English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - FAE
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pillen
Senior

PostPosted: 27.08.2014 17:40    Post subject: Reply with quote

Hvis noen har en dplay-konto å låne meg, så setter jeg stor pris på det. DM meg. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran

PostPosted: 27.08.2014 18:56    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter litt med å holde med et lag der Forren har kapteinsbindet...
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 27.08.2014 19:09    Post subject: Reply with quote

Ødegaard er god med ball, men fortjener bedre enn Pedersen og Gulbrandsen å spille på..
Montana
Veteran

PostPosted: 27.08.2014 19:14    Post subject: Reply with quote

En gang i tiden ble det ofte diskutert blant folket hvor mye RBK hadde vunnet mot et toppet A-landslag om de møttes. I dag har vi ikke med en eneste representant i startoppstillingen til et svakt ligalandslag.
Back to top
Pillen
Senior

PostPosted: 27.08.2014 19:20    Post subject: Reply with quote

Forferdelig kamp. Med unntak av Ødegaard og dels Elyounussi, er det ingen spennende prospekter eller spillere med internasjonalt nivå. Grøgaard inn for Linnes vil hjelpe litt på. Jeg liker Samuelsen og han fortjener å være på landslaget, men det finnes jo ca 232 spillere som ham (små, teknisk gode spillere med stor løpskapasitet) ute i Europa som enten er på hans nivå eller er bedre.
Back to top
Numsk
Rutinert

PostPosted: 27.08.2014 20:12    Post subject: Reply with quote

Norge. De Forente Arabiske Emirater. Clash of the Titans!
Vegard2711
Legende

PostPosted: 27.08.2014 20:38    Post subject: Reply with quote

Ødegaard og Linnes best i dag. Så får vi se om det har noe å si foran kampene mot England og Italia. Linnes blir nok tatt ut men må nok sitte på benken ettersom Omar nok spiller på hørebacken.

Ødegaard var innvolvert i det aller mest Norge skapte og han burde hatt både mål og assist men som vanlig så sliter Norge med å sette sjansene sine. Det blir vel som Tjærnås sa at Ødegaard blir tatt ut om han er tiltenkt å spille for hvis han bare skal sitte på benken så er han nok med U21 laget i stedet.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 27.08.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

Det er bare å ta han ut med en gang! Står jo bak absolutt alt Norge skaper. Vi har jo ingen andre med de kvalitetene som Ødegård har.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 28.08.2014 00:40    Post subject: Reply with quote

Han og Dæhli. Ødegaard minnet i dag veldig om slik Dæhli har spilt for Norge. Ødegaard er mer målfarlig enn Dæhli noe som kan komme godt med for Norge etter hvert. Det er jo Dæhli sin svakeste side offensivt, han er jo utrolig lite målfarlig.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 28.08.2014 00:52    Post subject: Reply with quote

Gitt at dette nesten er litt c-lags aktig fra oss syntes jeg det er helt ok. Det er bare Ødegaard og Linnes her som har noe å gjøre på A-laget.
Back to top
Sputnik
Senior

PostPosted: 28.08.2014 02:22    Post subject: Reply with quote

Tjaa. Vanskelig å komme utenom Forren synes jeg. Med objektive øyne er han Tippeligaens beste stopper etter min mening. Med Tore R like bak.
Steffen Hagen stiller værtfall lengre bak i køa, litt for usikker og trygg på seg selv.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 28.08.2014 09:09    Post subject: Reply with quote

Sputnik wrote:
Tjaa. Vanskelig å komme utenom Forren synes jeg. Med objektive øyne er han Tippeligaens beste stopper etter min mening

Blasphemy. You will take that back at once

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 28.08.2014 18:24    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Det er bare å ta han ut med en gang! Står jo bak absolutt alt Norge skaper. Vi har jo ingen andre med de kvalitetene som Ødegård har.

Uenig, hvertfall basert på argumentasjonen du presenterer her.
Det var nærmest en C-tropp som møtte miniputten forente arabiske emirater, attpåtil var det en utrolig svak kamp. Dette er ingen målestokk for å være med mot England og Italia i en A-tropp. .
Gutten er et megatalent, men synes hysteriet rundt han går for langt. "Se hver bevegelse vidunderbarnet gjorde mot..." etc i alle nettaviser. La han få litt ro, han har enda bare hevdet seg på TL nivå.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 28.08.2014 18:31    Post subject: Reply with quote

Hvilke andre spennende spillere mener du er bedre enn Ødegaard?

Du er sikkert lei hypen, det er vi alle. Men så elendig det norske landslaget er, så trenger vi en spiller som Ødegaard. Heller det enn spillere som Grindheim og Gashi.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 28.08.2014 18:36    Post subject: Reply with quote

Det er et godt poeng at konkurransen ikke er fantastisk på det Norske landslaget, men skal han med bør det i mine øyne være som en slags læregutt som toppen får noen korte innhopp(om kampbildet tillater det) . Det er en helt annen verden å møte topp internasjonal motstand enn å møte lag i en svak TL.

Edit: For å svare spørsmålet: i en internasjonal kamp er det en rekke spillere på midtbanen som har erfaring og kvalitet som gjør at de bør gå foran en uprøvd 15 åring: Dæhli, Tettey, Per, Tarik, Nordtveit for å nevne noen.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 28.08.2014 18:51    Post subject: Reply with quote

Dæhli og Per er vel de som kjemper med Ødegaard om en offensiv midtbanerolle. Tarik blir vel kant, Tettey lenger ned i banen, samme med Nordtveit.

Bare for å ha de tørre fakta på plass; denne 15 åringen har nettopp spilt 90 minutter i en internasjonal kamp. Neppe uprøvd.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 28.08.2014 19:05    Post subject: Reply with quote

Slik de har spilt under Høgmo så blir det vel Dæhli og Skjelbred på hver sin side med Tarik og en annen spiss på topp. Johansen start nok på den sentral midtbanen sammen med enten RYJ eller Tettey.

Måten Ødegaard spilte i går minnet om hvordan Dæhli har blitt brukt, ville kanskje ikke vært så dumt å tatt han med selv om Dæhli og Skjelbred kommer til å starte på de to plassene.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 28.08.2014 19:35    Post subject: Reply with quote

Svak kamp av Høgmos lag. Høgmo har nok de svakeste resultatene og prestasjonene siden Tord Grips dager som norsk landslagssjef.

Ødegaard var positiv og lagets beste mot Emiratene, men han har ikke fysikk nok til å kunne hevde seg på internasjonalt toppnivå. Om et par år er han en å regne med mot topp motstand.

Midtbanene til Høgmo fungerer nesten aldri. Strukturen både offensivt og defensivt er ikke tilstede slik at vi i de fleste kampene har en negativ sjansestatistikk.

Folk som Høgmo og Semb må ut av systemet viss NFF skal få fart på landslaget og klubbfotballen.

Trist at en spiller av Forrens kaliber skal være en av støttepilarene på landslaget.

Ikke mange av guttene fra laget mot Emiratene som bør supplere troppen mot.England og Italia. Hent heller utenlandsproffene Henriksen, Hedenstad, Semb Berge, evt Berisha. Muligens jeg har glemt av noen flere i utlandet?

Marcus Pedersen og Gulbrandsen blir for statisk og enkle. Brustad var bedre pga bra bevegelse, og Moi er spennende pga gode ballferdigheter.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 29.08.2014 00:16    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Dæhli og Per er vel de som kjemper med Ødegaard om en offensiv midtbanerolle. Tarik blir vel kant, Tettey lenger ned i banen, samme med Nordtveit.

Bare for å ha de tørre fakta på plass; denne 15 åringen har nettopp spilt 90 minutter i en internasjonal kamp. Neppe uprøvd.

Sleng på Henriksen, Johansen, Eikrem og Yttergård Jensen i tillegg til de jeg nevnte. Det er en rekke spillere jeg ville satt foran Ødegaard i køen uansett posisjon på midtbanen i en A-kamp mot god motstand.

Ellers må du gjerne kalle en C-tropp basert på tippeligaspillere mot miniputt FAE hva du vil, for meg er det ikke noe mer enn det han gjør til vanlig i Godset og kanskje til og med lavere nivå en TL.

For å slenge spørsmålet tilbake til deg. Hvem skal vrakes for at Ødegaard skal spille A-kamp?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.08.2014 09:25    Post subject: Reply with quote

Noen(Høgmo) må klare å se forbi skriveriene og all hypen og vurdere enkelt hvem som er best i de forskjellige rollene og som lag, og spille dem.

A-landslaget er ingen utviklings-arena, det er Martin Ødegaard og Strømsgodset sin oppgave å utvikle Martin Ødegaard til å bli en toppspiller, ikke det Norske landslaget.

Hvis Martin Ødegaard er den beste spilleren vi har for en posisjon/rolle så spill han. Hvis ikke, ikke.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 29.08.2014 14:59    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
For å slenge spørsmålet tilbake til deg. Hvem skal vrakes for at Ødegaard skal spille A-kamp?
Godt spørsmål.

4-4-2 formasjon: Kan godt spille høyreving i stedenfor DeLanlay(som knapt skaper en dritt). Moi eller Dæhli venstreving eller hengende spiss. Brustad, Søder, Guldbrandsen eller Pedersen spiss. Ser helst Tettey og PCS sentralt. Eikrem, Henriksen, Yttergård Jensen, Johansen er alle best sentralt.

4-5-1: Samme her, kan godt ta en av de 3 plassene bak spissen. De andre nevnte kjemper om de 2 "sittende".

Mot England og Italia ser jeg helst at Norge spiller 4-5-1. Med to sittende skjold foran forsvaret, er det greit med litt flair offensivt. Ikke mange som besitter det, Ødegaard en av få.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb