English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JanneB
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 19:15    Post subject: Reply with quote

Helt enig med sveininge.

Assistenttrener listen:
Ola By
Perry 1
Knut Tørum
Perry 2

Jeg tror fort at Kåre ender opp på den listen også. Det var til og med noen syke folk som hadde knall tru på Perry 2, ikke bare i styrerommet, men her på forumet også. Om vi ender opp med Kåre og han feiler så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Da må alle som har vært med i prosessen gå. Jeg skal i alle fall stille misstillitsforslag om han får sparken i 2015.

Igjen så håper jeg at han ikke blir ansatt som hovedtrener. Dette har vi jo for fanden advart om før - og vi har rett hver gang.

Edit: Jeg vil igjen minne om at jeg gjerne tar KÃ¥re som assistent og jeg har veldig sansen for personen! Han er en ekte Rosenborger.

Last edited by JanneB on 15.09.2014 21:04; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
PolarCo
Junior

PostPosted: 15.09.2014 20:57    Post subject: Reply with quote

Burde kanskje avklares hvor mye Eggen har mulighet til å delta før man gjør seg opp en mening? Kåre I. + 25% Eggen er da noe annet enn bare Kåre I. Særlig om det er Dutchy McYouthcoatch fra F.C. Balalaika som er alternativet det stilles opp mot?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 21:21    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:

Assistenttrener listen:
Ola By
Perry 1
Knut Tørum
Perry 2

Hva har denne listen med Bruttern å gjøre? Er det diskvalifiserende i seg selv å noensinne ha jobbet som assistent eller er det bare som assistent i RBK det er forbudt å jobbe?

Trond Sollied ble plutselig fryktelig uaktuell! Rolling Eyes
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 21:41    Post subject: Reply with quote

... mer om åra i Bodø, anyone? Hvis Kåre har lang historikk på å feilbedømme talent og spillerkvaliteter, er ikke det betryggende ...

Lurer også på hva konflikten med Glimt- ledelsen egentlig gikk på, og hva som gjorde at Kåre fikk assistentjobben i Viking?
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 21:45    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
JanneB wrote:

Assistenttrener listen:
Ola By
Perry 1
Knut Tørum
Perry 2

Hva har denne listen med Bruttern å gjøre? Er det diskvalifiserende i seg selv å noensinne ha jobbet som assistent eller er det bare som assistent i RBK det er forbudt å jobbe?

Du får lov å være begeistret over Kåres første sesong i Glimt å se bort ifra de tre påfølgende sesonger.

Trond hadde suksess fra deg en og har i dag 2 poeng i snitt.

Jeg blir helt i fra meg av at folk vil prøve den samme feiloppskriften om og om igjen.

Du skjønner godt hva den lista representerer.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 21:49    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:

Jeg skjønner godt at du forsøker å gjøre et poeng ut av at det ikke er en vinneroppskrift å ansette tidligere assistenttrenere i RBK som hovedtrenere (til tross for at 3 av dem har vunnet ligaen om man tar med Sollied som du "glemte").

Men Bruttern har da vitterlig ikke vært assistenttrener i RBK, dersom du ikke regner et to måneder sammen med Hendrix etter Tørums sammenbrudd?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 21:50    Post subject: Reply with quote

media wrote:
... mer om åra i Bodø, anyone? Hvis Kåre har lang historikk på å feilbedømme talent og spillerkvaliteter, er ikke det betryggende ...

Det første han gjorde var å benke Gamst og sette inn Helland. Mulig han har plukket opp et par røvertriks siden da.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 21:53    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
JanneB wrote:

Jeg skjønner godt at du forsøker å gjøre et poeng ut av at det ikke er en vinneroppskrift å ansette tidligere assistenttrenere i RBK som hovedtrenere (til tross for at 3 av dem har vunnet ligaen om man tar med Sollied som du "glemte").

Men Bruttern har da vitterlig ikke vært assistenttrener i RBK, dersom du ikke regner et to måneder sammen med Hendrix etter Tørums sammenbrudd?

Jeg glemte ingen. Sollied var en suksess, derfor ikke nevt. De jeg ramset opp var ikke det. Kåre er fortsatt en assistenttrener og for meg på lik linje med de som jeg har nevt. Når var det sist han var god som hovedtrener? 2008 i sin første sesong i Glimt?

Fine by me om du er tilfreds med Kåre som hovedtrener. Jeg har større ambisjoner enn som så.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 15.09.2014 22:07    Post subject: Reply with quote

media wrote:

Lurer også på hva konflikten med Glimt- ledelsen egentlig gikk på, og hva som gjorde at Kåre fikk assistentjobben i Viking?

Det står litt om bakgrunnen i denne artikkelen:

http://www.adressa.no/plu...090261.ece

Adressa wrote:
– Du var jo ikke helt ukjent med forballturbulens da du overtok etter din gamle venn Perry som fikk sparken. I Bodø/Glimt ble du selv sparket av dine tidligere venner, Runar og Ørjan Berg?

– «Hvis dere mener jeg ikke er rett mann, så spark meg», sa jeg, men det gjorde de ikke. I stedet forsøkte de å presse meg ut. Vi var enige om å satse på yngre spillere, gjøre et generasjonsskifte, stå i det, og så fikk jeg nyheten via en nettavis om at de hadde ansatt Stig Johansen, en eldre spiller jeg ikke ville ha, bak ryggen min.

– Du har ikke vært så sint siden din venn Gøran Sørloth sparket deg ned bakfra på en trening, og du kalte ham for en overbetalt feiting?

– Ja, jeg var skikkelig forbanna og hadde jeg fortsatt ville det blitt på andres premisser. Skal jeg lede et lag, vil jeg lede det som jeg vil det skal ledes. Jeg lar meg ikke kastrere. Jeg var drittlei, sa opp og fikk medhold i at de hadde brutt kontrakten, og dermed fikk jeg beholde lønna i resten av kontraktstiden på halvannet år.

toreinar
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 00:08    Post subject: Reply with quote

Tror nok det ringer en bjelle eller 2 for flere enn meg i denne diskusjonen.
Her på forumet har vi orakler som hoster opp all informasjon som trenges angående spillere og ledere.
Nærmest hva de liker til frokost og hvor mange som var i barnedåpen deres.
Når det kommer til aktuelle trenere utenom de kjente,da er det helt mørkt fra alle hold.
Hver gang jeg nevner Moldetreneren som er så merittert at jeg ikke husker navnet,blir det helt tyst.
Dette tyder på at utvalget ikke er så stort at det gjør noe.
Hva betyr å søke bredt,utenfor nordens beste trenere?
Skal vi finne en uoppdaget supertrener fra det store utland?
Da tror jeg vi like gjerne kan kjøpe oss tid og kjøre med Kåre med NAE-støtte et år til.
Blir overrasket om vi finner mannen med stor M også etter at det året har gått.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 00:49    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
BjarneS wrote:
JanneB wrote:

Assistenttrener listen:
Ola By
Perry 1
Knut Tørum
Perry 2

Du får lov å være begeistret over Kåres første sesong i Glimt å se bort ifra de tre påfølgende sesonger.

Trond hadde suksess fra deg en og har i dag 2 poeng i snitt.

Jeg blir helt i fra meg av at folk vil prøve den samme feiloppskriften om og om igjen.

Du legger dog til grunn at det bare er å hente Sollied. Av Sollied og Ingebrigtsen er det ikke tvil om hvem som har mest å vise til. Spørsmålet er hvor aktuelt det er. Er Sollied villig ? Er det ting vi/offentligheten ikke kjenner til som gjør at RBK vegrer seg osv.

Hovedpoenget er at det utenom Sollied er syltynt med kandidater. Som nevnt tidligere er Hareide og Solbakken vel de trenerne i skandinavia med mest suksess de senere årene. Begge anser jeg som uaktuelle. Da er ikke listen med opplagte kandidater veldig lang. Jeg sliter med å se en eneste en. Det er lett å si at vi skal se til utlandet, men Norge og Rosenborg er ikke veldig attraktive for meritterte trenere rundt om i Europa. Da blir spørsmålet fort om man skal gå for en Ingebrigtsen/Eggen kombo eller en uprøvd utlending. Sistnevnte vil i mine øyne være en vel så stor risiko.

Om Sollied vil og RBK vil så bør dog valget være rimelig enkelt i mine øyne. Man kan dog ikke basere en diskusjon om fremtidig trener på en antakelse om at det er er en realitet.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 08:10    Post subject: Reply with quote

Tror FM kan få mye av skylda for at folk her hoster opp spiller til høyre og venstre, men ikke klarer å trekke frem nesten en eneste trener som kan være aktuell for RBK utenfor Norden.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.09.2014 08:18    Post subject: Reply with quote

Har vel fint lite med FM å gjøre, der lærer man om trenere også. Det er derimot sannsynligvis så enkelt at man syns det er morsomt å følge fotballspillere, men ikke fullt så morsomt å sitte å studere trenere.

Håper for øvrig ikke at styret adopterer den sykdommen som har truffet forumet, at det "enten er Sollied eller KI" fordi ingen andre finnes, er interessert eller innenfor økonomiske rammer.

Kan si mye dritt om Hoftuns dønn elendige spillerlogistikk, men selv han prøvde ikke å selge budksapet at det kun fantes 1-2 spillere i hver posisjon som kunne vært aktuell for RBK.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 08:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Kan si mye dritt om Hoftuns dønn elendige spillerlogistikk, men selv han prøvde ikke å selge budksapet at det kun fantes 1-2 spillere i hver posisjon som kunne vært aktuell for RBK.

Peg Mathias Høgmo
Drillo
Solskjær
Deila
Rekdal

Norling
Hamrèn
Jørgen Lennartson
Conny Carlson
Ã…ge Hareide

Ståle Solbakken
Kasper Hjulmand
Kent Nielsen
Troels Bech

Dette er i stor grad det vi har å velg blant i Skandinavia. Sikkert gode trenere, de fleste har vunnet noe eller hatt nok suksess til å bli landslagstrenere. Men uten unntak vil vi ta et bevisst valg bort fra den fotballen som gjorde RBK til et av europas beste lag i sin tid dersom vi velger en av dem som hovedtrener.

Det er selvsagt en ærlig sak å ønske en annen type fotball enn Eggen står for, men da må man være så ærlig at man flagger det da.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.09.2014 08:45    Post subject: Reply with quote

Du har holdt det gående i mange dager uavhengig av hvem eller hva som er sagt imot KI, det har selvsagt ingen hensikt å svare deg opp.

Du får fortsette å leve i en verden der KI er best eller nest-beste alternativ så fortsetter jeg å leve i den verdenen som inneholder flere valg. Og før du kommer med flere billige hersketeknikker; Jeg har ikke ansvaret for kartlegging av trenere, det er ikke min jobb å kunne det. Det vil ikke si at de ikke finnes!

KI har hatt 1 hovedtrenerjobb, som endte i sparken. Han har omtrent null erfaring som hovedtrener og Glimtsupporterne kommer med dårlige tilbakemeldinger om en mann som blir sur, vrang og usaklig ved motgang.

At ting ser bra ut nå er ikke rart, han gjør nøyaktig det samme som Tørum gjorde: Bli venn med gutta, gi de frihet, fokuser på de morsomme tingene, gjør det enkelt.

Problemet oppstod og det vil oppstå igjen: Når ny sesong skal startes opp så kan du ikke ta tilbake alt det du har gitt bort. Spillerne hører ikke på deg når du er streng, de respekterer deg ikke og kommer motgangen så er du dønn ferdig.

1 hovedtrenerjobb! At vi(RBK) med vår historikk i det hele tatt diskuterer noe så usikkert enda en gang gjør meg direkte trist.

Herlig stygg hersketeknikk på bunnen forresten, om jeg ikke ønsker KI (eller et kort utvalg trenere du lister opp) så betyr det altså at jeg ønsker et bevist valg bort fra Eggens fotball og må være ærlig å si det. Shame
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 08:58    Post subject: Reply with quote

Herlig stygg hersketeknikk på bunnen forresten, om jeg ikke ønsker KI (eller et kort utvalg trenere du lister opp) så betyr det altså at jeg ønsker et bevist valg bort fra Eggens fotball og må være ærlig å si det. Shame

Det har da ingenting med hersketeknikk å gjøre, det handler om at ingen (kanskje med unntak av Deila) står for den typen fotball som mange ønsker å se RBK spille - det er jo ikke hersketeknikk, det er fakta! Jeg ønsker å se RBK spille den fotballen jeg har sett på Lerkendal under Bruttern og jeg ser at vi har en katt som fanger mus (Deng Xiaoping lett omskrevet).

For min del er jeg åpen om at jeg vil har Kåre eller Sollied fremfor alle de alternativene. Til nød Deila dersom han skulle bli tilgjengelig. Jeg er ærlig talt ikke sikker på hva de som ikke ønsker Bruttern vil, men den listen jeg postet består av de trenerne som har hatt en viss suksess i Skandinavia. Det er jo bare å velge!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.09.2014 09:03    Post subject: Reply with quote

Jo det er en hersketeknikk fordi du finner opp et alternativ og gjør det klart at om jeg ikke er enig i det du har funnet opp så betyr det at jeg ikke ønsker Eggen-fotball.

Og bare for å ha sagt jeg klart: Om grensa for kandidater strekkes så bedritent lavt som "null CV - Bruttern", da finnes det millioner av kandidater. Får slenge på Henriksen og Hoftun da, marginalt mindre erfaring.
Rolling Eyes
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 09:10    Post subject: Reply with quote

Jo det er en hersketeknikk fordi du finner opp et alternativ og gjør det klart at om jeg ikke er enig i det du har funnet opp så betyr det at jeg ikke ønsker Eggen-fotball.

Du kan jo begynne med å skrive hvem av de jeg listet opp som står for klassisk Eggen-fotball. Listen er ikke så lang så det bør ikke ta deg veldig lang tid?

Og slik jeg ser det: Ansetter vi feks. Ståle Solbakken eller Lennartson (eller Stuart Baxter for den saks skyld) så tar vi som klubb et bevisst valg om å spille en annen type fotball enn Eggen gjorde. Det var akkurat de samme feilene vi gjorde i 2008, 2010 og 2012.

Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor noen kan bli provosert av at jeg hevder OGS eller Erik Hamrèn ikke står for totalfotball i RBK-tradisjon, de vil sannsynligvis ikke påstå det selv en gang.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.09.2014 09:35    Post subject: Reply with quote

du fortsetter jo for F bare å spinne videre på hersketeknikken din. Jeg trenger ikke forholde meg til din oppfunnede liste over trenere som du mener er eneste alternativet om man ikke velger KI.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 09:45    Post subject: Reply with quote

du fortsetter jo for F bare å spinne videre på hersketeknikken din. Jeg trenger ikke forholde meg til din oppfunnede liste over trenere som du mener er eneste alternativet om man ikke velger KI.

Det er notert. Du får melde deg på igjen hvis du faktisk har noen argumenter å bidra med da.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 16.09.2014 10:08    Post subject: Reply with quote

Jeg har hatt en haug av argumenter på dette emnet i lang tid, skrevet masse innlegg som du kan lese deg opp på.

Dette handler om at du først lager en liste over navn du kjenner til, for deretter å hevde at de som ikke ønsker KI må være interessert i en av de på din liste, og derfor ikke interessert i Eggen-fotball.

Denne billige hersketeknikken bruker du deretter som argument senere der du ber meg om å argumentere for hvorfor jeg mener (!??) de på din liste står for klassisk Eggen-fotball.

Noe jeg selvsagt aldri har hevdet. Ikke har jeg laget listen over trenere heller, og jeg er ikke enig i din oppbygde argumentasjon.

Du bruker videre ditt oppkonstruerte argument som et stikk til meg der du mener jeg blir provosert over at du mener OGS og Hamren ikke står for tradisjonell RBK-fotball, noe jeg heller aldri har hevdet.

Avslutningsvis så melder du meg ut fordi jeg ikke har noe å bidra med.

Gud bedre for en grusom VG-Debatt - måte å argumentere på. Bare tull fra start til mål det her.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 16.09.2014 10:08    Post subject: Reply with quote

KI har hatt 1 hovedtrenerjobb, som endte i sparken. Han har omtrent null erfaring som hovedtrener og Glimtsupporterne kommer med dårlige tilbakemeldinger om en mann som blir sur, vrang og usaklig ved motgang.

Kåre har hatt 2 hovedtrener jobber. Ranheim i 2007 og Bodø-glimt fra 2007-20011. I Ranheim som var hans første hovedtrener jobb, oppnådde han en helt respektabel 3.plass. Mens han fikk Bodø-glimt til en svært god 4.plass i sin første sesong i Tippeligaen.

Før 2009-sesongen hvor de rykket ned, ble flere av de beste spillerne til Glimt solgt, grunnet økonomiske problemer. Deriblant Trond Olsen, Roy Miller(ja de var dårlige for oss, men likevel blant de beste for glimt), Randall Brenes og Birkir Bjarnason. Det er sikkert flere spillere som forsvant også, men det er de jeg vet av. Alle svært framtredende i 2008 sesongen.

At Kåre derfor fikk det vanskelig i 2009, er svært forståelig. I 2010 virket det som at målet var å satse ungt og bygge langsiktig. At det ikke ble direkte opprykk er derfor ikke noe jeg ønsker å holde imot Kåre.

Om Kåre ble litt vrang når motgangen kom, virker jo også til dels forståelig, ut ifra hva som er kommet fram i ettertid. Med et styre som motarbeider deg, og henter gamle utdaterte spillere mot hans vilje, så skjønner jeg godt frustrasjonen.

På grunn av de overnevnte punktene, så ser jeg ingenting å holde noe mot Kåre så langt. Han har kanskje begrenset erfaring, men ingen dårlig erfaring. I tillegg til hans tidligere erfaring i Ranheim og Glimt, må vi ikke glemme den kanskje viktigste erfaringen: et halvårs vikariat hos oss, som så langt har vist svært positive tendenser. Tommel'n opp!
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 16.09.2014 10:12    Post subject: Reply with quote

Vi kan godt drite i å ha "må være trivelig og jovial i motgang" som et krav til hovedtrener. Det virker rimelig meningsløst.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 10:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har hatt en haug av argumenter på dette emnet i lang tid, skrevet masse innlegg som du kan lese deg opp på.

Hovedargumentet er "for dårlig for lite erfaring for dårlig cv for mye assistent". Notert.

Dette handler om at du først lager en liste over navn du kjenner til, for deretter å hevde at de som ikke ønsker KI må være interessert i en av de på din liste, og derfor ikke interessert i Eggen-fotball.

Jeg prøvde å bringe debatten videre. Folk her inne vil ha trenere med gode referanser, resultater og mye erfaring. Knapt noen nevner med navn hvem man vil ha, og jeg tenkte en liste over de trenerne som har oppnådd noe i Skandinavia de siste årene burde være et greit utgangspunkt, ettersom trenere med suksess i Skandinavia bør være realistiske mål for en klubb av vår størrelse. Jeg merker meg at du flyr i flint over at jeg gjør dette, men fremdeles ikke sier noe om hvem du faktisk kunne tenke deg som trener istedenfor Kåre eller engang hvor vi skal lete etter ham.

Denne billige hersketeknikken bruker du deretter som argument senere der du ber meg om å argumentere for hvorfor jeg mener (!??) de på din liste står for klassisk Eggen-fotball.

Da har du misforstått.

Noe jeg selvsagt aldri har hevdet. Ikke har jeg laget listen over trenere heller, og jeg er ikke enig i din oppbygde argumentasjon.

Nøyaktig hva er du uenig i? At disse trenerne bør være aktuelle?

Du bruker videre ditt oppkonstruerte argument som et stikk til meg der du mener jeg blir provosert over at du mener OGS og Hamren ikke står for tradisjonell RBK-fotball, noe jeg heller aldri har hevdet.

Nei, det var mer en generell kommentar om at dersom man faktisk ønsker å se mer på CV enn hvilken fotball trenerne står for så bør vi ha en grundig diskusjon i klubben før vi tar det valget (igjen).

Gud bedre for en grusom VG-Debatt - måte å argumentere på. Bare tull fra start til mål det her.

Og der avslutter du i det samme saklige sporet ja.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 16.09.2014 10:18    Post subject: Reply with quote

Forøvrig finnes det masse trenere i Nederland, Belgia, Tyskland osv som sikkert er mer enn kvalifiserte bare man gidder å lete eller ta kontakt med noen som har oversikten.
Problemet til RBK er tilsynelatende at man ikke har oversikt over trenermarkedet i Europa. Jeg synes faktisk derfor at det er langt viktigere hvem som skal erstatte Hoftun som SD, enn hvem som blir trener. Det er faktisk den som overtar SD rollen som sammen med styret skal ansette den nye treneren. Denne må ha oversikt og kontroll over trenermarkedet. Forutsetningen er selvfølgelig at klubben velger å organisere seg med en SD da.

Last edited by ace on 16.09.2014 10:19; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 271, 272, 273  Next
Page 33 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb