| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.09.2014 11:54 Post subject: |
|
|
Jeg er usikker på om Fagermo er offensiv nok i sitt bilde hvordan RBK skal være på banen. Mitt inntrykk er at Fagermo er mer opptatt av at hans lag har defensiv kontroll enn å verdsette mulighetene ved å stå for en offensiv spill.
Jeg er redd for at Fagermo heller prioriterer 70 % av treningsarbeidet med defensiv organisering og 30 % offensiv samhandling.
Med KI er det stikk motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 26.09.2014 11:54 Post subject: |
|
|
http://fusialt.blogg.no/1...senbo.html
Usikker på om dette er blitt linket før, men er er en mening om at Fagermo "fortjener" å bli RBK-trener. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.09.2014 11:57 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Jeg er usikker på om Fagermo er offensiv nok i sitt bilde hvordan RBK skal være på banen. Mitt inntrykk er at Fagermo er mer opptatt av at hans lag har defensiv kontroll enn å verdsette mulighetene ved å stå for en offensiv spill.
Jeg er redd for at Fagermo heller prioriterer 70 % av treningsarbeidet med defensiv organisering og 30 % offensiv samhandling.
Seriøst? Hvordan i allverden har du fått dette inntrykket? For meg virker Fagermo som en som setter angrepsfotballen soleklart i første rekke. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.09.2014 12:27 Post subject: |
|
|
| Fagermo? Ja, vi skal vel gå i samme fella som før - la oss lure av momentet og gå for en trener som har gjort det passe bra i én sesong... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 26.09.2014 12:39 Post subject: |
|
|
Jeg elsker hvordan Odd fremstår i år, men likevel meget usikker på Fagermo.
At de klarer å spille så bra angrepsfotball og ha en så herlig offensiv innstilling med et så begrenset mannskap, tar jeg av meg hatten for. Både Stabæk og Godset hadde dritmange knallgode spillere når de vant ligaen, men Odd har jo ingen. Jone Samuelsen, middelmådigheten selv, er den største stjerna. Ja, og 41 år gamle Frode Johnsen, da. Som mange mente burde ha lagt opp for ti år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.09.2014 12:46 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Fagermo? Ja, vi skal vel gå i samme fella som før - la oss lure av momentet og gå for en trener som har gjort det passe bra i én sesong... |
For noe vås. Les deg opp litt på Fagermo. Det er typen som er tiltalende, ikke [den manglende] suksessen. Han minner SVÆRT lite om Janne og Perry, for å si det sånn. Han har veldig mange karaktertrekk både fotballmessig og i måten å lede ei prestasjonsgruppe på, som sannsynligvis vil passe svært bra i RBK. Anbefaler deg å lese linken fra forrige side her. Ble også positivt overraska over klippet hvor man fulgte han før, under og etter en kamp. Fyren virker både intelligent, fotballfaglig sterk, står for den riktige filosofien, og er en god menneskebehandler: trygg nok på seg selv til å ønske å bli utfordra, han ønsker "tøft" klima og temperament, men er samtidig - som NAE - mykere enn hva han framstår som for the outside world. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.09.2014 12:56 Post subject: |
|
|
"Gå i samme felle" argumentet mot Fagermo blir litt tynt synes jeg når det siktes til at vi ansatte Njaanne Jønson etter suksess i en mindre klubb. Dette er 2 vidt forskjellige trenere.
Janne kom under Hoftuns briliante tid som SD, fikk ikke velge støtteaparat og hadde ikke en filosofi som passet beskrivelsen Rosenborg-filosofi. Han fikk til flott fotball med Stabæk, men det var mer basert på individer og deres relasjoner enn system. Fagermo er en som bygger system og er inspirert av Rosenborgs filosofi.
Nå sier jeg ikke at Fagermo er mannen, men det blir billig å avfeie folk på denne måten. Om Fagermo skal velges bort får det være fordi vi får en bedre kandidat, ikke fordi vi har "gått i fella før", det samme kan egentlig sies for Kåre sin del. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 26.09.2014 12:59 Post subject: |
|
|
Trond Sollied går utenpå Fagermo 10 av 10 ganger. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.09.2014 13:01 Post subject: |
|
|
| Alle vil da ha Sollied, for debattens skyld kan det være greit å anta at alle diskusjoner som ikke omhandler Sollied er i kategorien - planB |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 26.09.2014 13:17 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
At de klarer å spille så bra angrepsfotball og ha en så herlig offensiv innstilling med et så begrenset mannskap, tar jeg av meg hatten for. |
Og slår de M**** i cupfinalen, kommer jeg til å elske de for evig og alltid.
Last edited by NÃ¥erdetnok on 26.09.2014 14:14; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 26.09.2014 13:20 Post subject: |
|
|
Nei, alle vil ikke ha Sollied. Jeg er skeptisk av følgende grunner:
1. Påstått alkoholproblem
2. Ustabil/korte opphold i de siste klubbene han har vært trener
3. Ikke jobbet det siste året
Både punkt 2. og 3. kan være en følge av punkt 1. |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 26.09.2014 13:30 Post subject: |
|
|
| ode wrote: | TKK som SL, Fagermo som HT og KÃ¥re som assistent kan jeg godt svelge.
Det er nok den første komponenten her som blir vanskeligst å lande. Og jeg tror ikke det står og faller på TKK, men de som skal velge ny SL.
Hvorvidt to sterke personligheter som Karlsen og Fagermo klarer å samarbeide er jo også et usikkert moment. |
Karlsen fikk Claudio Ranieri til Monaco. Nekter å tro at Fagermo sin personlighet er spesielt stor i en slik sammenheng. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.09.2014 13:33 Post subject: |
|
|
hhem. Jeg retter meg til "de aller fleste"  |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 26.09.2014 13:41 Post subject: |
|
|
Så lenge Sollied gjør jobben sin og møter til frokost til rett tid hver morgen kan han godt kose seg med noen piña colada på kveldene for min del. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.09.2014 13:43 Post subject: |
|
|
| Absolutt alle er nok enig i at Sollied i form bør være et soleklart førstevalg. Fagermo diskuteres - som andre - som en kandidat om Sollied av en eller annen grunn skulle være uaktuell. Og av de "kjipe" kandidatene, synes jeg Fagermo er klart minst kjip. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 26.09.2014 14:11 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Jeg er redd for at Fagermo heller prioriterer 70 % av treningsarbeidet med defensiv organisering og 30 % offensiv samhandling.
Og med foreløpig fasit i hånd har dette ført til 16 mål i mot på åtte kamper. På bortebane har vi sluppet inn nesten tre mål i snitt per kamp siden Kåre overtok. For å sette det på spissen - Rosenborg under KI har sluppet inn nesten like mange mål som Molde gjennom hele sesongen.
Angrep vinner kanskje publikum, men defensiv organisering vinner mesterskap. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 26.09.2014 14:15 Post subject: |
|
|
Kjører en frekk Ferguson-sitat altså. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 26.09.2014 14:26 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Angrep vinner kanskje publikum, men defensiv organisering vinner mesterskap. |
Fine ord, men ikke en smak for trøndersk gane. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 26.09.2014 14:52 Post subject: |
|
|
| gollum wrote: | | Så lenge Sollied gjør jobben sin og møter til frokost til rett tid hver morgen kan han godt kose seg med noen piña colada på kveldene for min del. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.09.2014 15:30 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | puckno wrote: | | Fagermo? Ja, vi skal vel gå i samme fella som før - la oss lure av momentet og gå for en trener som har gjort det passe bra i én sesong... |
For noe vås. Les deg opp litt på Fagermo. Det er typen som er tiltalende, ikke [den manglende] suksessen. Han minner SVÆRT lite om Janne og Perry, for å si det sånn. |
Jo takk, det manglet ikke på de som var positive til Janne i sin tid også. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 26.09.2014 15:37 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | KitWalker wrote: | Jeg er redd for at Fagermo heller prioriterer 70 % av treningsarbeidet med defensiv organisering og 30 % offensiv samhandling.
Og med foreløpig fasit i hånd har dette ført til 16 mål i mot på åtte kamper. På bortebane har vi sluppet inn nesten tre mål i snitt per kamp siden Kåre overtok. For å sette det på spissen - Rosenborg under KI har sluppet inn nesten like mange mål som Molde gjennom hele sesongen.
Angrep vinner kanskje publikum, men defensiv organisering vinner mesterskap. |
Samtidig er det slikt at Nils Arne Eggen hadde sine klare styrker i angrepsspill og ikke var utpreget god på forsvarsspill. Vi ble til å begynne med totalslaktet på bortebane i Europa, i år etter år, men Nils Arne tviholdt på sine ideer, samtidig som vi fikk inn bl.a. Bjørn Hansen til å arbeide mer med forsvarsspill. Hvorfor skriver jeg dette? Jo, fordi jeg mener at det er riktig nummer-1-fokus å arbeide med knallhardt med de offensive spillemønsterene over tid, så får vi justere oss inn defensivt underveis. Spesielt i høst hvor kampen om seriegullet er kjørt, selv om vi selvfølgelig i alt dette også bør karre oss inn til Europa-spill. Det er en av de positive aspektene med KI så langt i høst, som Perry stort sett neglisjerte i sin frykt for å sprekke i det defensive. Nå er det dog selvfølgelig alltid slik at folk stort sett kun husker forrige seriekamp, men likevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Moderator Senior
|
Posted: 26.09.2014 16:29 Post subject: |
|
|
| gollum wrote: | | Så lenge Sollied gjør jobben sin og møter til frokost til rett tid hver morgen kan han godt kose seg med noen piña colada på kveldene for min del. |
Det blir for dumt, fyren oser ikke akkurat profesjonalitet!
Kongen sier nei til Sollied. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 26.09.2014 16:54 Post subject: |
|
|
Har sagt det før og jeg sier det igjen, nå må RBK slutte å oppføre seg som et NAV for avdankede spillere og ledere.
Eller som i Jønsson, Perry, Tørum, By Rise, Henriksen, KI, Fagermo sitt tilfelle:
et arbeidsrettet utviklingstiltak for lovende trenere.
Vi må ha riktig autoritet. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 26.09.2014 17:20 Post subject: |
|
|
| nin wrote: | | ode wrote: | TKK som SL, Fagermo som HT og KÃ¥re som assistent kan jeg godt svelge.
Det er nok den første komponenten her som blir vanskeligst å lande. Og jeg tror ikke det står og faller på TKK, men de som skal velge ny SL.
Hvorvidt to sterke personligheter som Karlsen og Fagermo klarer å samarbeide er jo også et usikkert moment. |
Karlsen fikk Claudio Ranieri til Monaco. Nekter å tro at Fagermo sin personlighet er spesielt stor i en slik sammenheng. |
Ranieri? Ville ikke hatt ham om så klubben hadde fått ham gratis.
Han har trent mange store klubber, stort sett uten å vinne noe, og med sparken som resultat i ti-tolv klubber. Monaco var vel intet unntak, selv med nærmest ubegrenset mengde oligark-rubler. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 26.09.2014 17:24 Post subject: |
|
|
Basert på de historiene jeg har hørt skjønner jeg godt at klubben ikke ser på Sollied som et reelt alternativ. Det går utenpå en liten "piña colada" til kvelds for å si det sånn. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
|