| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Stabæk? |
| Daniel Örlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
3% |
[ 3 ] |
| Per Verner Rønning |
|
4% |
[ 4 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
5% |
[ 5 ] |
| Micke Dorsin |
|
1% |
[ 1 ] |
| Mike Jensen |
|
7% |
[ 7 ] |
| Ole Selnæs |
|
13% |
[ 12 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
6% |
[ 6 ] |
| Daniel Berntsen |
|
11% |
[ 10 ] |
| Riku Riski |
|
45% |
[ 41 ] |
| Morten Gamst Pedersen |
|
1% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 90 |
|
| Author |
Message |
huldra Junior
|
Posted: 03.08.2014 20:59 Post subject: |
|
|
Fikk ett apoleptisk tilbakefall av Joarsk" i dag  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.08.2014 21:03 Post subject: |
|
|
| Quote: | RBK-trener Kåre Ingebrigtsen tok tapet delvis på sin kappe.
– Jeg må ta selvkritikk. Jeg kan umulig ha vært klar nok i forkant av kampen da jeg fortalte spillerne hvordan ting skulle se ut.
– Vi må være tydeligere. Vi skulle tørre å være oss selv, men det greide vi ikke. Dette er for dårlig og Stabæk var bedre enn oss i dag, sa «Bruttern» til TV 2. |
Han er kanskje litt for streng mot seg selv her, men han skal ha honnør for å ta støyten og ikke skylde på varmen, for mange kamper, at spillerne ikke setter sjansene (for vi vant jo sjansestatistikken suverent etc).
Tafatte og defensive, litt "80% innsats" ved press på ballfører, erfarne og godt lønnede, utvalgte spillere som gir bort farlige rom gang på gang, halvhjertede eller avventende offensivt, få eller ingen bevegelser foran ballfører og dårlige avslutninger, tilsynelatende ikke tilnærmet ensartet oppfatning av hvordan vi skal spille - samtidig som stallsammensetningen er som den er - det kan dessverre gå for å være ganske synonymt med "å være oss selv" etter sju år med Erik Hoftun i en ledende posisjon på sportslig avdeling. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 03.08.2014 21:06 Post subject: |
|
|
| Bra sagt av Kåre. Deilig å slippe Perry-utsagnene. |
|
| Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 03.08.2014 21:08 Post subject: |
|
|
Angående Mikkelsen, gjør han nok idag en av sine beste kamper på høyrebacken. Ser det er veldig mange her på forumet som er imot han, argumentene er dog tvilsomme nå for tiden. Han er en av våre spillere som har ball mest, også en av de som springer mest om ikke mest.
Det initiativet vi har i andre omgang er veldig mye takket være Mikkelsen, han er offensiv i tilbakevinning og har mange løp innimot 16 metern til Stabæk. Defensivt har er det ikke mye å skryte om. Men ikke verre enn Dorsin og PVR. To som faktisk har spillt forsvar i hele sin proffkariere.
Laget setter stor tilitt til Mikkelsen, noe som gjør at han har veldig mye ball. Folk flest legger nok mere merke til feilene her enn noen andre i RBK.
Veldig undervurdert av fansen, en av våre beste spillere nå for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Ask Junior
|
Posted: 03.08.2014 21:13 Post subject: |
|
|
| To strake serietap og et ras nedover på tabellen etter trenerskiftet i RBK. Nei, på tide å sparke treneren og i god RBK-ånd ansette en ny assistent fra innavlen...dette var noe av det svakeste RBK har levert de siste tyve årene...totalt planløst noe treneren påpeker også, han hadde en plan, men lykkes ikke i å fortelle den videre til de som skulle iverksette...nærmere avskjedssøknad på live tv kommer vi vel ikke...Henning Berg har vel norsk rekord..denne bør vel RBK slå nå....siden alle andre rekorder ryker... |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.08.2014 21:16 Post subject: |
|
|
Jeg synes Selnæs var vår beste i dag. Sikker med ball, gode pasninger og forserte gjennom ledd utover i andre omgang.
Forøvrig må jeg bare legge til: Folk ass. Det er så sykt mye rart der ute som popper frem når Rosenborg gjør det dårlig. Siste taler et godt eksempel. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.08.2014 21:18 Post subject: |
|
|
| Idiot, Ask. Finn fram kalenderen og regn dager siden overtakelsen. Deretter kan du se på hvilke spillerkjøp Ingebrigtsen har fått gjort og hvem som var tilgjengelig til dagens kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Ask Junior
|
Posted: 03.08.2014 21:22 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | Jeg synes Selnæs var vår beste i dag. Sikker med ball, gode pasninger og forserte gjennom ledd utover i andre omgang.
Forøvrig må jeg bare legge til: Folk ass. Det er så sykt mye rart der ute som popper frem når Rosenborg gjør det dårlig. Siste taler et godt eksempel. |
Nettopp derfor kommer aldri RBK videre heller...tror jeg, alt for mange som ser lyspunkter i middelmådige spillere som snakker trøndersk...de er ikke gode nok og Selnæs har vel bevist det lenge... trist. Et talent er mye mer enn dialekten og aner ikke hva RBK har i sekken, men vet at de har flinke trenere nedover i systemet - rekruttert fra andre miljøer og kanskje er det håp? Noen av de som ikke fikk lov til å komme inn i dag har kanskje kvaliteter 50% av Martin Ødegaard? Eller bedre? Da bør de inn på banen... |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.08.2014 21:24 Post subject: |
|
|
| Marius, er totalt uenig med deg angående Mikkelsen. Det eneste som taler i Mikkelsens favør i dag er at han er et offer for horribel spillerlogistikk. Han er feilplassert, gjør feil valg, sluntrer defensivt og svikter i avgjørende øyeblikk offensivt. Attpåtil har han selvtillit som en pubertal 14 åring noe som funker dårlig som voksen toppidrettsutøver. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 03.08.2014 21:27 Post subject: |
|
|
| Ask wrote: | | hello wrote: | Jeg synes Selnæs var vår beste i dag. Sikker med ball, gode pasninger og forserte gjennom ledd utover i andre omgang.
Nettopp derfor kommer aldri RBK videre heller...tror jeg, alt for mange som ser lyspunkter i middelmådige spillere som snakker trøndersk...de er ikke gode nok og Selnæs har vel bevist det lenge... trist. Et talent er mye mer enn dialekten og aner ikke hva RBK har i sekken, men vet at de har flinke trenere nedover i systemet - rekruttert fra andre miljøer og kanskje er det håp? Noen av de som ikke fikk lov til å komme inn i dag har kanskje kvaliteter 50% av Martin Ødegaard? Eller bedre? Da bør de inn på banen... |
Dette blir for VGD for meg, ass. Sorry. Enten så er du kun ute etter å provosere eller så er du rett og slett kunnskapsløs. Ikke usannsynlig at det er jackpot og begge deler gjelder i ditt tilfelle. |
|
| Back to top |
|
 |
Ask Junior
|
Posted: 03.08.2014 21:28 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Idiot, Ask. Finn fram kalenderen og regn dager siden overtakelsen. Deretter kan du se på hvilke spillerkjøp Ingebrigtsen har fått gjort og hvem som var tilgjengelig til dagens kamp. |
Hvilket nivå på språket her det er innavlen jeg påpeker og ikke Ingebrigtsen, det har kunnet vært hvilket som helst navn på en spiller som har spilt på RBK engang i tiden...ordet er innavl, kontinuitet og mangle på impulser fra andre miljøer. Det er utrolig trist å se. Det er ikke lett å utvikle seg når en har suksess. RBK og IFK er vel de verste eksemplene i fotballen i Norden. Det hjelper ikke å kjøpe en mengde nye spillere når nye ideer er fraværende. Og det hjelper ikke med grovt språk heller... |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.08.2014 21:40 Post subject: |
|
|
Med det laget vi stilte i dag så gikk som fryktet, Stabæk har et par raske spillere og mer trengte de ikke. Tragisk, men Hoftuns elendige spillerlogistikk får ta skylda.
Børs:
Örlund 2
Mikkelsen 3
Rønning 1
Skjelvik 3
Dorsin 2
Mix 3
Selnæs 3
Jensen 3
Berntsen 3
Riski 3
Gamst 2
Har Stabæk slutta med syngende supportere? Tror ikke jeg hørte de en eneste gang, men så at de blussa før kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 03.08.2014 21:52 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | Med det laget vi stilte i dag så gikk som fryktet, Stabæk har et par raske spillere og mer trengte de ikke. Tragisk, men Hoftuns elendige spillerlogistikk får ta skylda.
Børs:
Örlund 2
Mikkelsen 3
Rønning 1
Skjelvik 3
Dorsin 2
Mix 3
Selnæs 3
Jensen 3
Berntsen 3
Riski 3
Gamst 2
Har Stabæk slutta med syngende supportere? Tror ikke jeg hørte de en eneste gang, men så at de blussa før kampen. |
Hørte dem veldig godt på tv
Forsøker Hoftun å senke forventningnivået når han sier at en ny høyreback ikke er prioritet? Det byr meg imot at to omskolerte midtbanespillere skal kjempe om backplassen. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.08.2014 21:53 Post subject: |
|
|
Stemmen gikk til Riski. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
henriksjaamo Junior
|
Posted: 03.08.2014 21:55 Post subject: |
|
|
Dette burde jo ikke komme som et sjokk i det hele tatt. Jeg, som like mye ihugga fan som dere andre, satte pengene mine på stabæk i kveld. Grunnen er enkel:
1. vi er i en fase hvor det er nærmest bare å glemme at det skjer noe sportslig suksess, da vi har (forhåpentligvis) tidenes ryddesjau i styret. Da kan man ikke forvente at ting går som smurt sportslig. Slikt krever et fungerende apparat samt ro til å jobbe med det man må bli bedre på.
2. Troppen. Vi stiller med historiens tynneste benk, og en startellever som verken er kompetent nok eller har troen på det som skjer i RBK anno 2014.
Vi som elsker klubben skal være glad så lenge vi ser at det faktisk skjer noe som drar oss i riktig retning. Vi skal være glad dersom ryddesjauet faktisk skjer, og vi skal være glade dersom spillerlogistikken bedres, osv. Resultatene kommer til å utebli i høst, og vår eneste oppgave nå er egentlig bare å støtte opp om laget vi elsker i denne gjenoppbyggingen. Dette løses ikke over natten og av at KI og Hoftun trer inn i trenerteamet.
Gjør styret de endringene de har lovet, gir jeg blanke i at vi blir rundspilt på nadderud. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 03.08.2014 22:09 Post subject: |
|
|
Relativt enig med sistnevnte. Det er ikke noe poeng å panikkjøpe for å tette hullene i høst. Dog er det et sørgelig faktum at jeg tror det vil koste ganske mange titalls millioner å gjenreise og beholde en stall med kvalitet som skal kunne tilsi at vi skal være et nordisk mesterlag. Det holder ikke med oppskrytt trøndersk talent. Og i tillegg til dette må vi ha en sterk trener med merittliste og autoritet, ikke noen middelhavsfarer fra tippeligaen.
Last edited by puckno on 03.08.2014 22:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.08.2014 22:10 Post subject: |
|
|
| Haha Drillo! På Fotballkveld, gravalvorlig: "kampens øyeblikk var da lynet slo ned - og spillere og trenere sto og hoppa av skrekk!". En herlig raring. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 03.08.2014 22:12 Post subject: |
|
|
Det må nok knuses flere egg før RBK er rehabilitert ja. Bruttern tar resultatet på sin kappe, selv om de fleste vet at tapet skyldes Hoftunæraen som har tappet klubben for penger, kompetanse, som har gitt oss en historisk tynn stall, til sist komplettert med en Perry og et trenerapparat som får min 88 år gamle nabo og hennes bror på drøyt 90 til å framstå som veltrent.
