English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 128, 129, 130 ... 781, 782, 783  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KitWalker
Veteran

PostPosted: 18.09.2014 23:29    Post subject: Reply with quote

OGS=CL?

Virkelig?

Han har forsøkt seg to ganger og tryna på begge.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2014 23:34    Post subject: Reply with quote

Hva har egentlig Solskjær vist som gjør ham så attraktiv? Han har riktignok tatt to gull på rad som eneste lag untatt oss på uminnelige tider, men han vant uten imponerende poengfangst i en tid hvor ligaen er elendig, og godt hjulpet av en enorm stall, uendelig med penger, og et trenerteam fra Manchester rundt seg. Som KitWalker er inne på har han ikke levert det spøtt i Europa, hverken i CL eller liga.

Jeg ser ikke på Solskjær som noe bedre alternativ enn for eksempel Fagermo. Og da legger jeg spillestil til side.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 02:51    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
OGS=CL?

Virkelig?

Denne gangen med kjernen og RBK supportere som det lille ekstra.
Dere så hvordan MFK tok Stuttgart og Heernveen. I år har ikke MFK spilt EL.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 07:06    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
OGS=CL?

Virkelig?

Ja, forstå den påstanden den som kan...
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 07:41    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Herregud, folk er imot OGS som person, ikke som trener. Høres ut som alle her er redd for en person med autoritet. At han har 30 spillere i stallen, hva så? Ingen grein for å være i MFK selv om de ikke fikk spille. I RBK har vi 22 spillere, og så snart de ikke får spille, sutrer de. I tillegg så vet jo han hvilken spillere som er rette til spillesystemet hans.

OGS = CL

Kåre = CL-Finale

Se, jeg kan også sette opp meningsløse ligninger
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:04    Post subject: Reply with quote

Uansett så håper og drømmer jeg om at Sollied får det hele og fulle ansvaret i 2015, det er mitt 1. ønske og jeg tror det vil skape ro i rekkene både blant supportere og de som styrer på brakka. Tror det er den ultimate løsningen.

Kåre/Eggen/Hoftun tinger at en sterk sportsdirektør må på plass og han bør ha et navn som supporterne vil akseptere ellers vil det bli gnisninger med en gang det blir litt motgang. Tor-Kristian Karlsen vil være hyperaktuell her.

Ellers så ser jeg ikke noe andre klare kandidater. Bradley, Deane, Fagermo, Deila, Solskjær er utelukket, har ikke det som skal til for å lede RBK, samtlige er så langt ifra RBK som det går an.

Tyske, hollandske eller belgiske Up & Comming-trenere er jeg svært skeptisk til.
Back to top
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:09    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Herregud, folk er imot OGS som person, ikke som trener. Høres ut som alle her er redd for en person med autoritet. At han har 30 spillere i stallen, hva så? Ingen grein for å være i MFK selv om de ikke fikk spille. I RBK har vi 22 spillere, og så snart de ikke får spille, sutrer de. I tillegg så vet jo han hvilken spillere som er rette til spillesystemet hans.

OGS = CL

Som person er han et svin. En småkriminell, bortskjemt liten faen som kun lever på navnet han hadde som spiller. Som trener er han et svin. Skinnhellig og bedrevitende i media, og en fullstendig anti-RBKsk fotball som han frambringer ved hjelp av "pappas" penger. Og autoritet er intet mindre enn positivt, så lenge det brukes på rett vis, jfr. NAE, Sir Alex Ferguson etc. Og hva vet vel du om de var sure eller ikke? At det ikke kom ut i media er ikke enstydig med fryd og gammen over hele linja. Og hva var det? Ja, la oss se på hva hovedkritikken i Cardiff har vært - Jo, akkurat dette, fullstendig mangel på system og konstant rullering på laget.

