View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Eru Veteran
|
Posted: 20.08.2014 13:40 Post subject: |
|
|
Fordi Eggen mente det var "tullete" med kostholdsekspert og egen fysisk trener, kan klovnen Hoftun forsvare uttalelsen sin. Men det er jo selvsagt bare vås.
Hva skal en klubb med egen fysisk trener hvis all trening skjer med ball? Historien har jo vist oss at med høy intensitet på ordentlig fotballtrening blir spillerne godt trent. Eggen sin måte funker. Hoftun/Hjelde sine metoder gir fiasko. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 20.08.2014 13:45 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare en skam, det er utilgivelig på alle måter og vitner om en lederkultur hvor personlige konflikter og egen prestisje går foran klubbens behov der det trykker mest.
Kort og godt en skandale på linje med det man ser i enkelte engelske League One - klubber. Kanskje man kjøper seg en sesong i Championship, men snart er det rett ned igjen, etter å ha kvernet gjennom en 2-3 trenere pr. sesong og byttet ut hele stallen. Når Sheikh Ahmed så trekker seg ut står klubben for ruin.
Det er i grunn det samme som har skjedd i Rosenborg, men vi har brukt av egne penger i stedet for sjeikens penger for å betale for en 10 år lang sammenhengende gallamiddag for Svendsen, Hoftun, Alstad, osv.
Avmakten jeg føler når jeg gang på gang får mine verste mistanker bekreftet er ubeskrivelig. Hoftun lar sitt 15 år gamle ungdomsskolehat overfor Eggen gå foran klubbens beste ved enhver anledning. Styret har vært nikkedukker som lytter til den store sportslige lederen, og ansatt trener etter trener uten særlig tro på at det skal gå bra eller langsiktig plan for hvordan. Var på nippet til å bli tiltalt i norges største overgangssvindel. Avvist Eggen 3 ganger.
Og når vi våger å kritisere dette vanstyret, så blir vi offentlig anklaget for mobbing.
SELG HELE SKJITEN. Før over Lerkendal til Ranheim.  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.08.2014 13:46 Post subject: |
|
|
Quote: | "72-Ã¥ringen blir engasjert da VG opplyser ham om Hoftuns uttalelse.
- Hva vet han om det? Jeg er opptatt av å skape gode fotballspillere. De må både spise og trene. Jeg har hovedfag i idrett. Jeg bruker å si at jeg kan idrett, også kosthold, sier Eggen.
- Ville Rosenborg hatt mer suksess hvis du hadde fått fortsette?
- Ja, selvfølgelig! utbryter han." |
Haha dette er bare helt herlig! NAE  |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2014 13:54 Post subject: |
|
|
Mannen er og blir et unikum. Merker jeg blir på gråten over hvordan han egentlig har blitt behandlet i de siste årene. Trist.. bare ufattelig trist.
Men som MD påpeker her, det er alltid moro å høre hva Eggen har å si om det meste, han er seg selv, uansett. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 20.08.2014 13:55 Post subject: |
|
|
Merker at jeg i løpet av dagen har beveget meg fra å synes Hoftun er en dott, til å beint fram mislike fyren. Synd egentlig, for han var en bra spiller. Desverre har han i løpet av mange år med kirsebær og gåselever på klubbens regning ødelagt hele sitt renome, og dagens uttalelser har i tillegg gjort han helt uspiselig for meg. Takk til NAE for at han brukte mange av de beste årene sine på klubben som har gitt meg så mange gode minner, og til Hoftun vil jeg bare si - skam deg! |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:00 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../34878406/
Esten O Sæther med en sjelden ok kommentar til det som skjer. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.08.2014 14:02 Post subject: |
|
|
Hadde frem til i dag respekt for hoftun for det han gjorde på banen, men alt det som kommer fram nå overskygger helt det han presterte på matta for oss i mange år.
JEG vil ikke se hoftun i nærheten av LErkendal ever again, og ser jeg ham i Trondheim skal jeg jaggu fortelle ham det!
FEIG USMAKELIG SJITSÆKK E DU ERIK! _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 20.08.2014 14:06 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | JEG vil ikke se hoftun i nærheten av LErkendal ever again, og ser jeg ham i Trondheim skal jeg jaggu fortelle ham det!
FEIG USMAKELIG SJITSÆKK E DU ERIK! |
Det gjør du nok ikke. Men jeg kjenner tanken. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:07 Post subject: |
|
|
Dette bekrefter i allefall for meg at Hoftun har satt seg selv milevis foran klubben i alle år. Han visste at Eggens tilbakekomst ville bety at hans rolle og kompetanse ville bli utfordret hvis så skjedde. Så han forhindret det. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 20.08.2014 14:13 Post subject: |
|
|
Det, eller så er han såpass uskarp at han ikke forstår hvorfor en motivert Eggen er bedre enn noen annen norsk trener Rosenborg kunne ha fått.
Vi kunne kanskje ha fått fast høstlig E-Cup spill under Hamrèn også. Det hadde betydd å legge fra seg 4-3-3 og Eggen-filosofi for godt og gå for den mer stødige, men også traurige, klassiske svenske 4-4-2, og det blir omtrent som å adoptere bort en unge for de fleste trøndere.
Men alle andre treneransettelser ser ut til å vitne om en fin blanding mellom idioti og desperasjon. Som roulette-spilleren som bare dobler og dobler til han er blakk. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:20 Post subject: |
|
|
Graver jeg dypt nok, kan jeg nok kanskje forstå at man ville velge ham bort, og at man ønsket å stake ut en ny kurs uten å måtte være avhengig av NAE og la mannen få fred. Men så lenge mannen er motivert så gir man ansvaret til ham, så enkelt er det. Det er et ufattelig valg. Og måten han tydeligvis har blitt presset ut på er også helt på trynet. Jeg er skikkelig, skikkelig, skikkelig trist og lei meg i dag _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.08.2014 14:23 Post subject: |
|
|
Kan grave så dypt man bare vil, men å velge bort en av europas beste trenere kan ikke forsvares eller unnskyldes på noe som helst måte. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:23 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Kan grave så dypt man bare vil, men å velge bort en av europas beste trenere kan ikke forsvares eller unnskyldes på noe som helst måte. |
Er enig med deg 1972MD, bare forsøkte å påpeke det som sikkert var årsaken til at man valgte bort ham. Utilgivelig og frustrerende feil, er det likefrem. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:25 Post subject: |
|
|
At en Hoftun i det hele tatt åpner kjeften og prøver å rakke ned trenergjerningen til Eggen er for meg totalt utilgivelig. Dette kommer jeg ALDRI til å glemme. At også Koteng går rundt å forteller omverden at Eggen ikke har oppdragelse blir like fjernt som det meste i klubben de siste 4 årene. At de våger!
Men ellers er det intet nytt i boken som vi ikke har visst/skjønt. Det gjør bare så forbasket ondt å få dette bekreftet. Kjenner missnøyen til både Alstad, Hoftun og til og med en Koteng stige i takt med drittensom kommer fram. Bare dette med at Koteng går ut og sier at Eggen ikke har folkeskikk. Hva fanken har Koteng da?, som sitter å sparker folk på direktesendt media! Og ellers vet mer enn de fleste. Han har faktisk ikke gjort en dritt enda som har gjort klubben vår bedre. Vi er blitt både dårligere og fattigere med han bak styreroret. Han må til og med betale spillerlønn av egen lomme, noe som hadde vært utenkelig før!
Et annet aspekt er at Koteng med styret setter de samme folkene til å rydde opp i sitt eget arbeide, som de selv har rotet til. Det minner om terningtrilling på på sitt eget arbeid det! Har vært optimist med tanke på arbeide som blir gjort, men skjønner jo nå at dette ikke kommer til å gjøre oss til en bedre klubb.
Og tilsist denne Alstaduttalelsen. Den taler for seg selv. Grotesk! Og mannen bør komme seg fort og langt vekk fra Lerkendal og når de (Hoftun med flere) drar, bør de ikke forlange en dritt, for de har stjålet nok uten å ha gjort klubben bedre! _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 20.08.2014 14:30 Post subject: |
|
|
stenex wrote: | moomoo wrote: | JEG vil ikke se hoftun i nærheten av LErkendal ever again, og ser jeg ham i Trondheim skal jeg jaggu fortelle ham det!
FEIG USMAKELIG SJITSÆKK E DU ERIK! |
Det gjør du nok ikke. Men jeg kjenner tanken. |
Kommer nok ikke til å si at han er en feig usmakelig sjitsækk, men kommer nok til å fortelle ham at han har ødelagt de gode minnene jeg har av ham fra tida som spiller. (vet jo ikke eksakt hva man sier før man står der) _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
Supernils Proff

|
Posted: 20.08.2014 14:31 Post subject: |
|
|
Det som ga en ekstra dimensjon med å ha Eggen som trener, i tillegg til at han er en av de aller beste, var jo nettopp det at han VAR Rosenborg, ikke en leiesoldat som forsvinner ved første mulighet.
Alle andre trenere som hadde opplevd tilsvarende suksess hadde jo tatt første fly fra Værnes og havnet i en eller annen langt større klubb nede i Europa. Med Eggen kunne aldri det skjedd. Når man får en så eksklusiv tilgang på en så ekstraordinært god trener er det mildt sagt forbanna unødvendig å la egne såre ambisjoner om å gjøre ting på en "ny og bedre måte" ødelegge, når hovedpersonen selv sterkt ønsket å fortsette i jobben.
Hører du det, Hoftun? |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 20.08.2014 14:31 Post subject: |
|
|
Kopierer herved underteksten til Miami!
Ser forøvrig at Heldal twittrer at det er stille på RBKWEB i dag! Usikker på hva han mener om det.
Dette er det tristeste jeg noengang har erfart regi RBK! Om dette ikke får sterke reaksjoner og blir heftig debattert på ulike sportsider der Alstad og co skal få bevise påstandene sine, så vet ikke jeg. Hadde Eggen fått viljen sin så hadde nok alt av rask blitt fjernet!
Det klubben trenger nå er en organisasjons desorganisatorer. (ett nytt yrke som har kommet )
Jeg er forbannet, trist og kjenner kroppen min gjør seg klar til krig, samtidig som jeg har så lyst til å være likegyldig.
Min tyngste tid som RBK supporter! _________________ Gull 2015! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 20.08.2014 14:35 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: | Og tilsist denne Alstaduttalelsen. Den taler for seg selv. Grotesk! |
Hvilken uttalelse refererer du til her? Den om at NAE først skal hedres når han er død?
Spørsmålet mitt er egentlig - vet vi hvem som kom med denne uttalelsen?
Og hvis det ikke var den vi snakker om, hva har Alstad sagt som er grotesk?
Klarte ikke å finne, men kan være PEBKAC. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:39 Post subject: |
|
|
Akkurat den uttalelsen kom fra en i styret og Eggen har selv sagt noe i samme gate. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.08.2014 14:40 Post subject: |
|
|
Et sjeldent desperat og jævla tynnt brannslukningsforsøk fra Rosenborg:
http://www.rbk.no/news/ar...-historien
Jada, avdekning av Nils Arnes plass og alt det der, men her har de nok flere tanker i hodet.
Last edited by Hedon on 20.08.2014 14:41; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:40 Post subject: |
|
|
Sitat:
- De som var sammen med ham på 1990-tallet har nok vanskelig for å se dette. Det er enklere for oss som har kommet til etterpå. Suksessen til Rosenborg på 1990-tallet er den største trusselen mot ny suksess, mye fordi Nils Arne Eggen oppfører seg slik han gjør. Verden og de andre lagene har utviklet seg voldsomt etter at han sluttet, sier organisasjonssjef Trond Alstad i boken.
Denne er det nok det reageres på _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.08.2014 14:41 Post subject: |
|
|
Det der er så hjerteskjærende stygt at jeg får lyst til å gi gjøken rundjuling. Skulle ønske det var lovlig. |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 20.08.2014 14:42 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: |
(vet jo ikke eksakt hva man sier før man står der) |
Jo. Ingenting.
Jeg tenker akkurat det samme selv, at møter jeg Hoftun i kassa på ICA Moholt i kveld, så skal jeg skure trynet hans oppetter gummibåndet til han undertegner oppsigelsen.
Men kommer jo ikke til å gjøre det. Kommer til å skule litt på ham og litt tvert avvise blikkontakt om han skuler tilbake. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 20.08.2014 14:46 Post subject: |
|
|
Enig Hedon, det gjør rett å slett vondt å lese det sitatet! _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.08.2014 14:48 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Et sjeldent desperat og jævla tynnt brannslukningsforsøk fra Rosenborg:
http://www.rbk.no/news/ar...-historien
Jada, avdekning av Nils Arnes plass og alt det der, men her har de nok flere tanker i hodet. |
"Denne tråden er stengt for kommentarer." |
|
Back to top |
|
 |
|