At de taper i dag og mot Molde sist er ikke uventet. Molde er bedre enn oss, og med så tynn tropp vi har, med Rønning som det desiderte lavmål, mot et lag vi vet har kontringssterke spillere, må det gå galt. Å tro at alt løser seg over natten blir feil, og selv om en gjerne ser RBK på toppen av tabellen til slutt, er det mer sannsynlig at dette blir en mellomsesong der pallen trolig kan ryke. _________________ mvh HeXX
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 03.08.2014 22:17 Post subject: |
|
|
| HeXX wrote: | Det må nok knuses flere egg før RBK er rehabilitert ja. Bruttern tar resultatet på sin kappe, selv om de fleste vet at tapet skyldes Hoftunæraen som har tappet klubben for penger, kompetanse, som har gitt oss en historisk tynn stall, til sist komplettert med en Perry og et trenerapparat som får min 88 år gamle nabo og hennes bror på drøyt 90 til å framstå som veltrent.
At de taper i dag og mot Molde sist er ikke uventet. Molde er bedre enn oss, og med så tynn tropp vi har, med Rønning som det desiderte lavmål, mot et lag vi vet har kontringssterke spillere, må det gå galt. Å tro at alt løser seg over natten blir feil, og selv om en gjerne ser RBK på toppen av tabellen til slutt, er det mer sannsynlig at dette blir en mellomsesong der pallen trolig kan ryke. |
Troppen er ikke tynn beroliget Bruttern oss med på TV2 i dag, han hadde vel turt å si det som det er om assistenten hans var en annen  _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
muppet Proff

|
Posted: 03.08.2014 22:41 Post subject: |
|
|
begredelig forestilling. Regnet med at vi kom til å gjøre en dårlig kamp men dette overgikk forventningene med god margin.
Børs:
Örlund 1
Mikkelsen 3
Rønning 1
Skjelvik 3
Dorsin 2
Mix 3
Selnæs 2
Jensen 3
Berntsen 2
Riski 3
Gamst 2 _________________ A job ain't nothing but work =) |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.08.2014 22:41 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Quote: | RBK-trener Kåre Ingebrigtsen tok tapet delvis på sin kappe.
– Jeg må ta selvkritikk. Jeg kan umulig ha vært klar nok i forkant av kampen da jeg fortalte spillerne hvordan ting skulle se ut.
– Vi må være tydeligere. Vi skulle tørre å være oss selv, men det greide vi ikke. Dette er for dårlig og Stabæk var bedre enn oss i dag, sa «Bruttern» til TV 2. |
Han er kanskje litt for streng mot seg selv her, men han skal ha honnør for å ta støyten og ikke skylde på varmen, for mange kamper, at spillerne ikke setter sjansene (for vi vant jo sjansestatistikken suverent etc).
Tafatte og defensive, litt "80% innsats" ved press på ballfører, erfarne og godt lønnede, utvalgte spillere som gir bort farlige rom gang på gang, halvhjertede eller avventende offensivt, få eller ingen bevegelser foran ballfører og dårlige avslutninger, tilsynelatende ikke tilnærmet ensartet oppfatning av hvordan vi skal spille - samtidig som stallsammensetningen er som den er - det kan dessverre gå for å være ganske synonymt med "å være oss selv" etter sju år med Erik Hoftun i en ledende posisjon på sportslig avdeling. |
Tenkte med meg selv i 1. omg. at kampplanen rett og slett er vondfot. Dét må KI ta ansvaret for. For selv om vi stilte med et reinspikka B-lag, så så man at når vi først turte å være oss selv, dvs heller tenke på oss sjøl og ikke tenke på motstanderlaget, fungerte det meget bra. Feig inngang til kampen føler jeg ble døden for oss. Så det litt på slutten mot Karabükspor at det ikke passer oss å spille på resultat. Vi må være oss sjøl. Håper virkelig ikke at KI allerede har fått virus PJH!
Ellers må man vel si at det er heller gledelig at Hoftun sitter på første rad og bivåner mesterverket sitt! Syv år med terningkast seks?
Også meget enig i Oppmannens børs!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 03.08.2014 22:53 Post subject: |
|
|
Noen observasjoner fra sesongen frem til nå, som ble ytterligere forsterket av det som utspilte seg på nadderud i kveld:
-Berntsen er talentfull, men det betyr verken at han er eller blir god nok for Rosenborg. Talenter som han er det mange av allerede i Rosenborg, og også i Norge forøvrig. Han har fått vist seg frem ved mange nok anledninger, og vi som har fulgt med har dannet oss et godt bilde av nivået hans. Det er nok lurt for alle parter at han finner seg ny klubb til vinters
-Det er ingen automatikk i at spillere som har spilt en årrekke i bedre ligaer enn den norske og har en drøss landskamper for Norge, forsterker laget vårt. Jeg var skeptisk til Gamst, men likte det jeg såg av ham i starten av sesongen. Den siste tida har han desverre vært om mulig enda svakere enn det bilde jeg hadde av ham på forhånd. La oss i fremtida ikke ukritisk hente inn gamle landslagsspillere som har store navn her på bjerget.
-Det er heller ingen automatikk i at gamle landslagstrenere gjør seg som kommentatorer på fjernsynssendinger. Drillo gjør oppsiktsvekkende mange feilvurderiner på frispark, gule kort, offside osv. Etterhvert blir man sittende å håpe at han for sin egen del skal holde kjeft, så jeg slipper å bli flau på hans vegne når reprisen viser at dommeren hadde rett mens Drillo bommer totalt.
-Stallen vår er syltynn, og kvaliteten er også for dårlig. Etter min mening er det kun 5 spillere i dagens stall som hever nivået (Strandberg, Reginiussen, Jensen, Mix, Riski). Jeg mener vi trenger 2-3 spillere til av samme kvalitet for å høyne det kollektive nivået i gruppa. Først da kan vi ta opp kampen med Molde, hamle opp med e-cupmotstand fra Skottland og Kypros, og snu den dårlige 16. mai -trenden.
-Mikkelsen er ikke høyrebackmateriale. Alvorlig talt, vi kunne spilt hvem som helst der.
-Ørlund er en litt rocka type, for å si det sånn. Men nå for tida minner han mer om en boms enn en kul rockedude |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 03.08.2014 23:03 Post subject: |
|
|
| Quote: |
Troppen er ikke tynn beroliget Bruttern oss med på TV2 i dag, han hadde vel turt å si det som det er om assistenten hans var en annen  |
Vel, han snakker som en som innfinner seg med realitetene. Han bruker de spillerne han har. Ikke noe vits å bruke energi på ting du ikke kan gjøre noe med. Kjernen var Nadderuds beste i kveld, forresten  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.08.2014 23:07 Post subject: |
|
|
Nikkedukke? Synes kommentaren var håpløs og veldig upassende. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.08.2014 23:12 Post subject: |
|
|
| MariusM wrote: | Angående Mikkelsen, gjør han nok idag en av sine beste kamper på høyrebacken. Ser det er veldig mange her på forumet som er imot han, argumentene er dog tvilsomme nå for tiden. Han er en av våre spillere som har ball mest, også en av de som springer mest om ikke mest.
Det initiativet vi har i andre omgang er veldig mye takket være Mikkelsen, han er offensiv i tilbakevinning og har mange løp innimot 16 metern til Stabæk. Defensivt har er det ikke mye å skryte om. Men ikke verre enn Dorsin og PVR. To som faktisk har spillt forsvar i hele sin proffkariere.
Laget setter stor tilitt til Mikkelsen, noe som gjør at han har veldig mye ball. Folk flest legger nok mere merke til feilene her enn noen andre i RBK.
Veldig undervurdert av fansen, en av våre beste spillere nå for tiden. |
I etterpåklokskapens navn er jeg enig.
Mikkelsen er villig offensivt og kommer ofte i posisjon til 1-2, kobinasjoner og innlegg, evt pådrag < frispilling < skudd, men han blir ikke benyttet av de andre spillerne.
Mange ganger berntsen kunne sluppet ballen på overlapp, men heller dro seg inn i banen og valgte en trang løsning istede for overlappen der et farlig innlegg KUNNE blitt utfallet.
Det vises når Tobiasspilelr høyrebakc hvorfor han er ving. Han spiller wingback, og er ofte feilposisjonert, for langt fremme ved balltap (også egenforskyldte).
Når det er sagt så forøker han og han er ofte spillbar og truer rom bredt.
Ikke totalslakt fra meg, men defensivt...... la oss bare si han må øve, MYE. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|