Konklusjonen min er at OGS er en ytterst middelmådig trener. I Cardiff har han i utgangspunktet akkurat samme utgangspunkt som han hadde i MFK - Underdog med et busslass med cash. Skulle ikke mer til enn for bratt motbakke før han begynte å famle. MFK gjorde suksess av den enkle grunn at de kunne hente "hvem de ville" pga penger og navnet til OGS, og at motstanden var på et nivå som gjorde dette til en gullkantet kombinasjon. Intet mer, intet mindre.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:16    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Hva har egentlig Solskjær vist som gjør ham så attraktiv? Han har riktignok tatt to gull på rad som eneste lag untatt oss på uminnelige tider, men han vant uten imponerende poengfangst i en tid hvor ligaen er elendig, og godt hjulpet av en enorm stall, uendelig med penger, og et trenerteam fra Manchester rundt seg. Som KitWalker er inne på har han ikke levert det spøtt i Europa, hverken i CL eller liga.

Jeg ser ikke på Solskjær som noe bedre alternativ enn for eksempel Fagermo. Og da legger jeg spillestil til side.

Du svarer jo på ditt eget spørsmål, men du unnlater blant annet at han har vunnet NM, og reserveligaen med Manchester United. Deretter spekulerer du, og prøver å forklare dette på bakgrunn av alle andre enn Solskjær selv. Skal vi følge logikken din er det snart ingen trenere i verden som er egnet. Mourinho har stor sett trenet lag med en stor pengekasse, og når han vant CL med Porto var det pågrunn av at de store lagene underpresterte. Tross alt, de møtte Monaco i finalen.

Jeg tror det er meningsløst å nedvurdere Solskjær sine ferdigheter som trener i Norsk målestokk. Han er kanskje den mest attraktive på papiret. Spørsmålet er om hans filosofi konvergerer med hva RBK tenker og om Solskjær selv er intressert

Zeman
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:21    Post subject: Reply with quote

Solskjær vil skape massiv splittelse og misnøye blant oss supporterne fra dag 1. Bare det alene er nok til å diskvalifisere Solskjær som kandidat, styret gjør ikke denne feilen en gang til.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:21    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Uansett så håper og drømmer jeg om at Sollied får det hele og fulle ansvaret i 2015, det er mitt 1. ønske og jeg tror det vil skape ro i rekkene både blant supportere og de som styrer på brakka. Tror det er den ultimate løsningen.

Kåre/Eggen/Hoftun tinger at en sterk sportsdirektør må på plass og han bør ha et navn som supporterne vil akseptere ellers vil det bli gnisninger med en gang det blir litt motgang. Tor-Kristian Karlsen vil være hyperaktuell her.

Ellers så ser jeg ikke noe andre klare kandidater. Bradley, Deane, Fagermo, Deila, Solskjær er utelukket, har ikke det som skal til for å lede RBK, samtlige er så langt ifra RBK som det går an.

Tyske, hollandske eller belgiske Up & Comming-trenere er jeg svært skeptisk til.

Fantastisk innlegg.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:26    Post subject: Reply with quote

Uenig?

Kom med dine betraktninger da, Janne Smile
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:30    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Solskjær vil skape massiv splittelse og misnøye blant oss supporterne fra dag 1. Bare det alene er nok til å diskvalifisere Solskjær som kandidat, styret gjør ikke denne feilen en gang til.

Akkurat det jeg er litt redd for, om de har lært?

Om de kommer med Fagermo, Deila, Reka eller andre norske pingpong-trenere så vil alltid noen være misfornøyde, det blir liksom aldri ro ...
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 08:54    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Uenig?

Kom med dine betraktninger da, Janne Smile

Skrev at jeg syntes innlegget var fantastisk. Det var ingen sarkasme fra min side.
Back to top
Stallone
Senior

PostPosted: 19.09.2014 09:00    Post subject: Reply with quote

På bakgrunn av følgende tror jeg, dessverre, sjansen for at Solskjær kommer til RBK er reell:

Koteng kommer til å spørre Solskjær om han er aktuell som trener i RBK. Han er selvfølgelig aktuell, da han helt sikkert vil ha en jobb. Samtidig vil kone og barn hjem til Kristiansund. Solskjær ser på det som en fin kombinasjon at familien bor der, mens han selv fyker tur-retur krsund - trheim et par ganger for uken.

Rent overfladisk, men ikke utenkelig?

Last edited by Stallone on 19.09.2014 09:20; edited 1 time in total
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 09:00    Post subject: Reply with quote

Å ja, OK Smile
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 09:10    Post subject: Reply with quote

Helt legit å ikke ønske Solskjær til RBK, ønsker han ikke noe særlig selv. Men å omtale han som en dårlig/middelmådig trener, hvertfall i sammenheng med RBK jobben blir useriøst.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 09:31    Post subject: Reply with quote

Jornb wrote:
På bakgrunn av følgende tror jeg, dessverre, sjansen for at Solskjær kommer til RBK er reell:

Koteng kommer til å spørre Solskjær om han er aktuell som trener i RBK. Han er selvfølgelig aktuell, da han helt sikkert vil ha en jobb. Samtidig vil kone og barn hjem til Kristiansund. Solskjær ser på det som en fin kombinasjon at familien bor der, mens han selv fyker tur-retur krsund - trheim et par ganger for uken.

Rent overfladisk, men ikke utenkelig?

Ikke utenkelig, men jeg tror sjansen er liten. Jeg tror Solskjær, som nettopp har fått kone og barn over til Wales, neppe ønsker å flytte tilbake til Norge igjen med det første. Nå tror jeg ikke nødvendgivis det vil være særlig mange attraktive jobbtilbud til han i England med det første, men jeg anser sannsynligheten for at han fortsetter trenerkarrieren utenlands som svært stor.

Jeg tror ikke styret umiddelbart hopper på Solskjær fordi han nå er arbeidsledig. Han kommer neppe til å toppe noen liste over potensielle trenere. Og om han står på bruttolisten, så tror jeg han blir strøket av ganske tidlig. Jeg tror det er for tidlig, både for RBK og for Solskjær.
Frodo
Rutinert

PostPosted: 19.09.2014 09:39    Post subject: Reply with quote

Solskjær til RBK? Nei takk.

Klarer ikke å komme over hvor UTROLIG mye jeg gleder meg over Solskjærs fiasko i Cardiff. "Hele Norges" kjæledegge har irritert meg i årevis. Mediene har runket om kapp til Solskjær gjennom endeløse hyllestartikler, Morten Pedersen har vedtatt at han kommer til å bli manager for Manchester United (ikke et spørsmå om, men når!!):
http://www.dagbladet.no/2.../31532124/

Folk tror faktisk Solskjær er en av Norges beste spillere gjennom tidene (dog er han sikkert den mest KJENTE). Ikke i nærheten av topp 10, hadde en heller middelmådig landslagskarriere hvor han stort sett var på benken under sin egen storhetsperiode.

Og mediene har ellers (før nå) aldri hatt et kritisk blikk til noe som helst som har med Solskjær å gjøre, selv om det er nok å ta av:

-Beriker sin venn Jim Solbakken og seg selv gjennom endeløse overganger av de samme tre spillerne (to av dem, Berget og Wolff Eikrem, stort sett meningsløse), burde vært tatt ut tiltale mot Solskjær+Solbakken for økonomisk kriminalitet

-Sto i bresjen for en gjeng som ville boikotte landslaget (hadde aldri kommet til MU uten målet mot Azerb. nettopp i en landskamp) pga. at han ikke ønsket å stille opp for grasrota i norsk fotball i ny og ne, men "retten til å bruke eget navn", beviser bare at han kun tenker penger:
http://www.vg.no/sport/fo...a/7585662/

-Overfallet på Robert Lee i 1997, som kunne endt med alvorlig skade, vitner om generell dårlig sportsmanship
https://www.youtube.com/w...kAz5CT6apM

Og for å ta et par mindre seriøse:
-Nektet å gi autograf til Bjørn Dæhlies sønn, uttalte visstnok i ettertid "hvorfor skal jeg stoppe bare fordi det var Bjørn Dæhlie"? Høy på seg selv.
http://www.vg.no/sport/fo...a/7885826/

-Skryter i mediene om alle de fete jobbene han får tilbud om, selv om det i flere tilfeller nok bare har vært uformelle samtaler og ikke noe endelig tilbud (Brann, Rosenborg, landslaget..)
http://www.aftenposten.no...0892_1.snd

-Ville du stolt på en mann som lokker barn til å møte seg selv gjennom at de kjøper det meget usunne produktet brunost? (OK, var nok konsekvens av at han til slutt signerte sponsoravtalen med landslaget og neppe hans skyld)
http://gfx.dagbladet.no/s...ostsak.jpg

Og for å sitere en som visstnok kjenner en del journalister:
Nå har det seg slik at jeg kjenner en del norske journalister. Over en øl forteller de hvilke klyse Ole Gunnar Solskjær er. Ingen liker ham, rett og slett fordi han kun tenker på seg selv, sin egen karriere og sine egne penger. Probemet er at ingen norske bladfyker tør å fortelle sannheten. Da blir de nemlig boikottet.

Når det gjelder hans videre trenerkarriere, så tviler jeg på om han noen gang vil oppleve suksess andre steder enn i Molde. Han fikk så utrolig mye gratis der:
-Så mye penger han ville ha
-Molde ble klubben "alle" spillere ville dra til
-Automatisk respekt og entusiasme blant spillere/lokalmiljø grunnet sin status som hjemvendt helt/Norges største utenlandsproff osv, noe han selvsagt ikke fikk noe av i Cardiff
-Svak motstand fra Rosenborg de årene han var der
-En medgangsbølge i jevne kamper (som tok slutt i 2013)

Uansett tviler jeg på om Solskjær selv er interessert i å komme til Rosenborg, men i alle tilfeller bør ikke klubben synke så lavt som at de gir ham et tilbud.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 09:55    Post subject: Reply with quote

Haha. Du virkelig HATER OGS, skjønner jeg.
At han har reklamert for brunost for Tine er altså en av grunnene til at han ikke bør bli RBK-trener. Javel. Man må aldri, aldri samarbeide med Tine skjønner jeg. Det er visst veldig skadelig for omdømmet.

Jeg har aldri giddet å bruke tid på hate mediene som lovpriser Solskjær, og jeg har heller aldri giddet å bruke tid på å hate Solskjær. Verken som Molde-spilller, Man Utd-spiller, Molde-trener eller Cardiff-manager.

Jeg ønsker at norske trenere skal lykkes i utlandet. Samme faen hva de heter og hvor de kommer fra.

Og jeg er vel en av få Newcastle-supportere som aldri har bært nag til Solskjær for nedsablingen av Rob Lee. Det som skjedde, skjedde, og han fikk et fullt fortjent rødt kort, og ingenting galt skjedde med Rob Lee.
Spartacus
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 10:22    Post subject: Reply with quote

Man skal helst ikke ha vunnet noe, så framt man ikke har trent askeladdens lag. Men samtidig skal man helst ha bevist noe i en stor klubb. Moralen skal være plettfri, dette innebærer blant at man ikke skal reklamere for tine produkter.

Jeg er spent på hvem som blir den nye RBK treneren. NAE er ikke skikket, i hvert fall ikke TS, om man da ikke anser at det er verre å reklamere for brunost, enn å sitte i fyllearresten. DEF tilfredstiller heller ikke disse kriteriene. Jeg er spent på hvem som blir den nye treneren?

Zeman
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 19.09.2014 10:37    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Haha. Du virkelig HATER OGS, skjønner jeg.
At han har reklamert for brunost for Tine er altså en av grunnene til at han ikke bør bli RBK-trener. Javel. Man må aldri, aldri samarbeide med Tine skjønner jeg. Det er visst veldig skadelig for omdømmet.

