View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
JanneB Veteran
|
Posted: 25.08.2014 05:55 Post subject: |
|
|
hentesveis wrote: |
For knappe 2 år siden:
JanneB wrote: | Ikke utrettet noe siden Olympiakos. Nedadgående kurve siden den gang. |
Hva har skjedd? |
Jeg gikk tilbake på det, da jeg skjønte at jeg ikke hadde peiling . Der har jeg oversett Heerenveen sin første tittel 40 år, at han berget Lierse og så for mye på høkkert lagene i Tyrkia og Saudi Arabia. Gent var han helt okei. Såpass at Olympiakos ville ha han igjen.
Jeg regner med at det er slik RBK ledelsen tar avgjørelser også, ikke analysere faktum . De har ikke vett til å korrigere seg selv når de er på tur å gjøre en fryktelig feil.
Last edited by JanneB on 25.08.2014 08:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 25.08.2014 06:57 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi skal legge mye mer vekt på perioden hans i Saudia-Arabia der han var kun er par kamper. Da blir det nok opplagt for de fleste at vi gjorde en kjempetabbe da vi dumpa Perry. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 25.08.2014 07:06 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Koteng og styret er ikke helt idioter, det må ligge noe bak om han ikke er aktuell.
|
Det med idioter tar vi en avgjørelse på etter at vi har kjørt en grundig prosess her på forumet fram til nyttår. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 25.08.2014 08:02 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Jeg synes vi skal legge mye mer vekt på perioden hans i Saudia-Arabia der han var kun er par kamper. Da blir det nok opplagt for de fleste at vi gjorde en kjempetabbe da vi dumpa Perry. |
Håper dette er ironi. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.08.2014 09:45 Post subject: |
|
|
sidney wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Koteng og styret er ikke helt idioter, det må ligge noe bak om han ikke er aktuell.
|
Det med idioter tar vi en avgjørelse på etter at vi har kjørt en grundig prosess her på forumet fram til nyttår. |
Jeg er enig med MD her. Hvis han ikke er med som en av toppfavorittene, så sitter noen i styre/admin på opplysninger som gjør han uaktuell. De har tross alt en kontaktflate i europeisk fotball, og kan få svar fra hans tidligere klubber på forhold vi aldri får høre noe om, og slik bør det være.
Vi skal ikke kalle styre eller andre idioter selv om det skulle skje at han ikke er kandidat.
Men jeg håper, at de usikkerhetsmomentene som er rundt Sollied kan være/bli avklart i prosessen. For en sulten Sollied etter et år pause og et par tvilsomme klubber, vil nok være et kjempeløft for RBK, og gi sukesess, uansett hvor kort tid han ev. blir her. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 25.08.2014 10:18 Post subject: |
|
|
Sitat:
"Det sjekkes ut. Han har jo en bra CV." _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 25.08.2014 10:49 Post subject: |
|
|
Hvor? |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.08.2014 10:51 Post subject: |
|
|
Vil anta "fra en god kilde". _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.08.2014 10:54 Post subject: |
|
|
PerO wrote: | Hvis han ikke er med som en av toppfavorittene, så sitter noen i styre/admin på opplysninger som gjør han uaktuell. De har tross alt en kontaktflate i europeisk fotball, og kan få svar fra hans tidligere klubber på forhold vi aldri får høre noe om, og slik bør det være. |
Dersom Sollied utgår så regner jeg med det vil være et folkekrav å få mer opplysninger om årsak. Spesielt etter de to forrige prosessene - først det med Nils Arne i 2010 hvor oppgjøret tas etter bokutgivelser 4 år etterpå, og deretter beslutningen med Perry som går på tvers av supporternes ønsker - noe som gir ethvert prosjekt en dårlig start.
Lettvinte salgsargumenter på en pressekonferanse holder ikke denne gangen! Og prosjektet bør helst være samlende fra dag 1.
Last edited by puckno on 25.08.2014 10:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 25.08.2014 10:55 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Vil anta "fra en god kilde". |
Som Radioresepsjonen bruker å si
"Kilde; En som har sendt en e-post". |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 25.08.2014 11:03 Post subject: |
|
|
puckno wrote: | PerO wrote: | Hvis han ikke er med som en av toppfavorittene, så sitter noen i styre/admin på opplysninger som gjør han uaktuell. De har tross alt en kontaktflate i europeisk fotball, og kan få svar fra hans tidligere klubber på forhold vi aldri får høre noe om, og slik bør det være. |
Dersom Sollied utgår så regner jeg med det vil være et folkekrav å få mer opplysninger om årsak. Spesielt etter de to forrige prosessene - først det med Nils Arne i 2010 hvor oppgjøret tas etter bokutgivelser 4 år etterpå, og deretter beslutningen med Perry som går på tvers av supporternes ønsker - noe som gir ethvert prosjekt en dårlig start.
Lettvinte salgsargumenter på en pressekonferanse holder ikke denne gangen! Og prosjektet bør helst være samlende fra dag 1. |
Hvis de velgerbort Sollied av sportslige årsaker å er det naurlig.
Hvis de har fått personlige opplysnnger, så kan de ganske enkelt ikke si noe.
Resten av kandidatlista vil vise om de har gjort en grundig jobb eller ikke, så får vi bare stole på deres vurderinger. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.08.2014 11:03 Post subject: |
|
|
Hehe.
Men er det noen her på forumet som sitter med gode kilder og høy integritet så er det ode, så om han sier at TS sjekkes ut - så stemmer det. Meget gode nyheter, må jeg si. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 25.08.2014 11:12 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Og du syns ikke det blir i overkant idiotisk å skulle svare ut reelle og imponerende tall som TS faktisk har, men feilaktige tall for Martin Andresen fra Transfermarkt? |
Andresens tall er ikke ille om du ser isolert på tallene, men når en vet hvor mange kamper, og i hvilken sammenheng tallene er skapt, blir sammenligningen dårlig, og det var nettopp mitt poeng. En kan IKKE se seg blind på tall, og for meg virker det som mange her nettopp gjør det når det gjelder T.S. Han har en nedadgående kurve, det er det liten tvil om. Spørsmålet er om han er i stand til å snu trenden/fortsatt levere på et høyt nivå. Da hjelper det ikke at han har hatt imponerende tall som du skriver om. Fotball spilles i nåtid, ikke i fortid, og akkurat det burde de fleste rbksupportere spesielt fått med seg.
Jeg kan også godt leve med Sollied som trener, men er altså opptatt av at en kjører den annonserte prosessen, og gjerne forsøker seg enda høyere opp på lista enn ham. Lykkes ikke det, er Sollied langt bedre enn PJH og KI, og alt annet av norske trenere som er aktuelle.
Det jeg forøvrig synes er i overkant idiotisk er når selvforherligende bedrevitere ikke evner å foreta en saklig meningsutveksling på tema der det tydeligvis er sementert er holdning, og nåde den som pirker i det. Så får du vurdere selv om det er en kategorisering du ønsker å havne i. Det blir i alle fall for meg en noe barnslig perfid måte å forholde seg til et tema på, som rbkweb normalt sett er forskånet for. _________________ mvh HeXX
Last edited by HeXX on 25.08.2014 11:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 25.08.2014 11:12 Post subject: |
|
|
lerka wrote: | Nå har du sagt A Ode, da må du si B. Litt brennkvikt |
Som en god venn av meg sa: "Når du har sagt A, så er det best å holde kjeft".
Som haavarl sa: "En god kilde".
Dette utsagnet viser at TS ikke er forkastet pga noen rykter. Det er betryggende, og vi får håpe at den gode prosessen finner den rette treneren for oss en gang utpå seinhøsten, gjerne etter at poteten er tatt opp men før julenissen kommer. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.08.2014 11:25 Post subject: |
|
|
HeXX wrote: |
Det jeg forøvrig synes er i overkant idiotisk er når selvforherligende bedrevitere ikke evner å foreta en saklig meningsutveksling på tema der det tydeligvis er sementert er holdning, og nåde den som pirker i det. Så får du vurdere selv om det er en kategorisering du ønsker å havne i. Det blir i alle fall for meg en noe barnslig perfid måte å forholde seg til et tema på, som rbkweb normalt sett er forskånet for. |
Nå ser ikke jeg meg blind på tall, men det er imponerende å ta over 2 poeng i snitt for en rekke forksjellige lag. Det viser evnen til å levere, ikke bare 1 sesong eller for 1 klubb eller 1 land, men "hvor enn du går".
Han har tatt seriegull, cupgull, CL.spill og EL-spill, suksess har fulgt karrierens hans.
Så er det vel slik at perioden hans mellom 2000 og 2006-ish var hans beste og at han har tatt endel feil valg etter det. Men han reddet Lierse fra nedrykk i 2011 og var ønsket videre, men ble snappet opp av Gent osm han styrte inn til 3.plass.
Han viser at ikke er ferdig. I tillegg så har han kjennskap til RBK og den norske ligaen, han har en veldig høy stjerne i klubben og vil få den respekten som kreves. Han kjenner spillestilen vi ønsker tvers gjennom og blir blant annet hyllet i Belgia som mannen som lærte dem Rosenborgs 4-3-3 og indreløper-bevegelse som Belgia og Belgiske lag idag er kjent for.
Å se på tall i tillegg til meritter er selvsagt, det bør ikke slås vekk som tull. At du vil kontre ut de som anser det som et viktig poeng med fullstendig feilaktige tall fra en nettside som transfermarkt mener jeg blir syltynt og sa så.
At du reagerer som du gjør er også latterlig flott når hele poenget i tiraden din er å skulle kunne oppføre seg i en debatt hvor du i tiraden på ingen måte oppfører deg selv. |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 25.08.2014 11:43 Post subject: |
|
|
Vet ikke om jeg orker lese en artikkel som kaller RBK for "the Oslo giants"... 
Last edited by nin on 25.08.2014 11:48; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.08.2014 11:43 Post subject: |
|
|
Fra artikkelen:
Quote: | Do not though be lured into a false sense of complacency about the calibre of Sollied as a coach. His philosophy is not naive and he does not just simply tell the players to go and play as they so wish. Sollied is a coach who places great importance on training, in order to drill his somewhat unique playing style into his charges but one who also employs a scientific approach |
Rivaldo:
Quote: | “The training sessions of Sollied are hugely beneficial, comparable with those at AC Milan. He would not be out of place at an absolute top club.”
|
Geert Verheyen:
Quote: | “Most coaches told me to play according to intuition but Sollied was the only one who used almost mathematical methods to teach me where to run and how to open up and exploit space. As a result, I became a more effective player.” |
Musikk for mine ører  |
|
Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 25.08.2014 12:00 Post subject: |
|
|
nin wrote: | Vet ikke om jeg orker lese en artikkel som kaller RBK for "the Oslo giants"...  |
Men det er nok en påstand som kan forsvares. Tipper det er flere RBK-supportere i Oslo enn VIF-supportere  |
|
Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 25.08.2014 12:13 Post subject: |
|
|
Quote: | Upon his appointment, Sollied reiterated his commitment to a relaxed approach regarding discipline, for which he is famous (although it was a contributory factor towards his firing from Heerenveen), saying:
“The only rule is that there are no rules.” |
|
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 25.08.2014 12:36 Post subject: |
|
|
Dette kan vel neppe svekke Sollieds kandidatur ?
Styreleder varsler toppmøte med Eggen
Quote: | Nå varsler Ivar Koteng at han vil høre nøye på Nils Arne Eggen i prosessen med å stake ut kursen videre – der det aller viktigste blir å finne treneren som skal lede RBK tilbake til toppen.
- Jeg skal ha en prat med ham nå til uken, sier Koteng til VG.
- Jeg mener at han er en av verdens beste trenere. Så da må vi prøve å få ut det beste av hva han tenker, sier styrelederen. |
|
|
Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 25.08.2014 12:40 Post subject: |
|
|
Vel, Eggen var jo en av de som pekte på Perry som den riktige og sa at det var mannen som skulle ta Rosenborg videre til toppen.
Å plukke ut trenere er kanskje ikke hans største styrke. |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
|
Posted: 25.08.2014 12:51 Post subject: |
|
|
Han sa vel at han stilte seg bak valget av Perry, et valg som da i realiteten allerede var tatt av Hoftun.
Hvis han nå får være med i prosessen fra start, så stiller det seg helt annerledes. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 25.08.2014 12:52 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: |
Å se på tall i tillegg til meritter er selvsagt, det bør ikke slås vekk som tull. At du vil kontre ut de som anser det som et viktig poeng med fullstendig feilaktige tall fra en nettside som transfermarkt mener jeg blir syltynt og sa så.
|
Som sagt. Ser du på statistikken til Andresen isolert, uten å se bak tallene, har han faktisk et ganske bra snitt. Bla muliggjort 3 plass med Stabæk og cupgull på kort tid. Det er ikke et forsøk på å kontre de som bruker tall i tillegg til meritter, men en advarsel om å se seg blind på tall, uten å bry seg om merittene. Der er vi helt på linje.
Det er to trenertyper RBK kan gå etter, hvor den ene har større risiko enn den andre. Enten kan de gå for en up and coming, som ikke har en lang karriere å støtte seg på, men som har vinnervilje og har oppnådd internasjonale resultater over et visst nivå på kort tid, eller så må de gå for den safe løsningen, en merittert trener med lang cv og gode resultater. Trond Sollied representerer det siste, men til forskjell fra de fleste her, er jeg ikke udelt positiv til det faktum at han kjenner klubben fra før. En kan helt klart ha en gevinst med det, men samtidig trenger klubben nytt blod, nye ideer, nye måter å arbeide på. Selv om Sollied vil representere dette også, vil en helt ekstern trener ikke ha bindinger til klubben på noe vis, og dermed stå friere med tanke på hvordan han ønsker at det sportslige apparatet i klubben skal driftes.
Jeg er heller ikke sikker på at T.S er den beste vi kan få, men det forutsetter selvsagt grundig innsats fra styret om de skal klare å hente en bedre trener. Om styret er villig til å ta den jobben, viser det for meg at vi har et styre som har endret kurs og som vil bidra til å snu skuta. Om de tar den lettvinte løsningen er ikke det et kvalitetstegn, og det er som sagt det jeg er mest opptatt av, at prosessen skal gjennomføres fullt ut. Gjør den det, og vi ender med T.S, så er det helt greit.
At du ikke takler å bli irettesatt for debattform er ikke uventet. Det sitter enkelte "forumkonger" på rbkweb, og å påpeke det, er ikke å falle ned på ditt nivå som debattant, men kun et forsøk på å øke nivået her inne, som til tider kan være lavt. Særlig hva litt betente saker angår. Trenerspørsmålet er et slikt. _________________ mvh HeXX
|
 |
|