English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75, 76, 77  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 13.08.2014 13:30    Post subject: Reply with quote

Vi må ta grusomt mange trepoengere, men intet er umulig. Så gå for det Rbk!
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 13.08.2014 18:10    Post subject: Reply with quote

Noen som har sett de nye i action på trening?
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 13.08.2014 18:55    Post subject: Reply with quote

Tenkte å ta turen i dag, men så kom regnet. Tommel'n ned
Back to top
Jaytee71
Junior

PostPosted: 13.08.2014 19:25    Post subject: Reply with quote

Heisann folkens. Jeg har nok ingen som helst tro på at vi klarer gullet i år, men med de positive tendensene jeg syns jeg har sett etter at KI tok over, tror jeg det blir en del seiere framover, så jeg har trua på sølv. Med hard, riktig trening gjennom vinteren (massevis av kondis-trening), sånn at vi nok en gang er på topp i landet når det kommer til utholdenhet, tror jeg egentlig ikke vi trenger så veldig store forsterkninger til neste sesong. Jeg tror også at høst-sesongen går såpass bra og at vi vil få se såpass stor framgang, at KI fortsetter Embarassed
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 13.08.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Velkommen!
Back to top
Jaytee71
Junior

PostPosted: 14.08.2014 00:38    Post subject: Reply with quote

Takker så meget.
Back to top
Numsk
Rutinert

PostPosted: 14.08.2014 11:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har i løpet av den siste tiden fått en følelse av at klubben har rundet et hjørne, uten at jeg egentlig kan peke på noe konkret grunn. Kanskje det er summen av flere ting. Jeg tror vi har noe på gang nå!
sveininge
Rutinert

PostPosted: 17.08.2014 23:06    Post subject: Reply with quote

Hva er det egentlig som har skjedd med forsvarsspillet vårt?

Vi har 35 baklengsmål på 20 kamper. Vi er seks mål unna negativ målforskjell. De to foregående sesongene har vi sluppet inn 25-26 mål, og vært solide bakover. Det har vært nitrist å se Rosenborg angripe de siste årene, men når forsvaret etterhvert sluttet å lekke under Janne, så ble det bom tett. Nå er vi snart tilbake der vi var i Jannes første sesong (44 baklengs).

Vi har riktignok slitt med manglende dekning bak førstefireren - men det får da være måte på. Vi har sluppet inn 2-3 mål i flere kamper med T Rex og Strandberg sammen som stoppere også (f.eks. Molde, Enga og Haugesund).

Vi har Norges beste stopperpar (når de skadefri og i form). Lunna har hatt en kjempesesong, til tross for enkelte svake inngripener. I tillegg har vi ikke hatt en tikkende bombe på høyrebacken i år. Svensson er midtbanespiller og har ikke farten til Gamboa, men han har i alle fall ikke kostet oss poeng gjentatte ganger som forgjengeren. Midtbanen og venstrebacken er den samme som i fjor.

Merkelig kollaps.
Back to top
ErikPerik
Senior

PostPosted: 17.08.2014 23:38    Post subject: Reply with quote

Alt henger sammen med alt. Kollektiv press og defensiv innstilling etcetc.

Dog så hadde forsvarspillet vært mye mer patent om Selnæs hadde vært mer tilstede i sin rolle. Defensivt minner han meg mest om Jan Gunnar Solli. Skjønner aldri/altfor sent at det er "fare på ferde". Lunter inn i posisjon (som langt fra er optimal) og deretter en halvslapp fartsøkning i retning mann med ball. Han ligger generelt alltid litt for høyt eller litt for lavt. Med backer og indreløpere høyt i banen, er den sentrale midten særs viktig for det defensive spillet.

Jeg tror det enkleste grepet for å bedre dette er å utruste Selnæs med strømhalsbånd med fjernstyring(goldengoal greier), og leie inn Ørjan Berg og Skammels, for å gi noen lette støt når det er tide å våkne opp og gjøre noe med posisjoneringa og presset sitt. (kanskje noen litt kraftigere støt når det kommer til sutring, surmuling, og klaging).

Mener at dette kan rettes på, uten at det går på bekostning av hans offensive spill, som tidvis virkelig begynner å bli klasse.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 18.08.2014 00:35    Post subject: Reply with quote

Det med mange baklengsmål i serien, som sveininge trekker frem, blir jo enda tydeligere når man ser på snitt pr kamp.
Under JJ i 2011 var det et snitt på 1,47 baklengs pr seriekamp (44 mål / 30 kamper). Etter 20 seriekamper og 35 baklengs i år er vi på hele 1,75.

Vi mangler altså kun 10 mål på å sette ny klubbrekord i antall innslupne mål i Tippeligaen på en sesong etter opprykket. Foreløpig er det de 44 under JJ i 2011 som er bunnrekord i antall baklengsmål i serien på en sesong etter opprykket.
Nå er jo antall kamper også økt fra 22, via 26 til 30, men snittet vi ligger på nå vil også kvalifisere til å bli høyeste gjennomsnitt på baklengsmål siden vi var tilbake på øverste nivå fra og med 1979.

I 1983 fikk vi 38 baklengs på 22 seriekamper. (I snitt 1,727 => 1,73). Det er foreløpig høyeste snitt på baklengsmål etter at vi var tilbake i øverste divisjon fra 1979.
Da vi rykket ned i 1977 var snittet på innslupne for øvrig stygge 2,18 pr seriekamp etter 48 baklengs på 22 seriekamper.
2mas
Sjef

PostPosted: 19.08.2014 21:01    Post subject: Reply with quote

Sannsynlighet for medalje:

Molde 99,9 prosent
Odd 90,2 prosent
Strømsgodset 59,6 prosent
Rosenborg 17,8 prosent
VÃ¥lerenga 17,6 prosent
Lillestrøm 6,4 prosent
Viking 8,4 prosent

Beregningene er basert på en statistisk modell der det blant annet tas hensyn til hjemmebanefordel og hvem som har møtt hvem.

Les mer: NÃ¥ er det nesten 50/50 om Brann beholder plassen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende

PostPosted: 19.08.2014 21:12    Post subject: Reply with quote

Overraska over at vi har så lav sannsynlighet for medalje Tommel'n ned
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 19.08.2014 21:19    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Det med mange baklengsmål i serien, som sveininge trekker frem, blir jo enda tydeligere når man ser på snitt pr kamp.
Under JJ i 2011 var det et snitt på 1,47 baklengs pr seriekamp (44 mål / 30 kamper). Etter 20 seriekamper og 35 baklengs i år er vi på hele 1,75.

Vi mangler altså kun 10 mål på å sette ny klubbrekord i antall innslupne mål i Tippeligaen på en sesong etter opprykket. Foreløpig er det de 44 under JJ i 2011 som er bunnrekord i antall baklengsmål i serien på en sesong etter opprykket.
Nå er jo antall kamper også økt fra 22, via 26 til 30, men snittet vi ligger på nå vil også kvalifisere til å bli høyeste gjennomsnitt på baklengsmål siden vi var tilbake på øverste nivå fra og med 1979.

I 1983 fikk vi 38 baklengs på 22 seriekamper. (I snitt 1,727 => 1,73). Det er foreløpig høyeste snitt på baklengsmål etter at vi var tilbake i øverste divisjon fra 1979.
Da vi rykket ned i 1977 var snittet på innslupne for øvrig stygge 2,18 pr seriekamp etter 48 baklengs på 22 seriekamper.

Bra vi kan sette en rekord i år da siden alle våre gamle rekorder går til Godset og Molde. Razz
v_olden
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 21:22    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Overraska over at vi har så lav sannsynlighet for medalje Tommel'n ned

Nei, føler at den er riktig. Mer rart at Vålerengen er såpass høyt.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 22:06    Post subject: Reply with quote

Feil tråd, sikkert, men er det noen som har vært inne og trikset med Wikipedia her: http://en.wikipedia.org/w...ons_League

Var det ikke egentlig VI som spilte i gruppe med Juventus, Porto og Celtic, og ikke dette bosniske laget som står her?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 19.08.2014 22:24    Post subject: Reply with quote

Jo, stemmer det. Fikset nå
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 19.08.2014 22:42    Post subject: Reply with quote

Bra Tommel'n opp!

Jeg er ikke engang datakyndig nok til å vite hvordan man redigerer sidene der. Lette etter kampfakta fra oppgjøret mot Celtic på Lerkendal den høsten, men ble i stuss da jeg ikke fant oss i gruppa, hvor alle de tre andre lagene stemte med hukommelsen min.

Imidlertid fant jeg kampsammendrag fra NRK, lagt ut på Youtube av 2mas Tommel'n opp! der jeg fikk bekreftet at Brattbakk scoret begge målene. Husker det var god stemning på Lerkendal da Fredrik Winsnes kjørte en slags knedribling på to Celtic-spillere i sluttminuttene, men dette var dessverre ikke med i klippet. Husker også at seieren smakte umåtelig godt fordi det var år og dag siden forrige seier i CL. Man fryktet at tiden da RBK gjorde seg gjeldende i det gjeveste selvskap var over, men takket være Brattbakks giftighet framme og legens følsomme knær tok vi iland seieren.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.08.2014 23:09    Post subject: Reply with quote

Hehe, vi hadde to seiere i gruppespillet året før, så det var ikke så lenge mellom hjemmeseierne på den tida.

Derimot var det lenge siden forrige borteseier da vi vant i Aten i 2005.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2014 00:14    Post subject: Reply with quote

Sånn i tilfellet noen ser dårlig.
Quote:
Nils Arne Eggen forteller at han vurderte comeback som RBK-trener i 2013, men at han ikke orket å ta noen intern kamp i klubben først.

Quote:
Hoftun: Mener fortsatt at vi gjorde det riktige

Antar denne kommentaren angår vrakingen av Eggen i 2010.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 20.08.2014 00:29    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen forteller at han vurderte comeback som RBK-trener i 2013, men at han ikke orket å ta noen intern kamp i klubben først.

Dersom Eggen hadde følt at hele klubben ønsket ham tilbake, kunne han blitt trener for RBKs «tilbake til røttene-prosjekt» i 2013.

I dag lanseres boka «I skyggen av Eggen». Der mener 73-åringen at en av årsakene til at RBK ikke ønsket ham tilbake, er at klubben rett og slett er blitt redd for ham.

– Jeg kan ikke skjønne hvem som har bedre erfaring til å trene RBK enn meg, sier Eggen – om beskjeden han fikk før jul i 2009. Da ønsket han et comeback, men klubben sa nei. Erik Hamrén var blitt svensk landslagssjef, og skulle lede både RBK og Sverige i en mellomfase før han gikk av.

Trenerlegenden stilte seg til disposisjon.

– Hvem har bedre kunnskap til å gjøre det? Det er derfor jeg sier dette: Det må jo være noe med min person. Jeg tror det skyldes redsel for de endringene jeg ville ha foretatt i klubben, ut fra hvordan jeg mener Rosenborg skal drives. Svaret ligger nok i at ledelsen i Rosenborg Ballklub er livredd for min kunnskap, fortsetter han.

Ã…pnet for comeback i 2013

Boka «I skyggen av Eggen», skrevet av Adresseavisens Birger Løfaldli, tar for seg årene fra Eggen gikk av i 2002 og frem til denne sommeren. Fra kontinuitet til gjentatte trenerbytter, og fra økonomiske velmaktsdager til kraftige nedskjæringer. Boka ville sett annerledes ut om Eggen hadde fortsatt ved roret etter vikariatet i 2010.

Og den kunne fort blitt annerledes også da RBK gjorde kuvending i 2012 – og skulle tilbake til røttene etter år med 4-4-2 og svensk ledelse: Nå sier nemlig Eggen til Adresseavisen at han ikke var avvisende til å ta over som RBK-trener da Per Joar Hansen fikk jobben. Men at han ikke stilte seg til disposisjon nettopp av samme årsak som han snakker åpent om i boka.

– Jeg ville vurdert å bli trener i 2013 om jeg hadde følt at alle i klubben ønsket det. Men jeg visste det ikke var tilfelle. Jeg vet hva som kreves for å være trener i en stor klubb. Det krever jobbing døgnet rundt, og da og orket jeg ikke å prøve å vinne noen intern kamp på Brakka først, sier Eggen.

Han backet i stedet Perry-avgjørelsen da styreleder Ivar Koteng snakket med Eggen etter at Jan Jönsson ble sparket.

– Helsa var god nok. Jeg fikk nyretrøbbelet en stund etterpå. I dag er det imidlertid annerledes, sier Eggen, som venter på nyretransplantasjon.

– Men jeg tar nok en sesong til i Orkla, i en eller annen rolle, smiler han.

I går gjentok Koteng praten med Eggen i 2012, hvor han spurte Eggen om det var aktuelt for veteranen med et comeback.

– Jeg spurte, han svarte, sier Koteng – om nei-et den gang,.

Snakket litt med Perry

Eggen ønsker ikke å utdype den sterke kritikken han kommer med i «I skyggen av Eggen». Han sier det er hans personlige oppfatning av saken.

Når det gjelder å bli tatt med på råd, av Perry eller andre i klubben, i forsøket på å finne «tilbake til røttene», forteller mannen som innførte 4-3-3-systemet i RBK følgende:

– Jeg snakket litt med Perry, men ikke ofte. Men skal slikt ha noe effekt, må man nesten være formelt til stede.

– Hva med Ingebrigtsen?

– Jeg, han og Erik (Hoftun) hadde en fin uformell prat i forrige uke, sier Eggen – og konkluderer:

– Mitt ønske er at Rosenborg blir best igjen. Så må man heller ikke glemme at klubben har tatt flest seriegull også på 2000-tallet.

PS: Ikke håndskrevet av meg denne gangen, hentet fra pluss. Så ingenting å takke for Razz

- Torgeir Børven
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:17    Post subject: Reply with quote

Mini syns også at det er rart at styret og de ansatte med Alstad, Hoftun ol skal bestemme kursen videre. Det er jo dette de har gjort de siste fem årene, og det til soleklart stryk. Kan ikke skjønne at de engang får en sjanse engang. Her må medlemmene si klart og tydelig at dette ikke holder!

Og ellers at en styreleder skal inn i trenergjerningen er galskap. Dette bærer videre ut over stupet. Tommel'n ned
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:19    Post subject: Reply with quote

Men kan medlemmene nå kreve at vi får en ekstern gjennomgang?

I og med at prosessen allerede er igang og Alstad & Co sitter og drøfter fremtida er det vell allerede gitt at de har fått en sjangse til, eller?

Mini kan vifte med sablen så mye han vil han, aldri hatt baller til å si det akkurat som det er og heve røsten til klubbens beste. Tv2 har ødelagt mannens forstand ( ai blaim davy)
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 17:27    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at styreformann gir de en sjanse til, bør rett og slett medlemmene si om dette er greit eller ikke. Husk at nåværende styret har vært med på nedbygginga de fire siste årene de også og da gjerne ser at de som har skapt surret skal få sjansen til å rydde opp.

Men det jeg lurer på om de virkelig er kompitente nok. De har jo feilet de siste fire årene, så hvorfor skal de samme lykkes en gang til? Og vår SD er også tungt inne i prossesen.

En annen ting er at de samme skal handle spillere, ansette trenere ol. Kan ikke se at styret med leder i spissen har gjort en dritt med saken, utenom å gitt Perry og JJ skylden for dritten. Tydelig de skal få fortsette å heve lønn ja, og ellers fortsette og fortelle omverden hvor flinke de er og elendig det gamle var.

Dømt til skjærings!
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 20.08.2014 20:15    Post subject: Reply with quote

For en suppe denne klubben har blitt!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2014 08:50    Post subject: Reply with quote

All sodden har til sist fått sin virkning ...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75, 76, 77  Next
Page 74 of 77

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb