en 15 år gammel landslagsspiller med Mads Stokkelien. Mediene slutter å skrive om fyren når folk begynner å gi faen i å klikke på sakene. |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 14.10.2014 09:29 Post subject: |
|
|
Jeg prøver ikke å sammenlikne de, jeg bare påpeker at det blei skrevet side opp og side ned om ham. For all del, det er flott at en kar som ikke er gammal nok til å øvelseskjøre gjør det stort, men det blir litt mye til tider. Jeg veit at det genererer klikk å skrive om fyren, men det tar jo alt fokus vekk fra resten av kampen. Det skal også nevnes at det snart skrives like mye om Martin Ødegaard som Manchester United og Liverpool i Dagbladet og VG _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 14.10.2014 09:30 Post subject: |
|
|
Det er nok bare å venne seg til at det skrives mye om Martin Ødegaard fremover. Lite vits å la seg påvirke for mye av det. Forstår man blir lei, men det er tross alt ikke veldig ofte en 15-åring er såppass god.
Media er slik de alltid er. De vil skrive mange saker om ham, for så å skrive flere saker som går inn på hvor mye fokus det er på ham, og om hvor mye det evt bør være  _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.10.2014 15:08 Post subject: |
|
|
Det blir litt Bieber-hysteri over Ødegaard i mediene, bortsett fra at sistnevnte ikke har noe enormt PR-maskineri i ryggen som fôrer beistet, selvsagt. "Ødegaard minutt for minutt" og lignende konsepter blir for meg bare flaut og pinlig. Det er jo nærmest en irrasjonell dyrking av en nærmest guddommelig person her - en hyggelig og sunn 15 åring med noen minutter i landslagstrøya. Jeg ser situasjonen er spesiell, kanskje til og med unik, men herregud som dette drar på.
For øvrig merker jeg meg at Tettey som den eneste fikk karakter 4 i Dagbladet, som var den dårligste karakteren som ble delt ut. Fra der jeg satt synes jeg han (sammen med resten av midtbanen) var veldig god, spesielt i andre omgang hvor vi ikke førte kampen like tydelig. Han jobbet og ryddet enormt, og var god både i duell- og pasningsspill. Han både stoppet og startet angrep (begge i positiv forstand) med midtbanekriginga si. Hadde det ikke vært for ham der ute, tror jeg mye av midtbanen hadde falt sammen, og at de offensive kreftene hadde kommet langt mindre til syne. Johansen trakk også frem makkeren i post match-intervjuet, hvor han sa kjemien med Tettey sammen med den defensive jobben han la ned, gjorde at han selv kunne fokusere mer på det offensive.
Men vi har sett det før, også når han var her i Rosenborg. Av en eller annen grunn blir spillertyper som den godeste Alexander Banor veldig sjeldent verdsatt og knapt lagt merke til. Det er dessverre sånn at skuffende få legger merke til spillere og evner som gjør en viktig og god jobb uten å være flashy og sexy i måten de løser oppgavene på. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 14.10.2014 15:29 Post subject: |
|
|
| Får vell mye trekk pga baklengsmålet. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.10.2014 15:45 Post subject: |
|
|
Ødegaard hysteriet er den holdningen som gjør at norge ikke er bedre. Viktigste er og hylle LAGET.
Ødegaard er ung,la han være i fred. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.10.2014 18:38 Post subject: |
|
|
NRK påpekte det samme som jeg tenkte i morges: Lenge siden slike jubelforsider på norske aviser:
Får gratulere Høgmo og trønderne. |
|
| Back to top |
|
 |
|