| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.08.2014 12:54 Post subject: |
|
|
Sier bare at det aldri har blitt sagt at Shaw var i dårlig form, han måtte bare komme i bedre form for å få spille mer i den posisjonen han skal spille. Van Gaal sa jo selv at han kunne spille treningskamper, en som er i dårlig form får vel ikke akkurat spille treningskamper og ville vel heller ikke prestert så bra han egentlig gjorde i flere av kampene han spilte.
Men jeg gir egentlig f... i om spillere er i dårlig form etter sommerferien så lenge spilleren er grei form når sesongen er i gang, det tviler jeg på ville vært ett problem for Shaw om han ikke hadde fått en liten skade. Det er jo ingen spillere som skal være i toppform når sesongen starter uansett.. |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 14.08.2014 16:45 Post subject: |
|
|
Nå er han allerede før sesongstart satt ut av spill for opptill 10% av sesongen, så da må du bry deg likevel?
At han blir utpekt av Van Gaal tyder kanskje på holdningsproblemer hos unge Shaw? Han var altså dårligere trent enn det Van Gaal forventer av en spiller som nettopp har hatt sommerferie. _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.08.2014 16:58 Post subject: |
|
|
Når er det vel grense for hvor dårlig form det er mulig å komme i mtp at det bare var to uker fra han var ferdig i VM til han møtte opp til første trening på Carrington. Han møtte opp til trening før de andre engelske spillerne som hadde vært i Brasil. Tror det først og fremst er den lange sesongen som har skyld i at han ikke var helt 100 %.
Er det noe bra som kan komme ut av at han er skadet så er det at han får "fri" en liten stund til, 2 uker er ikke en lang pausen etter en lang PL sesong og VM deltagelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.08.2014 17:03 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Van Gaal sa jo selv at han kunne spille treningskamper, en som er i dårlig form får vel ikke akkurat spille treningskamper og ville vel heller ikke prestert så bra han egentlig gjorde i flere av kampene han spilte. |
Hvor er egentlig logikken i dette? For en spiller i dårlig form er det vel nettopp treningskamper som er det beste?
Må si jeg er imponert over hvor generelt tverre supportere av engelske fotballag er. Ser det på andre fora også. Er det virkelig så vanskelig for deg å si at en engelsk fotballspiller som spiller på et engelsk fotballag ikke er topptrent, bare fordi du holder med dette laget? Hadde det vært en Rosenborg-spiller som var i dårlig fysisk form, tviler jeg på at du hadde vært redd for å si ifra - men her skal det altså forsvares med nebb og klør. Merkelig opplegg. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.08.2014 17:06 Post subject: |
|
|
Er en sykdom som heter anglofili som er årsaken til det, rammer de som av hele sitt hjerte ønsker at de hadde engelsk pass! Av en eller annen obskur grunn. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.08.2014 18:02 Post subject: |
|
|
| Det er vel generelt ganske vanlig, også blant supportere av norske lag, å ha en "fanboy"-innstilling hvor man forsvarer alt ens klubb er involvert i. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.08.2014 18:15 Post subject: |
|
|
Enig med de to siste (uten at jeg peker på noen spesielle her inne; jeg følger rett og slett ikke tråden godt nok til det).
Norske fans virker å ha en veldig unyansert og blind tillit til sitt lag og tilhørende spillere i England, langt større enn når de diskuterer sitt norske lag. For all del, det er nok av folk som skal bortforklare det negative i sin norske klubb også (her har jeg inntrykk av at VIF- og LSK-supportere har vært i egen klasse), men evnen til å ta inn negative ting om PL-lagene er nærmest imponerende i sitt fravær.
Jeg lurer på hva dette egentlig kommer av. Ola Hansen kan fint støtte kritikk av treneren i sitt Brann, men nåde den som klager over innleggsfoten til venstrebacken i hans kjære Liverpool. Mange blir plutselig fem år når de diskuterer sitt lag i England.
Ordlydene er ofte også pinlig i disse diskusjonene. Manchester Shitty, Che£$ki, Old Toilet, Looserpool osv brukes konstant i tråder/fora som omhandler engelsk fotball, og jeg antar at mange av disse er voksne. Hvordan kan man som et voksent menneske bruke slike munnhell jevnlig og synes det er helt ok? Jeg synes det er flaut, barnslig og ekstremt teit. Det er som de verste Samsung vs Apple-trådene på iTavisen - hver gang.
Ikke meninga å trekke tråden bort fra oppkjøringa og overgangsvinduet i England, men av og til undres jeg over hva det er med folk.
EDIT: Hrnviser til de to innleggene før Henning sitt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 14.08.2014 18:17 Post subject: |
|
|
Kan en si at Tromsø IL gjorde det bedre i Europacupen 14/15 enn Manchester United?  _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.08.2014 18:35 Post subject: |
|
|
| City har solgt Javi Garcia til Zenit for 13 mill pund. Solid å selge han for nesten like mye de kjøpte han for (15 mill pund) når han har floppet i England. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 14.08.2014 18:57 Post subject: |
|
|
| ace wrote: | | Er en sykdom som heter anglofili som er årsaken til det, rammer de som av hele sitt hjerte ønsker at de hadde engelsk pass! Av en eller annen obskur grunn. |
Hvorfor nærmest hetser du de som følger Engelsk fotball, mens du samtidig følger Tysk fotball tett? Blir litt dobbeltmoralsk.
Er det sjalusi over at Engelsk fotball er mye større? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 14.08.2014 19:37 Post subject: |
|
|
| Han har jo selvsagt et poeng i at norske fans som følger engelsk fotball er i en klasse for seg selv på ganske mye rart. Jeg følger engelsk fotball sjøl men kommer aldri til å forstå meg på alle de som føler de har mer tilknytning til et lag de aldri (eller i det minste nesten aldri) er på kamper hos enn et lag man kan følge uke til uke med lokal tilhørighet. Værre blir de jo selvsagt når de sitter og ser kamper og begynner å rope på engelsk: "fock off mate" "wanker!" "fockin shite mate". Da begynner man å lure. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 14.08.2014 19:52 Post subject: |
|
|
Og nå har TV2 tenkt å flytte PL-studio hjem til de anglofile i år, det blir pute-tv.  |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.08.2014 19:59 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | ace wrote: | | Er en sykdom som heter anglofili som er årsaken til det, rammer de som av hele sitt hjerte ønsker at de hadde engelsk pass! Av en eller annen obskur grunn. |
Hvorfor nærmest hetser du de som følger Engelsk fotball, mens du samtidig følger Tysk fotball tett? Blir litt dobbeltmoralsk.
Er det sjalusi over at Engelsk fotball er mye større? | Nei, det gjør det ikke siden jeg er født i Tyskland og har tysk mor. Ergo er jeg halvt tysk og følger tysk fotball med god samvittighet.
Og at engelsk fotball er så mye større, nåja... _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 14.08.2014 20:01 Post subject: |
|
|
Litt mer forståelig, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du rakker ned på de som følger Engelsk fotball. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 14.08.2014 20:04 Post subject: |
|
|
Jeg hadde engelsk fotball som barnevakt to timer hver lørdag i vinterhalvåret når jeg vokste opp, så derfor følger jeg engelsk fotball med god samvittighet.  |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 14.08.2014 20:07 Post subject: |
|
|
Fordi dere fullstendig har tatt av når det gjelder dette, dere er mer interessert i deres engelske lag enn deres norske. Det er noe som heter "support your local team". Og ha et favorittlag i andre land er fullstendig greit, men å holde på slik norske supportere av engelske lag gjør, latterlig. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 14.08.2014 20:39 Post subject: |
|
|
Slutt å generalisere nå da.
Det må gå an å diskutere engelsk fotball uten å skulle forsvare motiv eller rett til å følge med et engelsk lag. Jeg selv følger Liverpool og gleder meg til sesongstart der, men det kan selvsagt ikke måle seg med interessen for Rosenborg. Jeg tror det er mange som har det slik.
Det finnes dessuten mange her til lands som kommer fra plasser hvor lokalfotballen ligger brakk eller det ikke er et naturlig lag å holde med i nærområdet, da har jeg ikke noe problem med at de har funnet sitt hjem hos et engelsk lag. De som derimot prioriterer et engelsk(eller utenlandsk lag) foran Rosenborg eller sitt lokale lag har jeg null forståelse for. Jeg vil 10 av 10 ganger heie på Rosenborg om vi engang skulle være i posisjon igjen til å møte Liverpool.
At Vegard blir i overkant ivrig og mister alt gangsyn når det kommer til United får så være, jeg har sett folk gjøre det samme om Rosenborg også. Bare ta en tur inn på Facebook. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 15.08.2014 18:09 Post subject: |
|
|
| Quote: | Det må gå an å diskutere engelsk fotball uten å skulle forsvare motiv eller rett til å følge med et engelsk lag. Jeg selv følger Liverpool og gleder meg til sesongstart der, men det kan selvsagt ikke måle seg med interessen for Rosenborg. Jeg tror det er mange som har det slik.
|
Uten at jeg skal blande meg for mye inn, så har vel ace også et favorittlag i England på samme måte som deg, så vidt jeg har forstått det. Så det er ikke det det er snakk om, men de som mister litt perspektiver slik som Hedon beskriver det i innlegget diskusjonen startet med |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.08.2014 19:14 Post subject: |
|
|
Sesongen starter i morgen og flere lag har allerede mange skader. Barkley ble akkurat nevnt å være ute i 6-8 uker for Everton feks.
Her er listen på Physioroom: http://www.physioroom.com..._table.php
Mangler James Wilson hos Man Utd som også er skadet. 7/8 spillere ute for Man Utd før første kamp og i tillegg er ikke RVP kampklar enda. Får håpe de blir ferdig med skadeproblemene nå slik at det ikke blir så mye utover i sesongen.. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 15.08.2014 19:49 Post subject: |
|
|
Jeg er verken fra Trondheim eller Liverpool. Jeg har verken en mor eller far, eller andre slektninger fra det geografiske området. Alikevel er de to lagene jeg "heier" på RBK og Everton. Jeg er heller ikke supporter typen ettersom jeg foretrekker å sitte rolig å se på kampene. For meg er dette å nyte spillet. Det er spillet jeg synes er gøy, og det er alle de små detaljene som jeg synes er interessant både som tidligere aktiv, og nå som tilskuer.
Nå bor jeg på et sted hvor det ikke er noen lokale klubber som kommer i konflikt med disse to klubbene. Det er heller ikke slik at man kan velge hvor man blir født, og jeg synes det er en farlig tankegang at man skal arve tradisjoner ukritisk. Selv om jeg hypotetisk skulle hatt en fransk far er det ikke dermed sagt at jeg er forpliktet til å følge fransk fotball. Verden er stor, og globaliseringen har muliggjordt at man kan følge en engelsk klubb like nært og tett som sin lokale klubb. Lagene består som oftest heller ikke av lokale spillere lenger, men av spillere fra alle nasjonaliteter.
Samtidig, jeg er fullt klar over paradokset. Jeg tar innover meg det at det er langt viktigere for en arbeiderklasse mann som heier på Everton fra Liverpool å slå erkerivalen Liverpool enn undertegnede. Samtidig, mine følelser er ikke påtatte, de er høyst reelle. Det er derfor vanskelig å tallfeste dette. Min inngang er kanskje annerledes, og kanskje det er noen andre mekanismer involvert, og kanskje de ikke er like intense, men de kan ikke undertrykkes. De er tilstede.
Ja, når ulike supportere diskuterer kan det ofte bli vel usaklig. Jeg tror ikke det er forbeholdt bare anglofile norske supportere, men denne gruppen er ganske stor, og ses og høres ganske godt. Undertegnede har selv overvært diskusjoner mellom Barcelona og Real Madrid supportere, og det var ikke videre konstruktivt. Denne tendensen er ikke veldig uvanlig i verden utenfor fotballen. Jo mer vi kan identifisere oss med en gruppe eller et individ, jo mer tilbøyelig er vi til å rasjonalisere eller forsvare atferden til denne gruppen. Bare tenk over uttrykkene; æresdrap vrs familietragedie.
Det at vi identifiserer oss med den anglofilske kulturen er heller ikke veldig merkelig. Politisk har det også vært sterke bånd. Det at blant annet tyskerne ikke har stått veldig høyt i kurs er jo litt naturlig; politisk har de ikke i nyere samtidshistoie utmerket seg positivt. Populær kulturelt var ikke "der fane hengen si" en hit utenfor tyskland, og selv om senere hit forsøk fra blant annet Scorpions prøvde å endre dette bildet, ikke på morsmålet selvsagt, var det ikke akkurat Beatles eller Rolling Stones kvalitet over dette. Fotballmessig har vel ikke Tyskland historisk sett sjarmert veldig mange, selv om dette er i ferd med å endres. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 16.08.2014 12:35 Post subject: |
|
|
Blir så deppa når jeg ser lagoppstilingen til United i dag.
Faen til rævva stall. Aldri i livet om andre store klubber ville stilt med noe sånt. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.08.2014 13:22 Post subject: |
|
|
| Ser at United ligger under, fortjent? |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.08.2014 13:32 Post subject: |
|
|
| Tja, ville ikke kalt det fortjent. United har vært best uten å skape så veldig mye, men swansea har til tider vært begredelige. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 16.08.2014 13:38 Post subject: |
|
|
Alt er jo egentlig galt, Moyes flashback som bare det.
- Skaper absolutt ingenting
- Alt for mange skader
- Stallen er den svakeste på lenge. Det finnes ikke spillere i stallen som har EKSTREME kvaliteter. Ingen som er ekstremt raske, ingen som er ekstremt gode på hode osv.
- Januzaj har fortsatt like mye muskler som Mikkelsen
- Rooney er kaptein
- Lingard, Blackett, Smalling, Fletcher og Young fra start. Det er så trist at man bare kan le av det. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 16.08.2014 14:18 Post subject: |
|
|
Dæven, der gikk Swansey i ledelsen gitt. Kanskje dette er en vekker for de med pengesekken? Følger ikke PL så veldig tett som enkelte andre, men ser lett at midtbanen ikke er vanlig United-klasse nei..
Og der setter Swansey innpå Gomis, spennende  |
|
| Back to top |
|
 |
|