English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Søderlund
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 140, 141, 142  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Riversen
Proff

PostPosted: 10.08.2014 22:37    Post subject: Reply with quote

Det var stille her inne til at Søder spilte sin beste kamp for RBK hittil.
Aldri sett han så "på". Håper fremgangen fortsetter!
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 10.08.2014 22:37    Post subject: Reply with quote

Han får godkjent i dag Smile men hadde han vært på rett plass så hadde han scoret 2-3 til. Minst 2 ganger kunne han spasert inn ballen om han hadde vært foran back og foran mål.

RBK
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 10.08.2014 22:41    Post subject: Reply with quote

Han løp faktisk da han satte inn sitt andre for dagen. Trodde ikke mine egne øyne! Fortsett slik...
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 10.08.2014 22:41    Post subject: Reply with quote

Han scora to mål, men han fortsetter å gjemme seg bak motstandere på innlegg. Det må han jobbe med om det virkelig skal løsne for han.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 10.08.2014 22:43    Post subject: Reply with quote

Heading alene fra 5 meter og skudd på nærmest blankt mål som ikke førte noen vei bør også nevnes. Men 2 mål på 4 store er vel ok for en spiss.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 10.08.2014 22:43    Post subject: Reply with quote

Om jeg ikke gikk glipp av noe som skjedde langt unna og i motlys i kveld så vant Søderlund 1 av 7 hodedueller i denne kampen. Det var på overtid og i eget forsvar.
Viktigere enn de duellene han tok og ikke vant er imidlertid alle mulighetene han unnlot å oppsøke/forsøke. I første omgang var han kronisk statisk og plassert for langt på siden av femmeteren, eller han trakk for langt bakover ut til siden før innleggene kom, til at innleggene kunne nå ham. Ikke var han ivrig på å forsøke å bryte ballbanen på innlegg før forsvarende spillere heller.

I andre omgang så det ut til at han hadde fått instrukser om å gå inn mer rett foran femmeteren, eller forstått at rollen som spiss dreier seg om å ikke skygge unna gode posisjoner, og da ble det jammen to mål.
Korriger meg gjerne når noen av dere eventuelt har sett situasjoner eller kampen i reprise.
pingvin
Veteran

PostPosted: 10.08.2014 22:48    Post subject: Reply with quote

Han scoret da vitterlig ett i hver omgang gisp Smile
Back to top
Achtung
Senior

PostPosted: 11.08.2014 00:37    Post subject: Reply with quote

10 mål på 13 starter (1236 min). Faktisk bedre mål per min ratio enn Prica noen gang klarte i RBK. Bra det, for en svært begrenset spiss på det dårligste RBK-laget i manns minne.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 11.08.2014 00:42    Post subject: Reply with quote

For dårlig i dag. RBK spiss skal sette sine sjanser om de skal være toppklubb, ikke ha 10 sjanser for å score mål. Men med 2 mål skal det være OK, ikke mer. Var ellers usynlig. Skulle ønske han var mer "måltyv" i dag i og med at Opdal mistet en del og ga retur, slik som det skjedde på det første målet da han scorte.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 11.08.2014 01:03    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Han scoret da vitterlig ett i hver omgang gisp Smile

Jeg skylder på varmen, dårlig søvn og at jeg kanskje var mer sliten enn jeg trodde etter kampen mot kveita i går. Må kanskje plusse på noen kilo nå da for å rettferdiggjøre denne blemmen. Razz

Får korrigere til at han søkte mer foran mål etterhvert etter en svak start.
Vegard2711
Legende

PostPosted: 11.08.2014 01:12    Post subject: Reply with quote

Man kan si mye om Søderlund, men han er god til å komme seg i gode posisjoner. Hadde han vært en enda bedre avslutter så hadde han nok hatt 5-6 mål til denne sesongen, minst . Han har hatt en god del sjanser som har vært store men som han har misset på, men allikevel så har han scoret ett greit antall mål denne sesongen. Han har jo også fått ett mål feilaktig annullert denne sesongen, det er også verdt å nevne.
Back to top
Noah FC
Rutinert

PostPosted: 11.08.2014 01:28    Post subject: Reply with quote

https://m.youtube.com/wat...hMqAwzJAnw
Sukk, han har ett stykke opp til denne mannen uannsett. Sad (savn)
Han var jæ.... god!
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 11.08.2014 01:52    Post subject: Reply with quote

Med Rade på topp hadde vi tatt gullet, merk mine ord.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 11.08.2014 12:17    Post subject: Reply with quote

Søderlund til Adressa: "Jeg vet at når jeg er i form og på mitt beste, så spiller jeg på så å si alle lag i Norge, sier han."

Spørs om han er gjengitt korrekt av avisen her. Mener Søderlund virkelig at når han er på maksnivå og i form så er han god nok til å spille på nesten alle lag i Norge? Bortsett fra ... Molde?, Strømsgodset?, Odd? ... Rosenborg?

I så fall skal han ha for å være usedvanlig ærlig og åpen.
Jakob
Veteran

PostPosted: 11.08.2014 12:21    Post subject: Reply with quote

Spesiell uttalelse.
Back to top
Jarwson
Senior

PostPosted: 11.08.2014 12:33    Post subject: Reply with quote

Synes det er offensivt og friskt sagt, Søder er en klassespiss når han er i form, noe vi lett kan se på skrytevideoen fra Haugesund-tiden. Kommer han opp på dette nivået igjen er jeg helt enig i uttalelsene hans.
Synes vi heller skal glede oss over to mål igår og tegn på form, ref Kåres uttalelser fra treningsfeltet, framfor å gape om alt annet drit.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.08.2014 20:37    Post subject: Reply with quote

- Du vet aldri hva som kan skje i Rosenborg. Men jeg håper jeg kan bidra framover. Kroppen føles bedre. Jeg føler meg litt lettere, og kan springe mer. Jeg har liksom mer krefter. Det vil hjelpe meg med å få ut de siste prosentene, slik at jeg kan springe litt hurtigere og score enda mer mål.

- Hvor tungt har det vært?

- Når kroppen ikke fungerer skikkelig, så er det tungt. Du presterer ikke på det nivået du skal - ut i fra det potensialet du har. Det er vanskelig når du vet du har mer inne.

Les mer: - Har ikke prestert på det nivået jeg skal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 11.08.2014 22:06    Post subject: Reply with quote

Ser flere skryter veldig av Søderlund etter denne kampen, og det er komplett uforståelig for meg. Han virket etter min mening tung, treig og statisk, med dårlig teknikk og lav duellstyrke. Han scoret to mål fordi spillerne rundt ham jobbet fram sjanser, men i liten grad på grunn av egne prestasjoner.

Jeg mener: han får skryt for timinga på løpet på 3-2. Ser man på reprisen så starter han å løpe rett på mål så fort han kan med en gang Mikkelsen bryter, slik som absolutt alle spillere uansett posisjon på banen eller erfaringsgrunnlag ville gjort i hans sted, og det er Mikkelsen som står for timinga på det gjennombruddet når han holder igjen pasningen bitte litt. Og så pirker han ballen liggende forbi keeper i en 50/50-avslutning. Greit spissmål det, men ikke akkurat noen prestasjon.

Førstegoalen er bedre, fint at han den gangen var kald nok til å dra av Opdal når han tabber seg ut, men touchen er jammen ikke noe bedre enn den må være - helt på grensen til youtube-skrell.

Ellers setter han en umarkert heading fra sju meter midt i keeperen, og mislykkes totalt med en halvvanskelig chip fra fem. Og bidrar nøyaktig ingenting ellers til RBK-angrepet; konstant feil timing på løp, tafatt i duellene og upresis de få gangene han klarer å gjøre seg spillbar. Farlig nær stolpen sett bort ifra to mål, som gjør totalinntrykket godkjent fordi han faktisk er spiss.

Søderlund bør få starte mot Brann, synes jeg, med mindre Malec herjer vilt hele uka på trening, for spillere utenfra bør i mine øyne alltid måtte kvalifisere seg for spill. Men jeg er faktisk ikke i tvil om at vår nye 10-er kommer til å bidra vesentlig mer til angrepsspillet til Rosenborg når han kommer igang.
Jarwson
Senior

PostPosted: 12.08.2014 00:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
men touchen er jammen ikke noe bedre enn den må være - helt på grensen til youtube-skrell.

At du orker.

Btw så berømmes Søder for løpene av både Kåre, VG og flere. Han har vel strengt tatt ikke spilt mye denne rollen i en 4-3-3 før, så at løpene, etter din mening ikke sitter, er vel kanskje ikke å forvente etter fire og en halv trening.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 12.08.2014 13:12    Post subject: Reply with quote

Har visst krympet kraftig etter han kom til Rosenborg.
På VGLive sin spillerhistorikk fra 2011 opplyses Søderlund å være 195 cm.
PÃ¥ RBK.no er han mer edruelige 187 cm.

Dog opererer RBK.no med en litt mer målfarlig versjon av Søderlund med 11 Tippeligamål hittil i sesongen.

Den høyere versjonen av Søderlund har 10 Tippeligamål.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2014 13:27    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Dog opererer RBK.no med en litt mer målfarlig versjon av Søderlund med 11 Tippeligamål hittil i sesongen.

Sier bare 11 mål, som er 10 eliteserie og 1 NM.
Svovel
Proff

PostPosted: 12.08.2014 13:43    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si det er positivt at vi kan klage over brente sjanser i det minste. Er ikke lenge siden det var det minste problemet.
Har et ørlite håp om at Søder kan justeres til en slags klumsete målgarantist, som snubler, ploger og tåblæser inn mål. Feinschmeckeri har jeg derimot ingen illusjoner om.
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 12.08.2014 14:19    Post subject: Reply with quote

Synes det er greit at Søderlund får kritikk, men det får da være grenser.

Tatt første halvdel av sesongen i betraktning, Perry, innleggskvalitet og sjansestatistikk, så har Søderlund scoret et greit antall mål.
Hjelper lite at man er god på hodet om innleggene er rævv.

Rosenborg har fått kritikk fordi de angivelig er dårlig trente. Mange roper på Hjeldes avgang.
Selv har Søderlund uttalt at han selv har følt seg tung i kroppen, og jobber med å komme i form.

Etter at Ingebrigsten la om til 4-3-3 så har han også uttalt at han trenger litt tid på å venne seg til rollen.

Ja, jeg vet at han har vært lite effektiv og sløst vekk store sjanser. Og ja, det er en del unnskyldninger her, men jeg synes de er legitime.

La oss nå se hvordan han presterer når det er litt mer angrepsvilje og selvtillit i laget.
Back to top
WanAn
Proff

PostPosted: 12.08.2014 14:59    Post subject: Reply with quote

Enig med Stubbeluren. De fleste under perrsystemet, presterte nok under nivå. Tror det kommer individuell bedring framover på hele gjengen Smile
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 12.08.2014 16:08    Post subject: Reply with quote

SwagOla wrote:
Med Rade på topp hadde vi tatt gullet, merk mine ord.

Da tror jeg du må lese litt gamle tråder, Rade og hoftefeste er ofte i samme setning...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 140, 141, 142  Next
Page 33 of 142

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb