English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Malta - Norge
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran

PostPosted: 10.10.2014 21:36    Post subject: Reply with quote

Høgmo er redd debutant-Ødegaard skal stjele overskriftene og fokus bort fra en bra prestasjon mot storheten Malta...
Pirlo
Veteran

PostPosted: 10.10.2014 21:43    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
RÃ¥nny wrote:
Singh og Samuelsen inn i stede for Ødegaard når vi leder 3-0.

Lol.
Ville vært verdifull erfaring for Ødegaard. Han trenger det mer enn en 30+ år Samuelsen. Skjønner ikke hva Høgmo tenker her.

Han tenker nok å la de som faktisk kommer til å spille i tøffere kamper bli litt varme i trøya.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.10.2014 21:48    Post subject: Reply with quote

Samtidig kan det være greit for Ødegaard å få en liten "pause". Med såppass ekstremt mediefokus som han har vært rundt gutten, hadde han fort hatt flest linser og mikrofoner i trynet også etter denne kampen om han bare fikk 10 min på slutten også. Det kan også hende at Høgmo ønsker å vise at han ikke automatisk er første innbytter.

God kamp med full kontroll hele veien. King var ekstremt god; knapt et ballmist, løper mye, enorm fysikk, samt to mål og halvannen assist. Ellers var midtbanen god. De eneste som kan få litt trekk er Forrn som var feilplassert et par ganger og var ekstremt upresis i pasningsspillet i første omgang, og Linnes som utrettet lite til tross for å tilbakelegge mange meter.

Tettey minner meg på en måte litt om Thomas Alsgaard - sett bort ifra de åpenbare forskjellene i øyenbryn, pigmenter og idrett, selvsagt. Også Tettey ser litt treg og seig ut, men han er uftrolig effektiv og har full kontroll.
Largactyl
Veteran

PostPosted: 10.10.2014 22:01    Post subject: Reply with quote

Synes Ebdallaoui var meget god idag, sammen med Tettey, Skjelbred, og spissrekka. Møller Dæhli banens beste. Forren Norges dårligste, med flere feilpasninger og dårlig plassering når Malta kommer på kontra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.10.2014 22:07    Post subject: Reply with quote

MD bedre enn King? Den er jeg ikke med på. Jeg setter ham i gruppa sammen med Tettey og kanskje Skjelbred og Elabd.. Aleb.. Omar-fyren. Men folk dømmer og vurderer selvsagt forskjellig.

Ciljan er sånn en herlig fyr. Aldri noe negativt, bare blid, fonøyd og med konstant glimt i øyet. Koselig å se ham stå og holde rundt Tettey på intervjuet.

EDIT: Ser at to av fem saker på VG ang landskampen handler om (vrakingen av) Ødegaard som altså ikke spilte. Er fascinert av fyren sjøl, men det er vel kanskje nok fokus snart?
Largactyl
Veteran

PostPosted: 10.10.2014 23:24    Post subject: Reply with quote

Synes Dæhli var farlig hver gang han hadde ballen på venstresida, sjelden balltap, og det var vel en gang jeg kommer på i farta der han mista ballen, så snappa han den rett opp igjen. Vil likestille King og Dæhli, hvor Elyounoussi var dårligst av de tre på topp (ikke at han var noe dårlig, tvert om). Tettey og Skjelbred på midten var en fryd å se på. Tettey var alltid på, og jobba knallhardt, så forsvaret slapp å gjøre noe særlig gjennom kampen.

Media skal vel ha noe å skrive om, synes det er bra gjort av kidden at han klarer å ikke bli helt stressa av all oppmerksomheten.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.10.2014 00:09    Post subject: Reply with quote

Veldig spesielt av VG å "slakte" den sentrale midtbanen med bare femmere til Tettey og Johansen. De hadde full kontroll, og i alle fall førstnevnte skulle ha hatt minst sekser.

King framstår forresten som middelhavskonge for tida. Har vel fire mål på to øykamper.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.10.2014 02:55    Post subject: Reply with quote

Pinlig å gi det sentrale paret fem, som etter hva jeg kan forstå er middels. Bet meg spesielt merke i Tettey, som hadde ful kontroll på det defensive, med å unntak. Stoppet utrolig mye, og burde sånn sett i det minste forsvare en syver. Den sentrale midtbanen avlastet midtforsvaret mye og å gi dm kun et poeng bedre enn Forren, som va blant våre svakeste til tross for at han ble "vernet" flere ganger er skivebom. "Midt-midtbanen" vår var veldig god i dag, og med sin defensine ryddekraft satte de premissene for offensivt frislipp.
Montana
Veteran

PostPosted: 11.10.2014 10:56    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Ser at to av fem saker på VG ang landskampen handler om (vrakingen av) Ødegaard som altså ikke spilte. Er fascinert av fyren sjøl, men det er vel kanskje nok fokus snart?

Tenkte det samme når jeg skummet over overskriftene etter kampen. For det første ble han ikke vraket, han fikk som 15 åring være med på sin første seriøse A-landslagstur. Stor prestasjon.

Jeg tror han har bare godt av å sakte fases inn, noe Høgmo tydelig gjør, ellers hadde han spilt U-21. Begynne med å bare være med storgutta på tur, kjenne på nivået, se en kamp eller 2 fra benken. Deretter kan han få innhopp. Det viktige er ikke at han slår en rekord, det viktige er at han får bli så god som han har potensiale til. Støtter Høgmos tilnærming til denne uvanlige Norske "problemstillingen".
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.10.2014 13:11    Post subject: Reply with quote

Er det en bevist bedre fremgangsmåte enn å la store talenter spille med en gang?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 11.10.2014 13:40    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å bevise noe sånt da det er ganske individuelt, pluss at tilfeldigheter spiller inn. Men jeg ser ikke skaden i at en 15 åring får litt tid til å føle på og bli kjent med A-landslaget og internasjonal fotball før han kastes ut i det.

Forøvrig antar jeg at Høgmo velger laget ut ifra at de beste 11 spiller og at Ødegaard får sjansen når han er en av de.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.10.2014 13:53    Post subject: Reply with quote

Ja, selv ville jeg vurdert han som et bedre innslag enn Jone Samuelsen og Harmet Singh, men det er selvsagt mulig å være uenig i det. Jeg mener bare at det å "gi han et par kamper på benken" bare fordi det virker fornuftig ikke trenger å være konstruktivt i seg selv. Det er en litt konservativ og defensiv instilling. Men det er mulig Høgmo har lest artikler om dette som argumenterer for denne fremgangsmåten, er han ikke ganske teoretisk av seg?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 11.10.2014 15:16    Post subject: Reply with quote

Jeg vurderer han til å ha et ekstremt mye høyere potensial enn Samuelsen og Singh, men om han er bedre på internasjonalt nivå pdd? Jeg mener nei, men det er kanskje ikke langt unna.

For å ta et eksempel på en som fikk "et par kamper på benken" og hadde relativt god suksess i ettertid: det Brasilianske vidunderbarnet Ronaldo var i 94 med til VM som læregutt uten å få spilletid, han var da 17. Uten at dette er så veldig relevant for Ødegaard, men det gikk da greit med han Ronaldo til tross for den defensive og konservative taktikken fra Brasils trener.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 11.10.2014 15:26    Post subject: Reply with quote

Det er dog stor forskjell på VM og kvallikk mot Malta. Det hadde utelukkende vært en positiv opplevelse for Ødegaard og kommet inn i denne kampen og jeg kan ikke se noen spesiell grunn til han skulle spares her. Jeg tror dette var et lite "statement" fra Høgmo der han skulle vise at det er han som er sjefen og det er han som tar ut laget og ikke lar seg påvirke av utsiden. Sjelden et godt tegn hvis en sjef er nødt til å "vise hvem som er sjefen". Jeg synser selvfølgelig nå, men jeg ser helt ærlig ingen annen grunn til å ikke gi ham noen minutter i går.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 11.10.2014 15:34    Post subject: Reply with quote

Ja, det er stor forskjell og derfor skrev jeg at det er ikke så veldig relevant for Ødegaards situasjon 20 år senere. Men det var et eksempel på en som har vert med som læregutt, verken mer eller mindre.

Bare et spørsmål til de som savnet Ødegaard de siste 10 min eller hva dere ønsket, hvorfor haster det sånn? Det er jo ingen tvil om at debuten kommer, kanskje allerede på mandag.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 11.10.2014 15:43    Post subject: Reply with quote

Det handler for meg ikke så mye om at det "haster" men om at Maltakampen virket som en perfekt start og anledning i så måte. Slik kampen utartet seg så var det for meg logisk at han fikk sin sjanse. Det er ikke sikkert vi får så veldig mange flere slike sjanser i denne kvalikken. Men får bare håpe han låser opp et kynisk Bulgaria på mandag da kanskje.

Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 11.10.2014 15:51    Post subject: Reply with quote

Ser poenget, men grunnen til at jeg er uenig er at jeg av prinsipp ikke synes at landslaget er en arena for å slippe til i en kamp for å få erfaring. Ødegaard må spille på landslaget fordi hans kvaliteter trengs til den aktuelle kampen og fordi han er blant de 11 (+3) beste med Norsk pass på det tidspunktet, dette vil gi han mestringsfølelse fordi han har fortjent minuttene. Men topp at han får være med på tur å se hvordan en landslagssamling er.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 11.10.2014 15:52    Post subject: Reply with quote

Jepp, ser absolutt ditt poeng også, og er egentlig i utgangspunktet enig. Men jeg synes også samtidig at vi må tillate oss å gi ham en litt særere behandling da han besitter et talent det er meget lenge siden vi har sett her til lands.

Men sjanser får han nok uansett, så det går nok fint tilslutt Smile

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb