|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Largactyl Veteran

|
Posted: 10.09.2014 12:55 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Largactyl wrote: | | Herregud så tafatt og planløst angrepsspill. Trener de ikke på sånt? Det er vel 14 stk i trenerstaben til Høgmo, så noen burde vel ha litt peil. |
Det er ikke bare bare å trene inn et fungerende angrepsspill i et landslag når det går litt på tvers av den rådende måten å spille på i landet. Prinsippene er for dårlig etablert i spillerne helt fra starten av. Det er jo nettopp det som har gitt suksess til land som Nederland, Spania, Brasil osv.; det ligger i ryggmargen. I Norge er vi ikke akkurat kjent for hurtig kombinasjonsspill, så dette vil ta tid. Såpass lang tid at en må se de samme endringene i spillestil også utenfor landslaget. |
Det har du rett i. Men jeg vil nå påstå at 11 kamper er ganske grei tid til å i det minste ha litt fremgang spillemessig. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.09.2014 13:05 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | her er det tåkeprat som overgår PJH. Pinligt. |
Her tar jeg PJH's parti, er det noe han er mester på så er det tåkeprat. En kunst han perfeksjonerte og videreutviklet over nesten 2 år. |
|
| Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 10.09.2014 13:59 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | WikiVic wrote: | Nevner i fleng: Grøgaard, Ødegaard, Rashani, Fossum, Fellah, Zahid, Abdi, Sakor, Finne, Berget, Søderlund, Bakenga
Alle spillere som nå eller i nær framtid kan tilføre noe til "nye Norge". |
Kan aldri se for meg at Fellah, Berget eller Søderlund noengang når et nivå der de bidrar sportslig til å nå et sluttspill.
Søderlund er langt unna å holde nivået og han er 27 år gammel, det er ikke mer å hente der. Fellah ble plutselig 25 år uten å ha kommet seg noe særlig videre i utviklingen siden han var 20 år gammel Engen-gutt så tror toget er gått for han også. Berget er en vanskelig case. Har kunne blitt veldig god men virker å ha vært useriøs hele veien. Litt chubby til tider, dårlig arbeidskapasitet og av/på-knapp som er mye nesten-genialt. |
Jeg nevnte spisser som faktisk scorer mål, noe som beviselig er fraværende på landslaget nå. King har vel scoret 2 mål på 30-40 kamper i Championship mens Nielsen har scoret 2-3 i 2 Bundesliga. At i det hele tatt Kamara ble tatt ut ovenfor Søderlund er for en gåte! Jeg er ingen fan av Søderlund selv sånn generelt sett, men det kan ikke tas fra han at han tross alt scorer på noen sjanser (samtidig som han brenner en del). Han er tross alt noe av det heteste vi har på topp for tiden, og det sier jo en god del om kvaliteten på spillerutvalget til Høgmo. Jeg mener uttaket av Kamara som ettmålsscorer i Østerrike istedet for Søderlund er forunderlig. Berget har vel heller ikke imponert særlig spillemessig i Celtic, men han scorer mål tross alt. Enig i at Søderlund kanskje heller ikke holder nivået rent spillemessig, men vi har jo andre til å spille så lenge han scorer noen mål.
Fellah tror jeg kan være glemt for de fleste. Han spiller vel fast i Esbjerg som har vært ute i Europa. Jeg har ikke sett han i det siste, men mener helt klart han har potensiale til å være i diskusjonen. Likevel har vi vel både Dæhli og etterhvert Ødegaard foran han i køen. Zahid er vel også en kandidat der. Jeg lurer forresten på hva som var poenget med Høgmos uttalelse om at Dæhli skulle få en mer sentral rolle. Det er jo ingen forandring som har skjedd - han gjemmes bort på kanten. Tipper Dæhli inn sentralt til å fôre spissen med baller kunne hjulpet litt på ensomheten der oppe.
Så summa sumarum ser jeg ikke nødvendigvis på Søderlund, Berget og Fellah som noen å bygge lage rundt for framtiden, jeg tenker heller på spillere som er i form nå og faktisk kan score mål. Fellah kan jeg forsåvidt ikke uttale meg så mye om, men de to førstnevnte kan tross sine svakheter score mål. Ellers synes jeg det er skandaløst at Liban Abdi som spiller fast i Tyrkia ikke har fått sjansen på landslaget i det hele tatt. Hadde han hett Gamst, hadde han nok vært fast inventar. Jeg får bare en så vond følelse når spillere med faktisk talent og ferdigheter til å spille på et landslag, bare blir stuet bort og glemt. Abdi har selv uttalt en stor lyst til å spille på det norske landslaget. Drillo gadd kun å se han én gang etter press fra media, men uttalte da at han ikke var god nok, antakelig på grunn av stolthet og for å forsvare tidligere laguttak. Hvordan kan en spiller som er kapabel til å dra av en mann og score mot Benfica og Porto ikke være god nok for et norsk landslag? Kan Gamst spille der, kan han også. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 10.09.2014 15:49 Post subject: |
|
|
| Det er jaggu dårlig stilt for det norske landslaget når noen i fullt alvor argumenterer for at Søderlund bør være valget på topp. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 10.09.2014 16:32 Post subject: |
|
|
Liban Abdi har vel knapt nok spilt fast noe sted hele sin karriere?
Må si jeg skjønner lite av diverse klaging her. Virker som enkelte blir overrasket kamp etter kamp. Når folk sutrer over Rosenborgs prestasjoner er det forståelig, men her blir det bare pinlig lesning. Hva er det folk forventer? De eneste spillerne Norge har som har spilt fast på toppnivå over en lengre periode er vel Nordtveit og Tettey. Og det er lang fra vei fra å være brukbare spillere på Rennes/Norwich og Borussia Mönchengladbach til å kunne bære det norske landslaget.
Landslaget vårt består hovedsaklig av spillere med varierende spilletid i halvgode klubber, samt en og annen TL-"stjerne". Klart vi er elendige.
Bulgarerne har noen gode spillere, men tror likevel vi klarer tredjeplass i gruppa. Da blir det vel play-off og tap mot Island eller noe sånt. Dette er pari for Høgmo. Tror ikke vi får noen særlig bedre trener til å ta på seg oppgaven med å lede dette gråsteinlasset, så han må gjerne fortsette for min del. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 10.09.2014 17:02 Post subject: |
|
|
"Dette tapet gir spillerne nyttig erfaring." "Vi tar med oss veldig mange nyttige svar fra denne kampen."
Ikke tvil om at Italia sitter igjen med svarteper. |
|
| Back to top |
|
 |
wikivic Proff

|
Posted: 10.09.2014 17:28 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Det er jaggu dårlig stilt for det norske landslaget når noen i fullt alvor argumenterer for at Søderlund bør være valget på topp. |
Men seriøst da! Ikke beveg deg inn på samme vurderingsmetode som enkelte trenere bruker når man vurderer spillere - altså navn, enten om man er god eller dårlig så har det noe med navnet ditt å gjøre. Enig i at Søderlund ikke er topp kvalitet, men når han tross alt scorer mål bør han på landslaget foran spisser som ikke scorer. Spisser skal score mål, enkelt og greit! Søderlund har et dårlig varemerke i seg selv, men har spilt bra i det siste. Jeg har selv vært veldig oppgitt over Søderlund, misforstå meg rett, men han har faktisk hatt en oppsving i de siste kampene - konkretisert i antall scorede mål. Motsatt har Gamst spilt elendig, men har tydeligvis en høy stjerne hos Høgmo. Det må da gå an å se forbi spillernavn og vurdere en spillertropp ut i fra faktisk form.
Liban Abdi har vel vært en del skadet det siste halvåret, men startet første kamp for sesongen for Rizespor. Nå vet jeg jo selvfølgelig ikke hvilken form han er i nå etter skadeavbrekket. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 10.09.2014 18:03 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | | Men jeg koset meg under store deler av kampen i går. Deilig å se at vi er interessert i å holde ballen i laget, og lykkes rimelig godt med det, heller enn å basere oss på at det andre laget skal spille, mens vi skal levere giftige kontringer. Man får liksom en slags god følelse av at nordmenn kanskje ikke er så dårlige ballbehandlere som det påstås at vi er. Er jeg alene om å tenke slik? |
Vi har ballbehandlet oss til seks mål på 12 kamper under Høgmo, og i går skapte vi knapt en halvsjanse. Deilig? Ja, vel. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 10.09.2014 18:21 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | | Man får liksom en slags god følelse av at nordmenn kanskje ikke er så dårlige ballbehandlere som det påstås at vi er. Er jeg alene om å tenke slik? |
Nej, det er du ikke alene om. Jeg så hele kampen i går, og jeg synes, at der var mange gode takter i det norske spil. Det blev selvsagt ikke farligt på den sidste trejdedel af banen, hvilket skyldes en kombination af en svag norsk offensiv og stærk italiensk organisation. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |