View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.08.2014 20:43 Post subject: |
|
|
Han spilte vel noen kamper i tospann i 4-2-3-1 så ikke snakk om noen alene-anker akkurat, men en av to sittende. |
|
Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 13.09.2014 20:51 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...461942.snd
Herregud for en sutrekopp ut av dimensjoner.. _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 13.09.2014 21:11 Post subject: |
|
|
Håper Glimt benytter seg av opsjonen de har på kjøp _________________ You`ll never walk alone!! |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 13.09.2014 21:33 Post subject: |
|
|
Trenger ikke Berntsen, hent tilbake Midtsjø. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.09.2014 21:45 Post subject: |
|
|
Tenkte også tanken... så ut som en bortskjemt liten fjert i intervjuet.
Må da virkelig ta seg sammen om han skal klare å leve av fotballen... forferdelig å se ham så ynkelig :/
Han HAR potensialet, men det hadde jeg også, jeg bare gadd ikke trene ^^ _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.09.2014 01:43 Post subject: |
|
|
Skjønner hva dere sikter til, men husk at han er 21, og antageligvis en umoden 21 åring. Mulig jeg tar feil, men han slår meg som urutinert og ubekvem med å prate til media.
Irriterende disse ungguttene med holdninger, men han har et uforløst potensial og jeg tror at en autoritær RBK trener som vi forhåpentligvis har neste år kan få skikk på han, og kanskje lære han litt ydmykhet. Men, Glimt har opsjon så han drar vel uansett. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 14.09.2014 08:57 Post subject: |
|
|
Synes dette bildet oppsummerer Berntsen. Virker som det å være fotballspiller må være det verste i verden. |
|
Back to top |
|
 |
legenden6 Junior
|
Posted: 14.09.2014 09:18 Post subject: |
|
|
Enig i at Berntsen har brukt alt for mye tid til å sutre under sin tid i RBK. Men dere må da klare å se hvilken kontekst dette intervjuet er gjort under. Han har nettopp tapt en fotballkamp. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 14.09.2014 11:39 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: |  |
Virker som det verste i verden er å tape for Rosenborg, klubben som faktisk eier deg og har gitt deg sjansen. Tipper han jublet som en idiot på 0-1. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 14.09.2014 13:46 Post subject: |
|
|
Rosenborg trenger ikke Berntsen, og Berntsen trenger ikke RBK. Han kommer til å få noen U21-landslamper, men dette blir en helt middelmådig tippeligaspiller. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 15.09.2014 10:17 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Godt å være kvitt den mest kronisk negative/kjipe typen vi har hatt i klubben siden Tom Kåre Staurvik sine dager. Snakk om å skylde sjarm og karisma... |
Nå er jeg rimelig sikker på at du har fortrengt Morten Moldskred... |
|
Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 15.09.2014 10:27 Post subject: |
|
|
Batigol wrote: | Håper Glimt benytter seg av opsjonen de har på kjøp |
Enig. Berntsen hadde to meget gode kamper borte mot Haugesund og hjemme mot VIF. En liten skuffelse på fredag. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 13.11.2014 09:42 Post subject: |
|
|
Nå som B/G tydeligvis ikke har penger nok til å hente Berntsen permanent, håper jeg RBK om ikke annet foreslår en handel med Berntsen og Moe ++ i bytte for Badou!? _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4068 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 13.11.2014 10:39 Post subject: |
|
|
Håper ikke EH spiller FM 2015 for der er Berntsen overdrevent god. Plutselig sitter han med 5 års kontrakt... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Lisa Birgit Holst Junior
|
Posted: 13.11.2014 11:58 Post subject: |
|
|
Har han fått prøve seg noe særlig som klassisk indreløper i 4-3-3 i Rosenborg..? Jeg har troen..... |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 13.11.2014 12:11 Post subject: |
|
|
Som noen nevner i en annen tråd: selg ham til en annen klubb! Ikke la Glimt slippe unna med den åpenbare prutingen på en spiller de har lyst på og en avtalt pris på. |
|
Back to top |
|
 |
Glimtførrevig Senior
|
Posted: 13.11.2014 15:12 Post subject: |
|
|
Men er Berntsen så lettsolgt? Det tror jeg ikke. Han har spilt greit for oss i høst, men ikke noe mer enn det. Hvis du setter f.eks Berntsen opp mot Badou, så er det rett og slett en enorm klasseforskjell. Samme gjelder Moe kontra Sanè.
Vi pruter ikke, vi konstaterer at vi ikke har pengene dere krever, i alle fall ikke før vi får solgt Badou/Sanè (i allefall èn av dem). Etter at Glimt såvidt unngikk konkurs for noen år siden har klubben tydeligvis lært, vi har veldig lite lyst å havne i en slik situasjon en gang til. I 2016 blir Glimt 100 år, og da vil vi gjerne at det fremdeles ER noen klubb. Om det blir i Tippeligaen eller 1.divisjon vil kun tiden vise.
For all del, både Daniel og Moe ville nok fått godt med kamper i Glimt neste sesong, men det spørs om ikke vi blir nødt å bruke unge egenutviklede spillere på midtbanen og bruke penger fra eventuelle salg til å forsterke midtforsvaret. Moe kan ikke erstatte Sanè. Moe er en grei squad-spiller. Så det er kanskje mulig han blir Glimt-spiller.
Men jeg tviler sterkt på at det blir noen overgang med Daniel til Glimt, selv om vi skulle få gode penger for Badou/Sanè. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.11.2014 15:47 Post subject: |
|
|
Synd at dere ikke har penger, får håpe at noen av de som har vært interessert tidligere (feks Godset) kan betale da. Det virker jo heller ikke som dere har lært i og med at dere inngikk en opsjon dere ikke klarer å holde. |
|
Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 13.11.2014 15:53 Post subject: |
|
|
En opsjon vi ikke klarer å holde? En opsjon er altså en rett til, men ikke en plikt til å handle til en viss pris. Tror ikke det er et så stort tap om Berntsen går til en annen klubb. Midtbanen er uansett den delen av laget vi har best dekning på, og der vi har lokale talenter som har vist at de fortjener spilletid. Men ved et Badou-salg, tipper jeg fort Berntsen blir kjøpt uansett. _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
glimt Senior
|
Posted: 13.11.2014 16:20 Post subject: |
|
|
"Jeg vet jo at økonomien ikke er all verdens, men kanskje kan vi hente spillere gratis som vi bare må betale lønn til, sier han." _________________ Attaboy: "taktikken fungerer, altså. PINLIG Glimt!" |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 13.11.2014 16:22 Post subject: |
|
|
Fint at Bodø har lært å passe på økonomien. Men nå er det ikke så mange månedene siden klubbene i felleskap ble enige om en opsjonspris, hva er vitsen med å inngå en avtale på en sum som er for høy? RBK krever ingenting, klubbene ble enige om en sum. Og selvfølgelig er ikke en opsjon en plikt til å kjøpe, det vet alle. Så da får vi selge til noen andre, hvis hverken RBK eller Glimt har bruk for ham |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 13.11.2014 16:40 Post subject: |
|
|
glimt wrote: | En opsjon vi ikke klarer å holde? En opsjon er altså en rett til, men ikke en plikt til å handle til en viss pris. |
Såklart, men her inne er det nok formuleringen til Glimt lederen det reageres på. "Vi har ikke anledning til å kjøpe Daniel Berntsen for den aktuelle kjøpssum" "Per dato har vi ikke råd til det"
Det minner jo veldig om pruting. Glimt vil ha Daniel, RBK vil ikke ha Daniel, Daniel vil (trolig) ikke tilbake til RBK så her ser man muligheten til å få han på nok et lån eller billigere enn avtalt.
Han kunne selvsagt bare sagt noe a'la "Daniel har gjort en god jobb, men vi har valgt å ikke benytte kjøpsopsjonen", men velger å fokusere på at prisen er feil, en pris de selv avtalte. |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 13.11.2014 16:41 Post subject: |
|
|
glimt wrote: | "Jeg vet jo at økonomien ikke er all verdens, men kanskje kan vi hente spillere gratis som vi bare må betale lønn til, sier han." |
Tenkte selvfølgelig på Berntsen og/eller Moe, ikke Badou og Vieux. Om de ikke er direkte gratis kan de ikke være verdt all verden. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 13.11.2014 16:43 Post subject: |
|
|
Jeg tror det er best om B/G finner sin plass i næringskjeden: de kan tilby Badou, vi kan tilby Berntsen og penger, og kanskje også andre talenter de kan være interessert i. |
|
Back to top |
|
 |
|