Jeg har aldri giddet å bruke tid på hate mediene som lovpriser Solskjær, og jeg har heller aldri giddet å bruke tid på å hate Solskjær. Verken som Molde-spilller, Man Utd-spiller, Molde-trener eller Cardiff-manager.

Solskjær er egentlig ikke så ille, poenget her er medienes ukritiske hyllest til gullgutten sin, med utallige positive artikler om "helgenen" Solskjær, noe som varte helt fra 25. august 1996 til tidligere i år da det ble klart at Solskjær ledet Cardiff til nedrykk.

Akkurat det med brunost var jo en spøk og ikke alvorlig ment. Men er så vittig med den brunost-reklamen, hvor Solskjær sitter hjemme foran fjernsynet og digger opptak av seg selv, driter i hva Solbakken har å si, skal bare ha brunosten sin, liker å tro at alt dette ikke er fjernt fra sannheten (var visst for øvrig fakta at han fikk forsyninger med brunost til Manchester):
https://www.youtube.com/w...8pFDQ7Vrb8
Back to top
Clasiker
Rutinert

PostPosted: 19.09.2014 10:44    Post subject: Reply with quote

Tror egentlig det beste for Solskjærs manager-karriere akkurat nå, hadde vært "å tatt en Rösler". Ikke flytte hjem med halen mellom beina, men å ta over en tålmodig up-and-comming klubb litt lavere nede i systemet i england. Da kan Solskjær få arbeidsro til å implementere sine ideer, og sakte men sikkert bygge seg opp i england. (om han evner det.)
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.09.2014 11:21    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde faktisk Solskjær var en sympatisk type helt til jeg så ham som trener. Det er flere ting som gjør at jeg ikke vil ha ham i klubben utover jobben på treningsfeltet.

Samarbeidet med Solbakken, som i beste fall er helt i gråsonen. Manipulering av media; opptrinnet hvor han gikk inn i mediebussen på Lerkendal for å vise mediene highlights av hvor fæle Rosenborg er var pinlig. Manipulering av dommere - ikke akkurat sjarmerende hvordan han sto og pushet stoppeklokka i fjeset på fjerdedommer på Åråsen(?) for å få mest mulig tillegg.

Det er mange gode trenere som er rasshøl, men for det første har Solskjær etter mitt syn vist for lite til å slippe unna med en fæl personlighet, og han er også drøyere enn de fleste. Kontroversielle uttalelser i media og slike ting har mange trenere på samvittigheten, men jeg kan ikke huske å ha sett noen som bevisst og målrettet går inn for å manipulere det som skal være en nøytral tredjepart på denne måten.
Frodo
Rutinert

PostPosted: 19.09.2014 12:47    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

[..]opptrinnet hvor han gikk inn i mediebussen på Lerkendal for å vise mediene highlights av hvor fæle Rosenborg er var pinlig. Manipulering av dommere - ikke akkurat sjarmerende hvordan han sto og pushet stoppeklokka i fjeset på fjerdedommer på Åråsen(?) for å få mest mulig tillegg.

Du verden, disse to hendelsene kom jeg faktisk ikke på i farten. Trodde jeg gjorde god research, men selvsagt ikke lett å huske alt når det er så mye. Det med stoppeklokka til Solskjær (for øvrig på Aker Stadion) ble jo nevnt i media, men typisk at verken Dagbladet eller VG hadde noe artikkel om dette, man verner om sine gullunger.
http://www.nettavisen.no/...00112.html

Og kommer nå også på Solskjærs angrep på Alexander Søderlund:
- Vi må passe på at vi ikke er borti Alexander Søderlund inne i sekstenmeteren. Jeg håper vi får sterke dommere, som kan håndtere folk som faller selv om de kan stå på beina.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 19.09.2014 12:52    Post subject: Reply with quote

Jaja. Drit nå i Solskjær. Han blir ikke RBK-trener.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 128, 129, 130 ... 781, 782, 783  Next
Page 129 of 783

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb