| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.07.2014 23:11 Post subject: |
|
|
| irie wrote: | ALARM! hehe
Busquets er ingen regista. han er en rottweiler. |
tror du må se en barca kamp eller 2 om du setter rottweiler stempelet på busquets så må jeg bare gratulere med årets kommentar. at han har tråkket på pepe med vilje gjør han ikke kvalifisert, at han vinner mye ball ved og lese spillet gjør han heller ikke kvalifisert, det gjør han smart! kristoffer hæstad er en rottweiler, gattuso er det også men ikke busquets!
kos deg med denne i kveld:
https://www.youtube.com/w...7xnvfz74H4
se gjerne et par til og gled deg til sesongstart i spania:)[/quote]
Haha, du tror ikke jeg har sett Barcelonakamper?
nei Busquet er ingen Gattuso elelr Annan forståss, men han er en duellspiller mye mere enn han er en regista.
Busquet fungerer (når han er skadefri) som en tredje stopper hos Barcelona. Joda han er ofte spillbar, men det gjør ham ikke til en playmaker. Busquets pasningsfot er nærmere Søderlund en Pirlo.
Jeg mente ikke at han var samme type spiller som Gattuso, og jeg tenkte ikke på det stygge tråkket på Pepe (veldig fortjent spør du meg), men at han er sterk i duellene og smart sånn at han skjelden taper dem.
Når han er ute og Mascherano må ligge i den rollen er Barca mye mere sårbare fordi Mascherano A) er dårligere på å plassere seg. B) han kompensere ofte med innsats og vilje og lager frispark. Selv om Mascherano har blitt bedre med årene så er han langt ifra god nok for Barcelona (igjen min mening). Hadde Barcelona hatt Busquets skadefri og kjøpt seg en habil stopper hadde de blitt et mye mere komplett lag.
Men joda, Busquets har bedre pasningsfot enn Mascherano, så det er konkludert.
kjør debatt!
Edit: Forøverig en fantastisk flott video du linket. Anbefales! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 22.07.2014 23:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.07.2014 23:23 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
kjør debatt! |
Men ikke i Selnæs tråden, fortsæt diskussionen her. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 24.07.2014 18:35 Post subject: |
|
|
Igjen verdt å tenke over at da vi hentet Skammelsrud var han en ung fyr --- på 25 år. Vi bør kunne gi Selnæs tid. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 24.07.2014 18:51 Post subject: |
|
|
Dersom han blir, da. Jeg håper virkelig han blir nå, om han stikker nå kjenner jeg jeg blir litt sint. Det var to grunner til at han liksom skulle stikke, det ene var at han hadde null tro på den sportslige avdelingen i Rosenborg. Dette er i ferd med å endre seg nå og styret er fullt klare over at det ikke fungerte tilstrekkelig slik som det var.
Den andre grunnen var manglende spilletid. Etter den tid har Ole fått mye spilletid, og Ingebrigtsen virker i det minste å satse på han i en sentral rolle i 4-3-3. Drar han til viking eller lignende nå blir jeg litt forbanna. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.07.2014 00:32 Post subject: |
|
|
Morgendagens Adressa melder at Selnæs vil bli i Rosenborg fordi han har troa på det som skjer i klubben nå. Ikke overraskende  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 26.07.2014 00:37 Post subject: |
|
|
Dessuten er han ikke ferdig med å montere sammen hagemøblene i den nye leiligheten til dama si... mulig at hun er ny også  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2014 01:43 Post subject: |
|
|
Ble litt for hermete å spørre om kontrakt da Adressa ikke fikk noe særlig mer svar enn hva han har gitt tidligere. Spurte derfor heller om hans egen utvikling etter treninga:
- Jeg føler jeg har tatt store steg defensivt siden jeg ble A-spiller i Rosenborg. Rent fysisk har jeg utviklet meg, og det har selvfølgelig hjulpet meg. Samtidig sitter det litt i hodet: Jeg har blitt mer bevisst på å være aggressiv og støte. Før har jeg jogget opp i mannen og vært der. Nå er jeg mye mer bestemt på å trykke opp i, prøve å gi litt juling og vinne ballen. Det må jeg jobbe hardere med på trening òg.
Les mer: - Skal prøve å gi litt juling
Perry var altså usikker på både de defensive ferdighetene og kroppen til Selnæs, og det var grunnen til at 4-3-3 ble vraket ved pause mot Molde og først tatt fram igjen av Ingebrigtsen på torsdag. |
|
| Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 27.07.2014 12:51 Post subject: |
|
|
| Så lenge ikke Selnæs får et utrolig tilbud fra utlandet, er det ingen grunn for han til å forlate RBK. Han er i ferd med å bli en viktig brikke, men har fortsatt en vei å gå. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.08.2014 01:16 Post subject: |
|
|
Ole Selnæs har et halvt år igjen av kontrakten, men vil ikke si mye hva han gjør etter jul. - Status er at jeg har kontrakt ut året, så får vi se hva det blir, sier Selnæs. Han vil ikke si om han har snakket med RBK om å signere ny kontrakt. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.08.2014 02:55 Post subject: |
|
|
Nei, han vil sikkert se an tilbudene han får? Nå har jeg vært én av de som har snakket Selnæs' sak, men lurer nå på om jeg har feilvurdert ham!? Er han virkelig så egosentrisk, at han gir faen til tross for at han nå blir satset på? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 07.08.2014 03:20 Post subject: |
|
|
| Kontraktforhandlingsutspill? Sier vel det samme som... Alle i hans posisjon sier? |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 07.08.2014 09:15 Post subject: |
|
|
jeg har hørt fra kilder at gamst pederesn var sjokker over holdningen til en del av de yngre spilelrne, bla selnæs.
i forhold til trening, ego, økonomi osv. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.08.2014 09:17 Post subject: |
|
|
Ikke bra. Tipper en del av de yngre er sjokkert over hvor dårlig Gamst er også.  |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 07.08.2014 09:20 Post subject: |
|
|
| SvennO wrote: | jeg har hørt fra kilder at gamst pederesn var sjokker over holdningen til en del av de yngre spilelrne, bla selnæs.
Ca. 0% overrasket. Det er et stort holdningsproblem og "guds gave til fotball jeg fortjener alt" som florerer blant ungdommen i TL. |
|
| Back to top |
|
 |
Stikkan1 Junior
|
Posted: 07.08.2014 10:37 Post subject: |
|
|
| Enhver som har sett Selnæs på trening ser jo at det er en fyr som tar livet med ro. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 07.08.2014 10:42 Post subject: |
|
|
Han har vel ikke Andreas Ekker som rådgiver i tillegg??? _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.08.2014 11:46 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | Ikke bra. Tipper en del av de yngre er sjokkert over hvor dårlig Gamst er også.  |
Jo det ble vi alle, men en ting skal være sikkert, Gamst har ikke og har aldri hatt noe holdningsproblem. Han er yderst profesjonell, og trener alltid bra.
Bare husker da han ble linket fra Blackburn til United. Gjorde han som flere andre ville gjort og sutra, daffa på trening etc? Nope, han trente enda hardere og gav alt for Blackburn.
Gamst er ikke dårlig, han er bare aaaaalt for sein, noe som kommer med årene.
Det blir veldig tydelig når han spiller på kanten, men jeg har tro på at Gamst kan bli en nøkkelressurs innad i laget som mentor og kanskje også bli den som skal styre midtbanen, for jeg synes det er der han er best. Spørsmålet er jo bare om han er god nok defensivt. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.08.2014 11:51 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Ole Selnæs har et halvt år igjen av kontrakten, men vil ikke si mye hva han gjør etter jul. - Status er at jeg har kontrakt ut året, så får vi se hva det blir, sier Selnæs. Han vil ikke si om han har snakket med RBK om å signere ny kontrakt. |
Kjenner jeg blir mektig provosert over at Selnæs skal holde klubben gissel på overgangsmarkedet med trusselen om han skriver ny kontrakt eller ikke.
Hva faen skal klubben egentlig gjøre da? Til enhver tid kun ha 1 sentral midtbanespiller fordi Selnæs krever null konkurranse? Kjøpe inn kun en elendig backup så Selnæs sin startplass aldri blir truet? Han er faktisk ikke god nok til å styre laget til gull i TL, og fysiske uttalelser fra flere regimer har sagt at kroppen hans ikke tåler 2-3 kamper i uka.
Skriv under ny kontrakt og vær klar til å kjempe for plassen din, utvikle deg nok til å ta plassen. Hvis ikke så får du stikke til Viking.
Jeg orker seriøst ikke mer av den dritten der fra en unggutt som ikke er god nok til å styre laget til gull. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 07.08.2014 12:06 Post subject: |
|
|
| Amen! |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 07.08.2014 12:32 Post subject: |
|
|
| Har sagt det lenge, og sier det igjen - dette er ikke typen spillere vi trenger i dag. Om han tror han får mer fart på karrieren andre steder er det bare å gå. Tilby han en kontrakt som gjenspeiler hvor viktig han faktisk er, take it or leave! |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 07.08.2014 12:42 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Quote: | | Ole Selnæs har et halvt år igjen av kontrakten, men vil ikke si mye hva han gjør etter jul. - Status er at jeg har kontrakt ut året, så får vi se hva det blir, sier Selnæs. Han vil ikke si om han har snakket med RBK om å signere ny kontrakt. |
Kjenner jeg blir mektig provosert over at Selnæs skal holde klubben gissel på overgangsmarkedet med trusselen om han skriver ny kontrakt eller ikke.
Hva faen skal klubben egentlig gjøre da? Til enhver tid kun ha 1 sentral midtbanespiller fordi Selnæs krever null konkurranse? Kjøpe inn kun en elendig backup så Selnæs sin startplass aldri blir truet? Han er faktisk ikke god nok til å styre laget til gull i TL, og fysiske uttalelser fra flere regimer har sagt at kroppen hans ikke tåler 2-3 kamper i uka.
Skriv under ny kontrakt og vær klar til å kjempe for plassen din, utvikle deg nok til å ta plassen. Hvis ikke så får du stikke til Viking.
Jeg orker seriøst ikke mer av den dritten der fra en unggutt som ikke er god nok til å styre laget til gull. |
Godt sagt Miami! Jeg har snudd helt med tanke på de såkalte "talentene" til klubben!
Sutrete unggutter med ett litt for stort selvbilde som ikke tåler konkurranse kan bare forsvinne. Er også lei av talenter som setter kun seg selv forran klubben og som ikke skjønner verdien av at konkurranse skal bidra til å holde seg konstant sjerpet og vil over tid bidra til økt progresjon. Selnæs, Berntsen og Mix ønsker jeg herved bort!
Åsen og Annan inn! Vært en drøm  |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 07.08.2014 13:05 Post subject: |
|
|
| SvennO wrote: | jeg har hørt fra kilder at gamst pederesn var sjokker over holdningen til en del av de yngre spilelrne, bla selnæs.
På ingen måte noe overraskelse. Dårlige holdninger slik Selnæs har vist, forpester og sprer seg i spillergruppa. Eneste måten å kurere det på, er å skjære ut daukjøttet. Strandberg, Mix og Selnæs må ut, mens vi må få inn spillere som tenker lag og innsats, istedenfor penger og "meg selv". Jeg sier ikke at unge spillere skal være ambisjonsløs, men for å bygge lagmentalitet trenger vi spillere som viser for resten av laget at de ønsker å blø for drakta så lenge de er her og gjerne oppfordrer kompisen i garderoben til å bli i klubben og yte maks.
Last edited by Mighty on 07.08.2014 13:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 07.08.2014 13:06 Post subject: |
|
|
Helt enig.
Nils Arne Eggen ville aldri godtatt slik vingling. Enten vil du være her, eller så finner vi en ny klubb til deg. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 07.08.2014 13:10 Post subject: |
|
|
| Tror noen glemmer at han kjempet med nebb og klør for å få spillere som ville bort, til å bli i klubben... |
|
| Back to top |
|
 |
|