English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 115, 116, 117 ... 797, 798, 799  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jaytee71
Junior

PostPosted: 19.08.2014 12:54    Post subject: Reply with quote

Michael Laudrup, Guus Hiddink og Frank Rijkaard er vel ledige på markedet såvidt meg bekjent Razz Koteng har vel sagt noe sånt som at ingen trenere er for dyre elns...
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 13:55    Post subject: Reply with quote

Tre raske googlesøk kan opplyse om at Laudrup for tiden styrer og steller i klubben Lekhwiya (Quatar) og Hiddink har overtatt for Van Gaal i Nederland. Da gjenstår Rijkaard, som for tiden er arbeidsledig. Ut i fra hva jeg har forstått er han faktisk, fotballfilosofisk sett, en særdeles passende kandidat. Offensiv 4-3-3, høyt press, angrep som et lag og bevegelser i alle ledd. Hvor realistisk det er blir en helt annen sak.
PerO
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 17:24    Post subject: Reply with quote

gurgla wrote:
Nå har de sterke røstene fått fjernet disse to fra postene sine men poengene uteblir. Hvem skal vi skyte på nå? Hvor lenge skal den neste treneren få jobbe i fred? 1.5 sesong og ut med han om alt ikke er rosenrødt spillemessig?

Hvis du ser bort fra noen få, som valgte å kritisere både JJ og Perry fra dag en, så har det store flertallet her inne, vært tålmodig i alt fra en sesong, til litt ut i neste sesong. Og, iknapt noen jeg har sett, har forlangt at spillet skal være rosenrødt. De har kun forlangt å få se fremgang.

Det store flertallet her inne, vil antagelig støtte en trener i mange år, hvis de ser fremgang i spillet. Det kan godt ta mange år, før de anser det for bra nok, så lenge det hele tiden går fremover.

Du undervurderer fotballkunnskapen som er her inne.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 18:09    Post subject: Reply with quote

Rijkaard som RBK trener Razz

Kommer ikke til å skje før det snør en hvis plass samtidig som det regner griser og kuer på lerkendal.

Edit: MEN, jeg liker at det slenges inn forslag. Selvfølgelig skal vi sjekke om det er noen som heldst sjangs for å hente fra den hylla. Selv om jeg som sagt ser på det som utopi.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 19:24    Post subject: Reply with quote

Det må da finnes noen aktuelle navn på realistiske kandidater som befinner seg midt mellom grå Tippeligatravere og ex-Barcelonatrenere?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sputnik
Senior

PostPosted: 19.08.2014 19:46    Post subject: Reply with quote

Men det må da være lov å tenke stort også.

Viking fikk jo kloa i en tidligere inter Milan og PL manager for 10 år siden. samme mann er visstnok lagleder for det engelske landslaget nå.

Alt kan skje i fotball. Det har historien vist gang på gang.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 19:55    Post subject: Reply with quote

Ja, og Stabæk fikk tak i den forhenværende landslagstreneren til USA.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 20:09    Post subject: Reply with quote

Og vi fikk Perry. Ordsmed, filisof og medlem i pennyklubben. Hva hadde han å vise til? Flaks med U21 og søppel med sundsvall. Men han var en likanes kar da..

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 20:39    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
STRANDerGUD wrote:
Ja få inn Trond Henriksen, helt enig!!

Da må han i så fall få en sterk assistent. Jeg foreslår Knut Tørum.

Hehe...bra!

Henriksen som hovedtrener, Tørum som assistent og Ingebrigtsen som manager.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 20:44    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Zorac wrote:
Klubben/Koteng har vært tydelig på at det skal gås gjennom hele det sportslige leddet og forskjellige modeller skal vurderes. Jeg skal ikke kategorisk benekte at Fagermo blir trener (selv om jeg håper vi sikter høyere), men jeg tviler som sagt sterkt på at vi er i nærheten av å få noen signatur fra Brutter'ns erstatter.

La meg spole fremover til pressekonferansen med Koteng i desember/januar:

"Dag Eilev fremsto tidlig i prosessen som den mest åpenbare trenerkandidaten for Rosenborg."
.

Med andre ord var både Fagermo og Perry rangert over Deila i Kotengs øyne?
Back to top
gurgla
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 21:37    Post subject: Reply with quote

Per O:

Intet tre vokser inn i himmelen og man kan ikke forvente fremgang 24/7. For det er faktisk flere lag i tippeligaen som også utvikler seg. Da vil man i perioder eller enkelte sesonger ta ett steg tilbake før man tar to steg frem.

Jeg har ingenting i mot KI, han kan sikkert like mye fotball som de beste i Norge. Når han tok over var medalje og europacup spill prioritert men her mener jeg den største feilen er blitt gjort, som også vises i antall poeng.

Han sverger til 4-3-3, direkte spill og høyt press. RBK har ikke spillertyper til 4-3-3 eller fysiske forutsetninger til å gjennomføre ett slikt system.

Å innarbeide ett nytt system tar tid samma gjelder å øke den fysiske biten. Dette burde blitt gjort i preseason ikke ikke midt i sesongen hvor alt står på spill. KI burde videreført det PJH var best på og gjort små justeringer offensivt, slik at vi fremstår bedre på hjemmebane.

Når det gjelder jakten på ny trener så sett dere inn i hans situasjon. RBK er en av skandinavia's største klubber, en solid historie og stort engasjement rundt klubben. Samtidig sparker klubben trenere elv om de tar medalje og kommer ti europacuppspill, trenere blir sparket fordi man ikke underholder nok eller har fremgang hele tiden.

Hvem vil ta denne jobben? Talentfulle unge trenere fra utlandet? Neppe, de ønsker nok ikke en evt sparking på cv'n sin. Jeg tror at alternativene i Norge er få men de få som er kan sitt fag og det er det viktigste.

For noen år tilbake var det en ære og ett ønske om å få trene RBK, nå tror jeg at de som blir forespurt tenker seg veldig godt om mtp hvor fort man får sparken i klubben vår.

La den nye treneren få tid, vi som supportere må tåle sesonger hvor alt kanskje ikke funker. Topp 3 må være målsetning vært år, tar vi gull så er det kanon men om ikke så prøver vi igjen neste år.

Vi trenger en trener med faglig tyngde. Vi trenger å bli bedre trent, vi trenger spillertyper som er unge, er sultne og har fysiske forutsetninger for å lykkes. Dette kombinert med noen erfarne karer med hår på brystet så blir vi å regne med Smile
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 06:16    Post subject: Reply with quote

gurgla:

Det er langt mellom din påstand om at alt på være rosenrødt etter en sesong, og å forlange fremgang 24/7 som du beskriver det.

Det er naturligvis stor forskjell mellom de ulike supporternes tålmodighet, men ser du gjennom JJ og Perry tråden, så ser du at det reelt sett ikke ble noe stort flertall og press om skifte av trener, før treneren hadde fått en hel sesong, og en sesongoppkjøring. Svært få forlangte perfekt spill, de forlangte fremgang.

Kravet om Perry's avgang kom litt tidligere enn JJ, noe som nok skyldes hans fortid i historien.

RBK's supportere gir enhver trener med grei poengfangst, reell tid til å vise utvikling i spillestil før de krever hans avgang.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 12:02    Post subject: Reply with quote

Jaytee71 wrote:
Koteng har vel sagt noe sånt som at ingen trenere er for dyre elns...

Har han sagt det? kilde?
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 12:09    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/plu...992309.ece

Koteng wrote:
Det eneste jeg kan si er at dette ikke er et pengespørsmål. En trener er ikke dyr om han leverer varene.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 15:50    Post subject: Reply with quote

Tenk dere denne mannen i 10 år. Manager eller trener, spiller ingen rolle!

http://www.nettavisen.no/...54748.html
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 16:05    Post subject: Reply with quote

Han sier noe vår kjære Eggen sa og sier fortsatt. Trene og trene. Altså dette med terping. Det er faktisk kjernen til Rbks suksess. Ellers høres han spennende ut, men koster sikkert flesk og har vel en god jobb nå så vidt jeg skjønner. Men ja, tenk gjerne i de baner Rosenborg!

Last edited by Jangusk on 20.08.2014 16:27; edited 1 time in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 16:20    Post subject: Reply with quote

Forsvarsspillere har ikke lov til å takle?
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 16:27    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet 'hvem som blir Rosenborgs neste trener' har tatt opp en del tankevirksomhet til meg i det siste. Etter som tiden har gått har jeg forstått at Fagermo er en reell kandidat, om en ser på alle uttalelsene, spekulasjonene og bruker deduksjon. Jeg begynte også å bli varm til ideen om Fagermo som trener, men de siste dagers avsløringer har fått meg til å innse at vi trenger en større skikkelse enn som så. Denne klubben krever en person som kan styre den med hard hånd, ellers vil folk som Hoftun (og det vil komme nye "Hoftuner") sette sin egen posisjon over klubbens og bidra til sportslig nedgang.

Om treneren skal ha norsk pass er det kun Trond Sollied som er god nok. Kanskje Deila, Celtic blir hans test på hvorvidt han er i stand til å takle en stor klubb.

Nå har Hoftun ødelagt for at Eggen skulle bli trener i 2010 og 2012, han har nok ødelagt for at Sollied også skulle bli trener. Vær så snill, ta en telefon til Sollied og fortell han at jobben er hans og at han ikke trenger å bekymre seg over Hoftun.

Dette dreper meg, det er ikke sikkert at vi kommer tilbake igjen - jeg får ikke til å puste lengre.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 18:16    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Forsvarsspillere har ikke lov til å takle?

Sikkert ikke så dumt, for å lære yngre spillere å tenke posisjonering og det å være i forkant av situasjoner.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 18:20    Post subject: Reply with quote

JanneB - jeg tror uten tvil at Hoftun og co har forhindret en avtale med Sollied fordi man frykter mye av det samme man får med Eggen. Send oksygenmasken til meg når du er ferdig!

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 18:22    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
JanneB - jeg tror uten tvil at Hoftun og co har forhindret en avtale med Sollied fordi man frykter mye av det samme man får med Eggen. Send oksygenmasken til meg når du er ferdig!

Hvordan kan du si det? Sollied har jo vært forsøkt hentet ved enhver anledning, helt til han ikke lenger klarte å holde på en jobb over et år.

Slike utsagn blir alt for konspiratoriske.

En Sollied i god skikk tror jeg er drømmetreneren for alle i og omkring RBK. Desverre har de nok fått opplysninger som nå gjør han uaktuell.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 18:28    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
STRANDerGUD wrote:

Hvordan kan du si det? Sollied har jo vært forsøkt hentet ved enhver anledning, helt til han ikke lenger klarte å holde på en jobb over et år.

Slike utsagn blir alt for konspiratoriske.

En Sollied i god skikk tror jeg er drømmetreneren for alle i og omkring RBK. Desverre har de nok fått opplysninger som nå gjør han uaktuell.

Jeg sier det fordi jeg tror Sollied krever mye av det samme fra sine omgivelser som Eggen gjør, og dermed tror jeg at Hoftun har stått i spissen for å trenere/forhindre ansettelse av Sollied. At han ikke har vært tilgjengelig i noen tilfeller er helt klart tilfellet, men jeg tror en som Hoftun ser veldig mørkt på å hente Sollied tilbake.

Når det er sagt har du rett i at det blir konspiratorisk. Burde nok ha sagt det er hva jeg tror har skjedd, så det har du rett i PerO Smile

Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 18:32    Post subject: Reply with quote

Tro, det skal du selvfølgelig ha lov til. Og veldig fint hvis det fremgår. Smile

Trond Sollied ville nok også krevd mye, men jeg tror likevel det er sterke nok krefter innen klubben til at han ville blitt ansatt, hvis timing stemte, og han ikke hadde negative ting hengende over seg.

Jeg tror ikke Hoftun er mektig nok til å bekjempe Sollieds posisjon om han prøvde aldri så mye. Det er tross alt ikke han som ansetter trenerne,
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 18:35    Post subject: Reply with quote

Hehe, skal passe på å presisere det fremover Smile

Det kan være, men jeg leser utifra det som har kommet frem i dag at det er flere enn Hoftun som har misnøye i forhold til Eggen. Derfor tror jeg ikke det trenger å være alt for vanskelig å få flere med seg i en kamp mot en eventuell ansettelse av Sollied også.

Men jeg håper i såfall at det ikke stemmer og at Sollied sa nei selv at det er grunnen til at han (eventuelt) ikke kommer denne gangen heller.

Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.08.2014 18:39    Post subject: Reply with quote

Tror ikke at Hoftun har nektet Sollied, det er Sollied selv/kona. Men han har hatt makt nok til å blokke NAE flere ganger og til utsagnet:

Quote:
Det er tross alt ikke han(Hoftun) som ansetter trenerne,

Så stemmer ikke dette uansett hva Koteng står å sier i media mens han vingeklipper han totalt. Hoftun har vært ledende i flere treneransettelser, Perry var tidlig hans førstevalg og det ble med han som kandidat tidlig i den ikke-eksisterende prosessen når man sparket JJ.

Ellers kjenner jeg at for min del er det feil dag å lese dine Hoftun-forsvarende poster, selv om du sikkert kun føler du skal balansere diskusjonen her inne. Men all dritten man har sagt lenge er tilfellet har kommet på trykk idag, det er dagen for å slenge dritt om Hoftun&Alstad.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 115, 116, 117 ... 797, 798, 799  Next
Page 116 of 799

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb