English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Stabæk?
Daniel Örlund
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
3%
 3%  [ 3 ]
Per Verner Rønning
4%
 4%  [ 4 ]
Jørgen Skjelvik
5%
 5%  [ 5 ]
Micke Dorsin
1%
 1%  [ 1 ]
Mike Jensen
7%
 7%  [ 7 ]
Ole Selnæs
13%
 13%  [ 12 ]
Mikkel Diskerud
6%
 6%  [ 6 ]
Daniel Berntsen
11%
 11%  [ 10 ]
Riku Riski
45%
 45%  [ 41 ]
Morten Gamst Pedersen
1%
 1%  [ 1 ]
Total Votes : 90

Author Message
eksil
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 11:54    Post subject: Reply with quote

Håper Gamst ikke spiller høyre som mot tyrkerne. Det var en katastrofe.
coder
Junior

PostPosted: 03.08.2014 12:00    Post subject: Reply with quote

Det finnes vel ikke noe mer typisk enn om vi taper med ett mål i dag, og fru Hoseth får æren av å være matchvinner.
La det for guds skyld ikke skje...
Back to top
View user's profile Send private message
TomasH
Proff

PostPosted: 03.08.2014 12:18    Post subject: Stabæk - Rbk Reply with quote

Håper på dette laget:
Lunna
Mikkelsen-PVR-Skjelvik-Dorsin
Jensen -Sælnes-Mix
Gamst-Riski-Berntsen

Tror det skjærer seg uten en superrask spiller ved siden av PVR. Dorsin er også i langsomste laget mot Brustad, så vi trenger Skjelvik bak. Dessuten ser jeg på Skjevik som bortimot 100% ufarlig framme, selv med sin store fart. Synd at vi ikke har Midtsjø å sette inn på en av vingene i kveld. Gamst er treg og oppskrytt, og i dag har vi heller ikke Strandberg og Reginiussen til å omsette dødballer i mål.
Huff, gruer meg til denne kampen, men håper fortsatt på 3 poeng etter mye bra spill etter at Kåre I. overtok,
Heia Rbk
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 12:30    Post subject: Reply with quote

Ja, da er det hjemme igjen og kjenner jeg gleder meg til kampen, tynn tropp eller ei. Det er nå Kåre I skal få vise at han er forskjellen og gir en ung Sørmo m/flere unge sjansen. Om så ikke skjer og det skal satses på en Per V som ikke har spilt mye førstelagsball i de siste mnd. skjønner jeg lite av om det blir historien.

De kunne også gi flere av de nest beste en sjanse. Hva med en Sæter i god form. Han putta vel en del mål i de siste kampene han spilte i dennne turneringa sørafor? Stabæk er vel godt forsterket i og med en MH kampklar, men han må jo være skikkelig kamprusten han også vel? Så tror det kan være en stor fordel om han starter.

Tror verken eller om denne kampen,men mener og tro vi bør skifte plasser og ikke system for det har ikke vært helsvart i de to siste kampene. Så her er det bare å kjøre på.

Hvordan går det med Søderlund? Er han skadefri?
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 12:41    Post subject: Reply with quote

Ikke med i dag ihvertfall.
toreinar
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 13:00    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha Skjelvik bak der på en eller annen måte.
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 13:01    Post subject: Reply with quote

så hva tror vi???
Hjertet sier seier, men hjernen babler uavgjort...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
TomasH
Proff

PostPosted: 03.08.2014 13:16    Post subject: Stabæk - Rbk Reply with quote

Tror vi vinner denne kampen med riktig bruk av det mannskapet vi har tilgjengelig. Men det er vel ikke i denne kampen vi skal sette inn alt vi har av ungdom på en gang. Det at vi mangler våre to midtstoppere, gjør at vi er veldig mye mer sårbare bak.
Sørloth er vel ikke noe typisk 1. valg som midtspiss, hvis vi tror vi blir liggende mer bak, og at kontringer blir viktig. Riski er da selvskreven på topp.
Synes vi kan gi Sørmo sjansen , men har heller ikke lyst å splitte de tre på midtbanen etter lovende takter de siste kampene. I 2. omgang bør vi kanskje gi noen av de med mye spilletid hvile , og da er det vel klart for Sørmo inn, event. Steiring (i midten bak). Vi kan da skyve Skjelvik fra midtforsvar ut på back, og ut med Dorsin, som sikkert har nok med 60 min. i dag før viktig kamp torsdag.
Men kampforløpet avgjør nok disposisjonene som blir gjort. Håper Kåre er bedre til det enn Perry
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 13:36    Post subject: Reply with quote

I tråd med flere målrike kamper i det siste (Viking-VIF 5-5 og LSK-Brann 4-3) flesker jeg til med et tips om en morsom og underholdende kamp som ender med 7-6 seier til RBK. Stabæk tar en tidlig 1-0 ledelse. I det 25. minutt går de opp i en 2-0 ledelse. Dette resultatet holder seg til pause.

I 2. omgang renner målene inn. Vondt blir til verre når Stabæk øker til 3-0. Da våkner RBK. En redusering i det 51. minutt gir håp. Når 1-3 blir til 2-3 5 minutter senere øyner man poeng. Men Stabæk våkner igjen og scorer to kjappe iløpet av 3 minutter. resultatet 5-2 til Stabæk er identisk med det man så i Stavanger igår. Ingen tror at RBK vil klare det samme mesterstykket som Viking klarte. Når Stabæk i tillegg øker til 6-2 i det 75. minutt er det egentlig bare å avslutte med noenlunde æren i behold. Det ser unektelig mørkt og håpløst ut for Kåre og kompani. Men så, så skjer det noe. RBK kontrer inn 3-6 og 4-6, slik at når 5 minutter gjenstår tror ihvertfall RBK supporterne på et hederlig tap. Men så våkner Tobias Mikkelsen. Han tar bokstavelig talt ballen i egne hender og varter opp med en herlig ballteknikk og noen avslutninger ingen på Nadderud har opplevd siden Alanzinho`s glansdager. Han banker inn 5-6 og 6-6. Nå tenker alle at dette ender sånn som i Stavanger igår, med poengdeling etter en vanvittig målfest.

Men RBK og Mikkelsen vil det annerledes. Mikkelsen drar frem finter, overblikk og ballbesittelse fra en annen verden og setter punktum med et vannvittig dribleraid fra egen banehalvdel som ender i et solid langskudd oppe i det høyre hjørnet. Dette skjer i overtiden av overtiden. Mikkelsen blir kort tid etterpå solgt til Barcelona.

Last edited by hellvikrunner on 03.08.2014 13:44; edited 3 times in total
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 13:37    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:
morsom og underholdende kamp som ender med 7-6 seier til RBK. .

Wow Evil
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 14:07    Post subject: Reply with quote

Man skal jo ikke se bort ifra at det ender 6-7 til RBK i og med at RBK har sluppet altfor mange mål, selv med Svensson, Strandberg, Reg og Dorsin i forsvaret. Nå er det bare 1 av dem som er igjen, blir som et mirakel dersom vi klarer å holde nullen. Samtidig så scorer vi en del mål i år i forhold til ifjor.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2014 14:15    Post subject: Reply with quote

Har begynt å glede meg til kampen, deilig at det ikke er tak: De tunge regnbygene over Oslo og rundt Oslofjorden ser ikke ut til å komme før ved 18-19-tida.

- Når jeg sjekker radaren er det ingen tvil om at bygene er på vei nordover fra Danmark og Skagerak. Det blir vått, for å si det mildt, rapporterer vakthavende fra Meteorologisk institutt på Blindern.

I går varslet statsmeteorologene opp mot 30-40 millimeter. I dag vil ikke Øyvind Johnsen utelukke opp mot 50 millimeter regn enkelte steder.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 14:23    Post subject: Reply with quote

Ser bra ut under kampen.

http://www.yr.no/sted/Nor..._time.html
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 14:39    Post subject: Reply with quote

16-mannstropp, med Dorsin og Rønning sammen i forsvaret lukter både 4-5 baklengsmål.
Skal man unngå for mange kontringsmål i mot, så bør Skjelvik spille stopper.

Kjenner jeg faktisk gruer meg til denne kampen, større angst enn før borte mot Molde.

Mangler bare at Jensen må ut med skadet å nå, så blir denne sesongen optimal.
gisp!
Legende

PostPosted: 03.08.2014 14:41    Post subject: Re: laget Reply with quote

havardkj wrote:
Tipper dette laget:
Mikkelsen-Rønning-Skjelvik-Dorsin

Jensen-Selnes-Mix

Berntsen-Riski-Gamst

Neppe. Skulle forundre meg om de ikke starter med en keeper Wink

Tror ellers at Skjelvik på vingen styrker oss mest offensivt mens Jensen som stopper svekker oss både i forsvarsrekka (hurtighet) og på midtbanen. Samtidig får vi en ballsikker stopper som kan gi oss mer å spille på offensivt. Litt vågalt, men helt i RBKs ånd om Kåre Ingebrigtsen heller satser på å prøve å vinne enn å unngå å tape RBK

Drister meg også til å tippe at vi setter innpå en eller flere innbyttere med etternavn som begynner på "S".
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 15:30    Post subject: Reply with quote

Har ikke Stabæk slik en styggkjapp faen på topp? Boli eller hva han heter? Mistenker at Skjelvik i sisterekka vil være en fordel da, så får man heller prøve Berntsen på venstre topp. Evt dytte Riski ut til høyre, Gamst på venstre og Sørloth på midten.
Goran
Proff

PostPosted: 03.08.2014 15:40    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Har ikke Stabæk slik en styggkjapp faen på topp? Boli eller hva han heter? Mistenker at Skjelvik i sisterekka vil være en fordel da, så får man heller prøve Berntsen på venstre topp. Evt dytte Riski ut til høyre, Gamst på venstre og Sørloth på midten.

Brustad er også veldig rask (om noen så kampen mot VIF hvor han putta to).
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 15:45    Post subject: Reply with quote

Hvilket underbygger poenget om at Skjelvik som stopper ikke ville vært helt katastrofalt i dag.
Frankiefourfingers
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 15:47    Post subject: Reply with quote

Det burde vært en selvfølge i dag.
Back to top
wikivic
Proff

PostPosted: 03.08.2014 15:55    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi klart bør ha Skjelvik sin fart i backfireren mot Brustad & co. Jeg ville også ha likt å se Sørmo som høyreback, da jeg tror han vil være en tryggere løsning enn Mikkelsen; rutine eller ikke. Gamst sitt klippekort pga navn og dødballer har jeg sett meg lei av. Mikkelsen er tross alt bedre, noe han glimtvis har vist. Brutter'n har dessuten kanskje gitt han en selvtillitsboost med sitt gode humør. Vil ikke trekke ned Jensen som midtstopper, siden han står for mye av den offensive beholdningen til laget for tida. Riski flankert av Mikkelsen og Berntsen på topp ville vært spennende. Alle gode ballspillere med evner til å passere en motspiller. En sulten Berntsen på venstre ving kunne skapt problemer for Stabæk. (Har han spilt der før i RBK?) Hou Sæter bør i tillegg til Sørmo få sin debut.

Lagoppstilling (4-3-3):
Lund Hansen

Sørmo - Rønning - Skjelvik - Dorsin

Jensen - Selnæs - Mix

Mikkelsen - Riski - Berntsen
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 17:06    Post subject: Reply with quote

Hvor samles kjernen før kamp?
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 17:11    Post subject: Reply with quote

Jeg er optimist - dette blir seier Tommel'n opp!
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.08.2014 17:40    Post subject: Reply with quote

Örlund

Mikkelsen - Verner Rønning - Skjelvik - Dorsin

Jensen - Sælnes - Mix

Gamst Pedersen - Riski - Berntsen

Reserver: Lund Hansen, Sørmo, Steiring. Sørloth, Sæter.

Lunna vraket, hva faen?????

- Torgeir Børven
Back to top
Whoppa
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 17:43    Post subject: Reply with quote

Örlund i mål og Skjelvik som stopper.
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 03.08.2014 17:43    Post subject: Reply with quote

Har vi virkelig bare juniorer på benken??
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 18, 19, 20  Next
Page 4 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb