View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kek Proff

|
Posted: 22.08.2014 09:34 Post subject: |
|
|
Herlig gisp! Frysninger nedover ryggen. Gode minner den kvelden. Takk!  |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 22.08.2014 09:35 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Man skal ikke tro alt man leser i avisa, og dette er absolutt et slikt tilfelle. Sollied er på toppen av ønskelista tl klubben. Noe annet er helt absurd. |
Jeg håper du vet hva du snakker om, lei av falske håp.
Ser også at Bruttern ønsker Sollied som sjef. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Jon Helt Junior

|
Posted: 22.08.2014 09:43 Post subject: |
|
|
Har dessverre en mistanke om at Sollied ikke er på toppen av ønskelisten. Ryktene sier at Fagermo er pri 1. Håper for Guds skyld at klubben benytter seg av muligheten til å skaffe Sollied, han kommer til å stille krav til klubbledelsen og styre, og det er vel kanskje det ledelsen er redd for. Spillere som ikke yter, eller har riktige holdninger blir sendt på dør umiddelbart. Jeg mener at det ikke finnes bedre alternativ som trener.
Bare så synd styret består av inkompetente folk som snakker før de tenker, og handler som de ikke tenker. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 22.08.2014 09:44 Post subject: |
|
|
Dette er et veiskille för RBK. Det er en avgjørelse som høyst sannsynlig legger grunnlaget för om klubben atter en gang kan regjere i norsk klubbfotball, eller om klubben skal ende opp som en middelhavsfarer. Det er et være eller ikke være nå. |
|
Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 22.08.2014 09:45 Post subject: |
|
|
Har noen mulighet til å få hengt opp et "Sollied? Ja takk!"-banner utenfor brakka i nærmeste fremtid? Sånn at det brakkesyke kameraderiet tvinges til å føle og se hvem som er soleklart førstevalg blant dedikerte fans. For det virker ikke som de ønsker å få det med seg.
Og Adressa skuffer som vanlig med å prøve å slukke det lille håpet som ble tent. Hadde vært gull om de måtte trykke en "Fansen ønsker Sollied"-artikkel i nærmeste framtid. |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 22.08.2014 09:55 Post subject: |
|
|
Leser at TS har bygd hus siden oktober. Noen som gjengi artikkelen og hvor han har bygd hus? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 22.08.2014 09:58 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jeg er like positiv til Sollied som alle andre her, men det er jo legitimt å se på hva Sollied har prestert de siste årene. |
Er ikke enig. Sollied sine prestasjoner i diverse Ali Baba og Türkomspor-klubber sier absolutt ingenting. Og det er stort sett dette han har drevet på med, sikkert for å hente ut enorme pengesummer. Det er så til de grader kulturkræsj, og jeg mistenker at han bevisst har tatt disse jobbene for å hente ut store fallskjermer. En walk the walk-hestkuk, men om han vil trene Rosenborg for en brøkdel av lønna han kan få der nede - så vitner det om at han har motivasjonen på plass. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 22.08.2014 09:58 Post subject: |
|
|
Synes egentlig at man skal ha litt is i magen her. Klubben skal nå ta et veivalg for hvordan man ønsker å organisere seg sportslig. Og ansette folk før man har kommet til en konklusjon på dette ville være litt forhastet, spør du meg.
Ender man opp på modellen sportslig leder så er det essensielt viktig at den som skal ha denne rollen ansettes før man ansetter hovedtrener. Det er sportslig leder som skal stake ut kursen for klubben og legge de overordnete planene. Dette er utrolig viktig er på plass før man fortsetter med noe som helst om det er dette man går for.
Velger man en trener som hovedsjef, velger å ikke kalle det manager, så er det bare å ringe Sollied før man i det hele tatt vurderer andre norske kandidater. Sollied har gitt så klare signaler på at han er meget interessert i jobben som trener, at man ikke kan overse ham.
Sollied bør jo også være aktuell ved valget av sportslig leder modellen. Og sportslig leder bør ikke komme fra egne rekker denne gangen, nei! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.08.2014 09:59 Post subject: |
|
|
Ja, dersom et slikt banner henges opp - husk for all del å informere pressen! |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 22.08.2014 10:02 Post subject: |
|
|
stolavs wrote: | Leser at TS har bygd hus siden oktober. Noen som gjengi artikkelen og hvor han har bygd hus? |
Trond Sollied har bygget hus etter Tyrkia-sparkingen
Trond Sollied har vært uten trenerjobb siden i oktober i fjor. Og sier han ikke har hørt et pip fra Brakka.
– Jeg har ikke fått noen forespørsel, og jeg vet ikke om den vil komme heller. Det kan hende at jeg ikke er like heit lenger, sier Sollied til Adresseavisen.
Hver gang Rosenborg har vært på trenerjakt etter Eggens exit i 2002, har Trond Sollied vært en brennhet kandidat.
Taust
Denne gangen har det så langt vært taust fra Lerkendal.
– Timingen kunne vært god nå, men jeg vil helst ikke uttale meg så veldig mye, all den tid jeg ikke har snakket med RBK, sier han.
Frivillig ferie
Etter at han fikk sparken fra tyrkiske Elizigspor i oktober i fjor, har Sollied vært ute av fotballen. En helt frivillig og selvvalgt fotballferie, ifølge ham selv.
–Jeg kunne vært tilbake i manesjen bare noen dager etter jeg var ferdig i Tyrkia dersom jeg hadde villet det. Jeg har takket nei til flere klubber fordi det ikke har vært det rette. I stedet har jeg konsentrert meg om å bygge meg hus. Selvsagt har jeg folk til å gjøre det, men det må følges opp, sier han, som har familien bosatt i Belgia.
– Guttungen er ikke så stødig i norsk selv, men forstår det meste, smiler Sollied om sønnen som neste år er ferdig med barneskolen.
– Ellers har jeg sett mye fotball og snakket med folk. Det har vært godt med fri, jeg har aldri hatt ferie, sier han.
Støtter «Brutter'n»
I går skrev Dagsavisen at RBK-trener Kåre Ingebrigtsen har bedt Sollied komme tilbake til Trondheim, noe Sollied skal ha svart bekreftende til. Ingebrigtsen avviste senere på dagen at han har snakket med Sollied om Rosenborg etter at han ble RBK-trener, og sier han ikke har noe med prosessen rundt hvem som blir klubbens permanente trener. Også Sollied sier dette til Adresseavisen.
– Det er riktig som Kåre sier. Samtalen var fra før han selv ble RBK-trener, sier han.
Fristende jobb
Men samtidig gjentar han det han også tidligere har uttalt. RBK-jobben frister for 55-åringen.
– Det kan godt hende at jeg blir RBK-trener en vakker dag. Jeg har aldri lagt skjul på det. Det er ikke mange klubber i Norge som er aktuell for meg, og Rosenborg er selvsagt en av dem. RBK er en klubb jeg egentlig har bare gode minner fra, og jeg har ikke noe imot å gå tilbake dit.
Undres over behandlingen av Eggen
Denne uka kom boka «I skyggen av Eggen». Der skildres et Rosenborg som har gått fra kontinuitet til gjentatte trenerbytter, og fra økonomiske velmaktsdager til kraftige nedskjæringer. Sollied hevder at klubbens vingling i nyere tid ikke er en avgjørende faktor for ham.
– Jeg tenker ikke i de baner. Skulle det komme så langt at trenerjobben i RBK er aktuell, tar jeg de telefonene jeg må for å sjekke ståa. I tillegg kjenner jeg masse folk i Trondheim og i klubben. Selv om jeg følger med på det som skjer, kan man aldri bli tett nok på når du ser det utenifra. Da må man være på Brakka daglig, sier han. Og legger til:
– Eksakt kunnskap er helt avgjørende. Og det er veldig rart at ikke den eksakte kunnskapen kunne føres videre av Nils Arne. I stedet må Rosenborg begynne på nytt hele tiden – og det er vanskelig, sier han.
MÃ¥ trene
Selv har Sollied, på sida av eventuelt egne trenerambisjoner i klubben, følgende innspill til hvordan RBK må se ut i fremtiden:
– Uten at jeg har sett dem så mye, må de i hvert fall ha spillere som kan spille fotball. Men du må trene, sier han. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 22.08.2014 10:03 Post subject: |
|
|
Får bare håpe at flørten med RBK ikke er et ledd i markedsføringa av seg selv i markedet for n,te gang.
Tror som Hellevikrunner med flere at dette kan være vår sjans til å komme tilbake i toppen igjen.
Kan sikkert la seg gjøre med Fagermo også,bare redd det vil ta noe lengre tid.
Lengre tid og RBK er mismatch. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 22.08.2014 10:12 Post subject: |
|
|
Det er jo nettopp denne "nedturen" i karrieren til Sollied som gjør at vi har en mulighet til å få ham som RBK-trener.Hadde han fortsatt å ha like stor suksess som i den første tiden i Belgia og Olympiakos,så hadde han vært i en større klubb i dag og helt utenfor vår rekkevidde.Catch 22...
I mitt hode er det nettopp slike sjanser Rosenborg er nødt til å gripe om de skal bli noe mer enn et ordinært norsk tippeligalag igjen. En trener med ubestridt større potensiale enn de andre kandidatene,med en knekk i karrieren som er et usikkerhetsmoment som samtidig gjør at han er innen rekkevidde.Oppsiden er potensielt svært stor,mens risikoen er at Sollied forsvinner igjen relativt raskt. Som vi har erfart ved de siste to treneransettelsene,så er denne risikoen antagelig like stor ved ansettelse av "trygge" kandidater som Perry,Janne eller Fagermo. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.08.2014 10:14 Post subject: |
|
|
Helt enig, der traff du spikeren på hodet Totto  |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 22.08.2014 10:16 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: |
Nei, Sollied er Plan A, Plan B, Plan C, Plan D, ..., Plan Æ, Plan Ø, Plan Å, osv.
Noe annet er umulig. |
Adressa har ikke råd til å ta feil om slike ting. Når de "erfarer" at Sollied er uaktuell så har de det fra førstehånds kilder.
Trond Sollied blir ikke RBK-trener. Eneste mulighet for at det skjer er at medlemmene og supporterne krever det. |
|
Back to top |
|
 |
fysiotore Senior
|
Posted: 22.08.2014 10:16 Post subject: |
|
|
Er TS interessert å komme til oss ser jeg ingen argumenter for at vi skal takke nei. Å velge andre norske trenere hvis TS er positiv vil jeg sammenligne med at du velger å bli med ei overvektig granny fra Selbu med dårlig hygiene hjem en sen lørdagskveld når du samtidig har et tilbud om det samme fra Miss World.
Vi medlemmer bør og skal bruke våre stemmer og rettigheter, det er vi som er "eiere" av klubben. Hvis styret / administrasjon bevisst vraker TS skal vi kreve medlemsmøte og vi skal også sørge for at uønskede styremedlemmer fjernes ved neste valg.
Prosessen vi er inne skal vi ta, men da med TS som deltaker slik at han kan være med å påvirke hvilken organisering sportslig avdeling skal ha. Om TS er trener eller SL er for meg ikke det avgjørende, det avgjørende er at vi får inn en som har kompetanse og ryggrad nok til å lede oss tilbake til sportslig kvalitet og forhåpentlig videre til Europa. Brutter`n ønsker jeg som hans assistent slik at han forhåpentligvis får god læring til den dag han eventuelt overtar som hovedtrener. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 22.08.2014 10:17 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Har jeg bekjente i Belgia?  |
Var det ikke du som hadde hørt rapporter fra Belgia som tilsa at det var helt uaktuelt å hente Sollied?
Vi kan jo bare håpe at det ikke stemmer, selvfølgelig  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.08.2014 10:17 Post subject: |
|
|
Eru wrote: |
Adressa har ikke råd til å ta feil om slike ting. |
Tja, de var jo brennsikre på at Perry var ferdig i RBK og... (OK, de fikk jo rett til slutt, men ikke der og da) _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 22.08.2014 10:19 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: |
Tja, de var jo brennsikre på at Perry var ferdig i RBK og... (OK, de fikk jo rett til slutt, men ikke der og da) |
De hadde selvsagt rett. Flere styremedlemmer informerte dem om at nok var nok for Perry. Styret valgte å utsette sparkingen til de hadde en erstatter på plass, men avgjørelsen var tatt. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.08.2014 10:22 Post subject: |
|
|
Det er i det hele tatt latterlig å mene at Perry, Kåre eller Fagermo er "tryggere" valg enn Trond Sollied. De tre førstnevnte har bevist omtrent null til sammen, mens Sollied har lyktes i jobber de tre andre aldri vile vært i nærheten av å få.
Jeg tror det er ekstremt viktig at opprydningsprosessen i klubben gjennomføres før den neste treneren ansettes, ellers får vi et Svendsen/Stjernen-scenario igjen. Vi kan ikke bruke to år til på å plukke søpla etter Erik Hoftun og hans kaffekompiser på brakka. Da kveles det siste av interesse hos store deler av fansen. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 22.08.2014 10:27 Post subject: |
|
|
Koteng ønsker helt sikkert Sollied velkommen men det er et par stykker i sportslig og administrativ avdeling som frykter for sine jobber om Sollied kommer.
Koteng må få disse utskuddene av veien først, noe som jeg håper er en del av denne prosessen de er inne i nå. |
|
Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 22.08.2014 10:36 Post subject: |
|
|
Vært morsomt om Adressa har vært innom denne tråden, og laget en artikkel om den massive støtten Sollied har inne her. Kanskje valget til Koteng hadde blitt enklere da!? Tips Adressa.
Heia Sollied  |
|
Back to top |
|
 |
Ermocolle Junior
|
Posted: 22.08.2014 10:40 Post subject: Trond Sollied: NAE minus 20 år |
|
|
Det er veldig interessant å se de signaler som kommer fra Belgia, og fra KI. RBK har gjort så mye ubegripelig rart de seineste årene, at de er kapable til å føkke opp denne sjansen også. Sollied er sikkert ikke politimester Bastian, og heller ikke den snilleste gutten i klassen, men han har vært trener i utlandet på høyt nivå i mange år. Han har fått foten også, men det skal jammen ikke mye til i Donald Duck-ligaer som Hellas og Tyrkia. Intet negativt sagt om disse nasjonene, som har mange gode lag, men temperamentene går fort varme i disse traktene. Sollied har en høy stjerne i Belgia, og vi vet hva Belgia står for i dagens fotball. Han vet hva som kreves for å hevde seg i gode ligaer, mens norske trenere er opptatt av å slå naboen, og plaske rundt i sin egen andedam. TS er Nils Arne Eggen minus 20 år. Vi hadde gått på knærne til Orkdal om NAE hadde hatt lysten og helsa til å ta over RBK, styret bør komme seg på første fly til Belgia og prate business med TS. Utspillet fra KI er svært talende, og viser at han har klubbens beste for øyet. Hønnor til ham for det. Veldig gode trenere er aldri den snilleste gutten i klassen, jevnfør Ferguson, Van Gaal, Mourinho, Clough, NAE. Disse folka tar plass, de fyller rommet når de kommer inn, og de får spillerne til å høre på seg. Jeg er stygt redd for at den kommende ansettelsen er et være eller ikke være for RBK som et lag med internasjonale ambisjoner. Jeg har studert "styrketreninga" til RBK på Impulse Lerkendal, og er ikke imponert. Dette er profesjonelle idrettsmenn i sin beste alder. Det de driver med skremmer ingen seriøs halvgammel mosjonist. Når de går tom for krefter i andre omgang, må man ikke ha Master i trening for å skjønne at noe er galt. Klubben råtner på rot, vi kan snart pløye opp Lerkendalmatta for å dyrke potet. Dersom TS er villig og motivert, kan dette bli starten på veien oppover for RBK. Dersom ikke, kan det bli innledningen på en årviss kamp om 5. plass i Tippeligaen bak M****, og resten av røkla. Jeg slutter med å sitere Shakespeare fra Julius Caesar. Skalden sier det mye bedre enn meg, og det er så sant, så sant, bare hør:
There is a tide in the affairs of men.
Which, taken at the flood, leads on to fortune;
Omitted, all the voyage of their life
Is bound in shallows and in miseries.
On such a full sea are we now afloat,
And we must take the current when it serves,
Or lose our ventures.
Julius Caesar Act 4, scene 3, 218–224 _________________ Tidligere smittet av RBK-basillen. Ennå ikke helt frisk... |
|
Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 22.08.2014 10:45 Post subject: |
|
|
@ermocolle
Enig. Enkelt og greit. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.08.2014 11:06 Post subject: |
|
|
Velkommen til forumet Spenstig å sitere Shakespeare i sin ~første post, liker det. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 22.08.2014 12:28 Post subject: |
|
|
Kleviño wrote: | Velkommen til forumet Spenstig å sitere Shakespeare i sin ~første post, liker det. | Hadde du sitert Ibsen, hadde vi trodd du var NAE. |
|
Back to top |
|
 |
|